350dt ahtojen nosto

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

350dt ahtojen nosto

Viesti Kirjoittaja j.a »

elikkäs w140 350dt ja meinasin hiukan syöttöä lisätä,mut ahtojakin kaivataan ettei hirveetä savukonetta tulis :D millä huijataan sitä alipaine hukkista???
Diesel on puhtaampi
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 350dt ahtojen nosto

Viesti Kirjoittaja pera8x »

j.a kirjoitti:elikkäs w140 350dt ja meinasin hiukan syöttöä lisätä,mut ahtojakin kaivataan ettei hirveetä savukonetta tulis :D millä huijataan sitä alipaine hukkista???
jos kotikonstein meinaat syöttöjä nostaa, niin turha mennä ahtoja räplään. niin paljoa et syöttöä sieltä löydä, että savuttais ahdoilla liikaa. pieni huntu voi tulla, mutta mitään ST mesen nokipilveä tuskin saat aikaseks. alasyötöt saat sen verran isoiks, että savuttaa kyllä kunnolla näkyvää. mutta siihen vaivaan ei ahtopaineiden nosta auta. enkä välttämättä muutenkaan nostais ahtoja tossa koneessa. kuitenkin pieni ahdin, eikä mitään cooleria. imuilman lämmöt vaan kasvaa ja parhaassa tapauksessa teho vaan laskee, kun se soppa ei vaan riitä tuhlaan kaikkea happea. pumpussa samat elementit, kun 3 litran 603:ssa, mutta iskutilavuutta enemmän. soppa loppuu auttamatta kesken.

mutta jos kuitenkin nostat ahtoja, niin tee se vasta sitten, kun olet säätänyt syöttöjä ja testannu menohalut. saat edes vertailukuvaa, että vaikuttaako ja jos vaikuttaa, niin kumpaan suuntaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: 350dt ahtojen nosto

Viesti Kirjoittaja j.a »

606:sen 6mm elementeillä tein pumpun noin 50ahtamatonta ja 65ahdettua syöttöä paljon enempikin saisi,mutta ei tässä projektissa ole tarkoitus virittää,kunhan säälilsesti kulkisi :D
Diesel on puhtaampi
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: 350dt ahtojen nosto

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

Sielähän täytyy olla joku ahtopaineanturia. Bleedaa siltä painetta samanlailla kuin perinteiseltä hukkaportilta.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: 350dt ahtojen nosto

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ok. no nyt tässä on jo jotain järkeäkin. minkä vuotinen laite? jos se on pakokaasun kierrätyksellä varustettu laite, niin turbo on alipaine ohjattu. tällöin jossain siellä järjestelmässä on ylipaine anturi, mikä läväyttää hukkiksen kokonaan auki, kun tietty ylipaine imusarjassa saavutetaan. mulla on pelkästään syöttöjä nostettu, eikä niitäkään täysiä, niin toisinaan menee tohon "vika tilaan", eikä ahda ollenkaan. savuttaa vaan, mutta ei kulje.

tutkit sen imusarjan ja kaikki sinne tulevat ja sieltä lähtevät letkut. jossain on paineanturi, taikka kaks. en tiedä tarkalleen kuinka toi systeemi toimii, että käyttääkö vaan yhtä anturia ahtojen säätelemiseen ja samalla ylipaine suojana. sitä anturille menevää letkua kuitenkin bleedaa. hankalan hommasta tekee se, että jos se on samalla anturilla turvasysteemit ja ahtojen säätely, niin aina, kun tulee ylimäärästä painetta, niin menee vikatilaan. näin ollen ei voi käyttää rajapaine venttiiliä. mutta tälläsessä alipaineella ohjatussa siitä tuskin olis mitään etuakaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: 350dt ahtojen nosto

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ahtopaineanturi on rintapellissä kuskinpuolella.
Make P
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Su 08.07.2012 11:37

Re: 350dt ahtojen nosto

Viesti Kirjoittaja Make P »

Omaan 350: piin laitoin jostain vanhasta garretin gt 1544 ahtimesta koko hukkaportti systeemin. Se sopi aikalailla heittämällä reikään, ja sitte vain imusarjalta ahto-ohjaus kellolle. Niin ja vanha hukkaportin letku tukkoon.
Vastaa Viestiin