Hehkutulpat.
Hehkutulpat.
Mulla jo viime vuoden puolella vaihdettiin 2 ja 5 pyttyihin uudet hehkut. Nyt taas varoitteli että joku hehku on kärähtänyt. Käynnistämisen jälkeen hehkuvalo palaa jonkin aikaa. Kävin korjaamolta tilaamassa ajan että vaihtavat loput hehkut kun kumminkin tulevat tiensä päähän. Pääseehän asentaja helpommalla kun ei tarvi mittailla mikä on palanut vaan vaihtaa kylmästi 1 3 4 ja 6 pytyn hehkutulpat. Kellä on tietoa kuinka pitkäikäisiä noi hehkut ovat. Mun autolla on ajettu 360 tuh km ja ei tietoo onko aiemmin vaihdettu tulppia.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Hehkutulpat.
Jos laatu hehkuja laitat niin perempi kesto.
Toisaalta jos niitä vaihtaisi tasaajan välein niin ne ei pääsisi kiinni tarttumaan ja olisi joka kerta helpompi vaihtaa...vai onko tolla mitään merkitystä.
Kestävimmät hehkut olen nähnyt hiacessa kun ajettiin noin 500tkm..pitkää matkaa kylläkin niin ei omistus aikana yhtään hehkua pimennyt.
ja käytettynä tuli eli oisko sitten koko 750tkm ajalla ollu orkkis hehkut.
Tavallaan jos tehdään kestävät hehkut se syö sitten käynnistyvyyttä.
Hehkujen kestoa syö myös tapa jota jotkut käyttää eli hehkutetaan kaksi kertaa peräkkäin ennen starttausta.
Toisaalta jos niitä vaihtaisi tasaajan välein niin ne ei pääsisi kiinni tarttumaan ja olisi joka kerta helpompi vaihtaa...vai onko tolla mitään merkitystä.
Kestävimmät hehkut olen nähnyt hiacessa kun ajettiin noin 500tkm..pitkää matkaa kylläkin niin ei omistus aikana yhtään hehkua pimennyt.
ja käytettynä tuli eli oisko sitten koko 750tkm ajalla ollu orkkis hehkut.
Tavallaan jos tehdään kestävät hehkut se syö sitten käynnistyvyyttä.
Hehkujen kestoa syö myös tapa jota jotkut käyttää eli hehkutetaan kaksi kertaa peräkkäin ennen starttausta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hehkutulpat.
Mulla kärvähti 320 väykystä eka hehku 204 tkm:ssa, toinen 225 tkm ja kolmas 249 tkm. Ekaa hehkua kun vaihdatin korjaamolla ja ehdotin, että laitetaan kaikki uusiksi, niin sanottiin, että se ei kannata, koska hehku voi kestää sen 10 tkm tai 500 tkm. Tuon viimeisen vaihdetun hehkun jälkeen meni ilman hehkunvalon palamisia 48 tkm ja sitte auto vaihtoi omistajaa.
Multivan Tdi
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Ex: Octavia 1.6 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: Octavia 1.9 Tdi
Ex: E320 CDI (210.226)
Ex: Megane 1.9 dTi
Ex: 260 E (124.026)
Ex: Cordoba 1.9 Tdi
Ex: Polo 1.3i
Ex: Jetta 1.6 Tdic
Ex: 80 1.6 d
Re: Hehkutulpat.
Mulla on keskiviikkona Auto-Sunilla aika ja vaihdatan loput 1 3 4 ja 6 pytyn hehkut. Sanoin erikseen että ilman mittauksia. Mersuliikkeissä maksaa jo asentajan katse autoon päin.Iso-Jaska kirjoitti:Mulla kärvähti 320 väykystä eka hehku 204 tkm:ssa, toinen 225 tkm ja kolmas 249 tkm. Ekaa hehkua kun vaihdatin korjaamolla ja ehdotin, että laitetaan kaikki uusiksi, niin sanottiin, että se ei kannata, koska hehku voi kestää sen 10 tkm tai 500 tkm. Tuon viimeisen vaihdetun hehkun jälkeen meni ilman hehkunvalon palamisia 48 tkm ja sitte auto vaihtoi omistajaa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Re: Hehkutulpat.
Bmw liikkeessä maksaa jo diaknoosi mikä on vika.
Veli otti ovenkahvan irti ja vei sen tiskille että tälläinen 525 malliin.
Kun osa ja lasku tuli niin siinä oli vika analyysi maksu jotain 50e..muistelen..no siitähän soppa syntyi ja huutoa...ei sitä sitten loppujen lopuksi maksaa kun kävi päällikön kanssa juttelemassa.
Veli otti ovenkahvan irti ja vei sen tiskille että tälläinen 525 malliin.
Kun osa ja lasku tuli niin siinä oli vika analyysi maksu jotain 50e..muistelen..no siitähän soppa syntyi ja huutoa...ei sitä sitten loppujen lopuksi maksaa kun kävi päällikön kanssa juttelemassa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Hehkutulpat.
w210 e290 td hehkujen vaihto ei ongelma, jos korjaamo tehnyt vaihtoja aikaisemmin, nuoremmat voi olla aika
ongelmallisia jumiutumisen vuoksi, vanhemmissa aika helppo.
ongelmallisia jumiutumisen vuoksi, vanhemmissa aika helppo.
Re: Hehkutulpat.
Eikai nois kapeakantisis ikinä ole ongelmaa jos vain avain mahtuu, mutta cdi eri.petri55 kirjoitti:w210 e290 td hehkujen vaihto ei ongelma, jos korjaamo tehnyt vaihtoja aikaisemmin, nuoremmat voi olla aika
ongelmallisia jumiutumisen vuoksi, vanhemmissa aika helppo.
Re: Hehkutulpat.
Moniventtiili kansissa myös -93 ja ylös päin .Tekeekö sitten sitä vaihtamisen vaikeutta ja jumittelua kun on pitkä hehku??
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-