Mikä on yleinen mielipide 116 vs. 143 hv moottoriverioiden kanssa? Onko normi 200cdi kestävämpi kuin tuo 143hv versio.
Kaupan olisi tuollainen 220cdi 143hv jolla ajettu 468tkm. ruosteita on jonkin verran joten on tekemistä, mutta se ei itseä haittaa.
Auto on uitettu Saksasta Ruotsiin ja sielä Suomeen. Tekniikka ja automaattivaihteisto pelaavat hyvin. Hintaa on n. 3000€
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
RUOSTE Muovihelmojen alla piilee jo tämän ikäisisssä isoja ilmanvaihtoreikiä.Mikäli on saanut suolakylpyjä etelän teillä.Välttämättä eivät huomaa katsatuskonttorilla.
Yleisilme muutenkin .Minulta jäisi ostamatta likainen auto.kertoo myyjästä jotain.Osta yksityiseltä kunnossa oleva mersu.Nämä vanhat koslat laitetaan liikkeeseen vaihdossa kun ne ei muualle kelpaa.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Auton tarkastus ja koeajo suoritettu. Kori oli yllättävän hyvässä kunnossa muutama kauneusvirh mutta hintaan nähden oli jotain ihan muuta kuin odotin.
Automaattivaihteistosta sen verran, että kaasun kun painaa nopeasti pohjaan tai syvään niin onko normaalia että miettii hetken aikaa ennen kuin harppaa lujemmin liikkeelle. Muuten vaihto tuntui hyvältä. Ja mitenkäs öljynvaihto tällaiseen laatikkoon menikään? Onnistuuko kotitallissa ja millä lailla?
Ja suuttimien renkaat vuotivat hieman (yllätys). Onko tässä jotakin riskiä kun en tiedä miten kauan ne ovat vuotaneet? Ja täällä foorumillahan on ohjeita korjaamiseen mutta kannattaako ja uskaltaako sellaista ruveta itse korjaamaan? Ja missä porukat ovat noita suutinhuoltoja teetättäneet uudellamaalla?
Ratti oli aavistuksen vinossa ja webasto ei tosiaan toimi. Automaatti ilmastointikin puhalsi melko kylmää Kiihdyttäessä moottoritielle tuntui kuin olisi muljahdellut ehkä takaa jotenkin sivuttain. Liekkö puslissa jotakin?
Auton saisi jopa alle kolmella tonnilla
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
y30harrastaja kirjoitti:Auton tarkastus ja koeajo suoritettu. Kori oli yllättävän hyvässä kunnossa muutama kauneusvirh mutta hintaan nähden oli jotain ihan muuta kuin odotin.
Automaattivaihteistosta sen verran, että kaasun kun painaa nopeasti pohjaan tai syvään niin onko normaalia että miettii hetken aikaa ennen kuin harppaa lujemmin liikkeelle. Muuten vaihto tuntui hyvältä. Ja mitenkäs öljynvaihto tällaiseen laatikkoon menikään? Onnistuuko kotitallissa ja millä lailla?
Ja suuttimien renkaat vuotivat hieman (yllätys). Onko tässä jotakin riskiä kun en tiedä miten kauan ne ovat vuotaneet? Ja täällä foorumillahan on ohjeita korjaamiseen mutta kannattaako ja uskaltaako sellaista ruveta itse korjaamaan? Ja missä porukat ovat noita suutinhuoltoja teetättäneet uudellamaalla?
Ratti oli aavistuksen vinossa ja webasto ei tosiaan toimi. Automaatti ilmastointikin puhalsi melko kylmää Kiihdyttäessä moottoritielle tuntui kuin olisi muljahdellut ehkä takaa jotenkin sivuttain. Liekkö puslissa jotakin?
Auton saisi jopa alle kolmella tonnilla
Tähän olisi todella hyvä saada vastauksia, jotta tiedän uskallanko lähteä kaupoille
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
kyl siinä pieni viive on kiihdyttäessä. EI kyllä iso.
webasto on tukossa
aurauskulmat pielessä
termostaatti rikki
taka-akselin koiranluut loppu
eli sellanen toimintatonni ni nuo on kaikki fiksattu jos työkalut pysyy kädessä ni nuo kaikki kyllä korjaa itse. Suuttimet siis vuotaa? niille kait tarvii kuitenki iha korjaamoa.
Sergey kirjoitti:kyl siinä pieni viive on kiihdyttäessä. EI kyllä iso.
Tuohon viiveeseen auttaa, mahdollisesti, että näpäytetään kaasupoljinta n. 3/4 liikeradastaan nopeasti jolloin automaattilaatikko saadaan vaihtamaan aikaisemmin pienemmälle vaihteelle, ja sitten vasta varsinainen kiihdytys.
Sergey kirjoitti:kyl siinä pieni viive on kiihdyttäessä. EI kyllä iso.
webasto on tukossa
aurauskulmat pielessä
termostaatti rikki
taka-akselin koiranluut loppu
eli sellanen toimintatonni ni nuo on kaikki fiksattu jos työkalut pysyy kädessä ni nuo kaikki kyllä korjaa itse. Suuttimet siis vuotaa? niille kait tarvii kuitenki iha korjaamoa.
Suuttimet vuotaa hieman niistä o renkaista. Vai mitä prikkoja olikaan. Eli niille korjaamoa kun ei ole tuttua puuhaa itselle eikä ole ehkä aikaa opetella sitä. Varsinkin jos vaatii kalvaimia tms. Eli automaatin pieni viive kiihdyttäessä voisi olla normaali. Muistaakseni muissa koeajamissani oli sama juttu. Noi koiranluut on varmaan aika yksinkertaista vaihtaa itse?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Suuttimien prikat voi itsekin vaihtaa jos vaan saa jostain kalvaimen lainalle. Webasto voi lähteä käyntiin sulakejumpan jälkeen, eli weba päälle (jos kellokytkin), sulake irti, sulake kiinni ja webasto uudelleen käyntiin.
Mitenkäs automaatissa öljynvaihto? Onnistuuko kotioloissa mitenkään?
Paljonko yleensä maksaa tuo suuttimien prikkojen vaihto osaavassa " halvassa " paikassa?
Ja miten tuo vaihto menee jos itse tekee eli miten pitkä homma?
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Automaattiöljyn vaihto joko huuhtelemalla tai propusta laskemalla. Propun kautta tulee n.3 litraa, ne ensin pois ja uudet sisään. Sitten jonkinlainen lenkki missä on isompiakin nopeuksia ja loota lämpeää kunnolla. Sen jälkeen proppu auki ja öljyt ulos, sen jälkeen laatikon öljypohja irti ja tiiviste ja suodatin vaihtoon. Öljyn lisäys (samanverran kuin tuli poiskin) sen jälkeen tason tarkastus kun laatikko on lämmin, moottori käynnissä, ensin selaat vaihteet läpi. Olikohan 64.4mm lämpimänä öljyn taso laatikon pohjasta täyttöreiästä mitattuna...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
Suutin irti (voi olla lujassa jos kauan vuotanut), kaivaa prikka pohjalta jos ei jäänyt suuttimeen. Sitten kalvaimella kolon pohja puhtaaksi ja suoraksi ja suutin uudella prikalla takaisin. Suuttimien kiinnityspultit täytyy uusia(venyvät). Osat on halvat mutta aikaa voi mennä jos oikeen suuttimet ahistaa.
y30harrastaja kirjoitti:Mitenkäs automaatissa öljynvaihto? Onnistuuko kotioloissa mitenkään?
Paljonko yleensä maksaa tuo suuttimien prikkojen vaihto osaavassa " halvassa " paikassa?
Ja miten tuo vaihto menee jos itse tekee eli miten pitkä homma?
Kiitokset vastauksista.
Ja tuo öljynvaihto ohje pätee nimenomaan cdi koneisten laatikkoon? Mitä työkaluja vaatii öljypohjan irroitus ja suotimen vaihto?
Mistä saisin hommattua sopivan kalvaimen?
Pistin lisää tekniikka aiheisia kysymyksiä tuonne tekniikan puolelle.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
80 eur per suutin töineen ja osineen makso mulle prikkojen vaihto.
Tietty jos on vuotanu kauan, niin suutin voi olla lujassa ja jopa katketa. sitten puhutaankin vähän eri summista.
Ennakkoon noita ei kuitenkaan kannattane vaihtaa, jos prikka alkaa vuotamaan, niin sen huomaa kyllä heti kun hyttiin alkaa tulla pakokaasun katkua. Sillä voi silti vielä ajaa ihan normaalisti ja varata huoltoon ajan.
y30harrastaja kirjoitti:Mikä on yleinen mielipide 116 vs. 143 hv moottoriverioiden kanssa? Onko normi 200cdi kestävämpi kuin tuo 143hv versio.
Kaupan olisi tuollainen 220cdi 143hv jolla ajettu 468tkm. ruosteita on jonkin verran joten on tekemistä, mutta se ei itseä haittaa.
Auto on uitettu Saksasta Ruotsiin ja sielä Suomeen. Tekniikka ja automaattivaihteisto pelaavat hyvin. Hintaa on n. 3000€
Kestävyyeessä liputtasin ehkä 200cdi:n puolesta kuitenki koska sen verran vähemmän revitty tehoa irti mitä 220cdi:ssä. Eiköhän se kultanen sääntö päde näissäki että mikä voimassa voitetaan se matkassa hävitään
jarskak kirjoitti:80 eur per suutin töineen ja osineen makso mulle prikkojen vaihto.
Tietty jos on vuotanu kauan, niin suutin voi olla lujassa ja jopa katketa. sitten puhutaankin vähän eri summista.
Ennakkoon noita ei kuitenkaan kannattane vaihtaa, jos prikka alkaa vuotamaan, niin sen huomaa kyllä heti kun hyttiin alkaa tulla pakokaasun katkua. Sillä voi silti vielä ajaa ihan normaalisti ja varata huoltoon ajan.
Rahaa tuokin summa on.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02
Tänään on se pelätty päivä milloin väyrysmersu ostetaan
Tuleeko lähitulevaisuudessa mietoa hymyä vai pelkkää surkuttelua ja kiivastumista? Se jää nähtäväksi.
- MB E W210 220CDI Elegance facelift -99/00
+ 5 kpl muita harrasteautoja
Entisiä Mersuja:
- MB E 270CDI Avantgarde S210 -02