Arno kirjoitti:Onko ihan normaalia, että W212:sen konepellin joutuu todellakin lyömään kiinni eli ei mene kiinni kevyesti heilauttamalla?
Tuulilasi tuntuu lisäksi huurtuvan sadekelillä muita autoja helpommin.
Ennen konepellin sai kiinni vain tipauttamalla sopivalta korkeudelta mutta nyt jouset ottaa sen verran vastaan että lukkiutumisen varmistamiseksi on pakko auttaa käsivoimin. Sama juttu jo 204:ssa.
Tuota huurtumista en kyllä ymmärrä. Monet ovat siitä valitelleet joten jonkinlainen ongelma sen täytyy olla mutta luulin sen rajoittuvan talviajoon, ehkä liian tiheä ilmanottoaukon ritilä tms. mutta sinullako tosiaan huurtumista esiintyy "pelkällä" sadekelillä?
DBFI kirjoitti:Ennen konepellin sai kiinni vain tipauttamalla sopivalta korkeudelta mutta nyt jouset ottaa sen verran vastaan että lukkiutumisen varmistamiseksi on pakko auttaa käsivoimin. Sama juttu jo 204:ssa.
W211:sen konepelti menee kevyesti tipauttamalla kiinni, S204:senkin aavistuksen avittamalla, mutta W212:sen konepellin joutuu LYÖMÄÄN kiinni. Itse en täten allekirjoita 204:sen ja 212:sen samankaltaisuutta tässä suhteessa.
DBFI kirjoitti:Tuota huurtumista en kyllä ymmärrä. Monet ovat siitä valitelleet joten jonkinlainen ongelma sen täytyy olla mutta luulin sen rajoittuvan talviajoon, ehkä liian tiheä ilmanottoaukon ritilä tms. mutta sinullako tosiaan huurtumista esiintyy "pelkällä" sadekelillä?
Auto ei ole henkilökohtainen. Vehosta kerrottiin autoa luovutettaessa, että juuri ko. ilmanottoaukon ritilä talvisin kerää lunta ja täten ikkunat huurtuu, jos lumia ei sieltä poista. Lumikeleillä en autolla ole ehtinyt ajamaan, mutta nyt vesisadekeleillä kylläkin. Ja kyllä, ikkunat huurtuvat selkeästi helpommin verratessa esim. W211, S203 tai S204.
Arno kirjoitti:
W211:sen konepelti menee kevyesti tipauttamalla kiinni, S204:senkin aavistuksen avittamalla, mutta W212:sen konepellin joutuu LYÖMÄÄN kiinni. Itse en täten allekirjoita 204:sen ja 212:sen samankaltaisuutta tässä suhteessa.
Outoa että et allekirjoita 212:n ja 204:n samankaltaisuutta kun noissa molemmissa konepeltiä joutuu auttamaan kiinni kun aiemmissa malleissa ei tarvinnut auttaa kunhan pudotti sopivalta korkeudelta. Eikö tuossa ole selvää samankaltaisuutta.
Menee hankalaksi luokitella samankaltaisuutta jos mallit listataan sen mukaan kuinka paljon lisävoimaa tarvitaan.
Kummankin mallin konepeltiä on tullut paiskittua mutta en muista olisinko merkittävää eroa itse havainnut. Tuskin isoja yksilöllisiä eroja autoissa on (kaasujousien jäykkyys voi vaihdella lämpötiloissa eri tavalla) mutta onko molemmissa malleissa kaksi kiinnityshakaa? Taitaa olla.
Perustan käyttäjäkokemukseni edelleen siihen, että S204:sen konepellin sulkemiseen on täytynyt keskittyä vain hieman enemmän kuin esim. W211:sen tai S203:sen, mutta W212:sen konepellin olen saanut kiinni vain 35-45cm korkeudesta antamalla varsin napakan vauhdin.
Ensimmäisenä päivänä kun tuohon törmäsin, niin kävin jo ohjekirjaa läpi ja itse konetilaa silmämääräisesti siinä luulossa, että olen jotain ryssinyt. Pitänee vielä kysyä ekassa huollossa, että onko normaalia vai onko ko. autossa normaaliakin jäykemmät jouset tms.
Suuttimet vaihdettu kertaalleen saksasssa ja toisen kerran täällä, uudet tulee kuulemma eri varaosanumerolla. Ja matka jatkuu...
Eemeli jäi tielle, vaikka PA-mittarin mukaan oli ainetta yhden pykälän verran jäljellä ajettu valon palessa n. 30 km ja ajotietokone ilmoitti vielä matkaksi 100km maantieajolla
Onko vastaavia tapauksia?
W212/ 220 CDI A (avantg.)
Ex W211/ 220 CDI A (elegance) -08
Ex W202/ C 200 T CDI A -99
Exät liuta jaappanilaisia
Timo N. kirjoitti:
Eemeli jäi tielle, vaikka PA-mittarin mukaan oli ainetta yhden pykälän verran jäljellä ajettu valon palessa n. 30 km ja ajotietokone ilmoitti vielä matkaksi 100km maantieajolla
Onko vastaavia tapauksia?
Soititko Mobilo life palvelunumeroon, saisivat tuoda kanisterillisen MB:n piikkiin. Yleensähän nuo mittarit on tosi konservatiivisia, olisi mukava saada selville johtuiko tuo mittarivirheestä vai esim. siitä ettei auto pystykään käyttämään tankkia tyhjäksi tms.
Timo N. kirjoitti:
Eemeli jäi tielle, vaikka PA-mittarin mukaan oli ainetta yhden pykälän verran jäljellä ajettu valon palessa n. 30 km ja ajotietokone ilmoitti vielä matkaksi 100km maantieajolla
Onko vastaavia tapauksia?
Soititko Mobilo life palvelunumeroon, saisivat tuoda kanisterillisen MB:n piikkiin. Yleensähän nuo mittarit on tosi konservatiivisia, olisi mukava saada selville johtuiko tuo mittarivirheestä vai esim. siitä ettei auto pystykään käyttämään tankkia tyhjäksi tms.
Jep, vaati kovia hermoja aikoinaa väyrysellä ja 203: sella saada matka katkeamaan.... kolmessa omistamassani 211: ssa ilmoitettu jäljelläoleva ajomäärä ollut tosi tarkasti oikea (jerryhommiksi jos asema 5 km kauempana ajotietokoneen kertomaa kantosädettä...lapissa ison kärryn kanssa todettu, kun ei ole tullut pudotettua matkavauhtia kyllin alas)... olisiko tämä kyseinen 212 poikkeava yksilö?
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Soitin kyllä Mobilo Lifeen, kysyivät haluanko vara-auton paikan päälle vai käykö hinurin kyyti, jonka he tilasivat--sopi kyllä, mentiin kun oli sama matka.
Verstaalle kun päästin todettiin työnjohtajan kanssa että mittarin mukaan naftaa riittää-- joten muu vika.
Verstaalta matka jatkui vara-autolla, ruotsalaisella, mihin tuli totuteltua se 5 päivää
Olen kyllä aikaisemmin luottanut piikkinokan mittariin sekä myös tähän sillä olen sen ajanut aikaisemmin tyhjemmäksikin, kun en ole malttanut ostaa kalliista paikasta.
Maanantaina, ilmoittivat että siirtopumppurikki??, hetken kuluttua uusi ilmoitus polttoaine loppu??? ja taas uusi ilmoitus nyt meni ne suuttimetkin, kun lähti käymään
Lopullinen vika ei kyllä selvinnyt,ainakaan itselleni. Ilmeisestikin kun suuttimet menevät, alkaa kone kalkattaman 2-3 pytyllä.
Mutta en usko polttoaineen loppumiseenkaan, koska ajoin tavallista maantieajoa n. 30 km kun valo syttyi, ja sitä kun pitäisi olla n. 15l (iso tankkisessa 80l)
Täytyy vaan pitää tuo MobiloLifen numero tallessa.
W212/ 220 CDI A (avantg.)
Ex W211/ 220 CDI A (elegance) -08
Ex W202/ C 200 T CDI A -99
Exät liuta jaappanilaisia
TTL kirjoitti:Nyt on ongelmana päästä maanantaiaamuna töistä töihin 127 km:n matka. Bussin kanssa saisi käytännössä varautua rokulipäivään. Aion rohkeasti kokeilla taksia, josko nämä kulut kuitenkin perusteluiden kanssa korvattaisiin. Mobilon palveluhenkilöt eivät sitä pystyneet lupaamaan.
Hienoa, jos viitsit kertoa lopputuloksesta. En ole kuullut itse kenenkään koskaan tuota kokeilleen. Ikävää tietysti sun kannalta, että olet pääosassa.
Meillä katkesi 220 cdi:n matka kotipihaan kyseisen suutinvian takia jo alkuvuodesta. Saman tien kun suutinvika ilmeni soitimme auton osto paikkaa (Tampereen veho, lielahdessa) ja ilmoitimme asian niin tunti soitosta tuli hinuri hakemaan auton ja me saimme mennä hakemaan sijais autoa veholta. Veholla ei ollut antaa autoa joten menimme vuokraamoon ja saimme sieltä E mallin mersun -07 avantgarde varustelulla. Veho tietysti kustansi vuokra auton.
Isännys sanoi mielestäni että veholla olisi ollut antaa muun merkkistä autoa, mutta kun isännykselle ei sopinut muu kuin mersu niin sen takia joutuivat vuokraamosta ottamaan.
Ovat alkaneet myös kutsua laukeamattomia yksilöitä suutinten vaihtoon tehdaskampanjana.
Näin minäkin kuulin tänään kun omaa autoa käytin merkkiliikkeellä. Tiukimpaan aikaan kuulemma oli annettu kesärengassarjoja tms. hyvitystä laukomisista ja odotusajasta. Kiitos loppuselvityksestä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Ovat alkaneet myös kutsua laukeamattomia yksilöitä suutinten vaihtoon tehdaskampanjana.
Näin minäkin kuulin tänään kun omaa autoa käytin merkkiliikkeellä. Tiukimpaan aikaan kuulemma oli annettu kesärengassarjoja tms. hyvitystä laukomisista ja odotusajasta. Kiitos loppuselvityksestä.
Onko tietoa kuinka uusiin autoihin suuttimia vaihdetaan eli mistä ajankohdasta lähtien nykyisin saatavilla olevat osat on laitettu jo tehtaalla (softa mukaan lukien)?
Softa on päivittynyt positiiviseen suuntaan. Tuli äsken testatuksi vakioisella 90 km:n taipaleella, aiemmin 5.2 l/100 km keskikulutus, nyt 4.8 l/100 km keskikulutus eikä ajotavassa muutosta.
1. Onko tullut vesipumppuvikoja W212 250D mailleihin?
Tuossa mallissa on muovikuorinen pumppu.
2. Onko ohjausnivelet/tehostin pysyneet kunnossa?
Halukas hakemaan tietä, kun saa kokoajan ohjailla.
Ohjauskulmat säädetty ja renkaita vaihdeltu, mutta ei parannusta löytynyt.
Mistä vikaa etsiä, vai vaihtuuko auto?
Vesipumppuja vaihdettu monen monta 651 moottoriin. Termostaatikotelot vuotaa, moniurahihnan kiristimiä menee,,hihna alkaa kulkemaan ihan ulkolaidassa. 651 moottoreiden öljypohjien pultteja irtoillut, pitää irroittaa pohja ja tiivistää uudestaan...ym,ym ja on ennemmin ominaisuus kuin vika tuo levoton käytös/ puoltaminen. Niin ja moottorin kumityynyjä menee kuin leipää, tosin pakkaset kun loppu niin viat hävisi. Kumityynyjen sisään mennyt vesi jäätyy ja ravistaa konetta pakkasaamuna niin pirusti ja jurisee. Nyt numero muuttunut ja vedenpoistoreijät tehty uusiin osiin.
Tarvitsen näkökulmaa nyt kokeneemmilta tilanteeseeni. Alla tällä hetkellä BMW 520d -08 ja mukavahan tämä on ajaa. Siltikin tuo Mersuun palaaminen mietityttää päivästä toiseen. Onko nuo alkupään w212:t aivan pommeja? Kestääkö kovaa käyttöä? Erityisesti 220CDI kiinnostaa ja miksipäs ei myös 250CDI... jos ostan esim. -09 ikäisen ja noin 60-120 tkm ajetun, niin miten selvittää, että onko suuttimia vaihdettu tehtaan piikkiin parempiin? Jos selviää, että orginaalit on edelleen alla, niin saako tehtaan piikkiin ne vaihdatettua kivuttomasti? Vai jätänkö alkupään w212:t rauhaan ja ostan loppupään w211:n? Vai pysynkö BMW:ssä ...?
Minulla vaihdettiin tehtaan piikkiin suuttimet, johtosarjat ja moottorinohjausyksikkö. Lisäksi vesipumpun kansi uusittiin ja jotain alustan suojien kiinnittimiä?
Onko kellään tiedossa, alkaako tehdas hoitamaan myös jakoketjuongelmaa?
Vai pitääkö ketju ja kiristin oman mielenrauhan takia vaihdattaa itse? Autolla on ajettu alle 80tkm ja yksityisajossa, joten ei kai tuo ihan heti ole hajoamassa?
- Paskan kerääntyminen konehuoneeseen sisälokareiden aukkojen kautta. En tiedä onko muilla samalaiset sisälokarit edessä, mutta itsekin niitä tutkiessa havaitsin, että konehuoneeseen on suora yhteys pyöränkoteloista. Kura ja paska kertyy sopivasti väärään paikkaan.
- Toinen haasteellisempi aihe voi olla yksilövaiva, mutta autossa on selvästi havaittava voimansiirron tai muun vastaavan jurina 1400 rpm kierroksissa. Ääni on melko sama aina juuri noilla kierroksilla vaihteesta riippumatta. Autoon on vaihdettu softia koneeseen ja laatikkoon, mutta paikallinen huolto nostaa kädet pystyyn. Mistä löytyy ammattitaitoinen huoltomies Veholta?
W203 C180 Kompressor A Sport -05
W201 190E 2.3-16 A Cosworth -86 -> Project 2022-2024: Getrag, KMS ITB, Motec, OZ Ultraleggera, Eibach B12, Sparco.
- Paskan kerääntyminen konehuoneeseen sisälokareiden aukkojen kautta. En tiedä onko muilla samalaiset sisälokarit edessä, mutta itsekin niitä tutkiessa havaitsin, että konehuoneeseen on suora yhteys pyöränkoteloista. Kura ja paska kertyy sopivasti väärään paikkaan.
- Toinen haasteellisempi aihe voi olla yksilövaiva, mutta autossa on selvästi havaittava voimansiirron tai muun vastaavan jurina 1400 rpm kierroksissa. Ääni on melko sama aina juuri noilla kierroksilla vaihteesta riippumatta. Autoon on vaihdettu softia koneeseen ja laatikkoon, mutta paikallinen huolto nostaa kädet pystyyn. Mistä löytyy ammattitaitoinen huoltomies Veholta?[/quote]
Taitaa vielä olla takuu päällä, niin kannattaa hoitaa kuntoon!
Konesuojan likaantuminen - onkohan jotain muutettu näissä vähän uudemmissa kotelosuojien osalta verrattuna ensimmäisiin sarjan autoihin. Itsellä oli -09 malli ja en siinä pahempaa kuraantumista
havainnut. Konesuoja kyllä kauttaaltaan ajan kanssa likaantui. Pesulla tuosta selvisi. Voisko jotenkin suojata enemmän?
Jurinan osalta - tuleeko tuo esiin moottorin kierroksia paikallaan nostettaessa? Onko vika tullut äkisti vai onko ollut uudesta asti? Resonoiko jokin alustassa?
Moottorin "tuenta" tai kardaanin tukikumi? Pakoputkisto?
W212 220 mallia 09,loppuvuodesta rekistöröity,ajettu 209 tkm.Tehdastakuuseen vaihdettiin suuttimet ja hilut eli ohjainyksikkö,putket ja johdot 11/2012.Nyt meni kardaanin kannatinlaakeri ja laakista,käsittämätön jyrinä.
Erittäin hyvä auto.
Että jos joku tuntuu pitävän ääntä niin tarkistakaa tuo laakeri,omassani ehkä on pitänyt jo hetken aikaa mutta ny pitää aivan käsittämätötä kalkatusta.
Mikke270 kirjoitti:W212 220 mallia 09,loppuvuodesta rekistöröity,ajettu 209 tkm.Tehdastakuuseen vaihdettiin suuttimet ja hilut eli ohjainyksikkö,putket ja johdot 11/2012.Nyt meni kardaanin kannatinlaakeri ja laakista,käsittämätön jyrinä.
Erittäin hyvä auto.
Että jos joku tuntuu pitävän ääntä niin tarkistakaa tuo laakeri,omassani ehkä on pitänyt jo hetken aikaa mutta ny pitää aivan käsittämätötä kalkatusta.
Tehdashan kehuikin 2009, kuinka uusi 212 on merkittävästi halvempi valmistaa, kuin edeltävä 211.
Loppusuoralla testiajojen jo päättyessä vaihdettiin vielä rivi - 4 : siin tuotava pietsotekniikka "kalliista" boschista ( V 6 CDI: ssä ollut käytössä jo 5 vuotta siinä vaiheessa) siihen tutun HALPAAN luukakseen.
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Kaupparatsu kirjoitti:Tarvitsen näkökulmaa nyt kokeneemmilta tilanteeseeni. Alla tällä hetkellä BMW 520d -08 ja mukavahan tämä on ajaa. Siltikin tuo Mersuun palaaminen mietityttää päivästä toiseen. Onko nuo alkupään w212:t aivan pommeja? Kestääkö kovaa käyttöä? Erityisesti 220CDI kiinnostaa ja miksipäs ei myös 250CDI... jos ostan esim. -09 ikäisen ja noin 60-120 tkm ajetun, niin miten selvittää, että onko suuttimia vaihdettu tehtaan piikkiin parempiin? Jos selviää, että orginaalit on edelleen alla, niin saako tehtaan piikkiin ne vaihdatettua kivuttomasti? Vai jätänkö alkupään w212:t rauhaan ja ostan loppupään w211:n? Vai pysynkö BMW:ssä ...?
Olen aiemminkin tätä kysellyt. Sain jotain vastausta, mutta tässä vielä tarkennettua kysymystä: miten voin varmistua, että ostan hyvän, käytetyn 4-pyttysen dieselin (w212)? Suuttimet ei korkkaa tai ketjuongelmia tms. konepuolen juttuja ei ole? Onko 350 CDI varmin diesel? Entä onko 350 CDI huollot yms. kulut huomattavasti korkeammat, kuin nelipyttyisillä? Onko tuo niin hyvä auto, että sitä kehtaa kaupparatsu ajaa neljällä pytyllä?
Joskus 2012 ainakin on jo vahvemmat jakopään osat tuotannossa. Ja kestää nuo alkuperäisetkin osat useimmilla. Moni 300tkm ajettu pirssi ei ole tarvinnut uusia osia. Toisten renkien rankomat yksilöt ovat saaneet uudet jakopään osat n. 200 tkm paikkeilla jo. Jos ostat halvemman enemmän käytetyn ostaisin sellaisen mihin on vaihdettu jakopään kaikki osat. Niitä on tarjolla. Ja jos on 220/250cdi huolehdi että suuttimet on vaihdettu. Sen näet moottorin muovisuojan alta ohjausyksiköstä. Jos siellä on delphi pietso saat varautua ongelmiin. Tai kysy sellaisen yksilön kohdalta onhan tehdas vastuussa tämänkin yksilön suuttimista. Nehän vaihtuu sitten delphin solenoidi suuttimiin. Nuokaan ei valitettavasti kestä kuulemma niin kuten boshit. Ehkäpä n. 300tkm. Alustan osat kestää kohtuudella ainakin, parannusta siis 211:n alapalloihin verrattuna. Esim. omassa ei vielä mitään ongelmaa, etuiskarit tuntuu kyllä jo löystyneen hieman jos oikein miettii.
Ei tuo ainakaan minulla ole ollut kallis pitää, ainakaan vielä. Nyt 102tkm taulussa tuossa 200cdi:ssä. Kaskossa tosin on hyvä olla täydet bonukset ja lasivakuutus myös. Tuulilasi maksaa vahdettuna n. 700€ ja hajoaa mielestäni helpommin kuin 203:ssa.
Viimeksi muokannut markoala, Ti 05.11.2013 14:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
markoala kirjoitti:Joskus 2012 ainakin on jo vahvemmat jakopään osat tuotannossa. Ja kestää nuo alkuperäisetkin osat useimmilla. Moni 300tkm ajettu pirssi ei ole tarvinnut uusia osia. Toisten renkien rankomat yksilöt ovat saaneet uudet jakopään osat n. 200 tkm paikkeilla jo. Jos ostat halvemman enemmän käytetyn ostaisin sellaisen mihin on vaihdettu jakopään kaikki osat. Niitä on tarjolla. Ei tuo ainakaan minulla ole ollut kallis pitää, ainakaan vielä. Nyt 102tkm taulussa tuossa 200cdi:ssä. Kaskossa tosin on hyvä olla täydet bonukset ja lasivakuutus myös. Tuulilasi maksaa vahdettuna n. 700€ ja hajoaa mielestäni helpommin kuin 203:ssa.
Saisi luvan olla 50-100 tkm ajettu. Pitäisi vissiin sitten ennen kauppoja merkkipajalla selvittää, että onko ko. auton "rekisterissä" merkintää jakopäärempasta... ja suutinrempasta. Jos merkkiä ei ole, on iso riski, että saa pommin käsiinsä.