
Kysynkin onko tälläinen kuinka yleistä, onko muille käyny näin, vai mokasko vaan asentaja ja nyt yrittää siirtää oman mokansa mulle, tai auton myyjälle??
Ei kyllä tosiaan öljy pöhjan irrotuksen aikana voi mitenkään hajotdealer kirjoitti:Laatikon öljypohjaa irrottaessa ei yksinkertaisesti voi rikkoa johdinlevyä. Jos niin on käynyt syyllinen on selvillä.
Luulisin että sähköpistokkeen tiivisteet ovat vuotaneet ja niitä vaihtaessa ollut kiinnitysruuvi niin tiukassa että lohjennut johdinlevystä palanen.
Se ei ole asentajan tai korjaamon vika, mutta ellei tiivisteiden vaihtoon ole kysytty lupaa on juttu vähän niin ja näin ...
Johdinlevy on muovia ja siinä on messinkimutteri valettuna kiinni aika heikkoon kohtaan. Sitten kun vääntää johtosarjan holkin ruuvia siitä irti niin se joko naksahtaa auki (yli 99%) tai johdinlevystä naksahtaa pala irti (alle 1%).En silti purematta nielisi asiaa. Olisi asentajan pitäny tulla kertomaan että tällainen vaara on olemassa ja että mitä siitä voi seutara ennen kun ominpäin alko murjomaan. Pikkasen haastan myös sitä etteikö rikkomatta saa auki ko paikkaa kun käyttää sopivia menetelmiä. Ja edelleen jos se on heikko kohta niin etukäteen olisi pitänyt tuoda asia julki.
Etkö kysynyt tarjousta etukäteen, miksi veit tuonne öljynvaihtoon jos hinta oli sellainen ?öljyn vaihto huolto oli ihan sairaan kallis ryöstö hinta
Olisitko antanut luvan ? Jos olisit, miten lopputulos eroaisi nykyisestä ?en sulata sitä ettei multa kysytty lupaa niiden tiivisteiden vaihtoon
Aluks oon tässä lukenut kommenttejanne ja miettiny asiaa ja pikkasen jo alkanut rauhoittumaan ja toipumaan pettymyksestä.dealer kirjoitti:On ymmärrettävää että tapahtunut ottaa päähän. Ei se kenellekään ole mieluista että tulee yllättäviä lisäkustannuksia ihan tyhjästä.
Pari asiaa mietittäväksi Jarnolle ja muillekin:
Etkö kysynyt tarjousta etukäteen, miksi veit tuonne öljynvaihtoon jos hinta oli sellainen ?öljyn vaihto huolto oli ihan sairaan kallis ryöstö hinta
(paljonko muuten maksoi ?)
Olisitko antanut luvan ? Jos olisit, miten lopputulos eroaisi nykyisestä ?en sulata sitä ettei multa kysytty lupaa niiden tiivisteiden vaihtoon
(itse olisin antanut luvan jos olisi minun auto, osa olisi hajonnut yhtä lailla, siihen ei vaikuta sekään että oliko mahdollisesta ongelmasta tiedotettu etukäteen, tiivisteet on joka tapauksessa pakko vaihtaa kun ne vuotavat)
Atf134 on ainakin sähkölootalle tehty öljy. En ole varma, mutta epäilen että 220 ei ole suosituksissa.Petromax kirjoitti:Oma kokemus vähän asian vierestä.Muutama vuosi sitten oli w202 malli tomaattina.Kun autossa ei mittatikkua ollut,päätin teettää öljynvaihdon liikkeessä.Työ tehtiin kevättalvella.Kesäkuussa alkoi laatikko oireilemaan.Selvisi,että sinne oli laitettu ihan tavallinen atf 220 öljy.Riittävää näyttöä ei vaan ollut,oliko laatikon vika johtunut virheellisestä öljystä.Kertokaapa laatikkogurut,käykö kyseinen öljy sähkölaatikkoon?
Jos siitä purkista löytyy merkintä MB236:10 tai MB236:14Petromax kirjoitti:Oma kokemus vähän asian vierestä.Muutama vuosi sitten oli w202 malli tomaattina.Kun autossa ei mittatikkua ollut,päätin teettää öljynvaihdon liikkeessä.Työ tehtiin kevättalvella.Kesäkuussa alkoi laatikko oireilemaan.Selvisi,että sinne oli laitettu ihan tavallinen atf 220 öljy.Riittävää näyttöä ei vaan ollut,oliko laatikon vika johtunut virheellisestä öljystä.Kertokaapa laatikkogurut,käykö kyseinen öljy sähkölaatikkoon?
Vaihdatin 7-vaihteiseen automaattiin öljyt Veholla puolitoista vuotta sitten. Hinta oli tasan 300€ (saattoi olla Driversin 50e kuponkialennus mukana). Tilasin vaihdon huuhtelemalla, mutta jälkeenpäin kävi ilmi ettei "oikeaa" huuhtelua oltu tehty. Veholla on siis sellainen kone jolla todellakin huuhdellaan vaihteisto ja lauhdutin. Tarkkaan en tiedä sen toimintaa... Tiesin kuitenkin huuhtelukoneen olevan olemassa ja oletin huuhteluvaihdon tarkoittavan tämän koneen avulla tehtyä työtä. Niin ei ollutkaan. Mitä lie Vehon "tavallinen" huuhtelu sitten tarkoittaa?jarno85 kirjoitti:Öljyn vaihto huuhtelemalla maksoi siis 370€ pidän sitä kalliina...
Se on sama tekeekö sen laiteela vai ilman kunhan tekee kunnollaT.mupez kirjoitti:Vaihdatin 7-vaihteiseen automaattiin öljyt Veholla puolitoista vuotta sitten. Hinta oli tasan 300€ (saattoi olla Driversin 50e kuponkialennus mukana). Tilasin vaihdon huuhtelemalla, mutta jälkeenpäin kävi ilmi ettei "oikeaa" huuhtelua oltu tehty. Veholla on siis sellainen kone jolla todellakin huuhdellaan vaihteisto ja lauhdutin. Tarkkaan en tiedä sen toimintaa... Tiesin kuitenkin huuhtelukoneen olevan olemassa ja oletin huuhteluvaihdon tarkoittavan tämän koneen avulla tehtyä työtä. Niin ei ollutkaan. Mitä lie Vehon "tavallinen" huuhtelu sitten tarkoittaa?jarno85 kirjoitti:Öljyn vaihto huuhtelemalla maksoi siis 370€ pidän sitä kalliina...
Onko pk-seudulla vapailla pajoilla vastaavia huuhtelulaitteita - niin ja onko niillä tehdyistä huuhteluista oikeasti hyötyä?
Kun auto on ostettu liikkeestä, niin myyjällä on 6kk ajan vastuu niistä vioista, mitä on auton myyntiketkellä.jarno85 kirjoitti:Vaadin saada kirjallisen selostuksen asiasta ja rikkinäisen osan itelleni ja täytyy sit katsoa myyjäliikkeen kanssa miten toimitaan (auto siis n viikko sit ostettu)
Pakksille: huolto liike sijaitsee jyväskylässä ja on ihan mersun virallinen jälleenmyyjä.
Kumpikaan ei siis osannut kertoa että ongelma oli autossa, ei sen myyjässä tai korjaajassa.Elikkä myyjä liike koitti saada kaikki syyt huoltoliikkeelle ja huolto myyntiliikkeelle
jvk210cdi kirjoitti:Mielihyvän saat, kun kerrot ko. liikkeet.
Kyllä jalat äänestävät
Jatkossa ei oo ollenkaan hölmöä kysyä täältä foorumilta, että missä korjaamoissa saa hyvää palvelua.
Eiköhän täällä jos jonkinmoista kokemusta ympäri suomea.
Hienoa, että tuli kuntoo... Sehän on tärkeintä, että kyyti miellyttää.
dealer kirjoitti:Kumpikaan ei siis osannut kertoa että ongelma oli autossa, ei sen myyjässä tai korjaajassa.Elikkä myyjä liike koitti saada kaikki syyt huoltoliikkeelle ja huolto myyntiliikkeelle
En kyllä kehtaisi kummankaan asemassa toisiaan syytellä