Terve!
Hetkeen ei ole tännekkään kirjoteltu, vuoden päivät vierähtänyt. Autolle ei ole oikeastaan mitään tehty, tuli käytyä pikasesti intti armeijan leivissä.
Jonkun aikaa auto oli jo myynnissäkin, lähinnä kiinnostuksen ja rahanpuutteen takia. Kiitän onneani, ettei mennykkään kaupaksi, olis kaduttanu myöhemmin. Onneksi muutama ostajakanditaatti kävi auton haukkumassa pihalla täysin p*skaksi. Siitä sisuuntuneena hommasin lämpimän tallipaikan Turun kupeesta, aikasemmin autoa siis pihalla laiteltu.
Tänään sain auton siirrettyä uuteen talliin, ja ai että tuntu mahtavalt päästä oman auton rattiin
Hiukan päästiin aloittamaan hommiakin, tunkkia ei ollut, joten katsastukseen tarvittavaa remonttia ei alotettu vielä. Homma lähti käyntiin mittariston irroituksella. Polttoainemittari on pitkään temppuillut, kuten myös muutamat valot.
Vanhasta mittarista oli myöskin lasi rikki, joten siitä se ajatus sitten lähti. Purin vanhan mittarin osiin, siirrän osat "uuteen" mittariin mikä mulla on. Tähän liittyen tuli kysymys mieleen: Miten mittarin taustat lähtee irti? Uskaltaako viisarista nostaa vai onko siinä joku lukitus?
Sekä toinen kysymys: Mikä tämä on?
Samaan syssyyn saa keskikonsoli vähän päivitystä. Eli Mersun "jalopuut" saa väistyä, tilalle ei kuitenkaan ole tulossa mitään carbonia tai mitään muutakaan tarraa, vaan teen tummasta tammi-viilusta päällisen tuohon, siitä kuvaa tuonnompana.
http://aijaa.com/img/b/00005/13025391.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Sitten kolmas kysymys: Miten saan vaihteenvalitsimen irti? Siinä oli neljä, olikos 10 vai 8mm pulttia näkyvissä kun nosti sen "raamin" pois, lähteekö niillä? Vai onko vaihdenupissa kierteitä?
Vanteitakin tuli taas ihasteltua, niille pitäisi jotain iskevää keksiä. Eli vanteina tulee toimimaan Brabusin Monoblock 2, koossa 17x8 ET33. Jotkut iha pienet spacerit tarttis saada ni sais istuu aika nätisti.
Sitten niitä ikäviä juttuja, eli mätähommia. Niitä ei paljon kuitenkaan ole, onneksi. Joka kulmassa on nostokohdat vaihtokunnossa, valo tulee läpi aika huolella. Kylkimuoveja en vielä uskaltanut ottaa pois, siellä voi jotain ajanpatinaa viel olla
Tässä olis viel muutama kuva loppuun. Kone huoneessa on korroosio käynyt kylässä, pitäis koko kone pestä ja vähän hioa hieman siistimmäksi.
Sitten semmonen, jos sulta löytyy seuraavaa nurkista, ja haluat vaihtaa esineesi rahaan ota yhteyttä!
Hantin puolen ajovalo
Sportline sisusta tai vastaava, mieluiten karo kuosi mutta muutkin esim. nahka käy.
Uuudemman mallinen keskikonsoli, eli 124 tyylinen keskikonsoli.
Ralliratin keskiötä.
Etupuskurin törmäyslistaa.
Takapuskuria.
Ja muutenkin kaikki "harvinaisempi" oem palikka kiinnostaa.
Palautetta saa antaa, vaikka haukkuja, otan sen rakentavana palautteena.
Myöskin tallille saa tulla kattelemaan, neuvomaan yms. Ko. tallissa on tilaa vielä kahdelle autolle, eli jos olet Turunseudulta tallia vaille, ota yhteyttä!
-Antti