esaville kirjoitti: No hitto.. vielä se on toiminut normaalisti tähän asti. Mutta mikähän se ongelma siinä egrssä on? Kun olen senkin vaihtanut jo uuteen osaan niin vian täytyy olla egr-venttiilin ohjauksessa. Kun egr:n alipaineletku on kytkettynä niin käynnistyy huonommin ja tyhjäkäynnillä käynti seilaa. Tai oikeastaan se käy ihan hyvin kunnes egr-venttiilin ohjausventtiilistä kuuluu nopea suhaus ja moottori meinaa tukehtua hetkellisesti kunnes jatkaa taas normaalisti. Tämä suhahdus kuuluu tasaisin väliajoin noin kerran kymmenessä sekunnissa. Sama silloin kun painaa nopeasti kaasun pohjaan.. kone meinaa hiipua ja ottaa kierroksia vasta viiveellä.
Eihän egr pitäisi aueta edes tyhjäkäynnillä eikä silloin kun kaasu on pohjassa..onko sillä joku oma ohjauspiiri joka voi seota vai voisiko vika olla jossain ilmamassamittarissa yms?
Kun autolla ajelee niin vika vähitellen häviää. Myös jos käyttää alipaine letkua irti niin tyhjäkäynti tasoittuu mutta maksimi kaasulla silti taas tukehtuu..
Vaikuttaa ihan turhalta osalta koko egr, mutta kun olen uuden osan hommannut ja asentanut nii olis kiva saada se toimimaan!
Ilma massamittarin arvojen mukaan ECU säätelee
EGR:än avautumista jos aukeaa väärään aikaan kone tukehtuu(niin kuin ihminenkin tukehtuis jos vallan vetäisä kehkoihin kerran käytettyä)
Tarkistele sen alipaine mötikkä mihin menee sähkö johto tarkista myös siitä phjasta suodatimelle lähtevä letku ja se suodatin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
Joo ihmettelin sitä suodatin-venttiiliyhdistelmää, että johan on hökötys, mutta en vielä ehtinyt tarkemmin tutkia. Taitaa olla jo vikatilassa tuo kun huomasin tänään ajellessa, että tehot on hävinny Täytyy tutkia ekana se pikku suodatin.
Ja ehkä ilmamassamittarin anturin puhdistus(?) näyttäisi aika helpolta myös tuo.. http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/tee- ... -puhdistus
Omassa 220 CDI:ssä oli samaa vikaa. Aikaisemmassa keskustelussa viitattiin korkeapainepumppuun, ja ainakin minun ongelmani ratkesivat kerralla kun vaihdoin sen. Sitä ennen vaihdettiin suuttimia, tiivisteitä, antureita varmaan 2000 Eurolla - merkkiliikkeessä tietysti ja ilman että vika korjaantui. Korkeapainepumppu maksoi Mercedes -liikkeessä luokkaa 450 Euroa + parin tunnin työ. Niitä muita osia saat vaihtaa maailman tappiin asti jos korkeapainepumppu on loppuun ajettu. Siihenhän ne polttoaineletkussa virtaavat ilmakuplatkin viittaavat.
Jonkuhan son marsiskeltava framila
------------------------------------------------
Hyvältä näyttää joo mutta en muista kovin usein tuon puhdistuksen toimineen mersujen kanssa, olisko sitten erilainen (taitaa olla kuumafolio, ei -lanka). Halpahan se kokeilla on, eikä ole mitään menetettävää
Jaaha koko ajan mystisemmäksi menee! Voisikohan joku kertoa mitä tässä on tapahtunut ja miksi?? :
Entinen omistaja vähän tuunaillu? Vai onkohan tuolla virityksellä kierretty taas joku isompi ongelma..
Nopealla googlailulla näyttää ainakin ihan väärältä osalta tuo mikä siihen oli nyt asennettu ihme että toimii pitäs kai olla tällainen: http://store.autovisionfinland.com/merc ... TOrRFdaePE" onclick="window.open(this.href);return false;
On ilmeisesti koitettu säästää ja ostettu "joku sinnepäin" ja vähän puukolla sovellettu
Autossa on siis vähän harvinaisempaa mallia oleva systeemi.. Tässä tuo ilmamassa-anturi tulee suoraan kiinni ilmanputsarin kylkeen: http://www.neoriginal.ru/cat/mb/part__1 ... 13_961_/09" onclick="window.open(this.href);return false;
Merteilissä näyttää olevan noita hyllyssä: http://www.merteil.fi/verkkokauppa/clie ... 24014/7/15" onclick="window.open(this.href);return false;
Pitää varmaa sieltä hakea huomenna ja toivoa että jotain tapahtuu.. muutakin kuin lisää rahan menoa
esaville kirjoitti:Nopealla googlailulla näyttää ainakin ihan väärältä osalta tuo mikä siihen oli nyt asennettu ihme että toimii pitäs kai olla tällainen: http://store.autovisionfinland.com/merc ... TOrRFdaePE" onclick="window.open(this.href);return false;
On ilmeisesti koitettu säästää ja ostettu "joku sinnepäin" ja vähän puukolla sovellettu
Juu, tuo näyttää ihan siltä mikä munkin autossa on... tuossa viispyttysessä se anturi on sellasessa omassa t-haarassaan, mutta ihan samassa paikaa muuten.
Nää on just näitä virityksiä mistä 'oikeet' asentajat sitten tykkää kun ruvetaan vikaa etsimään... no tuo nyt näyttää siltä että ei oikein oo voinu edes toimia, mutta toisaalta MAFfin tais saada ohjelmoitua poiskäytöstäkin...
esaville kirjoitti:Jaaha koko ajan mystisemmäksi menee! Voisikohan joku kertoa mitä tässä on tapahtunut ja miksi?? :
[ http://dl.dropbox.com/u/14273311/mersumyynti/kuvapari.jpg ]
Entinen omistaja vähän tuunaillu? Vai onkohan tuolla virityksellä kierretty taas joku isompi ongelma..
Mistä johtuu...
Helppo kysymys TYHMYYDESTÄ/TUNAROINISTA
parhaimillan noila systeemeillä poltaa ECU:un mutta sehän on onneksi lähes ilmainen verrattuna ilammassamitiariin...
kuvassa oleva ehytosa sopii melkeen kaiikkin saman ikäisiin cdi koneisiin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
JEEES!! Nyt on viimein Mese ajokunnossa! Ilmamassamittarin vaihdolla lähti kaikki loputkin viat pois!
Eli yhteen vetona: Polttoaine suodattimen kansi löysällä+tiivisteet huonot+ polttoaineputket huonot+ilmamassamittari rikki= ei käynnisty ja nykii ajossa, tehot kateissa
Nyt lähtee heti käyntiin ja egr-venttiilin ohjauskin tuntuu toimivan nyt oikein ja kierrokset nousee taas oikeisiin lukemiin kiihdyttäessä