w123 vanhuksen twinturbo piristys

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

Lisätään tää uusi projekti topiikki tännekkin. Vanha projektiauto lähti uusiin käsiin ja on ehtiny tapahtua paljon niin aika laittaa ylös missä mennään.

Aluksi oli ideana hommata uudemman polven mersu 2000-luvulta tai vähintää 90-luvun puolelta, mut ei niin ei :roll:
Joku näissä 123 ja 126 sarjalaisissa viehättää et aina palaa niihin takaisin, joten tuli hommattua kohtuu vähän ajettu w123 230E joka edustaa viimeistä mallisarjaa vuodelta 1985.

Vakiona tuo 1985 mallinen 230E oli jo kohtuu hyvin varustettu, sähköikkunat, automaatti, k-jetti ruisku, ilmastointi, keskuslukko, sähköpeili ja boonuksena manuaalinen kattoluukku!
Sisusta komeeta vanhan kankaan ruskeeta kangas sisusta :LOL:

Heti alussa oli selvää hommata aihio josta lähtee tekee täysin toisenlaista mitä se oli tehtaalta ulos tullessaan.
Pussihousut voi skipata tän topikin, koska tässä on käytetty osia aika vapaasti sekasin ja raiskattu mersua minkä keritään :twisted:

Lähtötilanne ostohetkellä:

Kuva
Kuva

Koppa oli ok kunnossa, tosin elämää nähny sekin ja aurinko tehny temppujaan.
Mutta motti oli täysin entinen, joten se sai ekana lähteä ja tilalle parempaa tekniikkaa.

Projektissa oli idea konvertoida taloudellisempaan ja tehokkaampaan tekniikkaan joka kestää tehoja enempi kuin mersun vakio M103.
Myös ulkoista olemusta päivittää menevämpään suuntaan, tosin 123 perus muodot säilyttää on se vaan niin kaunis korimalli :D
Moottori aihio sekä muu tekniikka tuli 90-luvun puolelta, tosin siinä on vielä paljon juttuja kesken. Savut otettu ja tekniikkaa toimii.

Tässä tilanne jossa nyt ollaan:

Kuva
Kuva

Parempia kuvia tulee kuhan pääsee autolla kunnolla tienpäälle, vielä rekisteröinti kuviot vaiheessa. Ulkoisesti pikku muutoksia, putkisto,
2osaset vanteet japanista, alustaa lievästi alemmas, kuuleri keulille rosteri putkilla ja vähän race tarraa tuulilasiin :D
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

Uuden vuoden kunniaks vanhus pääs ulkoilee oikein kunnolla ja otin parit kuvat ulkoilmassa autosta/tekniikasta.

Parkkipaikka shotteja (kyllä 31.12.2012 ja lumi puuttuu):
Kuva
Kuva

Tekniikkahan on tuttu Suprasta, voimaa kestävä 1JZ 8)
Kuva

Tekniikka on toyotan 2.5l tuplaturbo suora kuutonen (1JZ) joka on ajettu 70tkm,
koneen perässä on A340 loota joka naitettu mersun kardaaniin
ja perän. Kone mahtuu juuri ja juuri konetilaan, mut nyt kun se on siellä niin näyttää kun olis sinne tarkoitettu


Hyvin se tuntui kulkevan, mut paljon on vielä tekemistä.
Ainakin nämä edessä:
- Jarrut pitää päivittää reilusti isompiin
- Perä vaihdettu tiheämpään, mut vois olla hitusen tihemäpi
- Sisusta vielä pahasti kesken
- Alustaan parempaa hilua et pysyy paremmin käsissä.
- Vakio ECU pois ja tilalle MS3
- Vakio twinit saa olla vielä hetken kun on melkein uudet, mut ne kuitenkin tarkoitus päivittää sinkkuun

Lisää kuvaa ja speksii tulossa kuhan saan upattua, videoo myös.
Viimeksi muokannut JTY, To 17.07.2014 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

Tekniikka kuvaa ympäriinsä:


Tiukkaa tekee :D

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Ahtoputket vedetty pelleistä läpi, tolleen sai mahdollisimman suoraan
ja isommilla putkilla

Kuva
Kuva


Mersun sähköt korvattu käytännössä täysin tojon omilla, oli helpompi toteuttaa niin ja sai päivitettyä mersun sähköjärjestelmän paljon nykyaikaisemmaksi. Myös säilytetty tojon hydraali flekti
koska on tehokas/hiljainen peli, tojon syyläri, tojon ilmastoinnin lauhdutin. Tojon ilmastointi kytketty suoraan mersun omaan, toimii yllättävän hyvin.
MarkII raadosta käytetty niin paljon osia kuin pystytty, säilyy semmonen OEM lookki. Vielä pitää vaihtaa noin siniset letkut ja liitokset mustiin, mut ei nyt ollu muita tähän hätään.

Kuva
Kuva
Kuva
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

Pari videoo, ei nyt saanu parempaa kun keli oli niin heikko.
Nyt sit pussihousuista kiinni sisustan muutokset voi aiheuttaa vapinaa :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5_pUCnzS3q0[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=U5A9muVAiUE[/youtube]
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

Leima tuli!
Nyt on vanhus taas laillinen peli :lol:


Menossa sisään, tässä vähän jänskätti :)
Kuva


5 leimasetää tutkimassa 1JZ tekniikkaa :D
Kuva
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

Nyt alko sisustan uudelleen väsäys (raiskaus) ja luovuttajaksi pääsi vanha nissanin romu. On muuten mukavan tuntusta plyyshiä, vähän toista maata kuin mersun oma porrasmatolta tuntuva ihoa raastava "plyyshi" :lol:

Tässä pari kuvaa jossa näkyy kuinka hyvin nissanin penkit istuu mersuun :)

Kuva
Kuva
Kuva


Nojoo nissanin penkit oli vain väliaikaisesti kunnes omat penkit valmistu.

Vanha sisusta kaikessa loistossaaan, karuimpia sisusta materiaali ja väriyhdistelmiä mitä mersussa on vakiona ollu (kauhein on metsäkuusen värinen mbtex :o )
Kuva
Kuva
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

Noniin nyt on vanhuksen sisusta valmis ja asennettu.
Todellakin kaikki pinnat vaihtu ja eteen tuli uudet pulkat kokonaan.
Etupenkkien rungoiksi tuli sportti recarot jotka verhoiltiin kahdella eri semi-leatherilla. Samalla matskulla veroiltiin takapenkki sekä ovipahvit. Myös kaikki beige osat vaihdettu, on muuten paljon yksittäisiä beige osia tossa viimeisen sarjan sisustassa :roll:

Eka kokemus oli ettei tunnu et ajais mersulla enää :lol:
Nyt tuntuu et pysyy penkissä ja persekkin tykkäs.

Tässä pari shottia sisustasta:

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Vielä muutama juttu niin sitten alkaa olemaa sisustan osalta kunnossa
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
Juha91
Mersumies
Mersumies
Viestit: 509
Liittynyt: To 21.01.2010 11:46

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja Juha91 »

HOLY SHIT ! Tämä on jo uutta, onhan ne tehny dx corollan skyline koneella, mutta w123 toyotan koneella :shock:
Diiiiiiiissseli
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

W123 japski tyylil ei hullumpi.
Ite olisin silti varmaan vaan pysyny mersun omis jutuis. ja sittekkö jarrujen ja alustan kimppuun vai :?:

ja kuvia vaa lisää :)
Avatar
pakksi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 120
Liittynyt: Su 10.10.2010 18:20
Paikkakunta: jalasjärvi

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja pakksi »

On se vaan mahtava :)
ex.w210 E290 TD -96
w202 220 sport -93
ex.w123 240D lang -83
w211 200cdi - 07
Avatar
Wade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 823
Liittynyt: Pe 19.11.2004 22:13
Paikkakunta: Taipalsaari-Journey Island

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja Wade »

No täällä kyllä selataan kuvia pussihousut tutisten, vedet pystyssä ja karvat silmissä, vai kummin päin se oli? :wtf:

Vaikka olenkin originaalilookin kannattajia, niin hienonnäköistä ja perusteellista työtä! Makuasiat ovat tietysti erikseen. Saattaa olla melko kiukkuinen reki, laitapa jotain faktaa suoritusarvoista. :wink:
* Mustanaamion Mersulla on 320 hevosen voimat. *
- postmodernin asfalttiviidakon sananlasku

* Parta ajetaan Braunilla, tiet Mersulla.

W210 E220 CDI Aut. "My Little Puavo"
V140 S500L vm. 95 "Tantor"
C124 300CE vm. 88 "Claudia"
S124 300TD 4Matic vm. 92 "Wunderwagen"
W124 220E Aut. vm. 92 (rouvan edustusvaunu)
W123 300D 5 v.man vm. 83 (varaosa-auto)
British Leyland Mini1000 Special DeLuxe vm. 79 (kestävää kehitystä vsta 1988)
Avatar
thenq
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 338
Liittynyt: La 11.06.2011 23:20
Paikkakunta: Kpo

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja thenq »

Ei tuo nyt niin paha ole kun kerta ratti on "väärällä" puolella :lol:

On kuitenkin varsin hienon näköinen toteutus eikä mikään räpellys. Kuinka helposti tuon sai kilpiin siellä Aasiassa?
Avatar
tanari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 258
Liittynyt: Ke 08.06.2005 21:38
Paikkakunta: vantaa

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja tanari »

on kyllä asiallinen projekti, suurimman huomion vie moottori ehdottomasti! Sisustasta voi sitten olla montaa mieltä :roll:
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

thenq kirjoitti:Ei tuo nyt niin paha ole kun kerta ratti on "väärällä" puolella :lol:

On kuitenkin varsin hienon näköinen toteutus eikä mikään räpellys. Kuinka helposti tuon sai kilpiin siellä Aasiassa?
Kiitos :D

Leimalle saanti on aika samanlainen prosessi kuin suomessa, tilavuus ei saa nousta kuin hiukan vakiosta, sylinterimäärillä ei ole väliä ja onko ahdinta vai ei. Myöskään vuosimallilla tai vähäpäästöisyydellä ei ole mitään merkitystä :clap:
Nojoo kyllä se aika paljon sääntöjen puolesta eroaa, mut ei täällä mitä vaan konversioita saa läpi, tarvitaan tarkat paperit autosta josta tekniikka on tullu ja muutoskatsatuksen jälkeen sitä ei saa mennä muuttelemaan. Pienempää ja tehokkaampaa mottia saa vaihtaa vanhan rohjon tilalle. Sitä valtio suosiookin, nykyaikasemmasta tkeniikasta saa vero helpotuksia :clap:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

Ratti menee vaihtoo joten ratti äänestys pystyyn.

Tässä tän hetken vaihtoehdot joilla mennään:

Kuva
Kuva

Itellä syvempi drifteri ratti sopii paremmin käteen, myös halkasija on isompi.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

TPeltola kirjoitti:W123 japski tyylil ei hullumpi.
Ite olisin silti varmaan vaan pysyny mersun omis jutuis. ja sittekkö jarrujen ja alustan kimppuun vai :?:

ja kuvia vaa lisää :)

Jarrut menee uusiksi parin viikon päästä kun saan osat, tulee reilusti isompaa kuin noi vakiot jotka on aneemiset :cry:
Alusta on jo päivitetty, mut varmaan vaihtuu vielä kerran.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
van_gils
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1251
Liittynyt: Su 23.04.2006 21:52
Paikkakunta: Keski-suomi

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja van_gils »

Olipas mielenkiintoinen toteutus :thumbup: Ylempi ratti on jotenkin paremman "oloinen" toi alempi on liian pieni ainakin omaan silmään.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???



EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

asiallinen projekti :thumbup: sisustoista vielä iso plussa tekniikan päälle.

ylempi ratti ehdottomasti. tyyliin sopivampi ja onhan tuo käteenkin parempi ruori
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Avatar
jadox69
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 195
Liittynyt: La 13.08.2011 07:40
Paikkakunta: Turku

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja jadox69 »

Hieman erillaista, tykkään ehdottomasti :thumbup: Pikkasen tonttiin vielä!
Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

lassi-s kirjoitti:asiallinen projekti :thumbup: sisustoista vielä iso plussa tekniikan päälle.

ylempi ratti ehdottomasti. tyyliin sopivampi ja onhan tuo käteenkin parempi ruori
Kiitos :)

Ylempi ratti se on sitten :clap:
Tulee lähemmäskin kuskia ja ote parempi.
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
TPeltola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Su 18.11.2012 18:55

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja TPeltola »

Vanha kunnon mittaristo tekis paljo :)
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

mitenkähän lie onnistus muutoskatastuksen jälkeen uitto suomeen?
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

zalolahti kirjoitti:mitenkähän lie onnistus muutoskatastuksen jälkeen uitto suomeen?

Ei se helppoa olis, mut ei mikään tekemätön paikka :think:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
zalolahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 513
Liittynyt: Ma 07.02.2011 20:22
Paikkakunta: Kuopio

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja zalolahti »

JTY kirjoitti:
zalolahti kirjoitti:mitenkähän lie onnistus muutoskatastuksen jälkeen uitto suomeen?

Ei se helppoa olis, mut ei mikään tekemätön paikka :think:






Joutusko siinä sitten Suomessakin katsastamaan vai? Vai muuten vaan maksamaan ihan rutosti? :D
Onko ollu mielessä Suomeen paluu?
ex. 190E 2.0l
ex. W124 260E
ex. W124 300 farkkuautomaatti
ex. W201 2,3 setani
ex. w201 2.0 pusivagon
ex.W123 300D -84 manuaali Sedan ( Vanharouva Hilima )
ex. W124 300D - 86 Manuel Sedan
ex. W126 260SE -89

w124 260E -88
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3977
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja tomant »

Hienoa tekniikkaa! Bensaturboja ei ole koskaan liikaa ja tässä on todella nähty vaivaa voimalaitoksen uudistamisessa.

Tuo Megasquirt varmaan parantaisi kierroslulumittarin tarkkuutta, nyt tuntuu, että se näyttää liian vähän. Megan kanssa joutunee luopumaan tuosta kahden turbon syusteemistä yhden ison hyväksi, jolloin alapään vääntö voi kärsiä hiukan. Toisaalta se voi olla pidon kannalta hyväksikin, ellei teho sitten tule liian terävästi mukaan.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

zalolahti kirjoitti:
JTY kirjoitti:
zalolahti kirjoitti:mitenkähän lie onnistus muutoskatastuksen jälkeen uitto suomeen?

Ei se helppoa olis, mut ei mikään tekemätön paikka :think:
Joutusko siinä sitten Suomessakin katsastamaan vai? Vai muuten vaan maksamaan ihan rutosti? :D
Onko ollu mielessä Suomeen paluu?

Kyllä sen joutuu rekisteröintikatsastaa jos Suomeen toisi. Ekaksi tullaus (valtiolle rahaa), sitten leimaus operaatio jossa ainakin lamput vaihtoon, tuulilasi, teholappu nykyisistä tehoista, tiedot vaihdetuista osista, sitten vielä lopuksi autovero jos saa leimattua (valtiolle taas rahaa). Moottoritilavuudessa ei tulis ongelmaa kun vertailu autoksi tulis 280E, tehojen kanssa joutuis kikkailee et sais läpi, vuosmalli niin vanha niin päästöjen kanssa ei ole mitään ongelmaa. Moottorin painokin on aika sama kuin M110 joten sen osalta ei pitäis tulla ongelmia.

Aika näyttää :crazy:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
Avatar
JTY
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 267
Liittynyt: To 19.08.2004 23:27
Viesti:

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja JTY »

tomant kirjoitti:Hienoa tekniikkaa! Bensaturboja ei ole koskaan liikaa ja tässä on todella nähty vaivaa voimalaitoksen uudistamisessa.

Tuo Megasquirt varmaan parantaisi kierroslulumittarin tarkkuutta, nyt tuntuu, että se näyttää liian vähän. Megan kanssa joutunee luopumaan tuosta kahden turbon syusteemistä yhden ison hyväksi, jolloin alapään vääntö voi kärsiä hiukan. Toisaalta se voi olla pidon kannalta hyväksikin, ellei teho sitten tule liian terävästi mukaan.

tomant

Kiitos, sanos muuta kyllä näitä bensa turboja sais lisää olla, ehkä jo liikaa noit naku supereita :problem:

Megan siirtymisellä on tarkoitus saada parempaa sekä tarkempaa ohjausta moottorille jolla saatais ne viimeiset hepot joka alueelta ja vielä parempi polttoaine taloudellisuus. Ei vakio ECU:ssa sinäänsä vikaa ole, tuossa on vielä speed density systeemi joten ei oo MAF tai muita härpäkkeitä häiritsemässä viritys on aika suoraviivaista.

Ei noista twineista tarvii luopua jos megaan siirtyy, mut sinkutus on kyllä edessä sitten kuin noi ahtimet korkkaa lopulta. Toi tupla turbo hässäkkä on perkeleen raskas laitos ja hankala huoltaa, fiksulla sinkku pakosarjalla ja ahtimella saa setin yksinkertaisemmaksi ja kevyeemmäksi. Twinien nykyinen toiminta-alue on kyllä maukas kun alkaa vääntää niin alhaalta, joten vois harkita twinien muuttamista T25 tai T28 hybrideiksi jolla sais yläpäähän lisää potkua menettämättä liikaa alapäätä.
Mut kattoo nyt mitä tapahtuu, toho tulee luultavasti vielä tiheämpi perä joten sillon viimeistään näkee miten käytös muuttuu, tuossa tojon laatikossa on sen verran harvat välitykset et nykyisellään tuon auton huippunopeus olis laskelmien mukaan yli 340km/h :oops:
w123 200D Taxi Power - w123 230E Manne supra - r129 SL500 avokki
lassi-s
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 286
Liittynyt: La 05.02.2005 18:27

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja lassi-s »

.............
w124 300tdt om 606+8mm mynä + hx50mfs. w201 black low & high volume. bmw+om???
Juhnus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ti 08.11.2011 13:12

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja Juhnus »

Todella hatun noston arvoinen projekti! :clap: Onko siellä päin halvempaa rakennella,osien hinnat? :roll:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: w123 vanhuksen twinturbo piristys

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

JTY kirjoitti:nykyisellään tuon auton huippunopeus olis laskelmien mukaan yli 340km/h :oops:
:lol:
Millanenhan olis vanha manne tuossa vauhdissa ajaa...? :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin