Vip4U 124 coupe

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Rupesi 4v 190St:eellä ajelut riittämään ja mukavuuksia kaipaamaan , kaipa sitä on vanhaksi tulossa :?
Joten 190d myyntiin ja kävin ostamassa 300ce:en aihioksi kansivikaisena, se tulikin korjailtua ja haettua leima lähipäivinä olisi tarkoitus leväyttää koti talliin muttereiksi että saa kesäksi ajoon...

"Suunnitelmia" (jos toteutuu)

-W210 E55 amg moottori (muokkattuna)
-W211 Kaikki compressorin apulaitteet (ahdin , välijäähyt yms)
-Aftermarket ecu haltech , autronic
-Suorahkot rst-piiput

Voimalinjaa:

-Maybach twinturbo 722.6 w900 (luotto vaihteisto pajan kätköistä)
-Pcs ohjain +loggeri
-Bmw M perä
-Billet kepukat (Stone?)

Jarrut
-Mitä hyllystä löytynee

-Lorinser kuulat 19" ja linttaan
-MUSTA ,MUSTA ja Musta

-Takakelkan puslakitti tarvis saada , nahkaiset valkeat etupenkit , takalasi , E500 etuloksut , E-Pelti ???


Oisko joku Amg puskuri kova juttu??
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
skye
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 19.12.2010 09:26
Paikkakunta: REHAKKA

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja skye »

helmi projekti.
nämä ei aitoja mutta tosi edukkaita, laadusta ei mitään tietoa.
Kuva
Kuva
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1096
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja PTracing »

Hyvältä vaikuttaa! 8) Itteäkin alkaa nuo bensamoottorin viritykset kiinnostamaan pikkuhiljaa enemmän ja enemmän vaikka dieseliä on tullut harrasteltua!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

:thumbup: :thumbup: Asiaa!!

Tälläset pojektit on sitte hyviä.

Onko sulla jo se kone? Niin eikös se ole M119 mallia, sehän menee w124:n moottori korvakoilla heittämällä sisään... 8)
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Se savu ja kolina on luotettavin voima jonka olen tavannut ja nyt koitetaan erota tai ainakin ottaa etäisyyttä tämän coupen verran :lol:

Moottori on M113 -00 joka on hyllyssä
Ahdin romut on w211 e55 AMG:eestä -04 eteenpäin , nämä ovat matkalla mullepäin
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

no jumalaut. ei ollenkaan huonon kuulonen projekti.

maybach twinturbo 722.6 :D
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

vipu83 kirjoitti:Se savu ja kolina on luotettavin voima jonka olen tavannut ja nyt koitetaan erota tai ainakin ottaa etäisyyttä tämän coupen verran :lol:

Moottori on M113 -00 joka on hyllyssä
Ahdin romut on w211 e55 AMG:eestä -04 eteenpäin , nämä ovat matkalla mullepäin

Aina vaan parempi, joutuu sovittelemaan tosin enempi, mutta kyllähän se sinne mahtuu kun mahtuu sinne 12 mukinenki :D
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Kuulostaa vähintäänki hyvälle tää projekti.
sepulaakeri kirjoitti::thumbup: :thumbup: Asiaa!!

Tälläset pojektit on sitte hyviä.

Onko sulla jo se kone? Niin eikös se ole M119 mallia, sehän menee w124:n moottori korvakoilla heittämällä sisään... 8)
Joutuu vaihtamaan moottoritilaan sen "apurungon" mihin tulee moottorikumit kiinni. Esim 420 tai 500 mallista. Jos haluaa M119 kiinni. (onko m119 ja m113 samat kiinnikkeet?) Niin ja tulipellin palaset kanssa 420 ja 500 mallista pitää vaihtaa jos haluu v8 mahtunaan

Meinaatko rakentaa tän kilpiin? mitä käytät verrokkina?

Jos kiinostaa M119 naittamien coupeen, niin tossa olis yks projekti.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... 400ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaatii vissii rekistöitymisen.
Viimeksi muokannut Mr300, La 02.02.2013 12:29. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja Sergey »

minusta tuo väyrysen puskuri on iha jees http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 69&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

kuinkas innokas katsastusmies on asian suhteen? coupehan ei ole ollu ikinä saatavilla V8 moottorilla paitsi muutamat virityspajat on niitä tehneet.
Viimeksi muokannut Sergey, La 02.02.2013 12:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Mielenkiintonen projekti. Seurantaan :thumbup:
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Mr300 kirjoitti:Kuulostaa vähintäänki hyvälle tää projekti.
sepulaakeri kirjoitti::thumbup: :thumbup: Asiaa!!

Tälläset pojektit on sitte hyviä.

Onko sulla jo se kone? Niin eikös se ole M119 mallia, sehän menee w124:n moottori korvakoilla heittämällä sisään... 8)
Joutuu vaihtamaan moottoritilaan sen "apurungon" mihin tulee moottorikumit kiinni. Esim 420 tai 500 mallista. Jos haluaa M119 kiinni. (onko m119 ja m113 samat kiinnikkeet?) Niin ja tulipellin palaset kanssa 420 ja 500 mallista pitää vaihtaa jos haluu v8 mahtunaan

Meinaatko rakentaa tän kilpiin? mitä käytät verrokkina?

Jos kiinostaa M119 naittamien coupeen, niin tossa olis yks projekti.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... 400ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaatii vissii rekistöitymisen.
Meinaatteko että olli on niin kädetön että se ei osaa tehä moottorinkorvia itse ja laittaa semmosia kumityynyjä kun haluaa?

Mites sillä olis muuten e111 corollassa +800hp 2jz jos kaikki pitäs olla bolt on....
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Sergey kirjoitti:minusta tuo väyrysen puskuri on iha jees http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 69&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;

kuinkas innokas katsastusmies on asian suhteen? coupehan ei ole ollu ikinä saatavilla V8 moottorilla paitsi muutamat virityspajat on niitä tehneet.
Ei ne katastus miehet ole sylinteri luvusta kiinnostunut. Ainoastaan kuutioista, tehosta ja painosta.
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja Sergey »

niin, sitä minä vaan meinasin että coupea ei ole saanut yli 3,2l (eli esim 5.0) koneella. eli sikäli menee prosentit yli reilusti ku saanee laittaa vain 4.0l koneen ns. perussääntöjen mukaan.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja JTY »

Hieno projekti mut älä sinne tota M113 kura moottoria laita, M119 tai M120 ahdettuna niin
tulee mersuun oikea vinkkeli kone :D

Onkos tuo koppa korkea päästöinen ?
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Sergey kirjoitti:niin, sitä minä vaan meinasin että coupea ei ole saanut yli 3,2l (eli esim 5.0) koneella. eli sikäli menee prosentit yli reilusti ku saanee laittaa vain 4.0l koneen ns. perussääntöjen mukaan.
Varmaankin putkitettu pienemmäks toi tuleva moottori? =D
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

laineracing kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:Kuulostaa vähintäänki hyvälle tää projekti.
sepulaakeri kirjoitti::thumbup: :thumbup: Asiaa!!

Tälläset pojektit on sitte hyviä.

Onko sulla jo se kone? Niin eikös se ole M119 mallia, sehän menee w124:n moottori korvakoilla heittämällä sisään... 8)
Joutuu vaihtamaan moottoritilaan sen "apurungon" mihin tulee moottorikumit kiinni. Esim 420 tai 500 mallista. Jos haluaa M119 kiinni. (onko m119 ja m113 samat kiinnikkeet?) Niin ja tulipellin palaset kanssa 420 ja 500 mallista pitää vaihtaa jos haluu v8 mahtunaan

Meinaatko rakentaa tän kilpiin? mitä käytät verrokkina?

Jos kiinostaa M119 naittamien coupeen, niin tossa olis yks projekti.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... 400ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaatii vissii rekistöitymisen.
Meinaatteko että olli on niin kädetön että se ei osaa tehä moottorinkorvia itse ja laittaa semmosia kumityynyjä kun haluaa?

Mites sillä olis muuten e111 corollassa +800hp 2jz jos kaikki pitäs olla bolt on....
Enpä puhunnut/epäillyt ollin kädettömyydestä. Ajattelin vaan, että jos haluaa alkuperäsillä moottorikannakkeilla laittaa, niin tuossa olisi kikkareita mitä pitää laittaa (ja varmaan on hänellä nämä tiedossakin jo). Saahan sinne rakennettua kiinnikkeet vaikka betonimyllylle jos on kädentaidot.
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Ohoh tästähän nyt tuli oikein "the keskustelu" ..Kyllä tarkoitus oli korvakot itse rakentaa ja ideana koko hommassa on se että autosta tulee mukava KAIKILLA varusteilla oleva kesäkäyttis eli siis kilpiin.. poikkeusluvat hain ja menivät läpi .verrokki E500 maksimi teho 320hv , kellarista nelilitrainen muuten e55 compressor romut .. maksimi teho ei ole nyt se juttu 8)
En tiedä oikeista Veekaseista muutakuin että niissä lukee GM ja LS ,Tai vortex. Eiköhän toi M113 aja nyt asiansa tässä tapauksessa ihan siinä kuin m119:stakin..
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Ihan hyviä pointteja nuo kiinnitykset, bolt -on on tosi kiva kyllä mutta tässä tapauksessa varmaan saa "leepuna" silpaista laikalla sieltä täältä siivua , eiköhän se sieltä paikkansa löydä kyllä.

Joku vois ostaa ton m104 moottorin ja askin pois multa sais virtaa nykästä ton talliin ja ruveta rytinällä puuhaileen
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja Sergey »

se on hyvä juttu että sait erikoisluvan verrata E500. Kaikki ei ole saanut! tälläkin foorumilla muutamaa on ottanut pattiin maksaa se 380e kun tullut hylkypäätös. Mikähän tähtien asento senkin päättää?

mitä itse topiciin tulee niin tämä on _SE_ topic mistä moni puhuu mutta kenelläkään ei ole toteutusta.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Avatar
sepulaakeri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 913
Liittynyt: Ma 06.11.2006 11:34

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja sepulaakeri »

Mr300 kirjoitti:
laineracing kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:Kuulostaa vähintäänki hyvälle tää projekti.
sepulaakeri kirjoitti::thumbup: :thumbup: Asiaa!!

Tälläset pojektit on sitte hyviä.

Onko sulla jo se kone? Niin eikös se ole M119 mallia, sehän menee w124:n moottori korvakoilla heittämällä sisään... 8)
Joutuu vaihtamaan moottoritilaan sen "apurungon" mihin tulee moottorikumit kiinni. Esim 420 tai 500 mallista. Jos haluaa M119 kiinni. (onko m119 ja m113 samat kiinnikkeet?) Niin ja tulipellin palaset kanssa 420 ja 500 mallista pitää vaihtaa jos haluu v8 mahtunaan

Meinaatko rakentaa tän kilpiin? mitä käytät verrokkina?

Jos kiinostaa M119 naittamien coupeen, niin tossa olis yks projekti.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... 400ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaatii vissii rekistöitymisen.
Meinaatteko että olli on niin kädetön että se ei osaa tehä moottorinkorvia itse ja laittaa semmosia kumityynyjä kun haluaa?

Mites sillä olis muuten e111 corollassa +800hp 2jz jos kaikki pitäs olla bolt on....
Enpä puhunnut/epäillyt ollin kädettömyydestä. Ajattelin vaan, että jos haluaa alkuperäsillä moottorikannakkeilla laittaa, niin tuossa olisi kikkareita mitä pitää laittaa (ja varmaan on hänellä nämä tiedossakin jo). Saahan sinne rakennettua kiinnikkeet vaikka betonimyllylle jos on kädentaidot.

Kyllä tuo oma kommentti oli vaan toteamus miten se on helppo laittaa m119,VAIKKAKIN tietoni oli väärä.

Ps. Ei niin harmainta aavistusta kuka vipu83 on ja mitä se rakentanut, ärsyttävää provosointia :evil:
W221 S350, R129 SL55 (M113K), W126 560SEL
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Kyllä tuo oma kommentti oli vaan toteamus miten se on helppo laittaa m119,VAIKKAKIN tietoni oli väärä.

Ps. Ei niin harmainta aavistusta kuka vipu83 on ja mitä se rakentanut, ärsyttävää provosointia

Eikö toi nikkikin jo kerro että ei mitään järin suuria voi odottaa :lol: :lol:
Avatar
petri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1209
Liittynyt: La 29.10.2005 23:21
Paikkakunta: Klaukkala, kesäisin Konginkangas

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja petri »

Hatunnosto projektille!

Hienoa et joku osaa ensin kysellä luvat kuntoon, ennenkuin räjäyttää auton atomeiksi ja haalii osia nurkkin, todetakseen, ettei tästä tulekaan mitään.

Seurataan mielenkiinnolla :thumbup:
S210 E320T 4Matic -98
W201 190E 2.6 -89
C126 560 SEC -86 kesälelu
S124 230 TE -89 käyttis 2003-2012(Annettu tyttärelle)
W115 230.4 -76
Kunnostusta odottavat:
W115 220 -68, W115 240D 3.0 -75 ,W115 240D -75 Lang , W115 200D -74
+varaosaraadot

EX:W201 2.0, W203 C200 Kompressor -00
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

lassi-s kirjoitti:no jumalaut. ei ollenkaan huonon kuulonen projekti.

maybach twinturbo 722.6 :D
No todellakin!
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Avatar
hismajestics
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1764
Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja hismajestics »

vipu83 kirjoitti:
Jarrut
-Mitä hyllystä löytynee
Vipu, mitä hyllystä tällaiseen rakennelmaan löytyisi?
//johannes

---------------------
250CE -72 M104 3,2L

Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Kuisma_
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 484
Liittynyt: Ti 21.06.2011 01:52
Paikkakunta: Joensuu

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja Kuisma_ »

laineracing kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:Kuulostaa vähintäänki hyvälle tää projekti.
sepulaakeri kirjoitti::thumbup: :thumbup: Asiaa!!

Tälläset pojektit on sitte hyviä.

Onko sulla jo se kone? Niin eikös se ole M119 mallia, sehän menee w124:n moottori korvakoilla heittämällä sisään... 8)
Joutuu vaihtamaan moottoritilaan sen "apurungon" mihin tulee moottorikumit kiinni. Esim 420 tai 500 mallista. Jos haluaa M119 kiinni. (onko m119 ja m113 samat kiinnikkeet?) Niin ja tulipellin palaset kanssa 420 ja 500 mallista pitää vaihtaa jos haluu v8 mahtunaan

Meinaatko rakentaa tän kilpiin? mitä käytät verrokkina?

Jos kiinostaa M119 naittamien coupeen, niin tossa olis yks projekti.
http://www.benzworld.org/forums/w124-e- ... 400ce.html" onclick="window.open(this.href);return false;
vaatii vissii rekistöitymisen.
Meinaatteko että olli on niin kädetön että se ei osaa tehä moottorinkorvia itse ja laittaa semmosia kumityynyjä kun haluaa?

Mites sillä olis muuten e111 corollassa +800hp 2jz jos kaikki pitäs olla bolt on....
Sulla kyllä näkee viisaita kommentteja, mistä ihmeestä kaikkien pitäs tietaa mitä kyseinen kaveri on rakentanut/osaa rakentaa.
W201 250D
W202 250D
vipu83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 136
Liittynyt: Ti 26.08.2008 22:06
Paikkakunta: janakkala

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja vipu83 »

Tähän on Brembon jarrut ja isot laikat esimerkiksi varmasti paremmat kuin 500E:en omat
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

mitäs tälle kuuluu?
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2468
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: Vip4U 124 coupe

Viesti Kirjoittaja noroljan »

jukkis. kirjoitti:mitäs tälle kuuluu?
Onkos tämä projekti edennyt maaliin asti? Kiinnostaisi tuo moottorinohjaus, löytyikö (haltech, autronic) löytyikö näiltä pätevää vaihtoehtoa tuohon ongelmaan?
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Vastaa Viestiin