Onko tuohon 340 km/h mukaan laskettu myös Mersun reippaasti suurempi ilmanvastuskerroin kuin mitä Supralla on? Vai onko vain välitysten ja kierrosten mukaan laskettu? Tod.näk. alustan ominaisuudet loppuu siinä ~220 km/h kun autosta alkaa muistuttamaan lentokonetta
Kipsu kirjoitti:Onko tuohon 340 km/h mukaan laskettu myös Mersun reippaasti suurempi ilmanvastuskerroin kuin mitä Supralla on? Vai onko vain välitysten ja kierrosten mukaan laskettu? Tod.näk. alustan ominaisuudet loppuu siinä ~220 km/h kun autosta alkaa muistuttamaan lentokonetta
Äänestän ylempää rattia, sopii paremmin.
Niinkun aikasemmin kirjotin niin laskettu (välitysten ja kierrosten mukaan), tarvis aika paljon lisää voimoo et pystyis tommosta hirviöö kiihdyttää niihin nopeuksiin
Nykyisellä alustalla en lähtis paljoa yli 200km/h kokeilemaan Ehkä sitten kun saadaan alusta hieman nykyaikasemmaksi.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Juhnus kirjoitti:Todella hatun noston arvoinen projekti! Onko siellä päin halvempaa rakennella,osien hinnat?
Kiitoksia
Euro autot on todella kalliita, vanhojen mersujen osat kiven alla ja hinnat sen mukasia
Mut kaikki muu onkin sitten halpaa, varsinkin JDM kamat ja viri palikat on todella halpoja
Vähänajetun (50-90tkm) 1JZ täydellisen tekniikan loota+motti+sähköt (halfcutti) saa jollain tonnilla.
Viimeksi muokannut JTY, To 17.07.2014 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Nyt jarrut päivitetty eli "big" brake konversio tehty
Vakiona tuossa on ne umpinaiset 278mm joilla jarrutusvoima hävis jo parin jarrutuksen jälkeen ja tuntuma oli hyvin heikko. Asensin tilalle uudemman 560 ässän jäähdytettyihin jarruihin, levyn paksuus nousi 10mm -> 28mm ja halkaisija 300mm. Aluksi isoa eroa ei huomannu, mutta sisäänajon jälkeen alkoi isompia jarrujen purevuus tuntua ja nyt tuolla uskaltaa jo päästellä kun pysähtyy kuin seinään.
Kokonaisuudessaa konversio oli kannattava, uudemman ässän jarru osat on halvempia ja löyty kaikenlaisia aftermarket levyjä ja paloja.
Jarrujen vertailu kuvia (jäähdytetty 278mm ja isompi 300mm), omat kuvat tulee myöhemmin:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
touhottaja kirjoitti:mites se 560:sen jarrutehostin, sehän taitaa olla kaks kalvonen peli ja sopis hyvin ton vanahan paikalle, saisit sellaset "varvas jarrut"
Joo sitä oon pohtinu vanhan tilalle kun olis bolt-on päivitys, ainooa vaan et jostain semmosen sais edukkaasti
Olis se komeeta kun vähän koskee poljinta niin niskat menee nurin
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Jarruihin tuli uutta osaa koska käytetyt satulat on aina käytettyjä.
Sopivia jarrukilpiä ei löytyny joten orkkikset moddattu jotta levyt menivät paikoilleen
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
JTY kirjoitti:uudemman ässän jarru osat on halvempia ja löyty kaikenlaisia aftermarket levyjä ja paloja.
Mistä löysit aftermarketti levyjä kaupan? Ite katellu sellasia uritettuja ja rei'itettyjä, mut ei oikein pikaisella etinnällä oo kohtuuhintaan tullu vastaan...rapakon takaa löysin yhen paikan ja muistaakseni sinne mailailin, mutten saanu vastausta.
touhottaja kirjoitti:olishan tuohon känyt 420:sen jarrukilipi, ei olis tarvinu pientä kilipee leikellä
Joo olisin laittanu jos olis ollu 420:n käytettyjä osia tarjolla
Täällä kun noita jarrukilpiä ei tarvii koskaan vaihdellat toisin kuin suomen suolateillä niin ei niitä myöskään
oo hylly tavarana
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
JTY kirjoitti:uudemman ässän jarru osat on halvempia ja löyty kaikenlaisia aftermarket levyjä ja paloja.
Mistä löysit aftermarketti levyjä kaupan? Ite katellu sellasia uritettuja ja rei'itettyjä, mut ei oikein pikaisella etinnällä oo kohtuuhintaan tullu vastaan...rapakon takaa löysin yhen paikan ja muistaakseni sinne mailailin, mutten saanu vastausta.
Muutamia firmoja on jotka noita tekee, jenkeissä pari ja aasiassa myös.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
nyt kun kattelin tuota kuvaa etujarru satulasta, onko siinä erilliset kitinänvaimennus levyt, kun näyttäs olevan rosteriset kitinä levyt tälltä taas ei saa sellasia kaiketi ollenkaan
touhottaja kirjoitti:nyt kun kattelin tuota kuvaa etujarru satulasta, onko siinä erilliset kitinänvaimennus levyt, kun näyttäs olevan rosteriset kitinä levyt tälltä taas ei saa sellasia kaiketi ollenkaan
On sulla tarkka silmä
Semmosethan ne on, täältä noita saa hyllystä johtuen ilmastosta ja liikenne kulttuurista johtuen, ilman noita ei tulis mitään
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
ClubKRP kirjoitti:Aika hurja laitos..
Kelpaa ajella? Olisko hieman kiukkuisempikin kun vakio 230e
Kiitos
Kyllä kelpaa, ei tarvii enää muodostella jonoja vuoristo teillä.
Tommonen tekniikka näissä olis pitäny olla vakiona, ihmettelen vieläkin miten pärjäsin sen w123 200D niin monta vuotta
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
touhottaja kirjoitti:nyt kun kattelin tuota kuvaa etujarru satulasta, onko siinä erilliset kitinänvaimennus levyt, kun näyttäs olevan rosteriset kitinä levyt tälltä taas ei saa sellasia kaiketi ollenkaan
On sulla tarkka silmä
Semmosethan ne on, täältä noita saa hyllystä johtuen ilmastosta ja liikenne kulttuurista johtuen, ilman noita ei tulis mitään
mitähän nuo mahtas siellä maksaa ja hommaisikko mulle niitä muutaman sarjan eteen ja taakse just noihin isoihin jarruihin mitä nyt laitoit ittelles, laita vaikka yv:llä mulle vastaus, kiitos
ClubKRP kirjoitti:Aika hurja laitos..
Kelpaa ajella? Olisko hieman kiukkuisempikin kun vakio 230e
Kiitos
Kyllä kelpaa, ei tarvii enää muodostella jonoja vuoristo teillä.
Tommonen tekniikka näissä olis pitäny olla vakiona, ihmettelen vieläkin miten pärjäsin sen w123 200D niin monta vuotta
erittäin mielen kiintoinen rojekti sulla!aina kiehtonnu kun muutetaan toisen merkkistä tekniikkaa autoon mitä kori on..!itellä meni toiste päin,eli toyotaan meni mesen tekniikka.
Ei tahdo rättinivelet ja kardaani kestää, taas meni rätti
Orkkis perä meni jo kerran ja tilalle tuli facelift w126 perä modatulla apurungolla joka on toistaiseksi kestäny.
Tietäjät kertokaa kuinka paljon isommat rätit ja kardaani oli 123 300 turbodieselissä versus 230E, itellä oli semmosia
kätösissä vuosia sitten en muista enää koko eroja muuta kun et isommat oli
Onko 280 isompi kuin pikku bensassa
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Itsellä oli kardaanin keskitys holkki entinen, ja rättejä meni 1 per viikko. Nyt vakio 90mm reikävälillä oleva motonetin rätti ja hyvin kestänyt, vaikka vääntöäkin ihan kohtalaisesti menossa mukana (777nm)
aniemiko kirjoitti:Itsellä oli kardaanin keskitys holkki entinen, ja rättejä meni 1 per viikko. Nyt vakio 90mm reikävälillä oleva motonetin rätti ja hyvin kestänyt, vaikka vääntöäkin ihan kohtalaisesti menossa mukana (777nm)
Kannattaa se tarkistaa ensmäisenä.
Okei kiitos vinkistä, pitää holkki tarkistaa. Tänään heitin uuden vakio 123 rätin paikoilleen, kattoo kauan kestää.
Eli sulla on siell se paksumpi kiekko ?
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
JTY kirjoitti:Ei tahdo rättinivelet ja kardaani kestää, taas meni rätti
Orkkis perä meni jo kerran ja tilalle tuli facelift w126 perä modatulla apurungolla joka on toistaiseksi kestäny.
Tietäjät kertokaa kuinka paljon isommat rätit ja kardaani oli 123 300 turbodieselissä versus 230E, itellä oli semmosia
kätösissä vuosia sitten en muista enää koko eroja muuta kun et isommat oli
Onko 280 isompi kuin pikku bensassa
w123 280E :ssä on ainakin jytkympi keppi ja voi olla myös orkkis TDT:ssä, mutta rättikumit on samaa kokoa aina 200D:stä 280E:hen. Onhan perä varmasti samassa linjassa kardaanin kans, jos kerran apurunkoa on modattu? Jos ei oo suorassa niin ei varmasti kestä minkäänlainen kumirätti kun vääntää jokasuuntaan
JTY kirjoitti:Ei tahdo rättinivelet ja kardaani kestää, taas meni rätti
Orkkis perä meni jo kerran ja tilalle tuli facelift w126 perä modatulla apurungolla joka on toistaiseksi kestäny.
Tietäjät kertokaa kuinka paljon isommat rätit ja kardaani oli 123 300 turbodieselissä versus 230E, itellä oli semmosia
kätösissä vuosia sitten en muista enää koko eroja muuta kun et isommat oli
Onko 280 isompi kuin pikku bensassa
w123 280E :ssä on ainakin jytkympi keppi ja voi olla myös orkkis TDT:ssä, mutta rättikumit on samaa kokoa aina 200D:stä 280E:hen. Onhan perä varmasti samassa linjassa kardaanin kans, jos kerran apurunkoa on modattu? Jos ei oo suorassa niin ei varmasti kestä minkäänlainen kumirätti kun vääntää jokasuuntaan
Turbodieselissä on kanssa isompi kardaani, ero on huomattava normi dieselin putkeen.
Kyllä se suorassa on mittausten mukaan, mutta kardaani tuntuu vatkaavan vääntöpiikin aikaan joten uskon sen olevan
rätille kohtalokasta.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki