w210 Mystinen käynnistysongelma!
w210 Mystinen käynnistysongelma!
Noniin. Ostin tuossa pariviikkoa sitten w210 2002 mersun jolla ajeltu jo 600 000km.. kaikki toimi ostaessa paitsi ettei lähtenyt ekakerralla käyntiin edes lämpimänä.. mutta parilla kolmella yrityksellä lähti. No ajoin sen sitten parisataa kilometria kotiin ja ei mitään ongelmaa.. vielä seuraavana päivänä lähti parilla yrityksellä käyntiin ja toimi täysin moitteitta. Kone käy nätisti ja kaikki toimii kunhan käynnistyy. Mutta sitä seuraavana aamuna ei lähtenyt enää millään.
Edellisen omistajan toimesta on autoon vaihdettu polttoaine suuttimet ja hehkutulpat. Ilmansuodatin näytti myös kuin uudelta.
Itse korjasin hehkureleen(sulake oli palanut) ja mittasin samalla hehkureleelle tulevalta johdolta, että kaikki tulpat näytti aika tarkalleen 1ohmin lukemia. Eli tuskin vika niissäkään. Plussa navassa oleva moottorin "pääsulake" on myös ehyt. Kun hehkuttaa niin releeltä lähtee virrat joka navalta. Koska jokainen tulppa näytti oikeaa arvoa oletan, että virrat menevät myös hehkuille asti.
Missä se vika sitten voi olla!??
Mitä kannattaisi alkaa seuraavaksi tutkimaan?
Edellisen omistajan toimesta on autoon vaihdettu polttoaine suuttimet ja hehkutulpat. Ilmansuodatin näytti myös kuin uudelta.
Itse korjasin hehkureleen(sulake oli palanut) ja mittasin samalla hehkureleelle tulevalta johdolta, että kaikki tulpat näytti aika tarkalleen 1ohmin lukemia. Eli tuskin vika niissäkään. Plussa navassa oleva moottorin "pääsulake" on myös ehyt. Kun hehkuttaa niin releeltä lähtee virrat joka navalta. Koska jokainen tulppa näytti oikeaa arvoa oletan, että virrat menevät myös hehkuille asti.
Missä se vika sitten voi olla!??
Mitä kannattaisi alkaa seuraavaksi tutkimaan?
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
No kirjaappa ensin signatureen että auto on CDI...
Matalalta railipaineelta kuulostaa (testerillä sen näkisi), näitä ongelmia on paljon viimeaikoina ollut. Ruiskut lienevät kunnossa, mitähän muuta on samalla vaihdettu? Railpaineen säädin ja anturi, polttoainepuolen paluuletkut ja niiden o-renkaat (kuplia kirkkaissa paluulinjoissa voi yrittää etsiä), korkeapainepumpun sisäiset tiivisteet (voi koittaa lämmitellä 'föönillä'), siinä listaa ensinalkuun jos vika paineettomuudessa...
Nokan asentoanturi oirehtii yleensä lämpimänä enemmän kuin kylmänä.
Matalalta railipaineelta kuulostaa (testerillä sen näkisi), näitä ongelmia on paljon viimeaikoina ollut. Ruiskut lienevät kunnossa, mitähän muuta on samalla vaihdettu? Railpaineen säädin ja anturi, polttoainepuolen paluuletkut ja niiden o-renkaat (kuplia kirkkaissa paluulinjoissa voi yrittää etsiä), korkeapainepumpun sisäiset tiivisteet (voi koittaa lämmitellä 'föönillä'), siinä listaa ensinalkuun jos vika paineettomuudessa...
Nokan asentoanturi oirehtii yleensä lämpimänä enemmän kuin kylmänä.
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
joo tosiaan CDI kyseessä! se unohtui mainita.. Tietääkö kukaan edullista paikkaa, jossa noi vikakoodit pystyisi tuosta lukemaan. Ei ole nimittäin ihan perus juttu, kun tuossa on joku mersun oma (vanha) 38pinninen pyöreä liitäntä, jota ei voi noilla perus lukijoilla lukea vaan ilmeisesti vaan mersun merkkihuoltamoilla(?)
Alppilan autohuolto Helsingissä on tuossa vieressä ja ne korjaa mersuja, että vien siihen sitte jos ei oo halvemmasta tietoa.. taitaa maksaa ainakin 100e pelkkä koodin luku
Alppilan autohuolto Helsingissä on tuossa vieressä ja ne korjaa mersuja, että vien siihen sitte jos ei oo halvemmasta tietoa.. taitaa maksaa ainakin 100e pelkkä koodin luku
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Ni olikos siihen vaihdettu oikein koko suuttimet vai vain suuttimen prikat suutimien alle?
Kuulostaisi ohivuodolta.. suuttimista, tai voi olla kyl nuo muutkin vuodot..
Kuulostaisi ohivuodolta.. suuttimista, tai voi olla kyl nuo muutkin vuodot..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Entisen omistajan sanojen mukaan koko suuttimet vaihdettu en sitten sen tarkemmin tiedä, että onko samalla jotain muuta vaihdettu..en usko kun ei erikseen maininnut
Voisko bensan suodatin olla tukossa niin pahasti ettei lähde? (Ei se varmaan ainakaan jäässä ole kun tuolla on keli plussan puolella)
Voisko bensan suodatin olla tukossa niin pahasti ettei lähde? (Ei se varmaan ainakaan jäässä ole kun tuolla on keli plussan puolella)
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Tarkoittanet naftan suodatin
(no joo nusnus)
Koitappa seisottaa keula perää ylempänä yön yli ja koita seuraavana päivänä sahuuttaako ?
Sit seuraava yö seisota perä keulaa ylempänä ja koita seuraavana päivänä käyntiin ?
muutoksia käynnistykseen ?
Tällä keinolla voi testata ilma vaivan.

Koitappa seisottaa keula perää ylempänä yön yli ja koita seuraavana päivänä sahuuttaako ?
Sit seuraava yö seisota perä keulaa ylempänä ja koita seuraavana päivänä käyntiin ?
muutoksia käynnistykseen ?
Tällä keinolla voi testata ilma vaivan.
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Kysäise tuolta star-ketjusta jos lähistöllä olis joku foorumilainen joka kävis lukaisemassa ja testaamassakin (noille eri palikoille on olemassa eriasteisia testausprseduurejakin joita voidaan livenä tehdä). Voihan se naftasuodatinkin olla tukossa, hassua että just nyt meni kunnolla tukkoon, luulis löpön loppuvan kun kunnolla antaa monoo.esaville kirjoitti:joo tosiaan CDI kyseessä! se unohtui mainita.. Tietääkö kukaan edullista paikkaa, jossa noi vikakoodit pystyisi tuosta lukemaan. Ei ole nimittäin ihan perus juttu, kun tuossa on joku mersun oma (vanha) 38pinninen pyöreä liitäntä, jota ei voi noilla perus lukijoilla lukea vaan ilmeisesti vaan mersun merkkihuoltamoilla(?)
Alppilan autohuolto Helsingissä on tuossa vieressä ja ne korjaa mersuja, että vien siihen sitte jos ei oo halvemmasta tietoa.. taitaa maksaa ainakin 100e pelkkä koodin luku
W219 320CDI -07
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Mulla oli samansuuntaisia ongelmia ja vikana oli korkeapainepumpun sisäiset vuodot. Vaihettiin korjattuun pumppuun ja nyt pelaa hienosti. Auto on E 320 Cdi ja vm 2000. Ajettu 353 tuhatta joten ei ole ollut taksina.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Noniin.. Käytin autoa liikkeessä ja siitä vaihdettiin matalapine puolelta tiivisteet kuntoon.
Nyt sen saa käyntiin mutta ei kyllä ihan suosiolla lähde.. muutaman kerran joutuu starttaamaan ja sitten lähtee.
Käynnistyksen jälkeen auto nykii pienellä kaasulla ja vastaa kaasupolkimeen viiveellä.. onkohan siellä vielä ilmaa järjestelmässä joka lähtee ajan myötä pois ja ongelma poistuu?
Vai vuotaako se vielä sitten jostain muualtakin? Kun sillä ajelee 20km niin kaikki ongelmat poistuu.. mutta sammutuksen jälkeen ei käynnisty sen paremmin lämpimänäkään.
Ideoita?
Nyt sen saa käyntiin mutta ei kyllä ihan suosiolla lähde.. muutaman kerran joutuu starttaamaan ja sitten lähtee.
Käynnistyksen jälkeen auto nykii pienellä kaasulla ja vastaa kaasupolkimeen viiveellä.. onkohan siellä vielä ilmaa järjestelmässä joka lähtee ajan myötä pois ja ongelma poistuu?
Vai vuotaako se vielä sitten jostain muualtakin? Kun sillä ajelee 20km niin kaikki ongelmat poistuu.. mutta sammutuksen jälkeen ei käynnisty sen paremmin lämpimänäkään.
Ideoita?
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
moi
tuolla järvenpäässä on yksi edullinen mersutietäjä nimeltään APP autokorjaamo. Foorumeilla kulkee nimellä Hotari. Bisnestä hänkin pyörittää joten ei homma ole ilmaista, mutta kuitenki aivan eri hintatasossa on vrt veho ja alppila jne..
APP tiloissa järjestetään myös kerran kuussa teeseitse huoltotalkoot, seuraavan kerran 2.3.13 ja sinne on kaikki tervetulleita, vaikka ei korjattavaakaan olisi!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 08&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
tuolla järvenpäässä on yksi edullinen mersutietäjä nimeltään APP autokorjaamo. Foorumeilla kulkee nimellä Hotari. Bisnestä hänkin pyörittää joten ei homma ole ilmaista, mutta kuitenki aivan eri hintatasossa on vrt veho ja alppila jne..
APP tiloissa järjestetään myös kerran kuussa teeseitse huoltotalkoot, seuraavan kerran 2.3.13 ja sinne on kaikki tervetulleita, vaikka ei korjattavaakaan olisi!
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 08&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Kiitos tiedosta! Hienoa että tuollaisia järjestetään! Täytyy kyllä tulla paikan päälle jos vain suinkin kerkeää : )
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Tarkista meneekö sitä ilmaa putkisa(helpo tarkistaa toinen startaa ja toinen katsoo)esaville kirjoitti:Noniin.. Käytin autoa liikkeessä ja siitä vaihdettiin matalapine puolelta tiivisteet kuntoon.
Nyt sen saa käyntiin mutta ei kyllä ihan suosiolla lähde.. muutaman kerran joutuu starttaamaan ja sitten lähtee.
Käynnistyksen jälkeen auto nykii pienellä kaasulla ja vastaa kaasupolkimeen viiveellä.. onkohan siellä vielä ilmaa järjestelmässä joka lähtee ajan myötä pois ja ongelma poistuu?
Vai vuotaako se vielä sitten jostain muualtakin? Kun sillä ajelee 20km niin kaikki ongelmat poistuu.. mutta sammutuksen jälkeen ei käynnisty sen paremmin lämpimänäkään.
Ideoita?
Tee suutimen palupuolen vuoto testi(kuvaliset ohjeet löytyy
Mese fi)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Mistäs se letku löytyy ja onko siinä joku tietty kohta (johohon kertyy kuplia enemmän kuin muualle), mistä kannattaa katsoa ensimmäisenä?
Onko tuo korkeapainepumppu kallis ja millainen homma vaihtaa?
Onko tuo korkeapainepumppu kallis ja millainen homma vaihtaa?
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Tämä vika on hyvin harvinainen. Sanoisinko että jossain muualla ollut varsinainen vika ja tullut samalla kuntoon kun pumppu ym. vaihdettu, no en sano ettei tule pahaa mieltä.tempera kirjoitti:Mulla oli samansuuntaisia ongelmia ja vikana oli korkeapainepumpun sisäiset vuodot. Vaihettiin korjattuun pumppuun ja nyt pelaa hienosti. Auto on E 320 Cdi ja vm 2000. Ajettu 353 tuhatta joten ei ole ollut taksina.
wiimax.fi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Näin on tosia n harvinainen vika varsinkin nällä oireilladealer kirjoitti:Tämä vika on hyvin harvinainen. Sanoisinko että jossain muualla ollut varsinainen vika ja tullut samalla kuntoon kun pumppu ym. vaihdettu, no en sano ettei tule pahaa mieltä.tempera kirjoitti:Mulla oli samansuuntaisia ongelmia ja vikana oli korkeapainepumpun sisäiset vuodot. Vaihettiin korjattuun pumppuun ja nyt pelaa hienosti. Auto on E 320 Cdi ja vm 2000. Ajettu 353 tuhatta joten ei ole ollut taksina.
melko varmasti on käynnyt mainitusti ja ehjä pumppu on vaihtunutn ehjään...
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Kävin vähän tutkimassa tilannetta ja tosiaan siellä läpinäkyvässä putkessa joka menee suodattimesta ruiskupumpulle näkyy ilmaa.
Ilmakupla killuu siinä suodattimen liittimen juuressa. Kun kyseistä letkua ravistele niin että sieltä alempaa/lähempää pumppua nousee ilma suodattimelle päin niin lähtee heti käyntiin. Mutta aina se ilmakupla sinne tulee uudestaan jostain vaikka ajon aikana vähitellen häipyy. Eli jostain se vuotaa.. pitäsiköhän kyseinen letku vaihtaa kokonaan uuteen?
Ilmakupla killuu siinä suodattimen liittimen juuressa. Kun kyseistä letkua ravistele niin että sieltä alempaa/lähempää pumppua nousee ilma suodattimelle päin niin lähtee heti käyntiin. Mutta aina se ilmakupla sinne tulee uudestaan jostain vaikka ajon aikana vähitellen häipyy. Eli jostain se vuotaa.. pitäsiköhän kyseinen letku vaihtaa kokonaan uuteen?
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Jos vähääkän epäilee sen kuntoa niin jooesaville kirjoitti:Kävin vähän tutkimassa tilannetta ja tosiaan siellä läpinäkyvässä putkessa joka menee suodattimesta ruiskupumpulle näkyy ilmaa.
Ilmakupla killuu siinä suodattimen liittimen juuressa. Kun kyseistä letkua ravistele niin että sieltä alempaa/lähempää pumppua nousee ilma suodattimelle päin niin lähtee heti käyntiin. Mutta aina se ilmakupla sinne tulee uudestaan jostain vaikka ajon aikana vähitellen häipyy. Eli jostain se vuotaa.. pitäsiköhän kyseinen letku vaihtaa kokonaan uuteen?
Eivät paljon maksa
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Miten aikaisessa vaiheessa tuota järjestelmää tuo vuoto voi olla ja missä siellä on tiivisteitä? Laitoin auton nokka ylämäkeen että näkisin miten paljon sinne tulee ilmaa ja muutaman käynnistys yrityksen jälkeen ei lähtenyt käyntiin enää. Kun otin tuon suodattimen ja pumpun välisen letkun irti nii se oli tyhjä eikä suodattimessakaan näyttänyt ainakaan ylimäärästä diiseliä olevan(en kylläkään avannut kantta).. mutta ei siis puhuta enää mistään ihan pikkukuplista..
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Kaikissa niissä missä on sellainen valkoinen muovi klipsu niin on o-renkaat, niitä klipsuja ei tahdo saada ehjänä irti. Eikä niitä saa erikseen ostaa joten kannattaa hommata uudet putket, eivät ne niin kalliita ole
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Lähteehän ne klipsut aina ehjänä irti kun muistaa painaa sen vaan oikeeseen suuntaan ja pienellä tasapäämeisselillä vähän avittaa. Itse epäilisin just nuita o-renkaita mitä on niissä korkeepaine pumpun putkissa tai jos ei oo siinä niin sitten itse korkeepaine pumpun tiivisteitä. Ei oo paha homma vaihtaa kuhan on vaan muutamia torx avaimia ja mersu mieltä
Ja halpa korjata jos vielä itse laittaa, tiivisteet on melkein puol ilmaisia.

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Jos on kauan vuotanut niin yleensä orinkulan vaihto ei auta pitkään,Turseli kirjoitti:Lähteehän ne klipsut aina ehjänä irti kun muistaa painaa sen vaan oikeeseen suuntaan ja pienellä tasapäämeisselillä vähän avittaa. Itse epäilisin just nuita o-renkaita mitä on niissä korkeepaine pumpun putkissa tai jos ei oo siinä niin sitten itse korkeepaine pumpun tiivisteitä. Ei oo paha homma vaihtaa kuhan on vaan muutamia torx avaimia ja mersu mieltäJa halpa korjata jos vielä itse laittaa, tiivisteet on melkein puol ilmaisia.
sitä valkoista muovi klipsua kun painaa siitä selkä puolestaan"sisään"päin
(eli se on se oikea suunta mikä levittä ne kynnet) niin irtoaa ilman mitään ruuvareita,
yleensähän joku auton"mesentaja" on ne kynnet jo katkonut kiskomalla sen valkoisen vaputimen irti ja sitten on laitettu jotain nippuside juttuja
korkeapaine puolelen putkissa ei ole orinkuloita
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Korjattuja korkeapainepumppuja saa Sasksasta 500e ja voihan sinne tunkea ihan purku osanakin..kunhan saa toimivuus takuun.
Mutta tosiaan ensin ilmat pois.
Itsellä kun tein jotakin polttoainepuolelle niin ei meinannut saada toimivaa järjestelmää käyntiin millään vaan piti ottaa yksi putki irti ja imaista dieseliä putket täyteen siirto pumpun taakse...sitten hörähti.
Mutta tosiaan ensin ilmat pois.
Itsellä kun tein jotakin polttoainepuolelle niin ei meinannut saada toimivaa järjestelmää käyntiin millään vaan piti ottaa yksi putki irti ja imaista dieseliä putket täyteen siirto pumpun taakse...sitten hörähti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Multa löytynee tuo korkeapaine pumppu, ja railpaine anturia ym mikäli tiivistyksen jälkeen ei tokene
uskon, että rupee kyllä toimimaan o renkaiden vaihdon jälkeen, mutta ne on sitten syytä vaihtaa KAIKKI kerralla

Köyhillä on kiire...
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Alppilan autohuollossa tosiaan kaikki o-renkaat vaihdettiin ja tilanne parani mutta ei korjaantunut. Koitan vaihtaa nuo pari kirkasta(mustamuovisuoja)letkua, koska ne näyttää aika haurastuneilta ja siinä on taidettu tehdä jo aikasemmin jotain omia virityksiä letkuihin ja liittimetkin vähän resun näköiset.
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Noniin. Nyt on uudet letkut kiinni ja kaikki tiivisteet mitä löysin vaihdettu. Hommasin myös uuden akun, koska entinen tuntui aika hengettömältä. Nyt käynnistyy ensimmäisellä joka kerta, mutta savuttaa aika huolellisesti ja sammuu puolen minuutin rykimisen jälkeen.. Täytyy päästellä kai ilmoja pihalle kun näyttää ihan vilisevän noita kuplia putkissa. Eikö tuossa w210 200cdi -02 pitäisi olla automaattinen polttoainejärjestelmän ilmaus? Taitaa vaan ottaa aikansa?
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Joo mietinkin ettei ole ihan normaalia, että puolta tuntia pitempään kestäis.. joten availin ja tarkistelin kaikki vielä kymmenennen kerran uudelleen ja ajattelin, että vaihdetaan nyt samalla sitten tuo polttoaineen suodatinkin.. Polttoainesuodattimen kotelon kansi oli löysällä! Lähti käsin pyörittämällä auki ja kun avasin niin tiiviste ihan miten sattuun siellä välissä. Ei ihme että vuotaa!
no laitoin sinne uuden suodattimen ja tiivisteet ja tällä kertaa oikeille paikoille ja ilmat hävis heti!
Nyt kun tuo toimii niin huomasin, että osa syynä kaikkiin vaivoihin on ollut myös egr-venttiili, joka on kokoajan päällä..otin alipaine letkun irti (eli venttiili on kiinni koko ajan) ja nyt toimii ilman ongelmia.. koitan selvittää tuon vian joskus paremmalla aikaa. Nyt riittää että autolla pääsee viimein ajamaan normaalisti!
Kiitos kaikille vinkeistä!


Nyt kun tuo toimii niin huomasin, että osa syynä kaikkiin vaivoihin on ollut myös egr-venttiili, joka on kokoajan päällä..otin alipaine letkun irti (eli venttiili on kiinni koko ajan) ja nyt toimii ilman ongelmia.. koitan selvittää tuon vian joskus paremmalla aikaa. Nyt riittää että autolla pääsee viimein ajamaan normaalisti!

Kiitos kaikille vinkeistä!

MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
EGR:n letkun irrottamisella moottori menee vikatilaan. EGR pitää poistaa moottorinohjauksen ohjelmasta ettei sen mekaaninen eliminointi tee vikatilaa.
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!
Letkuja ei pidä irrotella tai tulppailla, vikatilaan menee ellei ole ohjelmoitu jo pois toimnnasta. Kuten Mika edellä kertoi.
Kuluneen kuukauden aikana on ollut kaksi E300 turbodieseliä (W210) jotka molemmat vikatilassa, toisessa oli tulpattu peltilätkällä EGR ja pellin pois ottamisella korjaantui.
Toisessa oli ilmamassamittari viallinen ja tee-se-itse-mies oli korjannut vikaa ilman testeriä (liekö lukenut neuvoja netistä
) tulppaamalla EGR alipaineletkun.
Vikakoodit oli molemmista, ilmamassamittarilla ei tullut kuntoon mutta sitten kun huomattiin tulppaus ja poistettiin niin alkoi pelaamaan.
Kuluneen kuukauden aikana on ollut kaksi E300 turbodieseliä (W210) jotka molemmat vikatilassa, toisessa oli tulpattu peltilätkällä EGR ja pellin pois ottamisella korjaantui.
Toisessa oli ilmamassamittari viallinen ja tee-se-itse-mies oli korjannut vikaa ilman testeriä (liekö lukenut neuvoja netistä

Vikakoodit oli molemmista, ilmamassamittarilla ei tullut kuntoon mutta sitten kun huomattiin tulppaus ja poistettiin niin alkoi pelaamaan.
wiimax.fi
Re: w210 Mystinen käynnistysongelma!

Eihän egr pitäisi aueta edes tyhjäkäynnillä eikä silloin kun kaasu on pohjassa..onko sillä joku oma ohjauspiiri joka voi seota vai voisiko vika olla jossain ilmamassamittarissa yms?
Kun autolla ajelee niin vika vähitellen häviää. Myös jos käyttää alipaine letkua irti niin tyhjäkäynti tasoittuu mutta maksimi kaasulla silti taas tukehtuu..
Vaikuttaa ihan turhalta osalta koko egr, mutta kun olen uuden osan hommannut ja asentanut nii olis kiva saada se toimimaan!
MB W210 E200Cdi Classic -02
MB W202 C180 Esprit -94
MB W202 C180 Esprit -94