124 200 bensa vm-93 tyhjäkäynti sekoilua pakkasella.
Ennen boksin vaihtoa kannattaa vanha boksi vuototestata alipainemittarilla.
Elikkäs boksin liitäntään testeri suoreen kiinni ja lievä alipaine päälle.
Alipaineen tippumista seurataan jonkin aikaa ja jos ei tipu niin boksi niiltäosin kunnossa.
Elikkäs boksin liitäntään testeri suoreen kiinni ja lievä alipaine päälle.
Alipaineen tippumista seurataan jonkin aikaa ja jos ei tipu niin boksi niiltäosin kunnossa.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Nostetaanpas kissa taas pödälle. Eli boksissa paineet ainakin pysyy. Letku ja kumitutit uusittu. Nyt sen verta tutkittu asiaa, että tuohon imisarjan liittimeen kerääntyy kosteutta joka jäätää koko röörin tukkoon. Tänään sulateltiin rööri auki sekä vaihdoin letkun uuteen. Edelleen tuohon imusarjan putkeen kertyy kosteutta. Mistäs tuo vesi tulee?? Imusarjastako? Ja jos tulee niin mistä seuraavaksi haen mahdollista vikakohdetta?
300TE -90
200E -93
E240 -98
Citan -13
200E -93
E240 -98
Citan -13
Onko venttiilikopasta tulevalla lämpöletkulla "kaasutinyksikössä" joku läppä olemassa joka sulkee lämpimän ilman tulon vai tuleeko sitä koko ajan? Tuo voisi olla yksi mahdollinen murhetta tuottava asia? Eli jos oletettava läppä on aukiasennossa kokoajan silloinhan auton samuttua tuota lämmintä höyryä menee kaasuykikköön ja sieltä mahdollisesti imusarjaan? Tää on taas amatöörin mietintää, mutta kertokaa tietäjät, jos jotain mahdollisesti asialle voisi tehdä?
300TE -90
200E -93
E240 -98
Citan -13
200E -93
E240 -98
Citan -13
Jaahans jatketaan tarinaa. Nyt tuo sytkäboksin letkun jäätäminen saatiin ojennukseen pienellä yksinkertaisella kikalla, mutta nyt on murheena kylmänä tyhjäkäynnin hukkuminen. Eli kylmänä käy tosi huonosti ja sammuilee sekä ajossa nykimistä ja sammumista. Koneen lämmettyä tyhjäkäynti toimii jälleen. Eli vikaa pitää vielä hakea....
300TE -90
200E -93
E240 -98
Citan -13
200E -93
E240 -98
Citan -13
Re: 124 200 bensa vm-93 tyhjäkäynti sekoilua pakkasella.
Topiikin viimeinen viesti on vuodelta 2010
. Ajattelin kuitenkin kysyä Sakkeus saikko mitään ratkaisua ongelmaan. Nimittäin mullakin sama ongelma, justiinsa samalla koneella olevassa mersussa...
Johon päässä mersu on käyny eikä mitään vikakoodeja löytyny. Oon puhistellu ja vaihtanut tuota ecu boksiin menevää letkua, aivan muuten toimii hyvin mutta kun pakkanen alkaa olla -5 -10 astetta alkaa temppuilee... Onneks on kesä tulosssa

Johon päässä mersu on käyny eikä mitään vikakoodeja löytyny. Oon puhistellu ja vaihtanut tuota ecu boksiin menevää letkua, aivan muuten toimii hyvin mutta kun pakkanen alkaa olla -5 -10 astetta alkaa temppuilee... Onneks on kesä tulosssa

blummi kirjoitti:Topiikin viimeinen viesti on vuodelta 2010. Ajattelin kuitenkin kysyä Sakkeus saikko mitään ratkaisua ongelmaan. Nimittäin mullakin sama ongelma, justiinsa samalla koneella olevassa mersussa...
Tuossa se nyt pihalla seisoo... Enää ei lähe käyntiinkään millään --__--
Kaasuläppäkotelossakin olen lukenut että voi olla vettä.
Tai ton putsaus kyllä kannattaa muutenkin.
Tai ton putsaus kyllä kannattaa muutenkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kiitos paljon, pitää kokeilla huomenna, jos osaa
On ollu kyllä niin paljon vastoinkäymisiä näitten mesejen kanssa viime aikoina että... Pistää miehen nöyräks
Onneks täältä luetuista jutuista saa tietynlaista vertaistukea

Onneks täältä luetuista jutuista saa tietynlaista vertaistukea