Projekteja!
Projekteja!
Kerron tähän erinäisten projektien etenemisiä ja uusista hankinnoista. Edellinen mersuni W124 250 st vaihtui viikonloppuna uudempaan W202 c 250tdt elegance farmariin om605.960 :n. Tässä linkki edellisen mersun rakennus projektiin --> http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 56&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; .
Farkkuun on vaihdettu bilsteinin iskarit, eibach jouset joten alusta on jämäkkä mutta ei mikään kivireki. Talveksi alla on 17" alut ja kesäksi on 19" alut, taka vanteet 9,5" leveät 265/30 kumeilla ja edessä 8,5" leveät vanteet 225/35 kumeilla. Vanteet ja alusta merkittynä otteessa! Autoon vaihdettu myös kristalli ajovalot joihin lisään viellä xenon sarjan!
Auto ylimaalattu liikkeessä n.1.5v sitten edellisen omistajan toimesta.
Autoon täytyy vaihtaa imusarjan tiivisteet ja suutinputket.. Alkavat olemaan loppusuoralla kun ovat hinkanneet itsensä lähestulkoon poikki..
Muutama kuva autosta!
Farkkuun on vaihdettu bilsteinin iskarit, eibach jouset joten alusta on jämäkkä mutta ei mikään kivireki. Talveksi alla on 17" alut ja kesäksi on 19" alut, taka vanteet 9,5" leveät 265/30 kumeilla ja edessä 8,5" leveät vanteet 225/35 kumeilla. Vanteet ja alusta merkittynä otteessa! Autoon vaihdettu myös kristalli ajovalot joihin lisään viellä xenon sarjan!
Auto ylimaalattu liikkeessä n.1.5v sitten edellisen omistajan toimesta.
Autoon täytyy vaihtaa imusarjan tiivisteet ja suutinputket.. Alkavat olemaan loppusuoralla kun ovat hinkanneet itsensä lähestulkoon poikki..
Muutama kuva autosta!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Viimeksi muokannut ^^crisu^^, La 23.02.2013 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Tullut tässä huomattua että auto kuluttaa suhteellisen paljon mielestäni.. mistähän voisi johtua? Tietääkö joku mikä mahtaa olla 0m605 turbon vakio ajoitus pumpulle? jos aloittaisin sen tarkistamisella.. jarrut ei laahaa ollenkaan, ja mistään ei löydy vuotoa..? kulutus sekalaisessa nätissä ajossa noin 10l/100km... Tuntuu suhteellisen suurelle..
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Ei tuo ainakaan automaatille mikään erikoinen kulutuslukema oo, saattaa hyvinki viiä kymppiä seka-ajossa. Tarkistele nyt kuitenki se pumpun ajoitus. Nokkapellistä löytyy ennakko ja se on 14-astetta jykk vakio pumpulla.
w202 250tdt
Re: Projekteja!
No viimeisin tankillinen joka oli pitkälti matka ajoa n.90km/h ni keskikulutus oli 11.6l/100km... Tuntuu vaan omituisen suurelta määrältä.. Mutta tarkistan sen ajoituksen!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
No joo on sitte vähä reilunlaisesti. Ajoitus kuntoon ja tarkistelet ettei oo missään ahto- tai alipainevuotoja niin luulis tippuvan kulutus.
w202 250tdt
Re: Projekteja!
Joo! Tilasin imusarjan tiivisteet ja samalla vaihdan kaikki alipaineletkut.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Mulla on vastaavassa autossa maantieajossa mitattu 6,7.^^crisu^^ kirjoitti:Joo! Tilasin imusarjan tiivisteet ja samalla vaihdan kaikki alipaineletkut.
Re: Projekteja!
No tuollaisia lukuja kuuluisikin tulla
Irrotin imusarjan ja sieltä oli 4 tiivistettä haperoitunut lähes olemattomiksi ja on luultavasti sieltä vuotanut.. Huomenna pesen imusarjan ja ahtoputket ja kytken egr:n pois kokonaan laittamalla peltilevyn leippojen väliin.
Tein myös tänää pienen syöttöpumpun huijauksen, tekemällä niin sanotun "Evry-modin" Eli tein rasian johon laitoin potenttiometrin ja 2.2kOhmin vastuksen huijaamaan signaalia.
Laitoin järjestelmän rele ohjauksen taakse jolloin laite alkaa toimimaan vasta kun auto käynistyy. Releen ohjaus kun tulee laturin herätteestä. Löytyy myös kytkin ohjaamosta jolla saa pidettyä huijauksen kokonaan poissa pelistä. Vääntö kasvoi huomattavasti tällä "virityksellä"! Helppo ja nopea tapa saada autoa pirteämmäksi, osat oli noin 5-6e luokkaa ja muutama kolvaus. Muutama kuva virityksestä.--->

Tein myös tänää pienen syöttöpumpun huijauksen, tekemällä niin sanotun "Evry-modin" Eli tein rasian johon laitoin potenttiometrin ja 2.2kOhmin vastuksen huijaamaan signaalia.
Laitoin järjestelmän rele ohjauksen taakse jolloin laite alkaa toimimaan vasta kun auto käynistyy. Releen ohjaus kun tulee laturin herätteestä. Löytyy myös kytkin ohjaamosta jolla saa pidettyä huijauksen kokonaan poissa pelistä. Vääntö kasvoi huomattavasti tällä "virityksellä"! Helppo ja nopea tapa saada autoa pirteämmäksi, osat oli noin 5-6e luokkaa ja muutama kolvaus. Muutama kuva virityksestä.--->
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Tuli vähän tuota lunta tuossa lauantai iltana! Uskomattoman hyvä auto menemään lumessa ja jäällä! Ei minkään näköisiä ongelmia vaikka lumi massat olikin valtaisat! Kuva kertokoon!
Autosta tosin oli haljennu muovinen t-haara joka on kuskin puolella tuulipellissä joka kierrättää veden lämppärin kennolla.. No tänään korjataan se vika niin saadaan taas lämmintä ilmaa autoon!

Autosta tosin oli haljennu muovinen t-haara joka on kuskin puolella tuulipellissä joka kierrättää veden lämppärin kennolla.. No tänään korjataan se vika niin saadaan taas lämmintä ilmaa autoon!

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Pitkästä aikaa tännekkin jotain kertomista löytyipi! Tuossa muutama päivä takaperin alko kuulumaa pieniä pörinöitä auton etuosasta! No en kerenny 2 päivää ajella niin jousto petti kokonaan
No tänää sit ajattelin irroittaa pakoputken turbolta ja tiputtaa putken alas ja vaihtaa se niin eiköhän turbon toinen pinnapultti katkennut
Siitä se kehkeytyi sitten pakosarjan+turbon irroitus! Samalla sit löytyi turbon paluu joka oli haljennut! No tehdään huomenna uus paluu laippa ja linja! Vaihdetaan samalla se jousto siihe putkeen ja pestään kaikki! Niin ja hyvää pääsiäistä vaa kaikille foorumilaisille! =)


W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Terve taas, tänää tuli tylsää kotosalla ni piti keksii jotain pientä tekemistä ni muistin että kesäpallot raapii vähän kaarista.. no tää iltapäivä on sit kaaria mankeloitu ja voin sanoo että tollanen kaarimankeli on hemmetin kätevä siihen!
Osaa melkee kuka vaa sellasella mankeloida kun muistaa ottaa vähän kerrallaan! =) Nyt ei raavi kaariin enää =)

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Evry on laitettu napilla toimivaks. En siis käytä sitä kuin nopeammissa kiihytyksissä ja bemareitte savustamiseen
Kyllähän se jokusen litran enempi saattaa viedä tolla 2.2kOhm vastuksella, savumäärästä päätellen!

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Noniin pitkästä aikaa tänne jotain uutta. Tuli tuossa syksyn mittaan hankittua uudet ensi kesän vanteet! Vanhat oli 19" inter actionit 8,5" etu ja 9,5" taka vanteella. Nykyiset on Monacon 18" vanteet samoilla leveyksillä.
Pieniä murheitakin tuli tuossa muutama päivä sit, pakosarja halkesi ikävästi.. Joten tekniikka päivitystä samaan rytäkkään sitten ;P Uusi turbo tulossa, uutta pakosarjaa tekemään, ja ahtoputkia miettimään. Osat kun saapuvat niin pääsee taas sorvin ääreen väkertää! Niin ja Hyvää joulua tässä samalla mersufoorumin väelle!
Pieniä murheitakin tuli tuossa muutama päivä sit, pakosarja halkesi ikävästi.. Joten tekniikka päivitystä samaan rytäkkään sitten ;P Uusi turbo tulossa, uutta pakosarjaa tekemään, ja ahtoputkia miettimään. Osat kun saapuvat niin pääsee taas sorvin ääreen väkertää! Niin ja Hyvää joulua tässä samalla mersufoorumin väelle!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Minunkin silmään paremman näköiset nämä uudet! Keväällä sitten lopullinen tulos kun saan kumit päälle! eteen tulossa 225/40 ja taakse 265/40..
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Nyt tuli tehtyä isompi remppa mersuun! Remonttiin meni startti,vesipumppu, turbo, välijäähdytin, pakosarja, ahtoputket, pakoputki, ajotukset tarkastettu ja todettu että pumppu 5astetta persiillään! Se selitti suuren ruokahalun vakiona! Kansi käytetty koneistamolla suoristuksessa, uusi kannentiiviste (1.85mm paksu). Kanteen kaikki venttiilivarrenkumit uusittu, venttiilit hiottu.
Ahtoputket tein 60mm hst putkesta, ja ahtimeksi tuli T3/T4 mallinen ahdin. Pumppuun ei mitään uutta tullut kuin tiivisteet ja ajoitus pistettiin kohilleen! Pakoputki on tekeillä lähiaikoina 3" hst materiaalista. Pakosarjan tein todella lyhyen mallisen Cummins tyyppisen.
Kuvia lisäilen myöhemmin kun saan ne puhelimesta siirrettyä.
Jatkossa olisi tarkoitus käydä penkissä ja lastuttaa kapistus ja ottaa kaikki mitä irti saapi vakio pumpusta.
Ahtoputket tein 60mm hst putkesta, ja ahtimeksi tuli T3/T4 mallinen ahdin. Pumppuun ei mitään uutta tullut kuin tiivisteet ja ajoitus pistettiin kohilleen! Pakoputki on tekeillä lähiaikoina 3" hst materiaalista. Pakosarjan tein todella lyhyen mallisen Cummins tyyppisen.
Kuvia lisäilen myöhemmin kun saan ne puhelimesta siirrettyä.

Jatkossa olisi tarkoitus käydä penkissä ja lastuttaa kapistus ja ottaa kaikki mitä irti saapi vakio pumpusta.

W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
Re: Projekteja!
Pitkästä aikaa tännekkin jotain rustaan. Pakoputki tehtynä alusta loppuun 3" Hst:stä 2 vaimentimella ja katilla. Kuvia en ole vielläkään saanut siirrettyä..(laiska)
Muutama uusi projekti tullut eteen. Päätin ostaa vanhan kärryn ja tehdä siitä tarvittavan suuren ja käydä muutoskatsastamassa se. No kun konttorilta kävin kysymässä asiaa niin inssi totes että miksi tehdä vanhasta kärrystä kun helpompi on tehdä kokonaan uusi ja tuot sen sit näytille niin lyödään uusi kilpi ja runkonumero. Ainoat ehdot oli että aisa pitää olla pultti kiinityksellä ja sen pitää mennä akselin yli, jolloin se katsotaan kiinteäksi rakenteeksi jolloin aisan ei tarvitse olla tyyppihyväksytty.
vetopää/hanska pitää olla hyväksytty, akselissa tyyppi lätkä mistä näkee kantavuuden ja valot e hyväksyttyjä niin ei ongelmaa.
No asiasta innostuneen päätin rakentaa 3.5m pitkän ja 165-170cm leveän kärryn lava mitoiltaan, ja tietysti hst/rst aineksesta. Tuleepahan kerralla ikuinen kärry! Kuvia lisään ku saan projektiin vaadittavat romppeet kasaan!

Muutama uusi projekti tullut eteen. Päätin ostaa vanhan kärryn ja tehdä siitä tarvittavan suuren ja käydä muutoskatsastamassa se. No kun konttorilta kävin kysymässä asiaa niin inssi totes että miksi tehdä vanhasta kärrystä kun helpompi on tehdä kokonaan uusi ja tuot sen sit näytille niin lyödään uusi kilpi ja runkonumero. Ainoat ehdot oli että aisa pitää olla pultti kiinityksellä ja sen pitää mennä akselin yli, jolloin se katsotaan kiinteäksi rakenteeksi jolloin aisan ei tarvitse olla tyyppihyväksytty.
vetopää/hanska pitää olla hyväksytty, akselissa tyyppi lätkä mistä näkee kantavuuden ja valot e hyväksyttyjä niin ei ongelmaa.
No asiasta innostuneen päätin rakentaa 3.5m pitkän ja 165-170cm leveän kärryn lava mitoiltaan, ja tietysti hst/rst aineksesta. Tuleepahan kerralla ikuinen kärry! Kuvia lisään ku saan projektiin vaadittavat romppeet kasaan!
W203 C320CDI 07vm
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.
W638 108 CDI -00vm om 611
W201 190E 2.0 -88vm
W201 190E 2.3 vm89 Ex.
W202 c 250tdt elegance farmari -98vm om 605
W124 250 Turbo diesel sedan -91vm st om 602 Ex.