subbarin valintaa W124
subbarin valintaa W124
Joo aion ostaa tuollaisen W124 200D:n tuossa ens viikon aikana, ja rupesin miettimään subbarivalintoja. Asiasta on luettu paljon tietoa myös muilta foorumeilta, Eli muutama vaihtoehto löytyy hyvälle basson toistolle. Mutta "paras" vaihtoehto ei taas sovi minulle...
Etupään toteutan Impactin GN 50.S tai PG50.S erillissarjalla -> http://www.automusic.fi/impact%20erillissarjat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Taakse varmaan jotkut halppis kajarit kun porukkaa kuitenkin siellä on... Vahvari etupäälle pitää vielä valita, luultavasti 4 kanavainen niin saa aktiivisetin. takaset hoidetaan soittimen kautta...
Mutta subin valinnan kanssa on hieman ongelmia. Mitään 15" hirmubassoa en konttiin halua, joten ne voi unohtaa. Ajatuksena kävi laittaa hattuhyllylle 2kpl pikkubassoja. Mutta valinnanvaraa löytyy 6,5" aina tuonne 10" saakka. Eikös tuo 10" mahdu hattuhyllylle vielä?.
Katsottuja:
tuolta 8" siitä löytyy kokemustakin... http://www.automusic.fi/impact%2037.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämäkin saattais olla kokeilemisen arvoinen. http://www.jh-sound.fi/carpower-raptor- ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Näistä taitaa olla hyviä kokemuksia muilla? mutta suljettukotelo ei sovi näille... http://www.jh-sound.fi/dls-rw6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä sopisi pieneen koteloon. http://www.jh-sound.fi/kicker-solo-clas ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksikin varmaan riittäisi, ja olisi luultavasti muita parempi? http://www.jh-sound.fi/sundown-audio-sa ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sama löytyy myös 10" koossa http://www.jh-sound.fi/sundown-audio-sa ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä menee myös kohtuu pieneen koteloon ja voimaa saa syöttää urakalla. Ja olen aina tykännyt näistä, vaikka en ole koskaan omistanut kyseisiä elementtejä saatikka edes kuullut/nähnyt... http://www.jh-sound.fi/kicker-solo-bari ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olis nyt omia vaihtoehtoja, mutta muitakin saa suositella.
Toinen vaihtoehto olisi muokata hattuhyllyyn sopivasti hengitysreikiä, ja laittaa subit makaavaan koteloon ampumaan ylöspäin. Tai sitten V-koteloon ja iso reikä hyllyyn...
Kertakaa mikä olisi paras setuppi. Pienet bassot mutta mahdollisimman paljon painetta. Niin ja suljettu kotelo olis paras kun tilaa ei tarvitse käyttää niin paljoa. mutta tietyissä tapauksissa myös reflektisin käy. pandbass-koteloa en edes harkitse tekeväni.
Kuvia jos sais toteutuksista ja tietoa niiden toimivuudesta...
Etupään toteutan Impactin GN 50.S tai PG50.S erillissarjalla -> http://www.automusic.fi/impact%20erillissarjat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Taakse varmaan jotkut halppis kajarit kun porukkaa kuitenkin siellä on... Vahvari etupäälle pitää vielä valita, luultavasti 4 kanavainen niin saa aktiivisetin. takaset hoidetaan soittimen kautta...
Mutta subin valinnan kanssa on hieman ongelmia. Mitään 15" hirmubassoa en konttiin halua, joten ne voi unohtaa. Ajatuksena kävi laittaa hattuhyllylle 2kpl pikkubassoja. Mutta valinnanvaraa löytyy 6,5" aina tuonne 10" saakka. Eikös tuo 10" mahdu hattuhyllylle vielä?.
Katsottuja:
tuolta 8" siitä löytyy kokemustakin... http://www.automusic.fi/impact%2037.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämäkin saattais olla kokeilemisen arvoinen. http://www.jh-sound.fi/carpower-raptor- ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Näistä taitaa olla hyviä kokemuksia muilla? mutta suljettukotelo ei sovi näille... http://www.jh-sound.fi/dls-rw6.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nämä sopisi pieneen koteloon. http://www.jh-sound.fi/kicker-solo-clas ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Yksikin varmaan riittäisi, ja olisi luultavasti muita parempi? http://www.jh-sound.fi/sundown-audio-sa ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sama löytyy myös 10" koossa http://www.jh-sound.fi/sundown-audio-sa ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tämä menee myös kohtuu pieneen koteloon ja voimaa saa syöttää urakalla. Ja olen aina tykännyt näistä, vaikka en ole koskaan omistanut kyseisiä elementtejä saatikka edes kuullut/nähnyt... http://www.jh-sound.fi/kicker-solo-bari ... oofer.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa olis nyt omia vaihtoehtoja, mutta muitakin saa suositella.
Toinen vaihtoehto olisi muokata hattuhyllyyn sopivasti hengitysreikiä, ja laittaa subit makaavaan koteloon ampumaan ylöspäin. Tai sitten V-koteloon ja iso reikä hyllyyn...
Kertakaa mikä olisi paras setuppi. Pienet bassot mutta mahdollisimman paljon painetta. Niin ja suljettu kotelo olis paras kun tilaa ei tarvitse käyttää niin paljoa. mutta tietyissä tapauksissa myös reflektisin käy. pandbass-koteloa en edes harkitse tekeväni.
Kuvia jos sais toteutuksista ja tietoa niiden toimivuudesta...
Saab 9000 CD 2.0t -97 Stg3
Lada 1200L TIC -88 "Siperian Mersu"
Mercedes Benz W124 200D -89 MYYTY
Re: subbarin valintaa W124
Mites olis tuollaiset? Omaa kokemusta ei ole, mutta todella paljon noita on kehuttu. http://www.powerset.fi/autohifi/dls/dls-rw6.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit. Sori nää olikin sulla jo tuolla ehdotuksissa, en huomannut
Edit2. Onkos sinulla (tai jollain muulla) muuten jotain kokemuksia noista Impactin erkkasarjoista? Itellä on sarjan valinta työn alla ja tuo oli minulle uusi merkki. Tähän asti olen katsonut rainbown ja dls:n ~150€:n satseja, mutta nuo Impactit vaikuttaisi kiinnostavilta hinnan puolesta, mikäli ei ole spl audio tasoa. Miksi muuten juuri 5.25"? Käsittääkseni 4" menisi kojelaudan vakiopaikoille, vai onko tarkoitus tehdä jotkin erilliset suunnatut kotelot noille?
Edit. Sori nää olikin sulla jo tuolla ehdotuksissa, en huomannut

Edit2. Onkos sinulla (tai jollain muulla) muuten jotain kokemuksia noista Impactin erkkasarjoista? Itellä on sarjan valinta työn alla ja tuo oli minulle uusi merkki. Tähän asti olen katsonut rainbown ja dls:n ~150€:n satseja, mutta nuo Impactit vaikuttaisi kiinnostavilta hinnan puolesta, mikäli ei ole spl audio tasoa. Miksi muuten juuri 5.25"? Käsittääkseni 4" menisi kojelaudan vakiopaikoille, vai onko tarkoitus tehdä jotkin erilliset suunnatut kotelot noille?
Kokemuksia löytyy impactin erkka sarjoista sekä subbareista. Laatu on omasta mielestäni hyvää, koska en ole sanut mitään rikki. Ja kaikki on toiminut niinkuin pitääkin. Edellisessä autossa oli ovissa juurikin tuo 5,25" erkkasarja, ovet vaimennettu joten potki todella hyvin. Ei siinä subbaria tarvinnut. Ja noille erkkasarjoille saa antaa vahvarilla voimaa enempikin, mulla oli 200Wrms per midbasso.
Sitten minulla oli ekassa autossa loppuun rääkätty impactin 2712(12" 27 sarjalainen) subi, kuution muotoisessa kotelossa. Sekin tuotti mukavasti painetta, ja kesti todella pitkään pienessä rääkissäkin(noin 2v oli mulla, ostaessa oli jo 4v vanha). Kunnes rupesi rahisemaan(600Wrms syötin sille ja volat kaakkoon
) Sitten on ollut 8" ja 10" 37 sarjan subit. Mutta parempia subeja löytyy kyllä, mutta hintaluokassaan hakkaa monet valmistajat.
Olisko tuo 4" helpompi sovittaa kuin 5,25"? tottakai 4" menee sinne helpommin, mutta jääkö "väljäksi" verrattuna normaaliin 4,75"?
Kumpi parempi. Koteloita en ajatellut kojelaudan sisään väsätä. jalkatiloihin saatan vaikka väsätäkkin...
Sitten minulla oli ekassa autossa loppuun rääkätty impactin 2712(12" 27 sarjalainen) subi, kuution muotoisessa kotelossa. Sekin tuotti mukavasti painetta, ja kesti todella pitkään pienessä rääkissäkin(noin 2v oli mulla, ostaessa oli jo 4v vanha). Kunnes rupesi rahisemaan(600Wrms syötin sille ja volat kaakkoon

Olisko tuo 4" helpompi sovittaa kuin 5,25"? tottakai 4" menee sinne helpommin, mutta jääkö "väljäksi" verrattuna normaaliin 4,75"?
Kumpi parempi. Koteloita en ajatellut kojelaudan sisään väsätä. jalkatiloihin saatan vaikka väsätäkkin...
Minulle tuo laadun määritelmä on aika paljon muutakin, kuin tehonkesto. Ei paljon lohduta vaikka kaiuttimet kestää rääkkiä kuinka tahansa, jos korvat ei kestä kuunnellawinDiesel kirjoitti:Laatu on omasta mielestäni hyvää, koska en ole sanut mitään rikki. Ja kaikki on toiminut niinkuin pitääkin.

En ole omasta autosta edes katsonut niiden ritilöiden alle vielä, mutta kuulemma 4 tuumasia sinne on laitettu. Itelle tulis lisäksi oviin 6,5-8" midit.
alkuperäinen kojelaudan kaijutinkoko on 4,75" ja 4 tuumanen tippuu siitä reijästä läpi. tarvii siis tehä joku väliasennuslevy tai sitten kairata se reikä sinne 5,25". se toki onnistuu kans mutta magneetti ei sa aoll amikää julmetun kokoinen.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juu en suoranaisesti tuota tehonkestoa tarkoittanut kehua, vaan että kestää käyttää. Mulla on ollut sellaisiakin kaiuttimia jotka mykistyy ajan myötä. En ole kuitenkaan mikään "kultakorva", joka osais kertoa hyvän analyysin äänenlaadusta. Mutta eron kuulee impactin ja bilteman kajareiden välillä. Eli ovat jossain hieman parempien kuin bilteman kajareiden ja todella hyvien kajareiden välissä. VaikeetaJVa79 kirjoitti:Minulle tuo laadun määritelmä on aika paljon muutakin, kuin tehonkesto. Ei paljon lohduta vaikka kaiuttimet kestää rääkkiä kuinka tahansa, jos korvat ei kestä kuunnellawinDiesel kirjoitti:Laatu on omasta mielestäni hyvää, koska en ole sanut mitään rikki. Ja kaikki on toiminut niinkuin pitääkin.
En ole omasta autosta edes katsonut niiden ritilöiden alle vielä, mutta kuulemma 4 tuumasia sinne on laitettu. Itelle tulis lisäksi oviin 6,5-8" midit.

Juu pitää koittaa tonne reikiin yhtä velocityn 5,25 midi sarjaa jos menis helposti.Sergey kirjoitti:alkuperäinen kojelaudan kaijutinkoko on 4,75" ja 4 tuumanen tippuu siitä reijästä läpi. tarvii siis tehä joku väliasennuslevy tai sitten kairata se reikä sinne 5,25". se toki onnistuu kans mutta magneetti ei sa aoll amikää julmetun kokoinen.
Mä olen suunnitellut tekeväni omaan W124 hattuhyllylle reiän, alla vaneri sikaliiman kanssa ja subi siihen kiinni. Kehys päälle, joka on tummanharmaata verhoiluhuopaa, niin ei pomppaa siitä hattuhyllystä silmille. Takakajarit on mulla omilla paikoillaan ja ne osaltaan tukevoittaa sitä bassotaajutta. Edessä riittää tuo 4,75 yläpäälle, ja itse olen tehnyt 6,5" mideille penkin levyiset, kuitenkin matalat kotelot etujalkatilaan.
Soundi on sitten säätäjästä kiinni. Hattuhyllyasennuksessa olisi hyvä olla ennenkaikkea herkkä elementti, jota voi sitten jarruttaa subsonicilla ja muilla säädöillä. Ota huomioon, että liikerata karkaa lähes poikkeuksetta "äärettömällä" kotelolla.
Itse rakentaisin pienen väliseinän kontin puolelle rajaamaan kotelotilaa. Ja sitä seinäähän voi sitten käyttää vahvareiden alustana. Siihen väliseinään vielä teet virtapuolen sinne taakse, niin saat johdotkin nätisti piiloon. Konkalle "ikkuna" josta näkyy volttilukemat sieltä takaa (mikäli sellaista käyttää). Niin ja itse tykkään sorvailla kaikenlaista, niin olen tehnyt itse virtakiskot, joihin on kätevä jakaa usemmalle vahvistimille virransyöttö. M6 kierre riittää rengasliittimille, ja sitten ne kiskot voi kiinnittää siihen vaneriin
Tulipas tarinaa, koeta selvitellä itselles se paras vaihtoehto, äläkä tingi mistään. Oikaisut ja patentit kuuluu ammattikouluun. Minä oon näitä rakentanut 13 vuotta, joten alan jo suurinpiirtein tietämään mistä on kyse.
Soundi on sitten säätäjästä kiinni. Hattuhyllyasennuksessa olisi hyvä olla ennenkaikkea herkkä elementti, jota voi sitten jarruttaa subsonicilla ja muilla säädöillä. Ota huomioon, että liikerata karkaa lähes poikkeuksetta "äärettömällä" kotelolla.
Itse rakentaisin pienen väliseinän kontin puolelle rajaamaan kotelotilaa. Ja sitä seinäähän voi sitten käyttää vahvareiden alustana. Siihen väliseinään vielä teet virtapuolen sinne taakse, niin saat johdotkin nätisti piiloon. Konkalle "ikkuna" josta näkyy volttilukemat sieltä takaa (mikäli sellaista käyttää). Niin ja itse tykkään sorvailla kaikenlaista, niin olen tehnyt itse virtakiskot, joihin on kätevä jakaa usemmalle vahvistimille virransyöttö. M6 kierre riittää rengasliittimille, ja sitten ne kiskot voi kiinnittää siihen vaneriin

Tulipas tarinaa, koeta selvitellä itselles se paras vaihtoehto, äläkä tingi mistään. Oikaisut ja patentit kuuluu ammattikouluun. Minä oon näitä rakentanut 13 vuotta, joten alan jo suurinpiirtein tietämään mistä on kyse.
W124 E220 94' *REISKA*
EX:
W124 230E 90' *VOFFELI*
W124 200D 92' *LINTTA*
S123 300D 76' *MÖRKÖ*
W124 200D 87' *TAKSI*
W201 230E 87' *HELMI*
EX:
W124 230E 90' *VOFFELI*
W124 200D 92' *LINTTA*
S123 300D 76' *MÖRKÖ*
W124 200D 87' *TAKSI*
W201 230E 87' *HELMI*
itel oli joskus sedanis herzt merkkiset bassot, 2 kpl 10 tuumasia vierekkäin hattuhyllyl. Uuden levyn tein siihen vanhan päälle, joutu sen hattuhyllyn alapuollella olevaa rautaa jonkun verran tekemään reikää että mahtu bassojen magneetit sinne. Magneettien alle laitoin kolmikerrosvanua kaks kertaa. tuli todella hyvä ilman niitä tuntu et elementit ei toiminu (jotenki liian vapaa tila)
Painettakin niistä lähti sellasen rapiat 130db ääni oli muutenki aika makia.
Voi suositella tuollaista ratkaisua jää ainakin kontti vapaaksi.
nykyään on farmaris pioneerin litteä 10" omassa suositellussa kotelossa ja dls ca23 vahvistin hyvin tyytyväinen tuohonkin kokooonpanoon.
Painettakin niistä lähti sellasen rapiat 130db ääni oli muutenki aika makia.
Voi suositella tuollaista ratkaisua jää ainakin kontti vapaaksi.
nykyään on farmaris pioneerin litteä 10" omassa suositellussa kotelossa ja dls ca23 vahvistin hyvin tyytyväinen tuohonkin kokooonpanoon.

Star lukua
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Ohjelmointia
Nyk MB w204 -13 180cdi +200hp/+500nm
EX MB-200d 87- (Tuning)
Ex MD-E300DT 95- ST
Olisko iso-E:llä kuvaa hattyhylly toteutuksesta. Lähinnä miten ne vanut oli laitettu, kun magneetit tulee alapellistä läpi. Laitoitko sinne peltien väliin, vai peltien alapuolelle jotenkin kiinni?
Tänään kokeiltu 10" pienessä suljetussa kotelossa takakontissa, Ei ole hyvä vaikka kuinka kääntelee. Isommassa kotelossa ja isommalla vahvistimella vois toimia ihan ok:sti. Sitten laitoin vanhan 12" impactin konttiin. Se toimisi ihan hyvin, ellei elementti vetelisi viimeisiään. Ja tässäkin kokeiltu koteloa käännellä, mutta paras tulos suljetulla kotelolla on taaksepäin ampuva.
Nyt ajateltuna, nuo pikkubassot varmaan unohdan. laitan konttiin varmaan 2x12" elementit, suljettuun koteloon. Vahvistin tehoa tarvitaan joku 500Wrms, eli nykyiset 20mm2 piuhakin riittää...
Nyt ajateltuna, nuo pikkubassot varmaan unohdan. laitan konttiin varmaan 2x12" elementit, suljettuun koteloon. Vahvistin tehoa tarvitaan joku 500Wrms, eli nykyiset 20mm2 piuhakin riittää...
Uus vahvistin tilattu. DLE merkkinen(on ilmeisesti MDS:n halvempi versio.) FF1000 vahvistin. En tiedä onko hyvä laatuinen, mutta kaiketi se toimii.
http://www.autoviihde.com/dle-full-force-ff1000.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Olis löytyny tuo 1500 mallikin, mutta mulle riittää 1000 wattia hyvin. Nyt taitaa mennä vaan piuhat uusiks, jos meinas 1ohm kytkentöjä tehdä. Vai meneekö tuo 20mm2 piuha vielä?
Nyt sitten subien valinta. kaiketi Impactin
http://www.autoviihde.com/dle-full-force-ff1000.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Olis löytyny tuo 1500 mallikin, mutta mulle riittää 1000 wattia hyvin. Nyt taitaa mennä vaan piuhat uusiks, jos meinas 1ohm kytkentöjä tehdä. Vai meneekö tuo 20mm2 piuha vielä?
Nyt sitten subien valinta. kaiketi Impactin
Miten ois toinen akku konttiin? Vaikka näitä pieniä tehokkaita "käynnistys akkuja". Sääntyisit johtojen vedolt ja pareet lopputulos ois.
Meinasit että kontin akulle tulee 20mm2 piuhat etu akulta?, ei taida riittää siihenkään kaapelin paksuus.
Sergey kirjoitti:alkuperäinen kojelaudan kaijutinkoko on 4,75" ja 4 tuumanen tippuu siitä reijästä läpi. tarvii siis tehä joku väliasennuslevy tai sitten kairata se reikä sinne 5,25". se toki onnistuu kans mutta magneetti ei sa aoll amikää julmetun kokoinen.
Ei tarvitse edes kairata, itse poikkasin kaikki kiinnike-korvakkeet 5,25" kajarista ja iskin sen ritilän takasin, mahtuu. Kuhan kajarin diskantti ei tule liian ylös.
Subbarin valinta onkin hankalaa. Paras vaihtoehto lienee penkin alle sijoittuvat. Tosin osassa saa koko ensiapulaukun kotelon nostettua hiiteen jolloin basso pääsee kunnolla soimaan...
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Mulla poistettu EA-laukun kotelo. Auttoi hieman. Nyt varmaan kairaan sinne kotelon tilalle reiän subia varten.
EDIT: Päivän ajelin autolla, ja yllätyin kuinka hyvin pystyy vanha loppuun rääkätty 12" subi toimimaan. Ja vielä huonossa maineessa olevalla kuution muotoisessa kotelolla. Ja vielä parasta se että sitä ohjaa säätämätön bilteman vahvistin.
Eli saa sitä painetta ja tukevuutta alapäähän todella pienellä budjetillakin. Mutta enhän minä tuota setuppia aio käyttää enää, mutta kerronpahan vain.
Luulis normaalille(ei äänenpaine fanaatikolle) autoilevalle ihmiselle yksi 12" subi mersussa riittävän. Mutta nälkä kasvaa syödessä
EDIT: Päivän ajelin autolla, ja yllätyin kuinka hyvin pystyy vanha loppuun rääkätty 12" subi toimimaan. Ja vielä huonossa maineessa olevalla kuution muotoisessa kotelolla. Ja vielä parasta se että sitä ohjaa säätämätön bilteman vahvistin.
Eli saa sitä painetta ja tukevuutta alapäähän todella pienellä budjetillakin. Mutta enhän minä tuota setuppia aio käyttää enää, mutta kerronpahan vain.

Luulis normaalille(ei äänenpaine fanaatikolle) autoilevalle ihmiselle yksi 12" subi mersussa riittävän. Mutta nälkä kasvaa syödessä

Homma karkas käsistä. Nyt löytyy sitten 3kpl JBL GTO1214 subeja. Noille pitäis väsätä kotelo enään.
Ehdotuksia?

2kpl subeja suljetussa kotelossa. Vähän yli 100L tilavuutta kotelolla. Nyt on tarpeeks alanuottia, korin mielestä liikaa... 
EDIT: Laitteisto säädetty yleimittarilla 20-70Hz väliin ja gainia sen verran että saa noin 700Wrms ulos. Meinaa hattuhylly tulla syliin
ja kontin luukku rakoilee
. Vielä pitää pellit räminää, vaikka hieman laitoin STP silver mattoa. Loppu vaan kesken, kun ei ollut kuin 1,5 levyä jäljellä tukkupaketista. Ostamaan lisää.
Hyvä säätöohje gainille, suodoille, särölle yms. Löytyy kaikkea äänentoistoon liittyvää. Kannattaa katsoa:
http://maxboom.fi/e107_plugins/forum/fo ... .php?36778" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotelon koko noin 125L. Ja kotelon Qtc-arvo: 0.65

EDIT: Laitteisto säädetty yleimittarilla 20-70Hz väliin ja gainia sen verran että saa noin 700Wrms ulos. Meinaa hattuhylly tulla syliin

Hyvä säätöohje gainille, suodoille, särölle yms. Löytyy kaikkea äänentoistoon liittyvää. Kannattaa katsoa:
http://maxboom.fi/e107_plugins/forum/fo ... .php?36778" onclick="window.open(this.href);return false;
Kotelon koko noin 125L. Ja kotelon Qtc-arvo: 0.65
Ei mahdu velocityn 5,25" midbasso orkkiksen tilalle(AIV Green Power). Pitää ostaa jotkut matalat kajarit. Onko muilla siellä kajarin alla sellanen muovilevy tiellä? mitä sen alla on? uskaltaako sitä sahata pois tieltä, että sais syvemmän upotuksen....
Sahasin nyt nuo velocityn kiinnike korvat, ja poistin magneetin suojamuovin. Ei mahdu hyvin viekäkään, joten laitan suosiolla sinne laadukkaamman 4" erillissarjan kuin halvemman 5,25" sarjan. En kehtaa mitää 200€ erillissarjaa ruveta tuhoamaan. Tekee vain asennuskaulan niin avot.
Niin ja jos joku miettii asennussyvyyttä niin 55mm rupee olemaan tiukkaa. Mulla noi velocityt oli 60mm ja ei mahdu....
Niin ja jos joku miettii asennussyvyyttä niin 55mm rupee olemaan tiukkaa. Mulla noi velocityt oli 60mm ja ei mahdu....