Mistä komperssorin vapaakytkin ?
Mistä komperssorin vapaakytkin ?
SLK 32 vm 2003 (W170) kompressorin vapaakytkin vetelee viimeisiään kiljumalla ikävästi. Mistä saisi uuden vapaakytkimen järkevään hintaan ?
Googlettamalla en löytänyt ja Vehon hinta on tähtitieteellinen.
Googlettamalla en löytänyt ja Vehon hinta on tähtitieteellinen.
Re: Mistä komperssorin vapaakytkin ?
Katso topikkia http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 5&t=106310" onclick="window.open(this.href);return false;, siellä on juttua M112 kompressorikoneesta. Kysy lisää noilta kavereilta, he tuntevat hyvin tuon moottorityypin M112.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024 1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Mistä komperssorin vapaakytkin ?
Et mistään, tuota kun ei myydä minkään sortin tarvikkeena. Vaihtoehtona ostaa käytetty kokonainen kompura ja toivoa että se on äänetön. Tuo pelkän kytkimen vaihtokin on aika veemäinen homma, itse olen omani irroittanut ja koneistanut tuon. Eli lähtisin ensin tutkimaan mikä siinä oikein on vikana, riittääkö osien koneistus ja laakerin vaihto, samalla vaihtaa öljyt siihen. Asustelen Savonlinnassa jos haluat jonkun tekevän tuon puolestasi.
Jos päädyt vaihtamaan koko kompuran kytkimineen(mikä on ehkä jopa helpoin homma), niin voin ostaa edullisesti sen entisen pois nurkista, tai ottaa sen vaihdossa jos tarvitset vaihtajaa tuolle hommalle.
Jos päädyt vaihtamaan koko kompuran kytkimineen(mikä on ehkä jopa helpoin homma), niin voin ostaa edullisesti sen entisen pois nurkista, tai ottaa sen vaihdossa jos tarvitset vaihtajaa tuolle hommalle.
Re: Mistä komperssorin vapaakytkin ?
Kysypä puhelimen välityksellä kl-varaosista...he kun tilaavat osan suoraan Saksasta ja jos veho sitä myy niin saa sen kl-osatkin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Mistä komperssorin vapaakytkin ?
Kiitoksia nopeista vinkeistänne ! Laitoin kyselyä vapaakytkimestä KL -osiin. Onko näppituntumaa seurauksista, mikäli jatkan ajoa tyhjäkäynnillä rahisevan vapaakytkimen kanssa ? Eli pitäisikö vapaakytkin vaihtaa heti, vai vasta, kun se irtisanoutuu kokonaan ?
Re: Mistä komperssorin vapaakytkin ?
No ainakin sen korjaus mahdollisuudet huononee jos sen aivan loppuun ajaa. Ota kytkin sitten talteen, jos päädyt sen vaihtamaan, voin siitä jonkun euron maksaakin, joten älä jätä mihinkään korjaamon roskikseen. Periaatteessa sun pitäisi vaihtaa se kompuran hihnapyöräkin, kun siinä on kytkimen toinen puoli...mikä myös kuluu.pertsuo kirjoitti:Kiitoksia nopeista vinkeistänne ! Laitoin kyselyä vapaakytkimestä KL -osiin. Onko näppituntumaa seurauksista, mikäli jatkan ajoa tyhjäkäynnillä rahisevan vapaakytkimen kanssa ? Eli pitäisikö vapaakytkin vaihtaa heti, vai vasta, kun se irtisanoutuu kokonaan ?
Re: Mistä komperssorin vapaakytkin ?
No niin. Veholla vapaakytkin 1845€ + asennustyöt. KL-varaosissa vapaakytkin 1619€. Vapaakytkin sisältää hihnapyörän, mutta jos myös kiristimen haluaa vaihtaa, niin se maksaa Veholla 77€. Melko kallista, siis. Täytyy vielä etsiskellä käytettyä kompuraa, jos löytyisi sellainen, mistä saisi toimivan vapaakytkimen. Onkohan mersu tehnyt noita kompuroita erilaisilla vapaakytkimillä vai onko kyseessä ns. vapaakytkimen yleismalli, jolloin tarkoitukseen sopivan käytetyn kompuran voisi löytää helpommin kuin AMG -spesifisen ?
Re: Mistä komperssorin vapaakytkin ?
Kyllä se pitää olla ihan se AMG:n oma, ei käy muista malleista. Täällä foorumilla oli yhdellä tyypillä kompura joskus kaupan, liekkö sillä se vielä on nurkissa...ei nyt muistu nikki vain mieleen.pertsuo kirjoitti:No niin. Veholla vapaakytkin 1845€ + asennustyöt. KL-varaosissa vapaakytkin 1619€. Vapaakytkin sisältää hihnapyörän, mutta jos myös kiristimen haluaa vaihtaa, niin se maksaa Veholla 77€. Melko kallista, siis. Täytyy vielä etsiskellä käytettyä kompuraa, jos löytyisi sellainen, mistä saisi toimivan vapaakytkimen. Onkohan mersu tehnyt noita kompuroita erilaisilla vapaakytkimillä vai onko kyseessä ns. vapaakytkimen yleismalli, jolloin tarkoitukseen sopivan käytetyn kompuran voisi löytää helpommin kuin AMG -spesifisen ?
Ja kuten sanoin, sen entisen voi ehkä koneistaa kuntoon jos tietää mitä tekee. Ei maksa kuin aikaa ja vaivaa.
Edit. löysin puhelinnumeron siihen käytettyyn kompuraan: 040-5822420
Re: Mistä komperssorin vapaakytkin ?
jep. mulla olis yksi tuollainen kompura, jossa on se magneettikytkin ehjä... soittele vaikka huomenna, jos kiinnostaa...Pansu kirjoitti:Kyllä se pitää olla ihan se AMG:n oma, ei käy muista malleista. Täällä foorumilla oli yhdellä tyypillä kompura joskus kaupan, liekkö sillä se vielä on nurkissa...ei nyt muistu nikki vain mieleen.pertsuo kirjoitti:No niin. Veholla vapaakytkin 1845€ + asennustyöt. KL-varaosissa vapaakytkin 1619€. Vapaakytkin sisältää hihnapyörän, mutta jos myös kiristimen haluaa vaihtaa, niin se maksaa Veholla 77€. Melko kallista, siis. Täytyy vielä etsiskellä käytettyä kompuraa, jos löytyisi sellainen, mistä saisi toimivan vapaakytkimen. Onkohan mersu tehnyt noita kompuroita erilaisilla vapaakytkimillä vai onko kyseessä ns. vapaakytkimen yleismalli, jolloin tarkoitukseen sopivan käytetyn kompuran voisi löytää helpommin kuin AMG -spesifisen ?
Ja kuten sanoin, sen entisen voi ehkä koneistaa kuntoon jos tietää mitä tekee. Ei maksa kuin aikaa ja vaivaa.
Edit. löysin puhelinnumeron siihen käytettyyn kompuraan: 040-5822420
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."