onkohan w123

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jari lehtinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 05.04.2003 12:57

onkohan w123

Viesti Kirjoittaja jari lehtinen »

sedania tehty 2,8 lit. bensakoneella alkuperäsenä? yx olis tyrkyllä vm.-76 2,8 4-lov.man. onko semmossii tehty?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kyllä on. 2.8L suora kuutonen kahdella nokalla, tehoa oli muistaakseni 185hv ainakin 80-luvun puolella ja tais olla saman verran myös noissa 70-luvun koneissa. Tuo olikin suurin kone, jonka sai W123:seen alkuperäisenä. Tosin jonkun verran on liikenteessä V8-tekniikalla (jälkeenpäin) terästettyjä yksilöitä ja AMG:n etc. virityspajojen virittämiä koneita.

Edit: 75-78 280E-mallissa oli 177hv ja kaasarikoneessa 156hv.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
jari lehtinen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 8
Liittynyt: La 05.04.2003 12:57

tattis vaan

Viesti Kirjoittaja jari lehtinen »

mahdatko tietää /muistaa, kulutus/vääntö/teho lukemia?ite oon tiisselimies, ei noista bensakoneista kokemuksia oo ,tarkotan mersuista.
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Re: tattis vaan

Viesti Kirjoittaja PM »

jari lehtinen kirjoitti:mahdatko tietää /muistaa, kulutus/vääntö/teho lukemia?ite oon tiisselimies, ei noista bensakoneista kokemuksia oo ,tarkotan mersuista.
Ruiskukoneessa:
Teho 130 KW/177 HP @ 6000 RPM
136 KW/185 HP @ 5800 RPM (alk. 4/78 )
Vääntö 234 Nm / 240Nm @ 4500 RPM

Kaasarikoneessa:
Solexin tuplat?
Teho 115kW/156hp @ 5500 RPM
Vääntö 216Nm

Kulutus on varmaan luokkaa väliltä 10-20 litraa, tuskin pääsee juurikaan kympin alle edes tasaisessa maantieajossa. Joku joskus puhui jopa yli 20 litran kauhulukemista kaupunkiajossa. Tietenkin tuohon vaikuttaa koneen yleinen kunto, säädöt, auto / manu ja kaasujalan asento. Mutta eipä noi mitään taloudellisia pelejä ainakaan nykynormien valossa ole. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin