Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Qtamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 12.06.2011 10:09

Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)

Viesti Kirjoittaja Qtamo »

Lyhyesti probleeman historia:
-moottorin vikavalo syttyy ajossa
-auto yleistesteriin --> ilmoittaa lambdan häiriöistä, valo sammuu, ei toimenpiteitä
-valo syttyy uudestaan ajossa
-mersuhuoltoon piuhan päähän, pitkä vikalista mukaan, ilmeisesti ei ole luettu vähään aikaan --> suurin osa vikailmoituksista johtuu akun alijännitteestä, kehotetaan vaihtamaan akku ensitilassa
-valo sammuu, mutta jää uudelleen käynnistäessä taas palamaan
-akut vaihdetaan, MUTTA valo jää yhä palamaan

Pitääkö lähteä taas pitkän kaavan kautta hakemaan vikaa vai voiko tuon valon kuitata vain pois ja miten? Kuinka todennäköisesti on oikea vika? Auto on koko ajan toiminut normaalisti. Tampereen seudulla ollaan pysyvästi, jos sais vaikka johonkin piuhan päähän, ettei tartte hätyytellä noita merkkihuoltoja.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)

Viesti Kirjoittaja atlas »

mielestäni jokin vika valo poistuu 3 starttauksen jälkeen jos ei enää löydy mitään vikakoodia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Qtamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 12.06.2011 10:09

Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)

Viesti Kirjoittaja Qtamo »

mielestäni jokin vika valo poistuu 3 starttauksen jälkeen jos ei enää löydy mitään vikakoodia.
No noita starttauksia on kyllä jo enemmän kuin kolme. Auton sais katsastaa helmikuussa, joten sikäli olis hyvä saada kondikseen. Ennen vanhaan jos autossa oli joku vika, niin sen huomasi ajossa, mutta nuo sähkö- ja viestintäpulmat on siitä ärsyttäviä, ettei niitä huomaa muusta kuin kojetaulusta..:|
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tampereella on jossakin tai lähistöllä forumilainen jolla olisi ihan oikea testeri tähän mersuiluun eli katsopa tuolta niin ei tartte viedä veholle tai toisen merkin testerille jotka eivät ymmärrä niin hyvin mersua.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Qtamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 12.06.2011 10:09

Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)

Viesti Kirjoittaja Qtamo »

Foorumilaisen testerin mukaan tosiaan katin jälkeiset lambdat toimii aika heikolla hapella. Kiitokset asianosaiselle! Muutakin sähköhämminkia autosta löytyi, mutta pitänee alkaa noista lambdoista. Vaikka siitä, että koittaa alittaa valtuutetun mersuhuollon lamdahinnat (yli 300€ stibale hyllyssä, autoon laitettuna toki vielä kalliimpi).
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Qtamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 12.06.2011 10:09

Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)

Viesti Kirjoittaja Qtamo »

Loppujen lopuksi tuo ensimmäinen yleistesteri osui oikeaan: nyt 2/4 lambdoista on vaihdettu ja vikavalo katosi. Tuo toinen sähköhämminki tipautti koko mittariston pelistä maanantaina. Mittaristo taas toimii, mutta eivät tuolla yleiskorjaamolla osanneet kertoa mistä se johtuu, että virta pätkii välillä. Pitänee palata asiaan jossain asiansa osaavassa korjaamossa myöhemmin.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)

Viesti Kirjoittaja kari v »

Qtamo kirjoitti:Foorumilaisen testerin mukaan tosiaan katin jälkeiset lambdat toimii aika heikolla hapella. Kiitokset asianosaiselle! Muutakin sähköhämminkia autosta löytyi, mutta pitänee alkaa noista lambdoista. Vaikka siitä, että koittaa alittaa valtuutetun mersuhuollon lamdahinnat (yli 300€ stibale hyllyssä, autoon laitettuna toki vielä kalliimpi).
Satasella saa toimivia tarvike lambdoja...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Qtamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 58
Liittynyt: Su 12.06.2011 10:09

Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)

Viesti Kirjoittaja Qtamo »

quote]
Satasella saa toimivia tarvike lambdoja...[/quote]

Lopulta sain nuo lambdat 500€:lla monimerkkihuollossa paikoilleen laitettuna. En tiedä oliko kallis vai halpa, siinä oli mukana myös tuota sähköhämminkien värkkäystä (vika poistui, mutta ongelma jäi).
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Vastaa Viestiin