Mistä w124 tuulilasi halvalla?

Varaosamyymälät, autoliikkeet, nettimyymälät. Myös ulkomaiset!
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Mistä w124 tuulilasi halvalla?

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Kuten otsikko kertoo..
Mä pari vuotta sitten tilasin jostain hesan suunnalta ja sain törkeen halvalla pelkän lasin ja sit asennuttelin sen erikseen ja se tuli silti maksamaan puolet vähemmän kun vaasassa jossain alan liikkeessä.
Mut nyt on jo kokemus kasvanut niin mä asennan sen itte kunhan vaan sais sen lasin jostain.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kysys Kuttilan autolasista, niillä on ollut usein kovia tarjouksia.
http://www.netello.com/kuttilanautolasi/

Ja tuo Kanunki on siis Kuusjoella, Salosta jonkinmatkaa pohjoiseen, Henkka Jiin kotikulmilla lähes. :wink:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12608
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ihan mielenkiinnosta,
mitä maksaa kun itse tekee?


lasi, liimat, kuinka kauan menee irroitukseen jne. ?
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Täytyypä kysäistä Kuttilastakin.
epk kirjoitti:ihan mielenkiinnosta,
mitä maksaa kun itse tekee?
lasi, liimat, kuinka kauan menee irroitukseen jne. ?
No eihän sille jää enää sitten kun se itse lasin hinta liimahan ei niin kallista ole. Lasin irti sahaus voi olla paskamainenkin ainakin kun takalasin tos joskus irroitin niin sai ihan tosissaan kinnata että irti lähti (jokunen tunti kesti) mutta taas sprintteristä kun otin tuulilasin irti niin oisko siinä menny kymmenen minuuttia.

Mulla on onneks hallin naapuris automaalari niin saan siltä lainailtua kunnollista "sahaa" ja värkkejä.

Täytyy ruveta itse harrastamaan kun nykyinen lasi ei kestäny puolta vuottakaan kun se halkes alareunasta kiveniskusta ja nyt tuli vielä näkökenttään kiven isku niin siinä rupee jo lasin hinta kasvamaan ja kun "minuahan ei niin sanotut ammattilaiset kyni!"
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Eikö kenelläkään ole muita paikkoja tiedossa?
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Mikä on halpahinta???
Ainakin Tampereen Pirkkalan Autovahinkokeskuksessa on myynnissä 2 kpl 124 mesen tuulilaseja ( ennen AVK myi uusia laseja !!) hintaan 125 €/kpl.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Avatar
Jori K
Mersumies
Mersumies
Viestit: 687
Liittynyt: Pe 04.04.2003 21:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jori K »

Itse oon viimeksi käyttänyt noita pilkingtonin tyyppejä "off the record" - ei maksanut paljoa - asennettuna 8)
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Jori K kirjoitti:Itse oon viimeksi käyttänyt noita pilkingtonin tyyppejä "off the record" - ei maksanut paljoa - asennettuna 8)
:idea: Pilkington=Billclinton :oops:
Avatar
Ju55i
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 357
Liittynyt: Ke 07.04.2004 14:35
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Ju55i »

Edellisen kaksvärisen lasin sain noin 500mk ja vaasas maksaa asennettuna jonkun puoltoista tonnia et on siinä jonkinlainen ero kun ton pystyy asentamaan itsekin.
Avatar
Daimler
Mersumies
Mersumies
Viestit: 616
Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala

Viesti Kirjoittaja Daimler »

adenauer300 kirjoitti:Mikä on halpahinta???
Ainakin Tampereen Pirkkalan Autovahinkokeskuksessa on myynnissä 2 kpl 124 mesen tuulilaseja ( ennen AVK myi uusia laseja !!) hintaan 125 €/kpl.
No Joensuussa Karjalan purku-pojilla lasi asennettuna 180 euroa W124 malliin,omasta mielestäni halpa.OT:eetä pukkaa mutta kaveri laitatti joskus nissan cedrikkiin lasin ja vaikka kyseessä on harvinainen ja kallisosainen auto niin 2-värinen tuulilasi paikalleen asennettuna maksoi ruhtinaalliset 90 euroa.Lasin laittanut hemmo oli vaan tokaissut että pidä klasista huolta sillä ei varmaan löydy enää mistään,liekö säälinyt kaveria tai tyhjentänyt varastoaan.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

joo elikkä tampereen seudulta pitäis itelle löytää tuulilasi halvalla! :roll:

mieluiten niin, että tulisi tänne mun omaan talliin vaihtaan lasin, ja irrottaan vanhan. kun auto ei ole rekisterissä edes nyt.
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
waari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ke 17.08.2005 15:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja waari »

[quote="MasaMbW124"]joo elikkä tampereen seudulta pitäis itelle löytää tuulilasi halvalla! :roll:


Eipä oikein ole hyvä idea tuo itsevaihto,ellei ole sitä aikaisemmin tehnyt,lasiin ei saa jäädä mitään jännityksiä,muuten voi rapsahtaa halki aika pienestä tärähdyksestä,vaikkapa talvella,kun lämpötilan vaihtelut on nopeita.
Jotain parisataa taitaa olla käypä hinta asennettuna,ei kummoinen homma ken sen osaa.
Minullakin menee ennen katsastusta loppuvuodesta uusiksi,enkä tee itse,vaikka olen pari lasia onnistuneesti vaihtanutkin.Toisaalta muistaakseni yksi hajosi jo varaosa autosta irroitettaessa,toinen aika pienestä kiveniskusta myöhemmin.Siis 2 onnistui 2 sutta ,eli eipä juuri halvempaakaan kuin asennuttaminen osaavalla.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Liikkeessä asennetussa lasissa on myös se hyvä puoli että asennuksella on takuu esim vuototapauksessa ja joskus uusi lasi voi haljeta omia aikojaankin kuivuessaan,eikä varmasti lasin myyjä ota mitään kantaa jos on itse asennettu.
Asennuksen hinta tuolle lasille paikasta/paikkakunnasta riippuen lienee 50-100€ välissä.Ei minusta nyt ihan kauheeta ryöväämistä kun vaihtaessa kumminkin se tunti tuppaa kaikkineen menemään ja osittain kahdelta mieheltä :?
Vaikka sen lasin halvalla saiskin esim tuo mainittu avkn hinta 125€ siihenkun liimasarjan ostaa n.15-30€ niin jääkö sitten hirveä säästö kun lasi asennettuna maksaa sen kakssatasen,siinä kun irtolasia kuljetellessa yhden lasin särkee niin sillonhan sitä on säästetty (pakollinen pelottelu osio kun ikävän paljon noita kuljetellessa särettyjä laseja olen myynyt uudelleen :roll: )
W124 300D aut -89
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

tuleeko ne mielellään kotiin asentaan, vai pitääkö viedä auto sinne.. kun ei oo ajokunnossa.. ja lasi olis kuitenkivan kiva saada..
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Kyllä meillä ainakin kädään myös kotona jos ei mahdoton kiire ole ja saadaan aikataulut sopimaan :roll:
W124 300D aut -89
Avatar
paloviita
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1140
Liittynyt: Su 22.08.2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja paloviita »

Asennuspaikoissa on eroa muussakin kuin hinnassa!

Sähkösahalla rikkoo helposti maalipinnan karmista, jolloin rutto päsee iskemään. Ikävä korjata ruosteisia kehyksiä...

Lasiliike, jota itse käytän irroittaa lasin pianolangan avulla. Pysyy karmit ehjinä. Siitä hyvästä mielellään maksaa vähän ekstraa :)

Toinen huomionarvoinen asia on lasin liimapinnan puhdistus. Käsittääkseni tähän on saatavissa jopa jonkinsortin primeria. Huonosti liimattu lasi alkaa ajanoloon rakoilemaan, eikä täytä tehtäväänsä osana korin kantavaa rakennetta...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Se on oikeastaan sama millä lasi irroitetaan sillä asiantunteva asennusliike suojaa AINA syntyneet naarmut,tosin itse suosin mieluiten käsityökaluja ja eniten ns,vetorautaa jolla lasin saa helposti irti karmeja naarmuttamatta,mutta kyllä vanhaa liimaa madaltaessa aina joku pikku naarmu tuppaa tulemaan jotka on maalattava.Ja liimoista senverran että jokaisella liimanvalmistajalla on omat primerinsä lasille sekä vanhalle liimalle,niiden käyttämättä jättäminen aiheuttaa varmuudella ongelmia viimeistään kahden vuoden kuluttua asennuksesta :!:
W124 300D aut -89
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

C124 kysyin vanhan motonetin talossa olevasta liikkeestä ja hinta olis ollu 240€. w124 tasan 200€. En ole vielä kysynyt tarjousta vakiopaikasta Helsingin City Pitstopista, jossa on aina ollut Helsingin halvimmat lasit. Niin, ja kun muijan pistänyt hakemaan auton pois, niin se saanut hinattua hintaa muutaman euron alaspäin :lol:
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4637
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Lasi alkaa olemaan siinä kunnossa (hirveä halkeama, kiveniskuja ja pientä naarmua niin maan perusteellisesti), että uutta tarvitaan ja voisi olla ihan fiksumpaa vaihtaa jo ennen katsastusta, ettei tarvitse turhaan kahta kertaa käydä.
paloviita kirjoitti:Lasiliike, jota itse käytän irroittaa lasin pianolangan avulla. Pysyy karmit ehjinä. Siitä hyvästä mielellään maksaa vähän ekstraa :)
Et viitsisi yhtään vinkata mikä liike on kyseessä?

Toisaalta, jos wanhat merkit paikkansa pitävät, löytyy lasinvaihtopaikka tällä menetelmällä:
ISÄNTÄ kirjoitti:En ole vielä kysynyt tarjousta vakiopaikasta Helsingin City Pitstopista, jossa on aina ollut Helsingin halvimmat lasit.
Vissiin homma toimii, eivätkä lasit ole kiinalaista kolmoslaatua? :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
ISÄNTÄ
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 247
Liittynyt: Ke 04.05.2005 16:01
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ISÄNTÄ »

Saul: Se toinen josta kysyin, on vanhan motonetin vieressä siinä matkahuollon vieressä. ja tarjous oli 200€ sedaniin, mutta kehottaisin kysymään vielä City Pit Stopistä vallilasta. Siellä olen käynyt vaihtamassa useampaan autoon, eikä ole valittamista ollut!
mkauhea
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 38
Liittynyt: Ti 21.03.2006 21:57
Paikkakunta: Mynämäki

Viesti Kirjoittaja mkauhea »

Pari kommenttia lasinvaihtoon (124:n) liikkeessä teetettynä:

Katsokaa, että katon yli menevien harmaiden listojen kiinnitysklipsit on kunnolla paikoillaan ja rikkinäiset vaihdettu ehjiin!

A-tolpan verhoilut kunnolla paikoillaan, minulla oli saatu kiinnitysklipsi rikki

Tarvikelasissa, joka minulle laitettiin muutama vuosi sitten, on nyt tosi paljon kiveniskemiä, vaikka en ole hiekkarekkojen perässä ajellut. Epäilen, että lasi on paljon pehmeämpi kuin alkuperäinen, mutta sitähän on "mahdotonta" todeta kotikonstein. Lasi joka minulle laitettiin, on suomalainen, mutta siinä ei ole valmistajan nimeä... Enpä taida enää samassa paikassa vaihdattaa seuraavaa lasia.

t. Matti
Avatar
yttewi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 426
Liittynyt: Ke 22.06.2005 23:25
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja yttewi »

Tuo lasin pehmeys minua on pitkään ihmetyttänyt kun laminoitu lasi jota siis tuulilasi on.on ihan tavallista lasia joka on taivutettu muotoon ja muovikalvolla yhdistetty toiseen samanlaiseen.Enemmän väittäisin että kun autoon vaihdetaan uusi tuulilasi omistajan huomio kiinnittyy enemmän jokaiseen rapsahdukseen ja sitä tietenkin tutkitaan, tosiasia on että jokainen hiekan napsahdus jättää jälkensä lasiin ja uudessa lasissa se tietenkin näkyy kun taas siinä vanhassa ja hyvin palvelleessa lasissa oli niitä pikku pilkkuja jo niin paljon ettei sieltä pystynyt sitä viimeisintä näkemään :wink: Itse kun näitten kanssa jollain lailla olen päivittäin tekemisissä kiinnittäisin huomiota lasin kunnolliseen muototarkkuuteen,eihän se näissä vanhemmissa malleissa ole niin pi''u karvan päälle esim w124 ja muut aikalaisensa autot,mutta kun tarkastellaan uusinta E tai C sarjaa niin siellä alkaa jo millin heitto lasin kaarevuudessa näyttää melko ikävältä.Noissa vanhoissa autoissa on listat kiinnikkeillä kiinni ja lasin leveydessä on varaa sentinverran puolellaan,mutta näissä uusissa autoissa taas voi yläreunassa olla joku muovi lista joka tulee melko tarkalleen katon linjan kanssa jos lasin leikkaus on pikkusenkin väärä niin listan ja katon reuna ei enää olekkaan kaunista katseltavaa.Tuossa aiemmin puhuttiin listojen kiinnikkeistä ym niin sanoisin että kun sen halvimman tarjouksen perässä juostaan niin näinkin voi käydä. :shock:
W124 300D aut -89
Avatar
Petri A
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 403
Liittynyt: Ke 22.10.2003 11:42
Paikkakunta: Uusimaa
Viesti:

Konalassa lasinvaihto sulan kera tingittynä 250 egeen

Viesti Kirjoittaja Petri A »

ja tekivät vielä hiukan ruosterapsutus ja maalaushommia jonka takia kesti yönyli tuo vaihto.

t.petri

oli siinä hiflex vieressä, josta tuli samalla haettua nuo metallipunosletkut eteen.

:roll: :roll:
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

jaakko-tuote, sinne soitto, ja vaikka yv mulle, niin varmasti halvin hinta mitä täällä on ehdoteltu...eikä ns kakkoslaatu..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Vastaa Viestiin