Mersun (w126) seisontajarru/poljin

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
nikon_mb471champagner
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: To 15.07.2004 23:35

Mersun (w126) seisontajarru/poljin

Viesti Kirjoittaja nikon_mb471champagner »

Elikkäs seisontajarru hylättiin katsastuksessa. Ei siinä mitään, se korjattiin ja auto saatiin leimaan. katsastuksesta palatessani huomasin kuitenkin, että seisontajarrun merkkivalo on jäänyt. päälle. Jarru vaikuttaisi toimivan moitteettomasti ja jarrunesteet ovat ok. Syykin selvisi. Itse seisontajarrun polkimeen on jäänyt jotain klappia (lieko katsastusmies runnonut sitä oikein voimalla...). Kun poljin lepää omalla painollaan, niin seisontajarrun merkkivalo palaa, mutta sammuu kun poljinta kohottaa esim. jalkaterällä vaikkapa vain äärimmäisen pienellä voimalla. Mitäköhän siinä pitäisi nyt uusia?

Tervv. Niko K
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

eipä siinä sen kummempi "vika" ole kuin että seisontajarrun vaijerit on hieman löysällä... jarrunpalautus jouset ei jaksa vetää poljinta aivan ylös asti... sama vika rahikaisella... :D katsastuksessa sitä on tietenki polkaistu reilummalla voimalla ja vaijereista sun muista on samalla lähtenyt "löysät pois" ja kaikki osat on hakeneet "omat paikkansa"
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Mika.T kirjoitti:sama vika rahikaisella... :D
Kuten myös, mutta mistä päästä sitä passais sitten kiristellä? :oops:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pasi M. kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:sama vika rahikaisella... :D
Kuten myös, mutta mistä päästä sitä passais sitten kiristellä? :oops:
sieltä auton altahan niitä vaijereita kiristetään. suunnilleen 50cm taka-akselin etupuolella ja kardaanin yläpuolella 13mm mutterikanta... tarvii räikän ja muutaman kymmenen senttiä jatkoa... kyllähän niitä voi kiriä myös taka renkaan pultin reiästä... ottaa yhden pultin pois ja pyörittää rengasta niin että pultin reiästä näkyy hammaskehä jota voi sitten meiselillä kiriä.. en tiedä sitten vaikuttaako mitenkään erityisen paljon noihin vaijereiden kireyksiin... minusta helpompaa kiriä alta ja jarrujen tasapaino ei muutu...
Avatar
Leka
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1403
Liittynyt: Ma 18.08.2003 21:26
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Leka »

Mulla kanssa sama ilmiö, kun uusin seisontajarrun palikat, vaikka oli kireelle säädetty. Ominaisuus poistui muutaman päivän aktiivisella käytöllä.
Vastaa Viestiin