Sen hihnan näkee öljynvaihdon yhteydessä. Jos rispaantunut niin vaihtoon. Voihan sen itsekkin vaihtaa kun ensin katsoo miten se entinen menee. Piirtää vaikka kartan siitä. Jos meneekin vahingossa poikki niin ei tule vahinkoa kuten jos jakopään ketju katkeaisi. Silloin saattaa hajota vaikka mitä.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut tempera, Ma 04.03.2013 11:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Mielenkiintoisia nuo Temperan kuvat. Mistähän löytyy 204 jossa ei ole ilmastointia? Ilmastoinnillisesta versiosta puuttuu pari rullaa, ettei vain olisi kuvat jostain muusta mallista ja unohtunut taas että kaikki mersut ei ole samanlaisia?
Toi kuva on nyt vaan esimerkki että ei ihan yksinkertainen vaihdettava ainakaan aloittelijalta.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Siis tarpeen vaatiessa, eli mitään valmistajan suositusta ei ole ? Kuinka pitkään muut ajelee, tai missä ajassa normaalisti on vaihtokunnossa ? Huoltokirjassa ei ole mainintaa, ja tuo saattaa olla alkuperäinen 160tkm taulussa, taitaa ola parempi varuiksi vaihdattaa.
Itse ajelin 160tkm ja alkoi huolettamaan pitkän reissun alla ja olihan siellä pykimää.Tähän kyllä vaikuttaa ajomäärä vuoteen eli tietty aika vs. ajettumäärä.....eli tarkkaa vaihto väliä ei varmaan ole tämän takia.
Halvempi toi on vaihtaa ajallaan kun tien päällä ja hinauta vielä korjaamoon ja ota hotelli että aamulla saavat laitettua.
voi olla muuten kestävyyden kannalata eroa paljonkin onko bensa/diesel ja ilmastointi/ei...rasitus varmaan erilaista täysin.
No olosuhteet missä ajat vaikuttaa varmaan myös paljonkin...suola..pöly.
Muistelen että kun tuli nää moniurahihnat markkinoille olisiko ollut se 100tkm vaihtoväli.....
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
tony kirjoitti:Onko jotain valmistajan suositusta, vai vaihdetaako kun on tarvis ? Onko paha vaihtaa ?
En tiedä miten vaikeasti se tuohon on vaihtaa mutta entiseen w202 ja moottorina M112 niin hihnan vaihto onnistuu noin 5minuutissa. Yksi lenkkiavain jolla vähän käännetään kiristintä ja se on siinä.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)