Lyhyesti probleeman historia:
-moottorin vikavalo syttyy ajossa
-auto yleistesteriin --> ilmoittaa lambdan häiriöistä, valo sammuu, ei toimenpiteitä
-valo syttyy uudestaan ajossa
-mersuhuoltoon piuhan päähän, pitkä vikalista mukaan, ilmeisesti ei ole luettu vähään aikaan --> suurin osa vikailmoituksista johtuu akun alijännitteestä, kehotetaan vaihtamaan akku ensitilassa
-valo sammuu, mutta jää uudelleen käynnistäessä taas palamaan
-akut vaihdetaan, MUTTA valo jää yhä palamaan
Pitääkö lähteä taas pitkän kaavan kautta hakemaan vikaa vai voiko tuon valon kuitata vain pois ja miten? Kuinka todennäköisesti on oikea vika? Auto on koko ajan toiminut normaalisti. Tampereen seudulla ollaan pysyvästi, jos sais vaikka johonkin piuhan päähän, ettei tartte hätyytellä noita merkkihuoltoja.
Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)
Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)
mielestäni jokin vika valo poistuu 3 starttauksen jälkeen jos ei enää löydy mitään vikakoodia.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)
No noita starttauksia on kyllä jo enemmän kuin kolme. Auton sais katsastaa helmikuussa, joten sikäli olis hyvä saada kondikseen. Ennen vanhaan jos autossa oli joku vika, niin sen huomasi ajossa, mutta nuo sähkö- ja viestintäpulmat on siitä ärsyttäviä, ettei niitä huomaa muusta kuin kojetaulusta..mielestäni jokin vika valo poistuu 3 starttauksen jälkeen jos ei enää löydy mitään vikakoodia.

Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)
Tampereella on jossakin tai lähistöllä forumilainen jolla olisi ihan oikea testeri tähän mersuiluun eli katsopa tuolta niin ei tartte viedä veholle tai toisen merkin testerille jotka eivät ymmärrä niin hyvin mersua.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=114363" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)
Foorumilaisen testerin mukaan tosiaan katin jälkeiset lambdat toimii aika heikolla hapella. Kiitokset asianosaiselle! Muutakin sähköhämminkia autosta löytyi, mutta pitänee alkaa noista lambdoista. Vaikka siitä, että koittaa alittaa valtuutetun mersuhuollon lamdahinnat (yli 300€ stibale hyllyssä, autoon laitettuna toki vielä kalliimpi).
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)
Loppujen lopuksi tuo ensimmäinen yleistesteri osui oikeaan: nyt 2/4 lambdoista on vaihdettu ja vikavalo katosi. Tuo toinen sähköhämminki tipautti koko mittariston pelistä maanantaina. Mittaristo taas toimii, mutta eivät tuolla yleiskorjaamolla osanneet kertoa mistä se johtuu, että virta pätkii välillä. Pitänee palata asiaan jossain asiansa osaavassa korjaamossa myöhemmin.
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.
Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)
Satasella saa toimivia tarvike lambdoja...Qtamo kirjoitti:Foorumilaisen testerin mukaan tosiaan katin jälkeiset lambdat toimii aika heikolla hapella. Kiitokset asianosaiselle! Muutakin sähköhämminkia autosta löytyi, mutta pitänee alkaa noista lambdoista. Vaikka siitä, että koittaa alittaa valtuutetun mersuhuollon lamdahinnat (yli 300€ stibale hyllyssä, autoon laitettuna toki vielä kalliimpi).
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Re: Moottorin vikavalon kuittaus akunvaihdon jälkeen (S211)
quote]
Satasella saa toimivia tarvike lambdoja...[/quote]
Lopulta sain nuo lambdat 500€:lla monimerkkihuollossa paikoilleen laitettuna. En tiedä oliko kallis vai halpa, siinä oli mukana myös tuota sähköhämminkien värkkäystä (vika poistui, mutta ongelma jäi).
Satasella saa toimivia tarvike lambdoja...[/quote]
Lopulta sain nuo lambdat 500€:lla monimerkkihuollossa paikoilleen laitettuna. En tiedä oliko kallis vai halpa, siinä oli mukana myös tuota sähköhämminkien värkkäystä (vika poistui, mutta ongelma jäi).
Nyk. S211 E320. Ex-autot: japanilaisia (3 kpl) ja ranskalaisia (3kpl), pari fiiattia. Exien Moottorit väliltä 1.0-3.0, bensaa ja dieseliä, manuaalia ja tomaattia.