Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Ahaa eli jos nyt oletetaan että tuo kaksi nastainen olisi flektin anturi niin tarkoitatko että kylmäkäynnistysanturi olisi sitten tuo flektin anturilta suoraan rintapeltiin päin, tuo yksinastainen, ja sitten tuo "kyljellään" kannen kyljessä oleva olisi lämpömittarin anturi?
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Näin minä kuvittelisin/oletan asian olevan...itsellä 200E -88 (M102). Ainakin tuo kyljellään oleva lpt-mittarille ja etummainen flektille...molemmat vaihtanut uusiin taannoin. Liekö sitten kylmäkäynnistykselle tuo jäljelle jäävä, omassa tuo korkeampi käynti ei toimi (laskee portaittain toiminto siis), mutta auto lähtee hyvin käyntiin (silloin kun releet ei kiukuttele). Projektia pukkaa itsellekin, kunhan kelit lämpenee ja viitsiiHärskiH kirjoitti:Ahaa eli jos nyt oletetaan että tuo kaksi nastainen olisi flektin anturi niin tarkoitatko että kylmäkäynnistysanturi olisi sitten tuo flektin anturilta suoraan rintapeltiin päin, tuo yksinastainen, ja sitten tuo "kyljellään" kannen kyljessä oleva olisi lämpömittarin anturi?
EQB 300 4-matic -23
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Jep. Tuo punanen on flektille... ja se yksinapainen mikä tossa näkyy on lämpömittarille ja se mikä siellä takana on piilossa on se mitä tässä etitään...lkosso kirjoitti:Voin olla väärässä, eikös kuvan anturi ole flektille???? Ja seuraava anturi kohti rintapeltiä on sitten kylmäkäynnistys ja kolmas anturi mikä näkyy vähän sitten lpt-mittarille (pystysuorassa painnassa).
E: korjaus... jompikumpi noista yksinapaisista on lämpömittarille sen saa sitten kokeiltua... toinen on sitten se eculle menevä tieto...
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Paljonkohan Tuon tyhjäkäyntisuuttimen avausjännite on? Suuttimelle tulee nyt 1v virtaa startatessa. Kannen kyljessä oleva johto on lämpömittarille (vihreä johto).
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Ei nyt varsinaisesti liity tähän postaukseen,vaan tuolla aijemmin puhuit mikrokytkimestä jossa tuo linkku ei kaasuvaijerin löysäyksestä huolimatta paina mikrokytkintä moottorijarrutkselle?? Onhan se sivussa oleva jousi ehjä ja tallella vetää juuri sitä linkkua pohjaan kun päästää kaasupolkimen vapaaksi!?HärskiH kirjoitti:Paljonkohan Tuon tyhjäkäyntisuuttimen avausjännite on? Suuttimelle tulee nyt 1v virtaa startatessa. Kannen kyljessä oleva johto on lämpömittarille (vihreä johto).
Jousen puuttuminen aiheutaa ajossa tyhjäkäynnille tuossa humppausta ja joitain muitakin häröjä,tosin vaikuttaako esim kylmäkäynnistykseen ei tietoa,voin katsella olisiko noissa KE-jetti ohjeistuksissa mitään mainintaa tuosta "ryyppysuutimen" ohjaus virroista.
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
No täytyypä tuo jousi homma tarkistaa päivän valossa! Mutta luulisi kyllä että tuolla mikrokytkimen toimimattomuudella olisi joku vaikutus johonkin!
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Mikro kytkin on moottorijarrutukseen liittyvä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2563
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Tuossa toki olet oikeassa,mutta tuossa omassa listassa oleva 230e temppuili juurikin,esim; liikennevaloihin pysähtyessä alkoi humppaus ja tai käynnin aaltoilu, vikaa etsittiin kaksi viikkoa ja jopa autosähkö liikkeenkin voimin vaan ei selvinnyt.Sattumalta sitten suivaantuneena tuohon häröilyyn etsin itse vivustosta vikaa ja puhdistelin että voitelin vivustoja, huomasin epämääräisen jousen tulipellin kupeesa ja kas sehän olikin poikki.Pienoisen tutkailun jälkeen löytyi korvakkeet joihin uusi jousi paikalleen ja kas häiriöt loppuivat siihen!Tosin kesäaika tuolloin niin ei kokemusta kylmäkäynnistityksen vaikutusta.atlas kirjoitti:Mikro kytkin on moottorijarrutukseen liittyvä.
Tutkailin tuota KE-jetin opustani niin noissa ei mainittu erikseen kylmäkäynnistys suuttimelle tulevien virtojen tehoja,luulisin kuitenkin siella 11-12v pyörittävän koskapa tuo nk lämpöaika anturi tuota ohjaa,käytännössä KE-jetti kylmänä käynnistettäessä esim;-12c startin jälkeen käy ehkä 30s noin 1200 rmp ja laskee sitten noin 750-850 rmp tyhjäkäynnille,siis jos kaikki on kunnossa..
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Jousen lisättyäsi tai laitettuasi kuntoon alkoi toimimaan kolmiasentoinen kytkin kaasuläpällä...eli se palautui alkuun kunnolla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Päivitellääs vielä.
Tänään vaihdoin uuden YJ releen, vanha oli 1 sulakkeinen 5 nastainen (yksi nasta oli muovia eli siis vain täytteenä), nyt uusi (purkaamolta) rele on 1 sulakkeinen, mutta paljon leveämpi. Tulee siis "yli" yj releen liittimestä. Uudessa on siis 7 liitintä, yksi tulee yli tuosta releen paikasta, ja yksi on siinä missä se muovinasta on vanhassa (todella ohut tuo nasta uudessa) Auto kuitenkin toimii edelleen samalla tavalla! Ei lähde käyntiin muutakun useita kymmeniä kertoja sahaamalla alkaa hörähtelemään ja sitten lopulta käy.
Autoni on vuosimallia 1985 joten siinä on erilainen kylmäkäynnistys anturi, se on yksi napainen joka kuvissakin näkyy flektin anturin takana, musta väriltään. Uudemmissa kaksi nastainen. Sain anturilta arvoja ulos, näytti pakkasessa muistaakseni 9 kilo ohmia, ja kun vertasin käytettyyn toimivaan, se näytti sisätiloissa jotain samaa suurusluokkaa. Vaikuttaisi siis tuo minun anturi toimivan.
Missä tuossa noin vanhassa autossa sijaitsee tämä bensapumpun rele, ja mistähän nastasta tuo kylmäkäynnistys suutin nyt sitten saisi tuon virtansa?
Kuinka suuri jännite pitää tulla kylmäkäynnistys suuttimelle? 12v?
Kannattaisiko ottaa itse suutin irti ja tutkia onko tukossa?
Tunteja mennyt tuon kanssa jo ihan älyttömästi ja alkaa oma osaaminen loppua pian
E: Sitten kun auton saa käyntii, ei heti kestä kaasua, mutta kun alkaa kestää niin saattaa ampua imusarjaan.
Tänään vaihdoin uuden YJ releen, vanha oli 1 sulakkeinen 5 nastainen (yksi nasta oli muovia eli siis vain täytteenä), nyt uusi (purkaamolta) rele on 1 sulakkeinen, mutta paljon leveämpi. Tulee siis "yli" yj releen liittimestä. Uudessa on siis 7 liitintä, yksi tulee yli tuosta releen paikasta, ja yksi on siinä missä se muovinasta on vanhassa (todella ohut tuo nasta uudessa) Auto kuitenkin toimii edelleen samalla tavalla! Ei lähde käyntiin muutakun useita kymmeniä kertoja sahaamalla alkaa hörähtelemään ja sitten lopulta käy.
Autoni on vuosimallia 1985 joten siinä on erilainen kylmäkäynnistys anturi, se on yksi napainen joka kuvissakin näkyy flektin anturin takana, musta väriltään. Uudemmissa kaksi nastainen. Sain anturilta arvoja ulos, näytti pakkasessa muistaakseni 9 kilo ohmia, ja kun vertasin käytettyyn toimivaan, se näytti sisätiloissa jotain samaa suurusluokkaa. Vaikuttaisi siis tuo minun anturi toimivan.
Missä tuossa noin vanhassa autossa sijaitsee tämä bensapumpun rele, ja mistähän nastasta tuo kylmäkäynnistys suutin nyt sitten saisi tuon virtansa?
Kuinka suuri jännite pitää tulla kylmäkäynnistys suuttimelle? 12v?
Kannattaisiko ottaa itse suutin irti ja tutkia onko tukossa?
Tunteja mennyt tuon kanssa jo ihan älyttömästi ja alkaa oma osaaminen loppua pian
E: Sitten kun auton saa käyntii, ei heti kestä kaasua, mutta kun alkaa kestää niin saattaa ampua imusarjaan.
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Kylmäsuutin saa virran yj-releen kautta ja ecu hoitelee homman silti.
Ota suutin irti pistä putki kiinni suutin irtaallaan ja koeta saada siihen 12v ja virrat niin päälle että paine nousee.
Bensa rele on yj-releen lähellä musta rele jossa 4zyl ja kirroslukumääriä.Se ei kyllä vaikuta kuin pumppuun ja lambdan lämmitykseen ja käyttään.
Se että on ampunut imusarjaan niin voi potkaista huohotus letkun ruikun alta irti ja tällöin on käynnistyminen sitten tosi vaikeaa..katsopa se tai kopeloi kädellä.
Ota suutin irti pistä putki kiinni suutin irtaallaan ja koeta saada siihen 12v ja virrat niin päälle että paine nousee.
Bensa rele on yj-releen lähellä musta rele jossa 4zyl ja kirroslukumääriä.Se ei kyllä vaikuta kuin pumppuun ja lambdan lämmitykseen ja käyttään.
Se että on ampunut imusarjaan niin voi potkaista huohotus letkun ruikun alta irti ja tällöin on käynnistyminen sitten tosi vaikeaa..katsopa se tai kopeloi kädellä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Tarkoitatko paksuhkoa huohotusletkua joka tulee venttiilinkopasta ilmansuodatin koteloon, ja haarautuu matkalla muuallekkin?
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Niitä huohotus letjuja just..eli sinne ruiskun alle menee lisäilmaluitilta toinen sinne alle ja katso ja kokeile käsin myös kaukalon pintaa onko tasainen ettei ole sellaisia kovettumia ja halkeamia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Kattelin letkut läpi, mutta eipä erikoisempia näkynyt. Kokeilin suoraa virtaa suuttimelle (tätä kokeilin vasta nyt koska aiemmin ei ollu sopivaa johtoa käsillä), ja auto hörähti heti käymään. Vika siis varmasti tässä. Suuttimen liitin yhdistyy bensapumpun nastalle 87, mutta kylmäkäynnistysanturi ei yhdisty bensapumpun releen eikä YJ releen millekkään nastalle, pitäisikö?? Tätä epäilen nyt vian aiheuttajaksi? Olisi suuri apu jos joku tietäisi mille nastalle tuon anturin pitäisi antaa tietoa.
Kannattaisiko myös tinata bensapumpun rele?
Perskele kun vastustaa tuo mersu, yritin myös pyyhkijän moottoria vaihtaa, mutta tottakai olen käytettynä ostanut väärän moottorin, ja pyöriikin nyt koko ajan viiksen asennosta huolimatta
Tai ei kai se mersun syy ole että itse tunaroi taukoomatta
Kannattaisiko myös tinata bensapumpun rele?
Perskele kun vastustaa tuo mersu, yritin myös pyyhkijän moottoria vaihtaa, mutta tottakai olen käytettynä ostanut väärän moottorin, ja pyöriikin nyt koko ajan viiksen asennosta huolimatta

Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Tinaa bensa rele myös niin siltä osin on homma ok.
Nyt en muista mites oli yj-releen suhteen toi ?Koska pää sääntöisesti yj-ohjaa kylmäryyppyä.
Anturi kyllä pitää toimia ennenkuin ecu ohjaa ryyppyä.
Nyt en muista mites oli yj-releen suhteen toi ?Koska pää sääntöisesti yj-ohjaa kylmäryyppyä.
Anturi kyllä pitää toimia ennenkuin ecu ohjaa ryyppyä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Anturi mittauksieni perusteella toimii kyllä. Nyt tuntuisi vain että joko anturin arvo ei kulje suutinta ohjaavalle taholle asti tai sitten suutinta ohjaava rele ei toimi. Bensa releen tinauksesta varmaan hyvä jatkaa toivottavasti huomenna!
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Tänään sain 5v suuttimelle tulemaan, mitään ihmeempiä en tehnyt, tinasin bensareleestä joitakin huonomman näköisiä liitoksia, mutta kolvissa oli sen verran suuri kärki ettei oikeen päässyt kunnolla tinaamaan. Tinasin myös yj releen uudestaan. Auto siis lähti nyt käymään hyvin, mutta en uskalla vielä juhlia, anna koneen jäähtyä ja kokeilen uudestaan!
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Eipä tuo nyt tänään lähtenyt, en tiedä mikä eilen oli sitten, lähti mielestäni hyvin mutta ei silti täydellisesti, ei kestänyt heti kaasu yms... vian etsintä jatkuu
E: Ei tuo nyt ota onnistuakseen! Ei kukaan tietäs mistä löytäis kytkentäkaaviot tuohon vehkeeseen, lähinnä kiinnostaisi tietää Mihin menee punamusta (ohut punanen raita, musta johto) LÄMPÖANTURILTA kannesta kun ei tunnu yhdistyvän mihinkään bensareleellä, yj releellä, tai edes ECU:lla?! Ja siks toiseksee, mulla nyt ei ole sitä vihreetä kaksinapaista lämpöanturia kannessa, missä tuon nyt sitten pitäisi oikeasti olla kun ei näy sellaista? 2 yksinapaista anturia ja yksi punainen kaksinapainen joka on flektin!
Entäs mikäs on suomeksi warm up regulator? Englanniksi löysin jotain tekstiä vastaavista ongelmista, jolloin vikaa oli etsitty tuosta.
Bensareleen pinni 87 on yhteydessä kylmäkäyntisuuttimelle, mutta mihin pitäisi tulla tieto anturilta että kone on kylmä? Eculle? Oon aivan hukassa tuon laitteen kanssa.
Saa myös tulla ostaan pois 500e
E: Ja vielä..
http://ww2.justanswer.com/uploads/eurot ... titled.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Tollasen kytkentäkaavion löysin internetin syövereistä.. Ymmärränkö oikein että tuo kolmas "laatikko" ylhäältä päin olis bensapumpun rele?
E: Ei tuo nyt ota onnistuakseen! Ei kukaan tietäs mistä löytäis kytkentäkaaviot tuohon vehkeeseen, lähinnä kiinnostaisi tietää Mihin menee punamusta (ohut punanen raita, musta johto) LÄMPÖANTURILTA kannesta kun ei tunnu yhdistyvän mihinkään bensareleellä, yj releellä, tai edes ECU:lla?! Ja siks toiseksee, mulla nyt ei ole sitä vihreetä kaksinapaista lämpöanturia kannessa, missä tuon nyt sitten pitäisi oikeasti olla kun ei näy sellaista? 2 yksinapaista anturia ja yksi punainen kaksinapainen joka on flektin!
Entäs mikäs on suomeksi warm up regulator? Englanniksi löysin jotain tekstiä vastaavista ongelmista, jolloin vikaa oli etsitty tuosta.
Bensareleen pinni 87 on yhteydessä kylmäkäyntisuuttimelle, mutta mihin pitäisi tulla tieto anturilta että kone on kylmä? Eculle? Oon aivan hukassa tuon laitteen kanssa.
Saa myös tulla ostaan pois 500e
E: Ja vielä..
http://ww2.justanswer.com/uploads/eurot ... titled.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Tollasen kytkentäkaavion löysin internetin syövereistä.. Ymmärränkö oikein että tuo kolmas "laatikko" ylhäältä päin olis bensapumpun rele?
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Onko johdossa vikaa? Siis siinä mikä tulee siihen kylmäkäynnistysanturille, ettei vain olisi sen musta liitinosan sisällä huonoa kosketusta??? Omassa aiheutti hiukka ongelmia ja kone sammui kuin saunalyhty kun tempas johdon irti anturilta...liekö ois pitänyt? Mutta nyt tilalla abiko-liitin ja pelaa ihan hyvin...uutta pa-pumpunrelettä odotellessa Saksasta hintaan 92 euroa.
EQB 300 4-matic -23
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Johto kylmäkäynnistysanturilta on todella hapero ja huono kuntoinen (kupari pilkistää vähän), sen takia haluaisinkin tietää että mihin tuo johto menee jotta voisi mitata johtavuuden ja kenties ottaako maihin jossain =) ! Se olis nyt erittäin tärkeä tietäälkosso kirjoitti:Onko johdossa vikaa? Siis siinä mikä tulee siihen kylmäkäynnistysanturille, ettei vain olisi sen musta liitinosan sisällä huonoa kosketusta??? Omassa aiheutti hiukka ongelmia ja kone sammui kuin saunalyhty kun tempas johdon irti anturilta...liekö ois pitänyt? Mutta nyt tilalla abiko-liitin ja pelaa ihan hyvin...uutta pa-pumpunrelettä odotellessa Saksasta hintaan 92 euroa.
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Alfamerin mukaan kylläkin musta/vihreä menee sytty yksikölle ja toinen vihreän punainen menee ruiskutus yksikölle??
Vähän outoa toi että menee sytty yksikölle?
No toinen menee ruiskulle.
Etsipä nämä johto värit jostakin.
Luulen että joku seppä on sekoittanut anturit keskenään ja sinne on vaihdettu väärä osa mutta missä orkkis johdot?
Minkäs ikäinen tämä autosi olikaan?
Vähän outoa toi että menee sytty yksikölle?
No toinen menee ruiskulle.
Etsipä nämä johto värit jostakin.
Luulen että joku seppä on sekoittanut anturit keskenään ja sinne on vaihdettu väärä osa mutta missä orkkis johdot?
Minkäs ikäinen tämä autosi olikaan?
Viimeksi muokannut atlas, To 07.03.2013 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Nojoo, Itsellähän nuo anturit on nyt näin. Auton keulasta katsottuna kannen päällä ensimmäisenä on kaksinapainen punainen flektin anturi (vaihdettu uuteen), sitten sen takana on yksinapainen musta anturi (kylmäkäynnistys), ja sitten kannen kyljessä oikealla on lämpömittarin anturi, ulkoisesti samanlainen kuin tuo kylmäkäynnistysanturi. Mustia ja yksinapaisia nämä molemmat, samanlaiset liittimetkin. Flektin anturin ainakin toinen johto on mustapunainen, ja samoin kylmäkäynnistysanturin yksi ja ainoa johto on myös mustapunainen. Lämpömittarin anturin johto on vihreä.
Nyt siis kiinnostaisikin tietää, mihin menee tuo punamusta johto kylmäkäynnistysanturilta.
Nyt siis kiinnostaisikin tietää, mihin menee tuo punamusta johto kylmäkäynnistysanturilta.
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Muokkasin vähän edellistä viestiäni.
Vihreä musta siis on anturi eculle..onko siinä raitoja?
mulla on nyt kirja auki ja aikaa tutki tätä ongelmaa....johdotuksessa on kyllä häikkää koska kaikissa pitää olla samanlaiset systeemit 230e malleissa.
Vihreä musta siis on anturi eculle..onko siinä raitoja?
mulla on nyt kirja auki ja aikaa tutki tätä ongelmaa....johdotuksessa on kyllä häikkää koska kaikissa pitää olla samanlaiset systeemit 230e malleissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
No tältä nyt näyttää tilanne tuolla konehuoneessa. http://s1270.beta.photobucket.com/user/ ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli tuon flektin anturin takana olevan anturin jossa ei ole liitintä nyt kiinni nyt pitäisi näyttää enemmänkin tältä? http://s1270.beta.photobucket.com/user/ ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toi vihree anturi joka on kuvassa, löytyy myös minulta, ostin yhdeltä tamperelaiselta herrasmieheltä, mutta jos nyt kytkisin tuon anturin nykyisen yksinapaisen tilalle, niin mitenkäs johdotus?
Siinä punamustassa johdossa joka tulee tuolle yksinapaiselle kylmäkäynnistysanturille, on valkoisia poikkiraitoja (TÄSMÄLLEEN samanlaisia kun ensimmäisen kuvan flektin anturin punamustassa johdossa) näyttävät tussin jäljiltä mutta ovat niin tasavälein ja samanlaisia että varmaan tehtaalta.
E: Ja autohan on niinkin uusi kun vuosimallia 1985
Eli tuon flektin anturin takana olevan anturin jossa ei ole liitintä nyt kiinni nyt pitäisi näyttää enemmänkin tältä? http://s1270.beta.photobucket.com/user/ ... 2.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toi vihree anturi joka on kuvassa, löytyy myös minulta, ostin yhdeltä tamperelaiselta herrasmieheltä, mutta jos nyt kytkisin tuon anturin nykyisen yksinapaisen tilalle, niin mitenkäs johdotus?
Siinä punamustassa johdossa joka tulee tuolle yksinapaiselle kylmäkäynnistysanturille, on valkoisia poikkiraitoja (TÄSMÄLLEEN samanlaisia kun ensimmäisen kuvan flektin anturin punamustassa johdossa) näyttävät tussin jäljiltä mutta ovat niin tasavälein ja samanlaisia että varmaan tehtaalta.
E: Ja autohan on niinkin uusi kun vuosimallia 1985
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
3 väriset on tosiaan syöttö flektin anturille ja sama jakautuu pesurinjärjestelmän lämmitykseen ja samanlainen lähtee bensareleeltä lambdan lämmitykseen..samat värit mutta voi olla sijoitettu eritavalla.
Tutkipa niitä johtoja etemmäksi.
niin auton ikä ja malli...farkku,sedan,ce...kun noissa kaavioissa on pikku eroja.
Tutkipa niitä johtoja etemmäksi.
niin auton ikä ja malli...farkku,sedan,ce...kun noissa kaavioissa on pikku eroja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Eli ei muutaku johtonippua auki ? Auto on tosiaan toi 1985 ja sedan, ja nyt vasta muistin että edellinen omistaja väitti että tohon olis joskus vaihdettu toi kone dieselin tilalle, sillon sivuutin koko asian mutta nythän tolla on valtava merkitys. En Tosin voi tietää pitääkö paikkaansaatlas kirjoitti:3 väriset on tosiaan syöttö flektin anturille ja sama jakautuu pesurinjärjestelmän lämmitykseen ja samanlainen lähtee bensareleeltä lambdan lämmitykseen..samat värit mutta voi olla sijoitettu eritavalla.
Tutkipa niitä johtoja etemmäksi.
niin auton ikä ja malli...farkku,sedan,ce...kun noissa kaavioissa on pikku eroja.
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Jos on dieseli ollut ja esim. tenavasta kone voi johdotuksessa olla eroa ja jo erilainen sytty yksikkö muuttaa tilannetta kun ezl on lankuissa ja joissakin tenavissa se toinen koska ihme kyllä menee sytylle ja eculle noi oikeat vihreän anturin piuhat.
Jospa käyt lainaan kirjastosta tai osta omaksi alfamerin opuksen tai koetat etsiä kaavion netistä ja sitten tutkimaan ihan läpeensä tämä nykyinen piuha minne menee se puna musta.
tieten helpoimmalla taitaisit päästä jos pistät erilis katkaisimen ryypylle tai johdotat sen ryypylle vaikka flektin +piuhasta ja etsit anturin joka pätkäisee yhteyden tossa jossakin 30-50astetta.
Jospa käyt lainaan kirjastosta tai osta omaksi alfamerin opuksen tai koetat etsiä kaavion netistä ja sitten tutkimaan ihan läpeensä tämä nykyinen piuha minne menee se puna musta.
tieten helpoimmalla taitaisit päästä jos pistät erilis katkaisimen ryypylle tai johdotat sen ryypylle vaikka flektin +piuhasta ja etsit anturin joka pätkäisee yhteyden tossa jossakin 30-50astetta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Vertaapa vihreän ja nykyisen anturin joka pitäisi olla se ryyppyanturi eculle niin niiden antamaa lukemaa kylmänä ja kuumana.
otat vaikka irti ja vedeteen ja vertailemaan tuloksia.
Voihan olla että jos lukemat poikkeeaa toisistaa ei se ryyppyä kytkekään ja silloin anturin vaihto ja johdon muutos pistää auton toimimaan tai sitten se musta muovinen anturi on rikki.
otat vaikka irti ja vedeteen ja vertailemaan tuloksia.
Voihan olla että jos lukemat poikkeeaa toisistaa ei se ryyppyä kytkekään ja silloin anturin vaihto ja johdon muutos pistää auton toimimaan tai sitten se musta muovinen anturi on rikki.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Kiitos hyvistä ideoista ja vinkeistä! Koitanpas huomenna paneutua jälleen asiaan, ehkä kirjankin haen
Re: Mercedes-benz 230E kylmäkäynnistys
Tuli mieleen ja katselin merteilin sivulta niin antuir eroja on hieman m102 riippuen monesta tekijästä koska w123,w201 ja w124 on samaa konetta käytetty mutta en löytänyt tota yksi mustaa nastaista muuta kuin mittarin anturi.Siitä kun vertaat kylläkin niiden numeroita jotka on stannattu runkoon näkisi että onko se sama anturi ja tuleeko samaa tietoa.
Muuten tsiigaas onko koneesi yhdellä vai kaksi rivisellä ketjulla...taitaa näkyä öljyntäyttö korkista.
Muuten tsiigaas onko koneesi yhdellä vai kaksi rivisellä ketjulla...taitaa näkyä öljyntäyttö korkista.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-