w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
santikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 17.09.2011 11:38

w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja santikko »

elikkä facelifti e320 cdi, ja automaatti. kaasupoljin on ärsyttävä. rauhallisesti kun alkaa poljinta painamaan niin ei tapahdu mitään, sitten hyppää kierrokset 1500:n, noin paikallaan kokeiltuna. ärsyttävää vaan kun sitten lähdetään aina hieman sutimalla ja "hyökäten", saa ens talveksi hommata taakse uudet nastakumit. onkos noissa polkimen antureissa ollut vikaa?

paljonkos muilla kuluttaa nämä väykyt, ja paljonko kulutusmittari näyttää? itsellä vie 8 paikkeille noin kaikkineen, mittari näyttää noin 5,9l/100km pitkällä matkalla:) optimistinen laite.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja RH »

Ei meidän vastaavassa autossa ainakaan ole moista "ominaisuutta".
Polttoaineen kulutus tietysti riippuu kovasti ajotavasta ja -suoritteesta, lämmityksestä, lämpiämisestä ja käyttölämmöista. Rouvan autolla keskikulutus koko viime vuonna oli 7,5 ja oikein pitkää siivua asiallisesti ja rauhassa muun liikenteen mukana ajellen kulutus on ollut jopa karvan alle 6. Tietokoneen mukaan pienin after start lukema on ollut 4,7 :mrgreen: .
Itse olen räknännyt, että tuon tietokoneen virhenäyttämä taitaa olla litran luokkaa, siis sen after reset-lukeman, joka näyttä pitkän aikavälin toteutuman. Nytkin taitaa useamman tuhannen talvirenkain taitetun kilometrin jälkeen olla 6,5 paikkeilla. Se after start lukema heittää arviolta reilu puolisen litraa. Noita saa kuulemma kalibroitua uudelleen, jos se ärsyttää.
Lämmöistä tuo kulutus on tosi tarkka, eli on syytä huolehtia maskin eteen varsinkin näillä keleillä peite ja termostaatin pitää olla kunnossa. Meidän autossa vuosi sitten syksyllä termari alkoi pettää ja lämmöt nousi enää vaivoin 80:een. useimmiten näytöllä oli jotain 77-79 astetta, eli sen kymmenen astetta pielessä. Polttoainetta alkoi heti mennä jo litran verran enemmän, vaikkei tuo vielä tuon kylmempänä käynyt.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6297
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Muistelen lukeneeni että jollain olisi ollut samanlainen 'kuollut alue' kaasua painaessa, en vain muista oliko syy asentoanturissa. Starilla tuota voisi tarkastella, ja samalla laittaa sen kulutusmittarin kohdilleen. Siellä on ihan % lukema jota muutetaan niin että näyttämä vastaa haluttua lukuarvoa.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

santikko kirjoitti:elikkä facelifti e320 cdi, ja automaatti. kaasupoljin on ärsyttävä. rauhallisesti kun alkaa poljinta painamaan niin ei tapahdu mitään, sitten hyppää kierrokset 1500:n, noin paikallaan kokeiltuna. ärsyttävää vaan kun sitten lähdetään aina hieman sutimalla ja "hyökäten", saa ens talveksi hommata taakse uudet nastakumit. onkos noissa polkimen antureissa ollut vikaa?

paljonkos muilla kuluttaa nämä väykyt, ja paljonko kulutusmittari näyttää? itsellä vie 8 paikkeille noin kaikkineen, mittari näyttää noin 5,9l/100km pitkällä matkalla:) optimistinen laite.
moi .paljonko autolle on kertynyt kilometrejä???
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja kari v »

Ei tuo "ominaisuudelta" kyllä haiskahda...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
santikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 17.09.2011 11:38

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja santikko »

autolla on ajettu noin 340tkm. staarin päähän kun tuon saisi... ja ohjelman sisään. onhan tuolla kaupunkiajoa hemmetisti, mutta tuo keula pitäisi kyllä pahvittaa. samoten tuosta kaks-satasesta.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja RH »

Jos kaupunkiajoa on, niinkuin itse sanot, hemmetisti, niin tuohan menee oikeastaan ihan pienellä polttoaineannoksella.
Itse juuri vaimon autolla lenkiltä tulleena oikein tunnustelin tuota kaasupolkimeen vastaamista ja paha verrata kun ei ole verrokista muuta tietoa kuin kuvailemasi, mutta kyllähän tuokin paikallaan kun kaasua painelee, niin kieltämättä laiskasti ensin siihen polkimen liikkeeseen varovasti paineltuna reagoi, mutta pienellä viiveellä sitten aika ärhäkästikin pyrkii kierroksia nostamaan. Liekö sitten ahtimen paineista vai mistä johtuva? Mutta ei sillä silti mitenkään vaikea ole liikkeelle pehmeästi syöksähtelemättä lähteä.
santikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 17.09.2011 11:38

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja santikko »

tässä kun on semmonen että se ei reagoi ollenkaan ennenkuin sitte hyppää sinne noin 1,5Krpm. alusta asti sitä vähän ihmetellyt.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Anturin puhdistus tai vaihto.
Voi olla ihan samanlainen osa joissa on sähköinen kaasupoljin.Numerot ylös siitä osasta ja googleen tai soittoa kl-osiin ja he tekevät osasta tarjouksen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

santikko kirjoitti:tässä kun on semmonen että se ei reagoi ollenkaan ennenkuin sitte hyppää sinne noin 1,5Krpm. alusta asti sitä vähän ihmetellyt.
Ja kierokset siis ei nouse aluksi vasn kerralla pompaa sinne ~1500
Jos niin tarkistele se kasun asenon tunnistin,
Jos taas kierokset nousee tasaiseti mutta auto ei jaksa lähteeä liikeelle
Enne kuin on se 1500 kierrosta ja sitten lähtee sutien
Niin tarkistella laatikon suunta öljyn määrä ja että ei ole vuotanut sitä,
ahtovuodot,

Jos vaivva on ollut koko ajan tai laitettu joku ohjelma sen jälkeen heti tullut niin
Lähi aikoina on myös saman tyypistä vaivaa ollut muutamissa
Autoisa joihin joku laitanut ohjelman yksi oli tamperrelta ja toinen tursta,
(Ne on nyt kunnossa)

E:polkimen anturin voi tarkistaa yleis mittarilla
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
santikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: La 17.09.2011 11:38

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja santikko »

pitääpä tarkastaa tuo polkimen anturi. vaihde vapaalla ei muutakuin ehkä mittari hieman värähtää liikkeen alkupäässä, sitten pompsahtaa sinne puoleentoista. en tiedä onko tässä mitään ohjelmaa, on kyllä ollut tarkoituksena laitattaa. koskas cdi203 lähtee tännesuunnalle kierrokselle? :)

hitto kun tuli se varaosapirssikin myytyä tonnikalapurkeiks, siitä olis voinu nykästä varaosan...
Avatar
mlowner
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 237
Liittynyt: Ti 06.04.2010 18:56
Paikkakunta: 4-tie akselilla Helsinki-Jyväskylä

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja mlowner »

Kuulostaa ihan äkkiseltään siltä, että kaasupolkimen potentiometri näyttää virheellisiä arvoja...
Potentiometrin voi tarkastaa yleismittarilla kun mittaa vastusta ja kääntää potentiometriä (tai polkee kaasua) niin vastuksen pitäisi muuttua tasaisesti. Jos ei muutu, tai jännitelukema hyppii tai kulkee väärään suutaan on potentiometri rikki.

Täysin sama toiminto kuin testerillä, siellä tämä sama vain voidaan tehdä ilman purkamista vain lukemalla tietokoneelta potentiometrin asentoarvoa ja polkemalla kaasua...
Kolmannen polven Mersumies, vauvasta asti mersun Dieselin raksutusta kuunnellut ja sitä rakastanut. Nykyään intohimoinen Star-Harrastaja. Kaapelit löytyy kaikenikäiseen kalustoon, valistuneita arvauksia tarjolla 4-tien varrella akselilla Jyväskylä - Helsinki.
---------------------------------

Oma:
R170 SLK 230 K
Im Memoriam:
W176 A 160 Cdi

Perheen:
W603 Sprinter 216 CDI
W163 ML 270 CDI
Remontissa apupoikana nähdyt ja kyydissä olleet:
W124 250 D, S202 220 D
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: w210 kaasupolkimessa vika vai ominaisuus?

Viesti Kirjoittaja simoks »

eihän sulla vois olla yhtä pieni ropleema ku mulla tänäaamuna että kaasupolkimen alaosaan maton ja polkimen väliin jäätynyt kengistä jääkökkö joka jumitti poljinta? Meinasin saada sydärin aamulla ku kiekat hyppäs tappiin paikallaan ku hipasin poljinta sen takia kun jäi "päälle" tuon jään takia. Teki hyvää vanhalle myllylle taas kun kylmänä kiekat jäi rajottimeen kunnes sai kädellä vedettyä takasi :D
W210 E320cdi
Vastaa Viestiin