Joiken V230TD ruostekorjausta ja muuta.

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Rohkiana poikana pistin tilausta Viron suuntaan. Sieltä pitäs ensviikolla tulla ovien korjauspellit. Konepeltiäkin suunnittelin tilata, mutta jäi vielä hautumaan. Olihan tuolla alvadilla ainaki takaluukun pintapelti, mutta runko-osaa en äkkiseltään löytänyt tuolta. Mulla on tuo takaluukku vielä autossa kiinni ja auto on katoksessa pressun alla. Pitää sitten kun saa nuo muut ovet ja irto-pellit laitettua, niin hurauttaa tuo koppa talliin ja alakaa ihimetteleen lissää tätä Viton ruostumista.
Saa nyt nähä, miten äijän käy nuitten ovien korjauspalojen kans, että mimmonen pottusäkkiluukki siihen tulee. :D
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja pt »

Eikö tuossa korjauspalassa tule oven alaosaa?

Eli tuo yksi ovi menee joka tapauksessa hankintaan? Vai meinasitko hitsailla sen rungon ensin hyväksi ja sitten laittaa tuon korjauspalan?

Jos hyvä ovi löytyy, niin silloin tosiaan tuo bemarille tehty kääntely on ok ja tuohon myydään ihan tuohon tarkoitettuja pihtejä, jolla saadaan sauma käännettyä auki.
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

pt kirjoitti:Eli tuo yksi ovi menee joka tapauksessa hankintaan?
Tällähetkellä on tulossa etuovien ja liukuoven alareunoihin runko-osat ja pintapellit uudet. Ens tiistaita oottelen niinku jouluaattua konsanaan. :D
pt kirjoitti:Jos hyvä ovi löytyy, niin silloin tosiaan tuo bemarille tehty kääntely on ok ja tuohon myydään ihan tuohon tarkoitettuja pihtejä, jolla saadaan sauma käännettyä auki.
Semmoset pihit pitäs saaha. Kerro ihimeessa tarkemmin. Semmoset leviä leukaset lukkopihit löytyy, millä se puristellaan kiinni, aukasu niille ei onnistu huonostikkaan.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD eli Vito 110D

Viesti Kirjoittaja joikke »

Tuolla eka sivulla luki tämmöstä.
joikke kirjoitti: Jos tässä lähiaikoina alkais purkaileen tuota Viton tapasta. Aikaa ajattelin käyttää siten, että tammikuussa -13 kun loppuu ajoaika, niin siihen mennessä sais takasi liikenteeseen.
Jos ois ehtiny, niin ois ehtiny, muttaku ei ehtinyt. Jos se juhannuksena olis valmis. Jätetään vielä vuosi auki... :D
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Konepellin ruostekorjaus yrityksiä.

Oli nin paljon kiveniskuista lähteneitä ruostepisteitä, että päätin hioa kaikki maalit pois.
Kuva

Sauman aukaisin ja raapsuttelin ja hapottelin ruosteita pois. En viitsinyt tämän pidemmälle mennä tässä konepellissä. Jos ei ruoste pysy aisoissa, niin hommaan sitten uuen pellin.
Kuva

Kuva

Maalasin sauman ja taputtelin sauma kiinni maalin ollessa märkä. Tällä tyylillä maali ei halakeile, kun peltiä taittaa.
Kuva

Pintaan epoksi maalia myös. Tuli muuten hivoskeltua nuita ruostepisteitä lamellilaikalla, niin tuli pikkusen pakkelihommia, mutta niistä selevittiin.
Kuva
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Sieltähän ne korjauspellit tulla tupsahti kotio. Ihan käypästä tavaraa ainaki äkkivilikasulla. Mitä väki on mieltä nuista pintapeltien asennuksista yleensä, olisko järkeä liimata tuo pintapelti vai hitsulla kiinni? Kysymyksessä siis liittäminen vanhaan pintapeltiin. Lähinnä pelottaa tuo pellin vetely hitsatessa. Tässä on se hankalaa, että ei pysty tehdä saumaa esim. kylkilistan alle kun on ylempänäkin ruostetta ja nuo uudet pintapellit yltää n.10cm kylykilistojen yläpuolelle.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
klonksvaagen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 293
Liittynyt: Ti 27.12.2011 19:58
Paikkakunta: Punaraja

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja klonksvaagen »

Maltti on valttia. Paineilmalla tms. jäähdytellen. Unohtui laittaa, että tietysti hitsaamalla :oops:
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Ei oo tullut pintapeltejä hitsailtua autoon vielä tähän mennessä, mutta lukenu oon aiheesta ja muuten hitsuutellu autoja sieltä ja täältä. Ensin vaihan ne ovien runkojen alaosat ja sitte maalaan ympäriinsä ja sitten pintapelti päälle. Etuoviin nuo uudet runko-osat ei ihan riitä, mutta pittää sepittää omasta päästä jatko paloja, lähinnä nuissa etureunoissa on korroosi kivunnu ylemmäs.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Ruosteen poisto yrityksiä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Tietääkö kukaan, mistä saisi lisennystä CO2 pulloon, ku lopahti just ku olin päässy vauhtiin? Siis hitsuu suojakaasu. Oulun ja lakeuden alueen täyttöpaikat, mitkä olis mahdollisesti lauantainaki auki, kiinnostais.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Tarvis suojakaasua...

Viesti Kirjoittaja joikke »

joikke kirjoitti:Tietääkö kukaan, mistä saisi lisennystä CO2 pulloon, ku lopahti just ku olin päässy vauhtiin? Siis hitsuu suojakaasu. Oulun ja lakeuden alueen täyttöpaikat, mitkä olis mahdollisesti lauantainaki auki, kiinnostais.
Menee maanantaille kaasun hommaus...


Pikkusen puuhastelin tallissa tuossa joutessani.

Ensteks kuskin oven runko-osan alareunan vaihtoa.

Kuva

Leikkasin suunnilleen alareunan pois, mutta jätin varaa hienosäätöön. Sai paremmin pellin istumaan paikolleen, kun oli vanhaa otettu pois.

Kuva

Siinä kai se sitte on.
Kuva

Heppailu hommiin.
Kuva

Kuva

Sittepä se loppuki kaasu, nii aloin leikkeleen ovea pinta puoleltakin. Tuohon etureunaan vaihdan myös uutta peltiä vähän ylemmäski.
Kuva


Vänkärin oveenki leikkelin paikan tuolle uudella alareunan runko-osalle.
Kuva

Kuva

Samoten liukuoveen.

Tästä ajattelin käyttää irti tuon osan etualareunasta, mihin tulee liukuoven rullan kannake jutska ja hiekkapuhaltaa sen.
Kuva

Kuva


Niin vaikkei nyt tällepäivälle saanukaan kaasua, niin osaako joku vinkata jotain hyvää kaasupullon täyttäjää täältä Oulun seudulta. Raahessa tähän asti täytätelly töissä käyessäni.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
pt
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1238
Liittynyt: Ma 27.10.2003 17:47
Paikkakunta: Kouvola

Re: Joiken V230TD. Tarvis suojakaasua...

Viesti Kirjoittaja pt »

Tuleeko tuohon liukuoveenkin uutta ulkopeltiä?

Kivoja nämä ruostumaan..
W903 316cdi
W124 500E
Dodge Stealth R/T TT
Mustang '72 Convertible
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Tarvis suojakaasua...

Viesti Kirjoittaja joikke »

Liukuoveen tulee nyt sitte ulkopelti kans uusi. Se on puolet tuosta ikkunasta alaspäin olevasta pellistä. Turhaa jynssäsin päivä kausia nuita ruosteita nuista ovista, ku nyt sitte laitanki uutta peltiä. No tää on joskus tämmöstä. Olin siinä uskossa, että tuohon ei saa korjauspeltäjä mistään ja toisaalta olin aatellu, ettei ne oo nuin pahat nuo ruosteet, mutta paljastu sitte niin lahoiksi, ettei oikiastaan oo vaihtoehtoa ku uusata.
pt kirjoitti:Kivoja nämä ruostumaan..
Vaan ei voi meikäläiselle mittään... :D
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Tarvis suojakaasua...

Viesti Kirjoittaja joikke »

Sain etuovien runko-osat hitsuuteltua ja maalailinki jo epoksimaalit niihin. Vielä pintapelti hitsuutella niihin, ni alakais olle ne kasassa.
Tuli vaan pikku välirojekti hinurilla tuohon pihhaan. VW Transporter 2.5 Tdi ACV-moottorinen aj.670tkm.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Jakopää hypänny hampaalla ja yllä kuvatun kaltaista jäläkiä tuli. Moottori vaihtoon. Hihinalla ajettu aikalailla 90tkm eli olis just pitäny vaihtaa.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
JiiTee_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 659
Liittynyt: To 10.09.2009 11:19
Paikkakunta: Oulainen

Re: Joiken V230TD. Tarvis suojakaasua...

Viesti Kirjoittaja JiiTee_ »

joikke kirjoitti:Niin vaikkei nyt tällepäivälle saanukaan kaasua, niin osaako joku vinkata jotain hyvää kaasupullon täyttäjää täältä Oulun seudulta. Raahessa tähän asti täytätelly töissä käyessäni.
Perhana ku en aikasemmin huomannu.

http://www.yritystele.fi/yritykset/kayntiosoite/91686" onclick="window.open(this.href);return false;

On jopa ennen Oulaista, Limingasta jonkun 60km-70km matkaa. Pitäs saaha viikonloppunakin, ei oo tähänkään mennesä kalenteria katottu. :thumbup:
mb 300tdt s124 4matic 2+3 pa. -89 om606+hx50+pliipalaapa
mb 300td s124 -92

Ja entisiä niin monta ettei jaksa luetella.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD. Tarvis suojakaasua...

Viesti Kirjoittaja veskola »

Onko tietoa kenen valmistama hihna, liian tiukalla oleva hihna myös kuolee nopeasti. Laatuhihna oikealla kireydellä ja ehjillä hammapyörillä kestää varmasti 20tkm. Volkkariin saa hyvin uusia hammaspyöriä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. VW:n motin vaihtoa välillä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Contitech on hihnan valmistaja. En kyllä hokannu mitään erikoista hihnassa ja se oli kireälläkin. En huomannu kylläkään kattoa, missä asennossa kiristin oli ennenku purin tuota. Pikkusen oli nokka-akseli pielessä, kun alamerkki oli kohallaan. Ei oo ihan 90tkm edellisestä vaihdossta. Pumpun remmistä lähti hampaat ennen joulua tästä ja nyt sitte tämä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. VW:n motin vaihtoa välillä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Nyt olis portterin mootori irtaallaan. Minkä tuntuinen kuuluisi olla tuo kaksoismassavauhtipyörä kun se on irtaallaan? Tuossa se on semmonen, että kun kääntää toiseen suuntaan, se kääntyy vähän niinkuin tyhjaa ja sitten tuntuu niinkuin kääntäisi jousta vasten. Toiseen suuntaa ei käänny ollenkaan.
Oottako kukkaan perehtyny, että käykö tämmöseen portteriin Audista tai volvo v70/s80/850 2.5Tdi moottori?
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. VW:n motin vaihtoa välillä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Käytiin hakemassa Audi A6 Avant 2.5TDi -94 josta otettiin moottori portteriin. Eilen saatiin Audista motti pois ja purkailtiin siitä sopimattomat osat pois ja aletaan laitteleen siihen portterin apulaitteet ym.
Vois jättää tuon Audin ootteleen parempia aikoja niin rakentelis siihen uuden moottorin jossain vaiheessa ku on suht ehyt auto muuten. Pääsis tuohon Volsun vitoskoneeseen tutuksi.
Saa nyt sitte nähä, että miten Vito rojekti tästä eteenpäin etenee, kun pitäis enskuussa muuttaa Raaheen. Tuli yllättäin talokaupat tässä, ni joutuu omasta kotua muuttaan pois. On mulla säilytyspaikka raahessa tuolle vitolle, mutta en tiiä voiko sielä tehä autoa eteenpäin ja siksi toiseksi pitäs alakaa rakentaa uutta mökkiä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Joiken V230TD. VW:n motin vaihtoa välillä.

Viesti Kirjoittaja veskola »

Äläpäs muuten sitten heitä mitään ylimääräisiä osia siitä audin moottorista pois. Minulla voisi olla tarvetta niille, mitä osia siitä jäi yli ?

On justiinsa semmosen kaula auki ja hammashihnoja vaihdellaan molemmin puolin konetta, sikäli hauska moottori kyseessä.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. VW:n motin vaihtoa välillä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Pittää tässä tuumata, että jos alakais laittaan tuosta Audista itelle harrastemielessä autoa. Eli rakentelis siihen vähän vakiota virkeämmän tekniikan jne. Mutta voihan se olla että myynkin sen osina pois, kattoo nyt. Mietiskelin, että kannataisko alakaa tekeen tuosta portterin vanhasta koneesta tuohon moottoria. Pystyyköhän tuota kantta täytehitsaan, kun siinä on nuo venttilin tekemät kolot?
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. VW:n motin vaihtoa välillä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Terve taas. Nykkaisse alako vastustaan. Olis varmaan kannattanu tuumata pitempään, ennenku purkaa tuota Audia. Tilanne on nyt semmonen, että meillä on audin mootori menossa portteriin ja siitä puuttuu vielä jakopää (molemmat) ja nokka-akselin ynnä venttiilikoppa. Eli muutan siihen on istutettu jo portterin apulaitteet yms kiinni. Vaihdeltu kaikki heleposti vaihdettavissa olevat tiivisteet ym. No Eilen aloin passuutteleen nokkaa paikolleen. Nokka-akselihan kyllä kävis juu. Mutta nokka-akselin laakerikannet ei käy yksiin portterin venttiilikopan kans ja eihän niitä laakerikansia voi portterin omasta kannestakaan ottaa, ku niitähän ei voi sekotella. Toiseksi portterin ja audin kannen venttiilikopan tiivistepinta on erilainen (etureunan muotoilu) ja Audin huohotus systeemi on myös erilainen. Sitte tuli vielä mieleen, että onkohan nuissa koneissa öljynkierto muutenkaan lähelläkään toisiaan, kun audissahan moottori on tässä asennossa paikallaan \ ja transportterissa /.
Että tällöstä. Olis kannattanu uskoa kaveria, joka sanoi, että tuohon transportteriin ei käy kuin sama ACV-moottori samanlaisesta Bussi-mallista ja manuaali vaihteisesta vieläpä. Se tuntu hullulta, että ihan kaikinpuolin pitäs olla samanlainen auto, mistä motti otetaan. Eikä se varmaan ihan just jetsulleen samanlaisesta tarvii olla.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. VW:n motin vaihtoa välillä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Nyt olis muuttohommat tehtynä. Taas vois pikkuhiljaa alakaa palailla rojektien pariin. Portteri-rojektille kävi siten, että Audin moottori ei käynytkään siihen. Seuraavaksi kokeillaan Volvo V70 2.5Tdi D5252T moottoria, kun löyty sopivasti semmonen.
Vito oottelee vielä vuoroaan.

Kuva
Siinä on rojektit lähössä. Vitoon laittelin etuovet ja keulapellit paikolleen kuljetuksen ajaksi.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. VW:n motin vaihtoa välillä.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Sehän lähti käyntiin tuo Portteri Volovon D5252T-moottorilla. Hokasin, että Transportterin alakuperäsestä lohkostakin löytyi D5252T-koodi. Sitä taustaa vasten luulisi moottorin käyvän hyvinki portterin keulalle. Vielä pitää ajotus säätää VAG-comilla ja läjätä keula. Siihen tuli nyt volovosta vaan pelekkä moottori. Kaikki apulaitteet, turbo ja syöttöpumppu on alakuperästä Volkswagenia. En lähteny tekkeen tästä 140hv versiota niinku volovo oli. Jos olis oma auto niin sitten olis ehkä voinu harkitakki. Sehän olis vaatinu volvosta turbon ja syöttöpumpun ainaki.
Sitte omien rojektien parriin taas.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Nyt käyttiksen (s124) korjausta.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Nyt pitää välillä tehä tuohon käyttikseen (E300TD) pientä huoltokorjausremonttia. Vaihettavien osien listalla on ainaki etuiskarit, apusimpukan puslat ja kampiakselin etustefa. Sitte pittää vielä vänkärinpuolen takaiskarin ja hydrauliikka letkun litokseen vaihtaa kuparitiiviste ku oli kostunut.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Nyt käyttiksen (s124) korjausta.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Ny on taas lankku iskusa. Keula rauhottu uusien iskarien myötä, moottoriöljyvuoto ainaki väheni ratkasevasti stefan vaiholla ja peräki pyssyy taas asennossaan ku ei vallan vuotele ölijyjä kentälle.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Nyt käyttiksen (s124) korjausta.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Päivitetäänpä välillä tätä topiikkia. Vitorojekti on ollu nyt jäähyllä keväästä asti, ku ei oo ny paikkaa eikä varsinkaan aikaa laitella. Pitäs alakaa suunnittelutarveratkaisua ja rakennuslupa yms. hommia värkkään, niin pääsis joskus rakentaan ja muuttaan taas ommaan kottiin.
Mutta tuohon käyttöautona toimivaan farkkuun on jotain ylläpito remppoja tullu tehtyä. Tasonsäätö siinä välillä temppuilee edelleen siten, että toisinaan kuuluu auton käydessä suhinaa tasonsäätöventtiilistä ja auton seisoessa sammuksissa perä valuu maahan, mutta yleensä ei suhinoita kuulu ja perä pysyy ylhäällä.
Laitetaan ajankuluksi kuvia farkkumesen nykytilasta.

Kuva


Kuva

Takapuskurin lista on työn alla, kun siihen tuli reikä viimesyksynä. Pitäs vielä maalata ja laittaa takas paikolleen. Sais tuon etupuskurinki korjailla ku olis aikaa. Takaluukku vähän kukkii ym. Mutta ei mitään hälyttäviä vikoja tuossa farkussa tällähetkellä.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: Joiken V230TD. Nyt käyttiksen (s124) korjausta.

Viesti Kirjoittaja antti_k »

ookko raaheen muuttanu ja rupeemas rakentaa vai? aattelin tuosta alta 100km etelää :roll:
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Nyt käyttiksen (s124) korjausta.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Juu, tuli tuossa kevät talavella muutettua takasi tänne kotipitäjään. Ens kesänä pitäs jo kovasti pykätä talua ja tallia pystöön siniluotoon. :D
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Nyt käyttiksen (s124) korjausta.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Laitetaampa huvikseen kuvia, ku tuli vitoa käytyä ulukoiluttamassa.

Kuva

Kuva

Kuva

Hyvin lähti käyntiin. Sais nuo ovet hitsattua loppuun nii vois kiikuttaa ne maalarille.
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Avatar
joikke
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: La 11.02.2012 08:11
Paikkakunta: Brahestad

Re: Joiken V230TD. Nyt käyttiksen (s124) korjausta.

Viesti Kirjoittaja joikke »

Tulihan se tuo farkun puskurinlistaki valamiiksi. Vasemmalle puolen tuli reikä syksyllä, niin korjasin sen lasikuidulla takapuolelta ja silottelin pakkelilla ja maalailin kilikalipullolla maalit päälle.

Kuva
Mercedes 508D Schneidermobil -83/-89
Peugeot 406 2.1Td GrW-98
Entisiä noin parikymmentä, Mersuja, VAG-autoja ja muutama Toyota sekä tietenki Opel Kadett C -77
Vastaa Viestiin