w126:n SE/SEL erot
w126:n SE/SEL erot
Eli mitkä erot tarkkaanottaen ovat 126 korisen SE:n ja SEL:n välillä.
Tiedänpä vain, että SEL on se 14cm pitempi *limousine* versio. Mutta 14cm on aika vähän...ja eikös SEL ollut vähän kalliimpikin, joten mikä hyöty tuossa 14centissä nyt muka oli?
Jos joku löytäisi kuva, jossa autot ovat vierekkäin, niin olisi mukava verrata.
Tiedänpä vain, että SEL on se 14cm pitempi *limousine* versio. Mutta 14cm on aika vähän...ja eikös SEL ollut vähän kalliimpikin, joten mikä hyöty tuossa 14centissä nyt muka oli?
Jos joku löytäisi kuva, jossa autot ovat vierekkäin, niin olisi mukava verrata.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126:n SE/SEL erot
Siinä on nimenomaan se ero, että voit viettää vaikka Letkajenkkaviikot siellä L:n takajalkatilassa; 14 cm:n kaikki hyöty menee takamatkustajien iloksi. Ko. mitta ei minun mielestäni ole pieni mitta auton akselivälissä.Ere866 kirjoitti:Eli mitkä erot tarkkaanottaen ovat 126 korisen SE:n ja SEL:n välillä.
Tiedänpä vain, että SEL on se 14cm pitempi *limousine* versio. Mutta 14cm on aika vähän...ja eikös SEL ollut vähän kalliimpikin, joten mikä hyöty tuossa 14centissä nyt muka oli?
Jos joku löytäisi kuva, jossa autot ovat vierekkäin, niin olisi mukava verrata.
Pieniä varuste-eroja oli pitkän mallin ja normaalin välillä ainakin 1. sarjassa. Faceliftin jälkeisestä tilanteesta en mene sanomaan. Voin tsekata illemmalla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
No se 14 senttiä on takajalkatilassa, voipi istua hieman väljemmin. Ihan mukava juttu, varsinkin jos on vielä takana sähkösäätöiset erillispenkit lämmityksellä + ortopedijuitsuilla ja tietenkin jalkatilassa vielä semmonen jalkatuki, että voi rönöttää oikein mukavasti.
Telkkarit ja toimisto kans ja sitten jääkaappi, picnic-pöydät, sivu + takaverhot, audiosysteemit ja kuljettaja ajaan autoa... 
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Niin, nuo taisivat olla lisävarusteita nur V126.Pasi M. kirjoitti:No se 14 senttiä on takajalkatilassa, voipi istua hieman väljemmin. Ihan mukava juttu, varsinkin jos on vielä takana sähkösäätöiset erillispenkit lämmityksellä + ortopedijuitsuilla ja tietenkin jalkatilassa vielä semmonen jalkatuki, että voi rönöttää oikein mukavasti.Telkkarit ja toimisto kans ja sitten jääkaappi, picnic-pöydät, sivu + takaverhot, audiosysteemit ja kuljettaja ajaan autoa...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Nii...i, varsinkin kuljettaja.Timo L. kirjoitti:Niin, nuo taisivat olla lisävarusteita nur V126.
Luulisi, että nuo SEL-mallit ovat pääosin ostettu kuskin ajettaviksi johtavan portaan röhnöttäessä takapenkillä, siis edustusajoon. SE-mallit ovat menneet enemmänkin yksityisille ja johtajan itse ajettaviksi. Asiantuntijat kaivakoon tilaston jostain esille.
W126:sen paras paikka on kuitenkin tuo takapenkki, mieluiten jotain suunkostuketta följyssä, MOT.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Re: w126:n SE/SEL erot
Eroja ei ole kovinkaan paljoa. Tuo 14 cm takajalkiossa tuntuu todella paljon, vaikka se senteissä ajateltuna ei ole kuin mukava lisä m*lk*n mittaanEre866 kirjoitti:Eli mitkä erot tarkkaanottaen ovat 126 korisen SE:n ja SEL:n välillä.
Tiedänpä vain, että SEL on se 14cm pitempi *limousine* versio. Mutta 14cm on aika vähän...ja eikös SEL ollut vähän kalliimpikin, joten mikä hyöty tuossa 14centissä nyt muka oli?
Toisaalta kun mietitään, että autojen vertailutesteissä retostellaan takatiloja senttien, joskus jopa millien eroilla, niin 14 cm on paljon.
Eroa oli myös hinnassa, perusvarusteltujen pitkän ja pätkän listahinnassa (6-koneella) oli heittoa n. 10% eli about 50.000 mk vuonna '90, joten sentin hinnaksi saatiin rapiat kolme ja puoli tonnia. Tai 2500 mk / kg, sillä pidemmästä kopasta siunaantui lisämassaa 20 kg, joka puolestaan on varsin vähän ainakin päältä katsoen. Suoritusarvot ja kulutukset ovat identtiset mallien kesken ja pakoputkea, kardaaninosia, takaovea ja muutamaa koristelistaa lukuunottamatta varaosat löytyvät samalla numerolla lyhyen kanssa.
Takajouset ovat saattaneet olla pitkässä jäykemmät jo vakiona. Takakabiinin sisävalaistuksessa on vakiona ollut kytkin myös etupään keskikonsolissa ja etuistuinten välissä suunnattavat lämmitysventtiilit ja lämpötilan säätö takapenkkiläisille. Nämä varusteasiat ovat aina tulkinnanvaraisia, mutta ainakin pitkässä kopassa nämä ovat ilman lisävarustekoodia, jos kohta ko. vempaimia löytynee myös lyhytkorisista eli näistä sporttiversioista
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Se mäyräkoira älähtää, johon kalikka kalahtaa ja kun Kaapo ei tunnista forumilta muita mäykky/SEL-yhdistelmiä, niin on pakko tulla kaapista ulosPasi M. kirjoitti: Tietenkään noista senteistä ei ole mitään hyötyä, jos ei takana istu koskaan kukaan, kuten eräällä mäyräkoiramiehellä.
Onhan se hienoa avata koiralle takaovi vaikkapa kaupan pihassa tai muulla parkkipaikalla ja antaa koiran pompata pihalle kaikessa ylhäisessä yksinäisyydessään
Mutta on siellä takana toki istuttu, varsinkin nyt loppukesälomalla, kun reissut oli reissattu. Vakikuski vaan naapurista puikkoon ja takapenkille niiden kostukkeiden kanssa tai ilman päivästä ja fiiliksestä riippuen eli paras paikka se perätuhto on.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Juu, kiitos kysymästä. Terminaattorit saivat uudet kotipesät ja kasvavat hissukseen A-sarjaan. Yksi urho meni Hesaan, yksi natu tultiin hakemaan Rovaniemeltä asti, yksi likka muilutettiin Vesilahdelle ja kaksi mustaa veljestäkään eivät jääneet peräkamarin pojiksi, vaan otettiin samaan talouteen tähän Tampereelle. Heinäkuun eka viikolla oli jo tupa tyhjä, mutta kyllä siinä moppi ja mattoharja yhden aamupäivän sitten heiluvatkin - "asennusoluineen"M.K kirjoitti: Juniori B-sarjalaiset on ilmeisesti saatu "hukattua".
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: w126:n SE/SEL erot
Njoo, onhan se 14cm aika paljon, kun nyt ajattelee.
Onko muuten tietoa, että kuinka paljon enemmän SE myi? Luulisi ainakin, että SEL olisi ollut vähemmän suosittu.
SEL on kuullon mukaan siis riittävä jalkatiloitaan, mutta mites tavallinen SE? Riittääkö tässä tilat ylellisyyksiin?
Joku voisi valaista, joka on ollut sekä SE:n, että SEL:n kyydissä.
Onko muuten tietoa, että kuinka paljon enemmän SE myi? Luulisi ainakin, että SEL olisi ollut vähemmän suosittu.
SEL on kuullon mukaan siis riittävä jalkatiloitaan, mutta mites tavallinen SE? Riittääkö tässä tilat ylellisyyksiin?
Joku voisi valaista, joka on ollut sekä SE:n, että SEL:n kyydissä.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126:n SE/SEL erot
"SEL on kuullon mukaan siis riittävä jalkatiloitaan, mutta mites tavallinen SE? Riittääkö tässä tilat ylellisyyksiin?"
No riittää hyvinkin... onhan se 5 metriä pitkä auto.. ..Ainoa mikä jakaa joissain piireissä mielipiteitä on sitten se, että rikkooko tämä 14 senttiä lisäpituutta auton ulkomuodon. Kauneus on katsojan silmässsä. Isolta ne molemmat mallit näyttävät ja myös sitä ovat. Ja ei sitä asiaa tuntematon osaa edes katsoa onko kysessä se / sel. Oli miten oli, isoja autoja ovat ja täytyy sanoa että muotoilultaan ajattomia.
No riittää hyvinkin... onhan se 5 metriä pitkä auto.. ..Ainoa mikä jakaa joissain piireissä mielipiteitä on sitten se, että rikkooko tämä 14 senttiä lisäpituutta auton ulkomuodon. Kauneus on katsojan silmässsä. Isolta ne molemmat mallit näyttävät ja myös sitä ovat. Ja ei sitä asiaa tuntematon osaa edes katsoa onko kysessä se / sel. Oli miten oli, isoja autoja ovat ja täytyy sanoa että muotoilultaan ajattomia.
Re: w126:n SE/SEL erot
Kyllä ja ei. Suhteutettuna SEL-koreja myytiin moninkertaisesti enemmän kuin pätkiä, olihan kyse kuitenkin edustusautosta. Eli: Ainoastaan kuutoskoneisina lyhytkoppaisia meni enemmän, mutta kasikannassa L-kori oli ylivoimainen suosikki. Tuossa luokassa hintaerolla ei enää ollut väliä, niillä 14 sentillä ja sen tuomalla optiovalikoimalla kylläkin. Isoilla koneilla pitkän korin suosio oli senkin verran mittava, että 560 SE on todellinen harvinaisuus. Joka tapauksessa: Kokonaismäärissä myydyin malli lienee kuitenkin 260/280/300 S/E eli hinnat alkaen -versio, enpä lähtenyt yhteenlaskua harrastamaan, mutta tuosta linkistä löytyy tarkat valmistusmäärät vuosimallin, koneen ja kopan mukaan - jos näihin nettitilastoihin nyt on luottaminen.Ere866 kirjoitti: Onko muuten tietoa, että kuinka paljon enemmän SE myi? Luulisi ainakin, että SEL olisi ollut vähemmän suosittu. .
http://home.concepts.nl/~vlimmere/index2.HTM
(ja sieltä painetaan katkaisinta "Facts")
Leveyssuunnassa on tilaa yhtäläisesti, Sellissä saa takana istuva jalat suoriksi jos ei aivan koripulloilija istu etupenkissä. SE:ssähän joutuu joogaamaan polvet suussa ja muutenkin kärvistelemään pystyyn nostetussa sikiöasennossa joka tapauksessaEre866 kirjoitti: Joku voisi valaista, joka on ollut sekä SE:n, että SEL:n kyydissä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Re: w126:n SE/SEL erot
Vinkkilinkki, vasen alakulma.Kaapon allekirjoitus kirjoitti:-300SEL -89
Re: w126:n SE/SEL erot
Jep, katsottu on...perkeleen hieno auto sinulla, jos saa kadehtia. Väri on hyvä, mutta tykkään enemmän hopeasta tai sinisesta.M.K kirjoitti:Vinkkilinkki, vasen alakulma.Kaapon allekirjoitus kirjoitti:-300SEL -89
Mutta kumma kyllä, jos kerran SELiä meni enemmän, niin miksi hitossa kaikki myytävät autot ovat SE...nettiautossa on ollut minun katsomani aikana ehkä kaksi tai kolme SEL-mallia....SE voittoista homma on.
Mitä tuohon kauneusjuttuun tulee, niin minun mielipiteeni on tälläinen.
Jos keran SEL piti olla 14cm pidempi, niin miksi sitä ei voitu samantien suurentaa vähän myös leveydessä. SE on komeimpia automalleja, ja SEL vaikuttaa vähän laihemmalta, joten minusta SE on piukasen nätimpi. Tosin en ole nähnyt SEL mallia luonnossa. Komea sekin on.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Re: w126:n SE/SEL erot
Ere866 kirjoitti:Jos keran SEL piti olla 14cm pidempi, niin miksi sitä ei voitu samantien suurentaa vähän myös leveydessä. SE on komeimpia automalleja, ja SEL vaikuttaa vähän laihemmalta, joten minusta SE on piukasen nätimpi. Tosin en ole nähnyt SEL mallia luonnossa. Komea sekin on.
Kumipyöräinen käyttömaataistelutähtilaiva: Vario 816D 2010
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition, LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Re: w126:n SE/SEL erot
Tarkoitat Saul varmaankin Koenigin C126 widebodykittejä?Saul kirjoitti:Ere866 kirjoitti:Jos keran SEL piti olla 14cm pidempi, niin miksi sitä ei voitu samantien suurentaa vähän myös leveydessä. SE on komeimpia automalleja, ja SEL vaikuttaa vähän laihemmalta, joten minusta SE on piukasen nätimpi. Tosin en ole nähnyt SEL mallia luonnossa. Komea sekin on.Se auto leventäminen olisikin pikkuisen isompi urakka kuin venyttäminen. Vaikka kyllähän sellaisen (olikos SEC-mallista) jokin koripaja 80-luvulla vääntikin. En muista mikä, missä ja milloin.
Re: w126:n SE/SEL erot
Kyseessä ovat tavallaan kahdet, jos ei kolmet markkinat, kun 126-tarjonnasta on kyse.Ere866 kirjoitti:M.K kirjoitti: Mutta kumma kyllä, jos kerran SELiä meni enemmän, niin miksi hitossa kaikki myytävät autot ovat SE...nettiautossa on ollut minun katsomani aikana ehkä kaksi tai kolme SEL-mallia....SE voittoista homma on.
Jos suomalaisesta tarjonnasta lähdetään niin leijonanosa tänne Vehon tuomista kappaleista on SE-koppaisia ja kutoskoneella. Toisaalta pienellä järjellä ajatellen tämä on aivan johdonmukaista. Armaan lottovoitto-onnelamme nopeusrajoitukset, teiden kunto ja hellä autoverotus eivät kulkuisampia vaihtoehtoja suosineetkaan. On maamme köyhä ja siksi jää. Siksi nettiautot yms. painottuvat pätkäkoreihin ja pienempiin koneisiin. Muutenkaan S-koreja ei lukumääräisesti niin hirveästi ole tyrkyllä. Uustuonti on tilannetta aavistuksen muuttanut, mutta tuntuvasti vähemmän kuin esim. 124-sarjan osalta.
Toiset markkinat muodostuvat keskieurooppalaisesta tarjonnasta, jossa taitaa olla pitkää ja pätkää tasapuolisemmin edustettuna. Nuukat sakemannitkin ovat tosin suosineet pienemmissä firmoissa ja hiukan varakkaampien yksityisten osalta kutoskoneisia lyhytkoppaisia. Mutta pitkiäkin sinne jo mahtuu lukuisasti.
Kolmannet markkinat koostuvat jenkkilästä, johon epäilemättä on laivattu suurin osa L-korisista. Näin muodoin 8-koneiset Sellit asuttavat uutta mannerta, eikä niitä juuri näy kierroksessa täällä, vaikka kokonaisvalmistusmäärä saattaisi tähän viitata. Josko tutkailet sikäläisiä myyntiforumeita, niin pitkää koria löytyy vaivaksi asti.
Tämmöisiä oletuksia
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- dieselflosse
- Valvoja

- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Perheauto
Heip!
Heitänpä soppaan omatkin roskat....
Eli tuo SE on yllättävän ahdas takatiloiltaan. Jos etupenkillä istuu hieman pitkäjalkaisempi, niin taakse jää nippanappa aikuisen vaatima jalkatila. Polvet ottavat helposti etupenkkiin.
Lapsellisena ihmisenä SELin pituutta kaipasi, kun takana istui temperamentikas 6-vuotias. Tuolloin jalkojen polvitaipeet eivät tavoita penkin reunaa ja laskostu kauniisti alaspäin vaan sojottavat suoraan kohti etupenkkiä. On erittäin inhottavaa kun takaa tulevia mielipiteitä tehostetaan kuskin selkään osuvilla potkuilla...
Tuosta 14cm:n tuomasta lisähelpotuksesta kannattaa siis maksaakin jotain.
Heitänpä soppaan omatkin roskat....
Eli tuo SE on yllättävän ahdas takatiloiltaan. Jos etupenkillä istuu hieman pitkäjalkaisempi, niin taakse jää nippanappa aikuisen vaatima jalkatila. Polvet ottavat helposti etupenkkiin.
Lapsellisena ihmisenä SELin pituutta kaipasi, kun takana istui temperamentikas 6-vuotias. Tuolloin jalkojen polvitaipeet eivät tavoita penkin reunaa ja laskostu kauniisti alaspäin vaan sojottavat suoraan kohti etupenkkiä. On erittäin inhottavaa kun takaa tulevia mielipiteitä tehostetaan kuskin selkään osuvilla potkuilla...
Terveisin
Tero
Tero
Ja Suomen tarjonnasta vielä sen verran, että pääosa autoista on ihan saatanasti ajettuja, puhkiruostuneita ja huoltamattomia. Ehkä aktiiviuran alusta on täydellinen huoltokirja, mutta yksityisen ajon alettua ovat huollot ja korjaukset jääneet jostain syystä tekemättä. Näitä yksilöitä näkee valitettavan usein, siis nimenomaan W126-sarjalaisia.
Elikä nuo Nettiauton reilusti alle 10k€:n Suomi-yksilöt voi kyllä pääsääntöisesti unohtaa, jos on siistiä ja täydellisesti toimivaa helmeä etsimässä, IMHO...
Elikä nuo Nettiauton reilusti alle 10k€:n Suomi-yksilöt voi kyllä pääsääntöisesti unohtaa, jos on siistiä ja täydellisesti toimivaa helmeä etsimässä, IMHO...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
No pääsääntöisesti tässä vielä etsiskellään hyväkuntoista alle kymppitonnin SE/SELiä. Ei oikein ole tärpännyt...Saksasta ei ole rahaa lähtä hakemaan ja sekin olisi tuuripeliä.Pasi M. kirjoitti:Ja Suomen tarjonnasta vielä sen verran, että pääosa autoista on ihan saatanasti ajettuja, puhkiruostuneita ja huoltamattomia. Ehkä aktiiviuran alusta on täydellinen huoltokirja, mutta yksityisen ajon alettua ovat huollot ja korjaukset jääneet jostain syystä tekemättä. Näitä yksilöitä näkee valitettavan usein, siis nimenomaan W126-sarjalaisia.![]()
Elikä nuo Nettiauton reilusti alle 10k€:n Suomi-yksilöt voi kyllä pääsääntöisesti unohtaa, jos on siistiä ja täydellisesti toimivaa helmeä etsimässä, IMHO...
Paras esimerkki lienee ollut se entisen makkaratalon edustusajokki. Autostahan pyydettiin yli 5000€, ja sillä oli ajettu 517 000. Tuossa ajomäärässä ei minusta enää ole edes vuosimallilla väliä, vaikka uusinpia 126 korllisia olikin
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
- adenauer300
- Asiantuntija

- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Re: Perheauto
Kyllä se totta on että SE on lyhyt. Molemmat mun SE ( 500/300) mersut on todellakin 3 hengen autoja, eli minä ( 198cm) ja rouva teupenkeillä, ja takapenkille mahtuu rouva n taakse 1 aikuinen ). Kuskin penkin ollessa taka-asennossa on penkkien välillä tilaa noin 4cm.flosse kirjoitti:Heip!
Eli tuo SE on yllättävän ahdas takatiloiltaan. Jos etupenkillä istuu hieman pitkäjalkaisempi, niin taakse jää nippanappa aikuisen vaatima jalkatila. Polvet ottavat helposti etupenkkiin.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Ja onhan SEL pituutensa lisäksi myös korkeampi
Ainakin ohjekirjan teknisissä tiedoissa mainitaan SE:n korkeudeksi 1437 mm ja SEL:n 1441 mm.
Mistä tämä neljän millin ero sitten johtuu ja mitä varten se yleensä on olemassa. Ei kai tuo voi olla kuin vakioina olevista jousikumeista kiinni. Sitten ovat saksalaisinssit olleetkin melkoisia veikkoja, jos ovat tehneet selliin 4 mm korkeamman kattoprofiilin
Mistä tämä neljän millin ero sitten johtuu ja mitä varten se yleensä on olemassa. Ei kai tuo voi olla kuin vakioina olevista jousikumeista kiinni. Sitten ovat saksalaisinssit olleetkin melkoisia veikkoja, jos ovat tehneet selliin 4 mm korkeamman kattoprofiilin
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85



