Mistä w124 tuulilasi halvalla?
Mistä w124 tuulilasi halvalla?
Kuten otsikko kertoo..
Mä pari vuotta sitten tilasin jostain hesan suunnalta ja sain törkeen halvalla pelkän lasin ja sit asennuttelin sen erikseen ja se tuli silti maksamaan puolet vähemmän kun vaasassa jossain alan liikkeessä.
Mut nyt on jo kokemus kasvanut niin mä asennan sen itte kunhan vaan sais sen lasin jostain.
Mä pari vuotta sitten tilasin jostain hesan suunnalta ja sain törkeen halvalla pelkän lasin ja sit asennuttelin sen erikseen ja se tuli silti maksamaan puolet vähemmän kun vaasassa jossain alan liikkeessä.
Mut nyt on jo kokemus kasvanut niin mä asennan sen itte kunhan vaan sais sen lasin jostain.
Kysys Kuttilan autolasista, niillä on ollut usein kovia tarjouksia.
http://www.netello.com/kuttilanautolasi/
Ja tuo Kanunki on siis Kuusjoella, Salosta jonkinmatkaa pohjoiseen, Henkka Jiin kotikulmilla lähes.
http://www.netello.com/kuttilanautolasi/
Ja tuo Kanunki on siis Kuusjoella, Salosta jonkinmatkaa pohjoiseen, Henkka Jiin kotikulmilla lähes.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Täytyypä kysäistä Kuttilastakin.
Mulla on onneks hallin naapuris automaalari niin saan siltä lainailtua kunnollista "sahaa" ja värkkejä.
Täytyy ruveta itse harrastamaan kun nykyinen lasi ei kestäny puolta vuottakaan kun se halkes alareunasta kiveniskusta ja nyt tuli vielä näkökenttään kiven isku niin siinä rupee jo lasin hinta kasvamaan ja kun "minuahan ei niin sanotut ammattilaiset kyni!"
No eihän sille jää enää sitten kun se itse lasin hinta liimahan ei niin kallista ole. Lasin irti sahaus voi olla paskamainenkin ainakin kun takalasin tos joskus irroitin niin sai ihan tosissaan kinnata että irti lähti (jokunen tunti kesti) mutta taas sprintteristä kun otin tuulilasin irti niin oisko siinä menny kymmenen minuuttia.epk kirjoitti:ihan mielenkiinnosta,
mitä maksaa kun itse tekee?
lasi, liimat, kuinka kauan menee irroitukseen jne. ?
Mulla on onneks hallin naapuris automaalari niin saan siltä lainailtua kunnollista "sahaa" ja värkkejä.
Täytyy ruveta itse harrastamaan kun nykyinen lasi ei kestäny puolta vuottakaan kun se halkes alareunasta kiveniskusta ja nyt tuli vielä näkökenttään kiven isku niin siinä rupee jo lasin hinta kasvamaan ja kun "minuahan ei niin sanotut ammattilaiset kyni!"
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Mikä on halpahinta???
Ainakin Tampereen Pirkkalan Autovahinkokeskuksessa on myynnissä 2 kpl 124 mesen tuulilaseja ( ennen AVK myi uusia laseja !!) hintaan 125 €/kpl.
Ainakin Tampereen Pirkkalan Autovahinkokeskuksessa on myynnissä 2 kpl 124 mesen tuulilaseja ( ennen AVK myi uusia laseja !!) hintaan 125 €/kpl.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
- Daimler
- Mersumies
- Viestit: 616
- Liittynyt: La 05.04.2003 07:33
- Paikkakunta: RedNeckWonderland P-Karjala
No Joensuussa Karjalan purku-pojilla lasi asennettuna 180 euroa W124 malliin,omasta mielestäni halpa.OT:eetä pukkaa mutta kaveri laitatti joskus nissan cedrikkiin lasin ja vaikka kyseessä on harvinainen ja kallisosainen auto niin 2-värinen tuulilasi paikalleen asennettuna maksoi ruhtinaalliset 90 euroa.Lasin laittanut hemmo oli vaan tokaissut että pidä klasista huolta sillä ei varmaan löydy enää mistään,liekö säälinyt kaveria tai tyhjentänyt varastoaan.adenauer300 kirjoitti:Mikä on halpahinta???
Ainakin Tampereen Pirkkalan Autovahinkokeskuksessa on myynnissä 2 kpl 124 mesen tuulilaseja ( ennen AVK myi uusia laseja !!) hintaan 125 €/kpl.
on mulla ollu joskus mersuja(kin).
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
[quote="MasaMbW124"]joo elikkä tampereen seudulta pitäis itelle löytää tuulilasi halvalla!
Eipä oikein ole hyvä idea tuo itsevaihto,ellei ole sitä aikaisemmin tehnyt,lasiin ei saa jäädä mitään jännityksiä,muuten voi rapsahtaa halki aika pienestä tärähdyksestä,vaikkapa talvella,kun lämpötilan vaihtelut on nopeita.
Jotain parisataa taitaa olla käypä hinta asennettuna,ei kummoinen homma ken sen osaa.
Minullakin menee ennen katsastusta loppuvuodesta uusiksi,enkä tee itse,vaikka olen pari lasia onnistuneesti vaihtanutkin.Toisaalta muistaakseni yksi hajosi jo varaosa autosta irroitettaessa,toinen aika pienestä kiveniskusta myöhemmin.Siis 2 onnistui 2 sutta ,eli eipä juuri halvempaakaan kuin asennuttaminen osaavalla.
Eipä oikein ole hyvä idea tuo itsevaihto,ellei ole sitä aikaisemmin tehnyt,lasiin ei saa jäädä mitään jännityksiä,muuten voi rapsahtaa halki aika pienestä tärähdyksestä,vaikkapa talvella,kun lämpötilan vaihtelut on nopeita.
Jotain parisataa taitaa olla käypä hinta asennettuna,ei kummoinen homma ken sen osaa.
Minullakin menee ennen katsastusta loppuvuodesta uusiksi,enkä tee itse,vaikka olen pari lasia onnistuneesti vaihtanutkin.Toisaalta muistaakseni yksi hajosi jo varaosa autosta irroitettaessa,toinen aika pienestä kiveniskusta myöhemmin.Siis 2 onnistui 2 sutta ,eli eipä juuri halvempaakaan kuin asennuttaminen osaavalla.
Kulkuneuvot:
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Fiat Adria Win peltikuorinen ainakin kesän ajossa.
VW Transporter Syncro 4X4 avolava 2,4D -97 rankempaan maastoon.
Mönkijä Kymco MXU 500 kun ei volkkarillakaan enää pääse.
Vito 639 matkailuauto kierretty 2017 12 maassa +Suomessa seisonnassa talviautoksi kai päätyy.
Mb 220 cdi 202 kori seisonnassa.
Liikkeessä asennetussa lasissa on myös se hyvä puoli että asennuksella on takuu esim vuototapauksessa ja joskus uusi lasi voi haljeta omia aikojaankin kuivuessaan,eikä varmasti lasin myyjä ota mitään kantaa jos on itse asennettu.
Asennuksen hinta tuolle lasille paikasta/paikkakunnasta riippuen lienee 50-100€ välissä.Ei minusta nyt ihan kauheeta ryöväämistä kun vaihtaessa kumminkin se tunti tuppaa kaikkineen menemään ja osittain kahdelta mieheltä
Vaikka sen lasin halvalla saiskin esim tuo mainittu avkn hinta 125€ siihenkun liimasarjan ostaa n.15-30€ niin jääkö sitten hirveä säästö kun lasi asennettuna maksaa sen kakssatasen,siinä kun irtolasia kuljetellessa yhden lasin särkee niin sillonhan sitä on säästetty (pakollinen pelottelu osio kun ikävän paljon noita kuljetellessa särettyjä laseja olen myynyt uudelleen )
Asennuksen hinta tuolle lasille paikasta/paikkakunnasta riippuen lienee 50-100€ välissä.Ei minusta nyt ihan kauheeta ryöväämistä kun vaihtaessa kumminkin se tunti tuppaa kaikkineen menemään ja osittain kahdelta mieheltä
Vaikka sen lasin halvalla saiskin esim tuo mainittu avkn hinta 125€ siihenkun liimasarjan ostaa n.15-30€ niin jääkö sitten hirveä säästö kun lasi asennettuna maksaa sen kakssatasen,siinä kun irtolasia kuljetellessa yhden lasin särkee niin sillonhan sitä on säästetty (pakollinen pelottelu osio kun ikävän paljon noita kuljetellessa särettyjä laseja olen myynyt uudelleen )
W124 300D aut -89
- MasaMbW124
- Mersumies
- Viestit: 1703
- Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
- Paikkakunta: Tampere [Kangasala]
Asennuspaikoissa on eroa muussakin kuin hinnassa!
Sähkösahalla rikkoo helposti maalipinnan karmista, jolloin rutto päsee iskemään. Ikävä korjata ruosteisia kehyksiä...
Lasiliike, jota itse käytän irroittaa lasin pianolangan avulla. Pysyy karmit ehjinä. Siitä hyvästä mielellään maksaa vähän ekstraa
Toinen huomionarvoinen asia on lasin liimapinnan puhdistus. Käsittääkseni tähän on saatavissa jopa jonkinsortin primeria. Huonosti liimattu lasi alkaa ajanoloon rakoilemaan, eikä täytä tehtäväänsä osana korin kantavaa rakennetta...
Sähkösahalla rikkoo helposti maalipinnan karmista, jolloin rutto päsee iskemään. Ikävä korjata ruosteisia kehyksiä...
Lasiliike, jota itse käytän irroittaa lasin pianolangan avulla. Pysyy karmit ehjinä. Siitä hyvästä mielellään maksaa vähän ekstraa
Toinen huomionarvoinen asia on lasin liimapinnan puhdistus. Käsittääkseni tähän on saatavissa jopa jonkinsortin primeria. Huonosti liimattu lasi alkaa ajanoloon rakoilemaan, eikä täytä tehtäväänsä osana korin kantavaa rakennetta...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Se on oikeastaan sama millä lasi irroitetaan sillä asiantunteva asennusliike suojaa AINA syntyneet naarmut,tosin itse suosin mieluiten käsityökaluja ja eniten ns,vetorautaa jolla lasin saa helposti irti karmeja naarmuttamatta,mutta kyllä vanhaa liimaa madaltaessa aina joku pikku naarmu tuppaa tulemaan jotka on maalattava.Ja liimoista senverran että jokaisella liimanvalmistajalla on omat primerinsä lasille sekä vanhalle liimalle,niiden käyttämättä jättäminen aiheuttaa varmuudella ongelmia viimeistään kahden vuoden kuluttua asennuksesta
W124 300D aut -89
C124 kysyin vanhan motonetin talossa olevasta liikkeestä ja hinta olis ollu 240€. w124 tasan 200€. En ole vielä kysynyt tarjousta vakiopaikasta Helsingin City Pitstopista, jossa on aina ollut Helsingin halvimmat lasit. Niin, ja kun muijan pistänyt hakemaan auton pois, niin se saanut hinattua hintaa muutaman euron alaspäin
Lasi alkaa olemaan siinä kunnossa (hirveä halkeama, kiveniskuja ja pientä naarmua niin maan perusteellisesti), että uutta tarvitaan ja voisi olla ihan fiksumpaa vaihtaa jo ennen katsastusta, ettei tarvitse turhaan kahta kertaa käydä.
Toisaalta, jos wanhat merkit paikkansa pitävät, löytyy lasinvaihtopaikka tällä menetelmällä:
Et viitsisi yhtään vinkata mikä liike on kyseessä?paloviita kirjoitti:Lasiliike, jota itse käytän irroittaa lasin pianolangan avulla. Pysyy karmit ehjinä. Siitä hyvästä mielellään maksaa vähän ekstraa
Toisaalta, jos wanhat merkit paikkansa pitävät, löytyy lasinvaihtopaikka tällä menetelmällä:
Vissiin homma toimii, eivätkä lasit ole kiinalaista kolmoslaatua?ISÄNTÄ kirjoitti:En ole vielä kysynyt tarjousta vakiopaikasta Helsingin City Pitstopista, jossa on aina ollut Helsingin halvimmat lasit.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Pari kommenttia lasinvaihtoon (124:n) liikkeessä teetettynä:
Katsokaa, että katon yli menevien harmaiden listojen kiinnitysklipsit on kunnolla paikoillaan ja rikkinäiset vaihdettu ehjiin!
A-tolpan verhoilut kunnolla paikoillaan, minulla oli saatu kiinnitysklipsi rikki
Tarvikelasissa, joka minulle laitettiin muutama vuosi sitten, on nyt tosi paljon kiveniskemiä, vaikka en ole hiekkarekkojen perässä ajellut. Epäilen, että lasi on paljon pehmeämpi kuin alkuperäinen, mutta sitähän on "mahdotonta" todeta kotikonstein. Lasi joka minulle laitettiin, on suomalainen, mutta siinä ei ole valmistajan nimeä... Enpä taida enää samassa paikassa vaihdattaa seuraavaa lasia.
t. Matti
Katsokaa, että katon yli menevien harmaiden listojen kiinnitysklipsit on kunnolla paikoillaan ja rikkinäiset vaihdettu ehjiin!
A-tolpan verhoilut kunnolla paikoillaan, minulla oli saatu kiinnitysklipsi rikki
Tarvikelasissa, joka minulle laitettiin muutama vuosi sitten, on nyt tosi paljon kiveniskemiä, vaikka en ole hiekkarekkojen perässä ajellut. Epäilen, että lasi on paljon pehmeämpi kuin alkuperäinen, mutta sitähän on "mahdotonta" todeta kotikonstein. Lasi joka minulle laitettiin, on suomalainen, mutta siinä ei ole valmistajan nimeä... Enpä taida enää samassa paikassa vaihdattaa seuraavaa lasia.
t. Matti
Tuo lasin pehmeys minua on pitkään ihmetyttänyt kun laminoitu lasi jota siis tuulilasi on.on ihan tavallista lasia joka on taivutettu muotoon ja muovikalvolla yhdistetty toiseen samanlaiseen.Enemmän väittäisin että kun autoon vaihdetaan uusi tuulilasi omistajan huomio kiinnittyy enemmän jokaiseen rapsahdukseen ja sitä tietenkin tutkitaan, tosiasia on että jokainen hiekan napsahdus jättää jälkensä lasiin ja uudessa lasissa se tietenkin näkyy kun taas siinä vanhassa ja hyvin palvelleessa lasissa oli niitä pikku pilkkuja jo niin paljon ettei sieltä pystynyt sitä viimeisintä näkemään Itse kun näitten kanssa jollain lailla olen päivittäin tekemisissä kiinnittäisin huomiota lasin kunnolliseen muototarkkuuteen,eihän se näissä vanhemmissa malleissa ole niin pi''u karvan päälle esim w124 ja muut aikalaisensa autot,mutta kun tarkastellaan uusinta E tai C sarjaa niin siellä alkaa jo millin heitto lasin kaarevuudessa näyttää melko ikävältä.Noissa vanhoissa autoissa on listat kiinnikkeillä kiinni ja lasin leveydessä on varaa sentinverran puolellaan,mutta näissä uusissa autoissa taas voi yläreunassa olla joku muovi lista joka tulee melko tarkalleen katon linjan kanssa jos lasin leikkaus on pikkusenkin väärä niin listan ja katon reuna ei enää olekkaan kaunista katseltavaa.Tuossa aiemmin puhuttiin listojen kiinnikkeistä ym niin sanoisin että kun sen halvimman tarjouksen perässä juostaan niin näinkin voi käydä.
W124 300D aut -89
Konalassa lasinvaihto sulan kera tingittynä 250 egeen
ja tekivät vielä hiukan ruosterapsutus ja maalaushommia jonka takia kesti yönyli tuo vaihto.
t.petri
oli siinä hiflex vieressä, josta tuli samalla haettua nuo metallipunosletkut eteen.
t.petri
oli siinä hiflex vieressä, josta tuli samalla haettua nuo metallipunosletkut eteen.