Moro,
Merssu veti ittensä vikatilaan viime viikolla ja *:lla löytyi viaksi tuo kuuluisa imuläppien moottori.
Viikonloppuna purin turbot sun muut haittaavat tekijät edestä ja vikoja löytyi. Moottori oli luultavimmin hajonnut koska huollosa oli laitettu turbolle tuleva kumitiiviste ruttuun ja sitä kautta tippunut melko reilusti öljyä moottorin päälle. Löytypähän syys sille harvoin havaitulle nykimiselle kunnon kiihytyksessä kun kanava oli 1/3 tukossa, onneksi tiiviste oli kuitenkin ehjä ja sitä kautta turbokin. Huvittavaa että ilmanputsarit vaihdettiin huoltoliikkeen ehdotuksesta öljynvaihdon yhteydessä kun sanoivat että juurikin tuo tiiviste menee itse vaihtaessa helposti väärin ja rikkoo pahimmassa tapauksessa turbon.
Uusi ohjausmoottori siis hankittuna, mutta ongelmana on että hantin puolen vivusto on poikki. Vivustoa vääntävä varsi on ilmeisesti ollut poikki jo pidempään ja itse sitten rikoin vahingossa yhden läppien välisistä tangoista. On meinaan melko hapertunu nuo muoviset varret. Jos läpät haluaa toimimaan, on ainut konsti hankkia uusi imusarja... no, ei nyt ihan heti käynyt mielessä selailtuani foorumilta juttua läpistä. Siis moottori surraamaan itekseen ja läppien jumitus auki.
Kuskin puolelta päppien lukitus onnistuu helposti kun läppien yhteinen vipuvarsi on tallella, mutta kuinka määritellä hantin puolen asennot... ja miten nuo läpät saa järkevästi lukittua. Löysin eräästä keskustelusta sellaisen ohjeen että kuskin puolella varsi väännetään auton takaosaa kohti ja hantin puolella keulaa kohti jotta läpät on auki. Tämä pitänee luultavasti paikkansa mutta nuo hantin puolen erillisenä olevien läppien asennot pitäisi saada varmistettua sekä jokin idea niiden lukitsemiseen.
Imusarjoja ei innostas alkaa irrottaan jos ei oo ihan pakko.
*Jamppa
W211 320CDI V6 ilmuläppien asento
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 320CDI V6 ilmuläppien asento
Toinen toiseen suuntaan niin se tais olla
Siihen tiivisteen huonosti menoon ei vaikuta laittaako sen itse
Vaan se että laitaako sen huolellisesti...
Siihen tiivisteen huonosti menoon ei vaikuta laittaako sen itse
Vaan se että laitaako sen huolellisesti...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W211 320CDI V6 ilmuläppien asento
Kiitos salaman nopeasta vastauksesta 
Täytynee luurailla kuskin puolelta miten ne yksittäiset visut ovat sijoittuneet ja laittaa hantin puolelle just vastakkaiseen suuntaan. Nyt kun vaan keksis miten noi yksittäiset vivut saa lukittua paikalleen...

Täytynee luurailla kuskin puolelta miten ne yksittäiset visut ovat sijoittuneet ja laittaa hantin puolelle just vastakkaiseen suuntaan. Nyt kun vaan keksis miten noi yksittäiset vivut saa lukittua paikalleen...
Re: W211 320CDI V6 ilmuläppien asento
RikuK:lla on näemmä joutilas imusarja:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 08&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 08&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006