Paljos sulla on kokonaismassa tieliikeenteessä rek.otteessa? Tossa on kyl sen verran halvat verot että noihan vielä maksaa, mutta se että tyhjästä pakusta sen 500e vuodessajoikke kirjoitti:Täällähän puidaan itselle tuttua juttua. Mulla on tuo allekirjoituksen ''Vito''. Se on matkailuautoksi rekisteröity. Verot siinä on vuodessa siten, että ajoneuvovero on joitain 296€ vuodessa ja käyttövoima- eli dieselvero noin 80€. Eli alle 400€ verot kokonaan. Kuudelle rekisteröity yksilö kyseessä. Taitaa noista 9 hengen vitoista tulla 1+7 matkailuautoiksi reksiteröityinä, ku se omamassa jotenki kasvaa. Tuosta munki autosta ne jollaki kaavalla laski, että saako siinä olla kuudella paikat matkailautona.
Ostamassa vitoa vai farmaria
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
2630kg. Tuossa hokasin, että se vero on tämä vuoden alusta noussut, mutta 1.1.2012 jälkeen verot on tuossa mun autossa pikkusen päälle 470€, mikä ei minusta tuolle autolla oo yhtään paha verrattuna esim. tuohon mun allekirjotuksen toiseen autoon. Tuo vito on niin kätevä, ku sitä voi käyttää pakuna tai sitte perheen liikuttimena, edellyttäen että se on ajokunnossa.M4ketech kirjoitti:Paljos sulla on kokonaismassa tieliikeenteessä rek.otteessa?
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Samaseen tarkotukseen melkeinpä itekkin etin. Tosin ainahan vaihtoehtona olisi myös 124 korin parempikuntonen bensa-farkku yksilö, nekun tuntuu kestävän vaikka mitä.joikke kirjoitti:2630kg. Tuossa hokasin, että se vero on tämä vuoden alusta noussut, mutta 1.1.2012 jälkeen verot on tuossa mun autossa pikkusen päälle 470€, mikä ei minusta tuolle autolla oo yhtään paha verrattuna esim. tuohon mun allekirjotuksen toiseen autoon. Tuo vito on niin kätevä, ku sitä voi käyttää pakuna tai sitte perheen liikuttimena, edellyttäen että se on ajokunnossa.M4ketech kirjoitti:Paljos sulla on kokonaismassa tieliikeenteessä rek.otteessa?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Vitoa lähetään etsimään nyt.
Näillä näkymin 7 paikkasta etitään. Eli siinä menee sitten verot jotekin mutta kaikista helpoin tuntuu olevan tuo 7 paikkanen, tilallisesti ja myöskin penkkejen lukumäärä just sopiva.
Mitä vuosimallia kannattaa katella? Tyyppivikoja?
Näillä näkymin 7 paikkasta etitään. Eli siinä menee sitten verot jotekin mutta kaikista helpoin tuntuu olevan tuo 7 paikkanen, tilallisesti ja myöskin penkkejen lukumäärä just sopiva.
Mitä vuosimallia kannattaa katella? Tyyppivikoja?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Kolme pahinta on varmaan ruoste, ruoste ja sitten ruoste.M4ketech kirjoitti:Tyyppivikoja?
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
No minä katselisin manuaalivaihteisia CDI malleja.
Tyyppivikana voisi mainita ruosteen
Tyyppivikana voisi mainita ruosteen
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Juurikin manuaalia etitään. Noissa istumapaikkojen määrässä onkin jo sitten hankalempaa ettiä. Ruostetta saa aina korjattua ja itse ainakin hoidan nopeasti ruosteet pois, tosin pohja jos mätänee niin "nopeasti" ei kuulu enään siihenAM kirjoitti:No minä katselisin manuaalivaihteisia CDI malleja.
Tyyppivikana voisi mainita ruosteen
Olikos vitossa tiettyä vuosimallia jossa oli ruostetta enemmän ja toisissa vähemmän?
Bensamallejakin on tarjolla mutta kulutus taas taitaa nousta ja kilometrejä jos kertyykin niin kallista
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Saa, mutta kyllä oikein ruosteisen Viton kanssa loppuu järki normaali-ihmisellä. Vähäruosteisen kun ostaa niin sen kanssa voi pärjätäkin, jos ei anna pikku kauneusvirheiden häiritä. Kaikki vuosimallit ruostuu...Etuvedoistahan tässä oli kyse?M4ketech kirjoitti: Ruostetta saa aina korjattua
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
juu etu tai takaveto eikös se aika sama ole kestävyyden kannalta? takapotkukin olisi kai mukava mutta noilla kriteereillä ei taida löytyä Tosin lelut on erikseenAM kirjoitti:Saa, mutta kyllä oikein ruosteisen Viton kanssa loppuu järki normaali-ihmisellä. Vähäruosteisen kun ostaa niin sen kanssa voi pärjätäkin, jos ei anna pikku kauneusvirheiden häiritä. Kaikki vuosimallit ruostuu...Etuvedoistahan tässä oli kyse?M4ketech kirjoitti: Ruostetta saa aina korjattua
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Etu- ja takaveto Vitoissa ei taida olla juuri muita yhteistä, kuin että molemmat tykkää ruostua.M4ketech kirjoitti:
juu etu tai takaveto eikös se aika sama ole kestävyyden kannalta? takapotkukin olisi kai mukava mutta noilla kriteereillä ei taida löytyä Tosin lelut on erikseen
E350CDI&A180CDI
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Riippuu missä vaiheessa ruoste pohjassa on.
Itsellä menossa korkanneiden massojen poisto pohjasta ja samalla pintaruosteiden poisto.
Eli äkki vilkaisulla monikin näyttää pohjasta hyvältä, mutta kulmien ja reunojen kohdalta jos näkyy alustamassan korkanneen, niin on levinnyt sitten massan alla hyvän matkaa. Ja hyvässä lykyssä voinee reikä jos toinenkin löytyä.
Molemmin puolin jos on liukuovet, niin helpottaa elämää.
Itse tuosta vehkeestä tykännyt ja nyt pienen ruosteen poiston ja maalauksen alla, joten yritetään ajella taas tovi.
Itsellä menossa korkanneiden massojen poisto pohjasta ja samalla pintaruosteiden poisto.
Eli äkki vilkaisulla monikin näyttää pohjasta hyvältä, mutta kulmien ja reunojen kohdalta jos näkyy alustamassan korkanneen, niin on levinnyt sitten massan alla hyvän matkaa. Ja hyvässä lykyssä voinee reikä jos toinenkin löytyä.
Molemmin puolin jos on liukuovet, niin helpottaa elämää.
Itse tuosta vehkeestä tykännyt ja nyt pienen ruosteen poiston ja maalauksen alla, joten yritetään ajella taas tovi.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Paras on jos löytää sellaisen, jossa ei ole sitä massaa, siinä on karmea pintaruoste mutta ne ei ole puhki. Massatut on kamalia korjattavia, tuplatyö. Helmojen takaosasta massan alta (takarenkaan edestä) ne on yleensä puhki, sitä ei näe päällepäin. Helmoissa ruostuminen alkaa massan alla jokaisen pistehitsauksen kohdalta ja etenee siitä. Kaikki ovien saumat on ruosteessa joko näkyvästi tai sitten sen saumatiivistemömmön alta, ja taas kerran kettumainen korjata. Etupyöränkotelossa samoin massan alta sauman kohdalta etenee alhaalta ylös. Ruostumisen estoksi sitten öljymäinen aine, ei mitään (kumi)massoja yms, jonka alla se taas muhii.
Vielä olisi aikaa harkita sitä w124 farmaria tai vastaavaa audia
Vielä olisi aikaa harkita sitä w124 farmaria tai vastaavaa audia
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Onko muuten tietoa, että onko jostain vuosimallista eteenpäin tuota pinnoitetta vai kuinka tuo käyttäytyy?veskola kirjoitti:Paras on jos löytää sellaisen, jossa ei ole sitä massaa, siinä on karmea pintaruoste mutta ne ei ole puhki. Massatut on kamalia korjattavia, tuplatyö. Helmojen takaosasta massan alta (takarenkaan edestä) ne on yleensä puhki, sitä ei näe päällepäin. Helmoissa ruostuminen alkaa massan alla jokaisen pistehitsauksen kohdalta ja etenee siitä. Kaikki ovien saumat on ruosteessa joko näkyvästi tai sitten sen saumatiivistemömmön alta, ja taas kerran kettumainen korjata. Etupyöränkotelossa samoin massan alta sauman kohdalta etenee alhaalta ylös. Ruostumisen estoksi sitten öljymäinen aine, ei mitään (kumi)massoja yms, jonka alla se taas muhii.
Vielä olisi aikaa harkita sitä w124 farmaria tai vastaavaa audia
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Alustamassaa ? Eikös se ole ihan sen ensimmäisen omistajan aikaansaannosta jos sellaista on. Maahan ne tulivat lähes ilman maaliakin pohjastaan...tai no voi olla, että minun auto on joku kreikkaan alunperin tarkoitettu porvari(perversio)versio, mistäs näistä tietää. Muistelen vain että pullinkitiimin vito oli kuulemma samanlainen pohjasta.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Tjaa, jotenkin vain maistuu tehtaalla tehdyltä tuo pinnoitus.
Tuo on ruostesuojattu jälkeenpäin suomessa kyllä, mutta sen oloisina liuskoina tuo tavara vain lähtee, että ei taida ihan tavallista massaa olla?
Mutta ei tietoa kyllä sen kummemmin.
Tuo on ruostesuojattu jälkeenpäin suomessa kyllä, mutta sen oloisina liuskoina tuo tavara vain lähtee, että ei taida ihan tavallista massaa olla?
Mutta ei tietoa kyllä sen kummemmin.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Onhan noita vaihtoehtoja juu. W202 kiinnostaa myöskin. Tosin siinäkin ruostetta varmaan on, tosin saahan W124 ruostettoman farkun "hyvään hintaan"
Päivä päivältä auton osto lähenee joten, vito kiinnostaa varsinkin jos penkkejä saa takaa irti. Ehdotuksia ja tyyppivikoja kuunnellaan
Pohjatyöt on viellä suht helppo tehdä jos sinne ei oikesti mitään tökeröä massaa ole isketty. Katsastusmies kertoi että yks mikä kannattais tehä niin pohjamaalia alle, siitä en sitten tiedä.
Päivä päivältä auton osto lähenee joten, vito kiinnostaa varsinkin jos penkkejä saa takaa irti. Ehdotuksia ja tyyppivikoja kuunnellaan
Pohjatyöt on viellä suht helppo tehdä jos sinne ei oikesti mitään tökeröä massaa ole isketty. Katsastusmies kertoi että yks mikä kannattais tehä niin pohjamaalia alle, siitä en sitten tiedä.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Joo, vaikka tuosta; kovasti väitetään ruosteettomaksi:M4ketech kirjoitti:...
tosin saahan W124 ruostettoman farkun "hyvään hintaan"
...
S124
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
ssuvik kirjoitti:Etu- ja takaveto Vitoissa ei taida olla juuri muita yhteistä, kuin että molemmat tykkää ruostua.M4ketech kirjoitti:
juu etu tai takaveto eikös se aika sama ole kestävyyden kannalta? takapotkukin olisi kai mukava mutta noilla kriteereillä ei taida löytyä Tosin lelut on erikseen
Onko noissa normaali ajossa eroja? Kumpi on kannattavempi ostaa? ja millä koneella kannattaa katella manuaalia?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Mun mielestä ei kannata kumpikaan. Ne on ihan eri autoja ja ominaisuudet eroaa kuten nyt etu- ja takavetoiset autot eroaa toisistaan. Takavetoinen on suunniteltu täysin puhtaalle paperille. Kummallakin jää vieläpä jumiin perunapellolle. Otat kumman vain niin varmasti kannattaa olla CDI moottori. Mitä enemmän tehoa sen parempi minun mielestä.
Edit: Tietämättä niin väittäisin etuvetoisen olevan hankalampi huoltaa...ja huoltoahan nämä tarvitsevat aika paljon.
Edit: Tietämättä niin väittäisin etuvetoisen olevan hankalampi huoltaa...ja huoltoahan nämä tarvitsevat aika paljon.
Lisää tietoa: www.skg.fi
- klonksvaagen
- Vakiokalustoa
- Viestit: 293
- Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
- Paikkakunta: Punaraja
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Täältä löytyy ihan aito suomiauto. Altapäin ihan suomiauton näköinenkin, elikkä sellainen r*usteenruskea, eikä ole ruostesuojattuveskola kirjoitti:Alustamassaa ? Eikös se ole ihan sen ensimmäisen omistajan aikaansaannosta jos sellaista on. Maahan ne tulivat lähes ilman maaliakin pohjastaan...tai no voi olla, että minun auto on joku kreikkaan alunperin tarkoitettu porvari(perversio)versio, mistäs näistä tietää. Muistelen vain että pullinkitiimin vito oli kuulemma samanlainen pohjasta.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Takavetoisen, eli uudemman minä ainakin valitsisin. Jostain jäänyt sellainen kuva ettei se ole ihan niin vikainen kun vanhempi malli. Ruosteen suhteen yhtä surkeita. Niinkuin veskolakin totesi, niin tehokas sen olla pitää, Vitossakin iso kori liikutettavana. Kulutuserot ei ole niin järkyttäviä että pitäisi pikkukoneiseen sen takia tyytyä. No toisaalta kyllä 111CDI:kin liikuttaa tarpeeksi ainakin kaupungissa (ja ohjelmoinnilla saa vissiin sen 170hv), mutta V6 on aina V6 Ne on sitten kaikista kalleimpiakin.
E350CDI&A180CDI
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Kyllä tuo 115CDI:kin ihan siedettävästi liikkuu, vaikkei nyt toki mikään kiihdytysauto olekaan.ssuvik kirjoitti:Takavetoisen, eli uudemman minä ainakin valitsisin. Jostain jäänyt sellainen kuva ettei se ole ihan niin vikainen kun vanhempi malli. Ruosteen suhteen yhtä surkeita. Niinkuin veskolakin totesi, niin tehokas sen olla pitää, Vitossakin iso kori liikutettavana. Kulutuserot ei ole niin järkyttäviä että pitäisi pikkukoneiseen sen takia tyytyä. No toisaalta kyllä 111CDI:kin liikuttaa tarpeeksi ainakin kaupungissa (ja ohjelmoinnilla saa vissiin sen 170hv), mutta V6 on aina V6 Ne on sitten kaikista kalleimpiakin.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Joo näin on, 111CDI:n otin esimerkiksi sen takia, että sellaisesta minulla on ajokokemusta, 115CDI:ssä olen päässyt vain apparin paikalle. On tuossa tutulla sellainen, vois käydä vaikka koeajamassa.tj86430 kirjoitti: Kyllä tuo 115CDI:kin ihan siedettävästi liikkuu, vaikkei nyt toki mikään kiihdytysauto olekaan.
E350CDI&A180CDI
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Juu sehän on aina takavetosissa huomattu, konehuoneessa enemmän tilaa ja tuntuu olevan helpompi huoltaa. Muutaman etuvetosen auton isommat huollot tehny niin jumalauta niitä vetareita edessä
Katsellaan nyt takavetosta, isommalla koneella, tarpeeksi penkkejä ja ostetaan kun saadaan sitikan projekti hittoon
Katsellaan nyt takavetosta, isommalla koneella, tarpeeksi penkkejä ja ostetaan kun saadaan sitikan projekti hittoon
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Hmm osto lähenee ja alustavasti nyt onkin maaliskuun alussa.
Tosin alan kallistua enemmän W202 farkkuun jota on kuitenkin saatavilla hyvässä hintahaarukassa ja eri varustein. Kaipa nuokin kestää ja Bensakonetta alettu miettiä.
Sitten erikseen yhtiökumppanin kanssa mietittiin että ihan yksi firman auto aluksi. Se saa olla sitten joku hiace tai normi vito + kärri.
Tosin alan kallistua enemmän W202 farkkuun jota on kuitenkin saatavilla hyvässä hintahaarukassa ja eri varustein. Kaipa nuokin kestää ja Bensakonetta alettu miettiä.
Sitten erikseen yhtiökumppanin kanssa mietittiin että ihan yksi firman auto aluksi. Se saa olla sitten joku hiace tai normi vito + kärri.
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Vito kummittelee takaraivossa
Nyt lykättiin sitten tän vuoden kesällekkin tehtävä, vetää asuntovaunua suomen päästä päähän Vito olisi vetohommiin parempi ja kenties automaatti? Tosin varmaan 202 kiisseli sen kestää kanssa. Peräkärrikin ilmeisesti tulee suunniteltua enemmän liikkumaan perässä
Vitoja ei pahemmin löydy, hinnat pomppaa sinne 4k - 6k euroon melkein heti. Sillä summalla saa jo jonkinmoisen 202 farkun varusteilla
Nyt lykättiin sitten tän vuoden kesällekkin tehtävä, vetää asuntovaunua suomen päästä päähän Vito olisi vetohommiin parempi ja kenties automaatti? Tosin varmaan 202 kiisseli sen kestää kanssa. Peräkärrikin ilmeisesti tulee suunniteltua enemmän liikkumaan perässä
Vitoja ei pahemmin löydy, hinnat pomppaa sinne 4k - 6k euroon melkein heti. Sillä summalla saa jo jonkinmoisen 202 farkun varusteilla
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
millähän rahalla sä olet mitään autoa ostamassa, kun ei ollut rahaa lunastaa edes sitä matkahuollon pakettia, jossa oli se etulokasuojan lista että huomioikaa tämä asia tämän herran kanssa toimessa, kyse ei ollut kuin alle 10 € rahdeista, mutta eipä vain ollut rahaa sitä sieltä lunastaa... no, mulle nyt ei siitä onneksi kuluja koitunut, mitä nyt aikaa meni vähän turhaan, kun ne matkahuollosta soitteli, että voisko tuon paketin joku noutaa, vai pitävätkö sen itse, annoin luvan pitää, kun ei osalla mitään arvoa mulle ollut...M4ketech kirjoitti:Vito kummittelee takaraivossa
Nyt lykättiin sitten tän vuoden kesällekkin tehtävä, vetää asuntovaunua suomen päästä päähän Vito olisi vetohommiin parempi ja kenties automaatti? Tosin varmaan 202 kiisseli sen kestää kanssa. Peräkärrikin ilmeisesti tulee suunniteltua enemmän liikkumaan perässä
Vitoja ei pahemmin löydy, hinnat pomppaa sinne 4k - 6k euroon melkein heti. Sillä summalla saa jo jonkinmoisen 202 farkun varusteilla
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Viimevuosi menikin kokonaan penkin alle ja tuli oltua ties missä. Sen takia tässä nyt koitetaan nousta elämässä eteenpäin ja jatkaa kohti parempaa, tietty jos semmoinen elämä on jossain Ainakin yritetään kovasti hoitaa asiat kunnolla.napa kirjoitti:millähän rahalla sä olet mitään autoa ostamassa, kun ei ollut rahaa lunastaa edes sitä matkahuollon pakettia, jossa oli se etulokasuojan lista että huomioikaa tämä asia tämän herran kanssa toimessa, kyse ei ollut kuin alle 10 € rahdeista, mutta eipä vain ollut rahaa sitä sieltä lunastaa... no, mulle nyt ei siitä onneksi kuluja koitunut, mitä nyt aikaa meni vähän turhaan, kun ne matkahuollosta soitteli, että voisko tuon paketin joku noutaa, vai pitävätkö sen itse, annoin luvan pitää, kun ei osalla mitään arvoa mulle ollut...M4ketech kirjoitti:Vito kummittelee takaraivossa
Nyt lykättiin sitten tän vuoden kesällekkin tehtävä, vetää asuntovaunua suomen päästä päähän Vito olisi vetohommiin parempi ja kenties automaatti? Tosin varmaan 202 kiisseli sen kestää kanssa. Peräkärrikin ilmeisesti tulee suunniteltua enemmän liikkumaan perässä
Vitoja ei pahemmin löydy, hinnat pomppaa sinne 4k - 6k euroon melkein heti. Sillä summalla saa jo jonkinmoisen 202 farkun varusteilla
Vito kuumottaa edellee tulevan kannalta kanssa, vetohommia PITÄISI olla luvassa. Tosin 202 farkkukin olis ihan menevä peli taas jotenkin. Mikähän mahtaisi olla paras vaihtoehto koiran kuskailuun, reissussa enempi porukkaa ja vetohommiin?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
7-paikkainen väyrynen? Mahtuis porukkaa, kun takarivillekin mahtuu aikuinen. Ja konttihan noissa on tunnetusti iso. Toki täydellä henkilömäärällä ei tavaraa paljoa saa auton kyytiin. Kärrykin tulee perässä CDI koneella.M4ketech kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla paras vaihtoehto koiran kuskailuun, reissussa enempi porukkaa ja vetohommiin?
E350CDI&A180CDI
Re: Ostamassa vitoa vai farmaria
Kyllähän kuski + 4 riittää mulle jos tavarat mahtuu johonkin reissussa Onkos väykyn ja 202 takakonteissa paljon tilaeroa? Jotenkin väykyn ulkonäkö ei nappaa, varsinkaan etuvalotssuvik kirjoitti:7-paikkainen väyrynen? Mahtuis porukkaa, kun takarivillekin mahtuu aikuinen. Ja konttihan noissa on tunnetusti iso. Toki täydellä henkilömäärällä ei tavaraa paljoa saa auton kyytiin. Kärrykin tulee perässä CDI koneella.M4ketech kirjoitti:Mikähän mahtaisi olla paras vaihtoehto koiran kuskailuun, reissussa enempi porukkaa ja vetohommiin?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.