w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Ei se korkki siihen nesteen lämpötilaan vaikuta, vaan kiehumispisteeseen.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Ruoka kypsyy painekattilassa selvästi nopeammin verrattuna tavalliseen kattilaan, sillä veden kiehumispiste on paineistettuna korkeampi
Eli samallailla toimii jäähynesteidenkin kohdalla!


Eli samallailla toimii jäähynesteidenkin kohdalla!


-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Niin on, mutta ei se sen lämpötilaan vaikuta.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Vaikuttaa se sen verran että voi olla vesi kuumempaa kuin perusilmanpaineessa.
Et tainnut tätä kuitenkaan tarkoittaa.

W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Juu siis ei tietenkään se pelkkä korkki vaikuta veden lämpötilaan, muuta kuin siihen kiehumispisteen nousuun!
Esim veden kiehumispiste 1 barin paineessa n. 100 ja 2 barin paineessa n. 120 astetta muistaakseni
mut joo nyt asiassa eteenpäin --> lassi-s kuvia niistä oem miehiä kiusaavista luomista

Esim veden kiehumispiste 1 barin paineessa n. 100 ja 2 barin paineessa n. 120 astetta muistaakseni

mut joo nyt asiassa eteenpäin --> lassi-s kuvia niistä oem miehiä kiusaavista luomista


-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
- sepulaakeri
- Mersumies
- Viestit: 913
- Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Choke kirjoitti:Juu siis ei tietenkään se pelkkä korkki vaikuta veden lämpötilaan, muuta kuin siihen kiehumispisteen nousuun!
Esim veden kiehumispiste 1 barin paineessa n. 100 ja 2 barin paineessa n. 120 astetta muistaakseni![]()
mut joo nyt asiassa eteenpäin --> lassi-s kuvia niistä oem miehiä kiusaavista luomista![]()
Niitähän tässä ootellaan!

W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs

w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Sullakin taitaa olla OM603 öljynsuodattimen jalka? Onko miten ahdas tuo imusarjan ja öljynsuodattimen kannen välinen tila ja ootko muokannu joko imusarjan reunaa tai öljynsuodattimenjalan kantta?
E: Ja onko alipainepumppu myös OM606:sen? Kun eihän tuossa 606 alipainpumpussa ole sitä nippaa, mikä on OM603 alipainepumpussa, joten ootko laittanu siihen alipainepumpusta jarrutehostimelle menevään letkuun jonkin T-haaran vai?
E: Ja onko alipainepumppu myös OM606:sen? Kun eihän tuossa 606 alipainpumpussa ole sitä nippaa, mikä on OM603 alipainepumpussa, joten ootko laittanu siihen alipainepumpusta jarrutehostimelle menevään letkuun jonkin T-haaran vai?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Itellä 603 jalka ja 606 imusarja. Imusarjasta vähän hiottu ja kannesta myös. Juuri mahtuu tulemaan kansi pois 

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Miten paksua tuo imusarjan putket ovat seinämältään, ettei sitten liian paljoa hio poijes? 

Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Ei tarvi juuri mitään ottaa imusarjasta, lähinnä tasoitin valujäljet pois siitä. Enempi otin sitten kannesta poies, sillai et tais jäädä jotain milli seinämää siihen o-rengas uraan siitä kohdalta.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
603 alipainepumppu ja öljynsuodattimen jalka. ei tarvinnu hioo mitään mistään. se mahtuu siihen kyllä mutta imusarja ottaa vähän kiinni tuohon öljynsuodatinjalkaan mutta ei estä imusarjan paikalleen laittoa. kuvia on otettu mutta kameran kaapeli ny sit jäi kaverin autoon joten iltaan menee että saa mitään kuveja
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Ei estä kiinni laittoa ei, mutta itselle ainakin mielelläni vaihdan öljyt ilman että imusarjaa tarvis irrottaa
Ei ollu ainakaan mahdollista ilman rälläkkää se.

Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
hmm, pitää paikkansa. jos sitä sit vaikka vähän silpasis itekkiSultzi kirjoitti:Ei estä kiinni laittoa ei, mutta itselle ainakin mielelläni vaihdan öljyt ilman että imusarjaa tarvis irrottaaEi ollu ainakaan mahdollista ilman rälläkkää se.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
http://aijaa.com/sP6HLh" onclick="window.open(this.href);return false; luomet. pelti ei mee kunnolla kiinni joten ei nää ny lopullista istuvuutta. täytyy konepellin etureunasta ottaa alapuolelta vähän pois peltiä että mahtuu noi öljyletkut oleen siellä niin menee tuo pelti kunnolla kiinni asti
http://aijaa.com/uAf8fm" onclick="window.open(this.href);return false; lauhduttimet ja letkut. letkut on ny sit siniset teräspunosvahvisteiset kumiletkut kun olis öljyn kestävien silikoniletkujen hinta noussu niin järjettömäksi (yli 100 eur metri) että saa ny nuo piisata. käyn jossainvaiheessa prässäyttämässä teräspunos teflon letkut noiden sinisten tilalle kun kerran taipuu nuokin riittävän hyvin tuolla.
konepelti täytyis hiekkapuhaltaa ja kittailla tuo scooppi ja luomet siisteiksi ja vetää mattamusta väri pintaan + tarroitukset, joten petehri hoi! isot raptec tarroitukset pitäis saada ja jeemulta tarvikemotin tarrat (vaikken ole sieltä vielä mitään tilannu. holleyn tilailen tuossa joku päivä kutienkin) jos ny tähän katiskaan kukaan haluaa ees firmansa tarroja laitettavan
tarkempisilmäiset huomaa että hukkiksen screameriputki on hopeeks maalattu teräsputki, tilalle tulee luonnollisesti rosteriputki. argoni pääs loppuun joten jäi se korjaus tältä päivältä tekemättä.
2 vesiletkun pätkän takia ei saanu tulille tuota laitettua
mut ensviikonloppuna sit.
http://aijaa.com/uAf8fm" onclick="window.open(this.href);return false; lauhduttimet ja letkut. letkut on ny sit siniset teräspunosvahvisteiset kumiletkut kun olis öljyn kestävien silikoniletkujen hinta noussu niin järjettömäksi (yli 100 eur metri) että saa ny nuo piisata. käyn jossainvaiheessa prässäyttämässä teräspunos teflon letkut noiden sinisten tilalle kun kerran taipuu nuokin riittävän hyvin tuolla.
konepelti täytyis hiekkapuhaltaa ja kittailla tuo scooppi ja luomet siisteiksi ja vetää mattamusta väri pintaan + tarroitukset, joten petehri hoi! isot raptec tarroitukset pitäis saada ja jeemulta tarvikemotin tarrat (vaikken ole sieltä vielä mitään tilannu. holleyn tilailen tuossa joku päivä kutienkin) jos ny tähän katiskaan kukaan haluaa ees firmansa tarroja laitettavan

tarkempisilmäiset huomaa että hukkiksen screameriputki on hopeeks maalattu teräsputki, tilalle tulee luonnollisesti rosteriputki. argoni pääs loppuun joten jäi se korjaus tältä päivältä tekemättä.
2 vesiletkun pätkän takia ei saanu tulille tuota laitettua

w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Komiaa komiaaa
härski keula tulee!! Istuu meikäläisen silmään aikalailla nätisti!! 


-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
"Etkai sä nyt näitä tarroja antanu ilmaiseksi laittaa"lassi-s kirjoitti: tarroitukset, joten petehri hoi! isot raptec tarroitukset pitäis saada ja jeemulta tarvikemotin tarrat (vaikken ole sieltä vielä mitään tilannu. holleyn tilailen tuossa joku päivä kutienkin) jos ny tähän katiskaan kukaan haluaa ees firmansa tarroja laitettavan![]()
"En, kyllä mää näistä maksoin"
-Kummeli-
Mutta hyvältä näyttää, luomet karvan verran pienemmät, semmoiset että asiaan vihkiytymätön ei niitä edes ois huomannu ois ollu omaan silmään komea.

Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Ootko huomannu että 606 ja 603 alipainepumpuisa on erillainen voitelu? 606:ssa menee öljykanava alipainepumpulle asti ja 603:ssa o öljysuutin joka ruutaa sitä öljyä sinne pumppuun.
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Te, keillä on W124 korissa OM606 omalla alipainepumpullaan, oletteko ottanut mistä siihen letkuun alipaineen, joka tulee OM603 pumpussa siihen nippaan? Siis se pienempi kumiletku.
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Sen voi ottaa haaroittimella vaikka siitä alipainejarrutehostajan juuresta, ainakin Vitoista löytyy sellainen takaiskuventtiili, josta lähtee haaroituksia pikkuletkuille...ja varmaan väyrysistäkin, en vain pääse tarkistamaan kun se on hautautunut lumikasan alle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
hyvinhän se siitä tärähti tulille vaikka yli vuoden seissy ettei oo startattu välissä kertaakaan. melkonen jyrinä kabiinissa, aivan v*tun mahtava ääni
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs


-Kun tekee itse, ei voi kun itseään syyttää-
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
juu. heti kun koeajolla pääsen. viel tarvii jakkarat hommata kun voi tulla puulaatikon päällä istuessa ikävä selkänojaa ja niskatukee kun holsetti rupee vihelteleen
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
kestääkö konepelti hiekkapuhalluksen vai tarviiks toi v*tullinen maali ja kittikerros oikeesti hioo pois.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
nakkaat sen pellin romuihin ja kattelet uuden suoran, noita varmaan löytyy
W126 500SEL -86
C124 320CE -92
R129 320SL -95
C124 320CE -92
R129 320SL -95
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Olikos tää vehe menos ACS?
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
minkähän v*tun takia? jos olen siihen scoopin ja luomet väsänny ja pelti on suora, ruosteeton ja tehny sen nimenomaan omaan silmään sopivaks niin miks mä sen roskiin nakkaisinTimo N kirjoitti:nakkaat sen pellin romuihin ja kattelet uuden suoran, noita varmaan löytyy

mut joooooooo. uus rojektikin on hommattu jo vaikka tääkin on vielä kesken. sen verran valaisen että 70 luvulta 2 ovinen bmw koppa ja teknikaksi tulee mersun levee kantinen diesel. mukimäärää en ole vielä päättäny. tulossa helisevä peltilaatikko kaarilla jota ei viitti ajaa ilman peltoreita. ahtimia tulee 2.
pitäähän sitä ny jotain huvia persaukisella olla
Viimeksi muokannut lassi-s, Pe 29.03.2013 02:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
lassi-s kirjoitti:<...>tarviiks toi v*tullinen maali ja kittikerros oikeesti hioo pois.
Ei kai suoraa ja ruosteetonta peltiä tarvitse alkaa käsittelemään muuta kuiin hiot käsin mataksi ja ruiskit haluamasi maalin pintaan. Ainakin kylkipellin olen itse puhaltanut kitistä vapaaksi mutta se kestääkö riippuu nyt ihan siitä kuka ja millä vehkeellä puhaltaa. Kunnon hiekkapuhaltimella surutta puhaltaessa mikä tahansa pelti menee pilalle, semmoset vehkeet ei tosin kuulu autohommiin.lassi-s kirjoitti:<...> pelti on suora, ruosteeton<...>
Yleensä tähän saakka minulla on kitin alta paljastunut kiharaa ja ruostetta ja jopa reikiä

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Ei kestä konepelli hietapuhallusta, no ehkä jostain lamppujen kantista ja saumoista mut en suosittele 

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs
Soodalla sen voi puhaltaa. Mutta eikai kannata ku hioa vaan ja maalia päälle. Vai onko epäilys jostain peltikattomaalikerroksesta? 
