Mikä vika moottorissa?
Mikä vika moottorissa?
Kyselisin asiaa mikä ei varsinaisesti liity mersuihin mutta eiköhän tästä ole apua yleisesti kaikille. Myös mersumiehille.
Ostin auton joka ei käy kuin kolmella pytyllä. Puristusmittauksessa kolmeen pyttyyn tulee 13 barin paine mutta yhteen pyttyyn ei tule yhtään mitään eli viisari ei värähdäkkään. Kädellä tuntee tulpanreijästä että hiukan puhaltaa eli mäntä kyllä liikkuu mutta puristukset katoaa johonkin. Kysymys kuuluukin että minne paine katoaa?
Savu vähän sinisen sekaista ja myös öljyn joukossa on hiukan jäähdytysnestettä mutta en ole koskaan tavannut vastaavaa että ei ole baariakaan puristusta sylinterissä?
Ostin auton joka ei käy kuin kolmella pytyllä. Puristusmittauksessa kolmeen pyttyyn tulee 13 barin paine mutta yhteen pyttyyn ei tule yhtään mitään eli viisari ei värähdäkkään. Kädellä tuntee tulpanreijästä että hiukan puhaltaa eli mäntä kyllä liikkuu mutta puristukset katoaa johonkin. Kysymys kuuluukin että minne paine katoaa?
Savu vähän sinisen sekaista ja myös öljyn joukossa on hiukan jäähdytysnestettä mutta en ole koskaan tavannut vastaavaa että ei ole baariakaan puristusta sylinterissä?
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Re: Mikä vika moottorissa?
Eipä sitä tiedä kunnes tempaiset kannen ylös tai suorsiolla toinen kone nokalle.
Jos nestettä on öljyn joukossa ja olet käytellyt niin on tosi nopeasti laakerit loppu.
Jos nestettä on öljyn joukossa ja olet käytellyt niin on tosi nopeasti laakerit loppu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mikä vika moottorissa?
Tottahan tuo on. Onneksi vettä on päässyt öljyn sekaan vain todella vähän, venttiilikoppa oli irti eikä valkoista möhnää ole paikat täynnä vaan ihan mustaa moottoriöljyä. Edes vettä ei ole tarvinnut lisätä, mutta jossain kohtaa näkyy öljyn joukossa vedensekainen juova. Edes syyläriin ei tule painetta ja lämmöt pysyy normaalilukemissa.
Ajattelin lähinnä että voiko esim. lohjennut venttiili, männänrenkaan katkeaminen tai vain pieni vuoto kansipahvissa tehdä sen että puristus on muka täydellisesti kadoksissa?
Kannen irrotus on todellakin viasta riippumatta edessä mutta ajattelin vain hiukan kartoitella vahingon suuruutta.
Ja kyseessä on bensakone 1-pisteruiskulla.
Ajattelin lähinnä että voiko esim. lohjennut venttiili, männänrenkaan katkeaminen tai vain pieni vuoto kansipahvissa tehdä sen että puristus on muka täydellisesti kadoksissa?
Kannen irrotus on todellakin viasta riippumatta edessä mutta ajattelin vain hiukan kartoitella vahingon suuruutta.
Ja kyseessä on bensakone 1-pisteruiskulla.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Re: Mikä vika moottorissa?
Pakoventtiili
Re: Mikä vika moottorissa?
Reikä männässä ?
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 2609
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Mikä vika moottorissa?
ETA kirjoitti:Kyselisin asiaa mikä ei varsinaisesti liity mersuihin mutta eiköhän tästä ole apua yleisesti kaikille. Myös mersumiehille.
Ostin auton joka ei käy kuin kolmella pytyllä. Puristusmittauksessa kolmeen pyttyyn tulee 13 barin paine mutta yhteen pyttyyn ei tule yhtään mitään eli viisari ei värähdäkkään. Kädellä tuntee tulpanreijästä että hiukan puhaltaa eli mäntä kyllä liikkuu mutta puristukset katoaa johonkin. Kysymys kuuluukin että minne paine katoaa?
Savu vähän sinisen sekaista ja myös öljyn joukossa on hiukan jäähdytysnestettä mutta en ole koskaan tavannut vastaavaa että ei ole baariakaan puristusta sylinterissä?
Moottorissa on Iso Vika.
Tuollaisen ison vian korjaaminen usein edellyttää toisen, ehjän moottorin hankkimista.
Lisähankaluutena on ettei tuollainen Iso Vika tule kovinkaan usein yksikseen vaan sen lisäksi muutakin kallista on rikki.
Riippumatta siitä onko moottori diesel tai bensa ja onko siinä kuinka monta sylinteriä tahansa.
Mutta tämänhän sinä tiesitkin koska teet bisnestä ostamalla rikkinäisen auton ja korjaamalla sen omaan käyttöön/myyntiin.
Re: Mikä vika moottorissa?
M102 koneesta en kyllä ole kuullut että mäntään tulisi reikä tai kuve aukeaa rengas urien kohdalta vaikka sininen savutus kyllä viittaa siihen.
Voi olla venttiili vikakin vaikka kansissa olen nähnyt todella paksureunaisia venttiilejä joka eliminoisi tuollaista venttiilin palan katoamista.
Ota ensin kansi pois ja vikahan voisi olla pelkästään siinä ja heittäisi kunnossa olevan kannen tilalle.
Jos mäntä vaurio niin jos jaksaa niin toisesta koneesta mäntä sisään.
Voi olla venttiili vikakin vaikka kansissa olen nähnyt todella paksureunaisia venttiilejä joka eliminoisi tuollaista venttiilin palan katoamista.
Ota ensin kansi pois ja vikahan voisi olla pelkästään siinä ja heittäisi kunnossa olevan kannen tilalle.
Jos mäntä vaurio niin jos jaksaa niin toisesta koneesta mäntä sisään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mikä vika moottorissa?
Tottahan tämä on, kauppakassiMutta tämänhän sinä tiesitkin koska teet bisnestä ostamalla rikkinäisen auton ja korjaamalla sen omaan käyttöön/myyntiin.

Mutta kansi on viikonlopun aikana pöydällä niin katsotaan mitä löytyy!
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Mikä vika moottorissa?
paineettoman pytyn nokan pyörittää siihen asentoon että molemmat venat kiinni, sitten paineilmaa suuttimen/tulpan reiästä sisään varovasti. ja sitten kuuntelet mistä paine karkaa. imu vai pakopuolelta, vai sitten öljyntäyttökorkista. siitäpä osaa sanoa suoraan mistä vikaa ettiä. tai siis mistä ei tartte ettiä.
Re: Mikä vika moottorissa?
Tuohan on todella hyvä neuvo! Kiitokset tästä.
Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Re: Mikä vika moottorissa?
Nimim. Vito123:lle pisteet
. Pakoventtiilistä oli joku haukannut palasen.

Mercedes 709 4.0 koukkulava -81
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14
Mercedes Sprinter 4x4 315 -08
Mercedes A140 -01
Mercedes S500 Lang -01
Mercedes E220 w212 -14