Tästäkin viestiketjusta olisi tullut parin vastauksen mittainen jos aloittaja olisi niputtanut tämän harkitsemansa purkuauton viat ja hinnan kerralla aloitusviestiin. Taisi olla neljäs vastaus jossa ponnekkaasti jo todettiin UNOHDA....
Ei paskaa kannata ostaa jos ei ole peltoakaan....tuo ei todellakaan ole missään nimessä 2000€ arvokkaampi kuin kunnossa olessaan ilman mainittuja vikoja!
Noista JarkkoN laittamista kannattaisi lähteä liikkeelle jos mielii autoa jolla ajaa ekä korjailla kokoajan.
E220 CDI T A, 343 tkm, 11.999 e
Uusittu mm.SBC jarrujärjestelmän yksikkö VEHOLLA 31.7.2012, pelkkä osa maksoi 2080e. On näissä mersuissa heikko lenkki, mikä pamahtaa rikki ihan milloin vain, jos ei ole vielä uusittu! Myös takapään jarruputket uusittu VEHOLLA 6.8.2012. Takapään kummatkin ilmapussit vaihdettu kans vuoden sisällä. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5073083" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt meikäläinen alkaa sivuuttamaan nämä aiheet Jos haluaa VÄKISIN ostaa auton jolla on ajettu vaikka mitä ja missä on vikoja 3-5t€ verran niin sen kun vaan ostelee
Tuleepa ainakin taas yksi jamppa lisää joka ostaa aivan paskan yksilön jota ei sitten ole varaa laitella kuntoon ja näinollen kauhea pettymys ja "mersuKammo" Jos nyt on kyseessä ensimmäinen auto niin mitä jos ostaisi vaikka jonkun vanhemman, vähemmän ajetun ja KUNNOSSA olevan yksilön.. Autonhan kun hommaa(ensiauton) niin onhan sillä nyt jumalauta mukava ajella eikä seisottaa sitä pajalla kuukausitolkulla Mutta juu, päätös on yksin ja ainoastaan sinun kuten myös rahat eli tee itse päätös ostatko auton vai et=) Näitä samoja w211 kirjoituksia kun näyttää olevan jo vino pino topicin aloittajalla.
SE TOIMII SITTENKIN!!! VAI TOIMIIKO SITTENKÄÄN???
EX-W123 200 B (1982)
EX-W123 240 D (1980?)
EX-W203 C180 sporcoupe (2001)
EX-Vito 112cdi (2001)kutiteltu
EX-C124 300CE-24 (1991)kesäKisu
EX-W220 S500(1999)Paras ajaa, huonoin omistaa
EX-Triumph Speedmaster (2010)
R129 500SL(1990)Remmillä ;)
BMW 330XdA(2001)Käyttö-katiska
Suzuki m1800r(VZR) (2006)
W210 E55 AMG(1998) Nykyinen kesäKisu
Mulla kanssa huutaa välillä kun lyö kylmänä käyntiin. Mutta jos laittaa puhaltimen pois päältä ja käynnistää sekä odottaa pari sekuntia ja laittaa sitten päälle niin eipä huuda.
Siis yli - 10c asteen pakkasilla.
MB E 270 CDI 2002.
Viimeksi muokannut juppee, Ke 26.12.2012 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Välillä tulee mieleen nuo 1980 luvulta silloisten autolehtien kyselypalstat tyyliin jos olisi tarjolla 20 vuotta vanha auto mallia x vain pientä pintalaittoa vailla. sahajauhoa perässä etc.
Minun mielestäni uskaltaako ostaa merkkiä X jolla on malli Y ja ajettu paljon ja kysymys uskallanko ostaa. Ensiksi nimimerkistä päätellen olet saamassa ajokortin ja autokuume on kovimmillaan. Mieti auton käyttötarkoitus, paljonko sillä pitäisi ajaa vuodessa ja pystytkö itse sen huoltamaan ja maksamaan. Jos hankintakriteeri on poppikoneet joilla pystyy soittamaan ikäisellesi sopivaa musiikkia kuten villekallee tai robinia kimulin istuessa vieressä unohda kokoasia koska sen jälkeen sinä olet niin pa. ettei kimulin kanssa ole varaa polttaa lilongeja kartsalla. Jos sinulla on kiikarissa käytetty auto ja olet vakaasti aikeissa hankkia sitä, ota koeajoon sovi jonkun ammattitaitoisen asentajan kanssa sen kunnon arvioimisesta. Minä luottaisin siihen enemmän kuin tuntemattomien neuvoihin internetissä.
Päiviä!
Sain tossa kaverilta kuulla että täällä jutellaan meikäläisen autosta. Eikö teillä mitään muuta tekemistä ole kun muiden pilkkaaminen ja autojen haukkuminen? Melko turhaa tällainen jauhaminen.
Olen siis kyseisen auton omistaja ja auto ollut mulla tasan kaksi vuotta. Autoon on vaihdettu n.4000 euron edestä osia hommaamastani purkuautosta näinä kahtena vuonna, mm. vaihteisto, turbiini, kardaanin kannatinlaakeri(uusi osa), Comandin radio Audio 20:n kasettisoittimen tilalle, jossa tällä hetkellä ei cd:t pelaa, EI TULE ERROR-TEKSTIÄ, ei vaan tunnista levyä, yleensä PÖLYN ansiota, muutaman olen putsaillut, jonka jälkeen toiminut moitteetta!!!
Omissa autoissa ei aina riitä mielenkiinto korjata pikkuvikoja, töissä saa tarpeekseen. Vaihteiston temppuilun vika ON KYB:ssä, tiedän kyllä turbiinista johtuvat laatikko-ongelmat, Sama juttu tässäkin viassa, omia ei jaksa pajottaa, ellei pakko. Autossa EI ole Keyless-Go-varustetta, pelkkä nuppi ja rätti vaihdettu keppiin, nupissa nappi sillä KG-autosta joskus jäänyt! Mikä SBC:hen tulee, sitä ei ole ohjelmoitu POIS PELISTÄ, vaan käyttöiän ja huoltokynnyksen koodauksia muutettu, kauas hamaan tulevaisuuteen. Mekaaninen pumpun hiilien loppuminen voi tulla eteen. Koodauksia ei pysty merkkiliikkeiden star diagnosis-testereillä tekemään vaan näihin lisäohjelman ajamalla tulee testerin valikkoon saksankielinen rivi jonka kautta se onnistuu. Jarrut autossa on helvetin hyvät, mutta pojan(ola94) koeajaessa oli pääkallokeli ja kokematon kuski, juuri kortin saanut.
Tämä siantappo-juttu on sillä tavalla että sisätilan puhallin huutaa hetken kovilla pakkasilla kun kylmästä käynnistää, tämä tyyppivika 211:lla, loppuu kun sammuttaa ja laittaa uudelleen täysille!
Remmin kitinään selitys on vanhasta kovettuneesta hihnasta, ja kiristäjän rullasta, AUTOSSA EI OLE VESILATURIA JA VAPAAKYTKINTÄ. Ja ohjaus ei puolla, ratti kylläkin vinossa kulmista johtuen. Tiessä kuperuus ja jäävallit jonka vuoksi veti oikealle,ei tuntunut sitäkään ymmärtävän!
Nämä kaikki on selitetty tälle työharjottelijalle(ola94), joka meillä töissä hetken palloili! Taitaa olla ymmärtämis- tai kuulovaikeuksia!!
Oliskos tässä nyt tarpeeksi faktaa tästä autosta, ja jos joku tonnilla vastaavia myy, voisin niitä samatien vaikka kymmenkuntakin ottaa , vaikka osiksi!
T: Auton "kuutamolla oleva" onnellinen omistaja
Viimeksi muokannut AS-254, Ke 16.01.2013 21:58. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Suurin osa kuolaa näitten perään ja ei ole varaa tai uskallistusta ostaa.
Luullaan ,että samat viat on kaikissa ja katsokaa hyvät ihmiset km määrä ,moni auto on jo paalissa ennen puolta miljoonaa km.
.
No, minä en ole tähän topiikkiin aikaisemmin kirjoittanut, mutta aiheesta haluaisin kuitenkin jotain kirjoittaa minäkin.
Kyllähän totuus on se, että jos auto on jo vanha, paljon ajettu, tosi paljon, eikä kunnossa, niin eihän sillä nyt oikeasti ole oikeen mitään arvoa.
Tähän ei liity solvaamista tai mitään muutakaan antipatiaa, asia on vaan näin.
Olipas vaikka kuinka mersu.
Eikä sellaista voi suositella, eikä oikeastaan rehellinen ihminen edes myydä kenellekkään ainoaksi luotettavaksi käyttökulkineeksi.
Muuten tästä topiikista ja sen annista ja järkevyydestäkin minulla on kyllä mielipide, mutten sitä nyt viitsi erikseen kertoa ....
Eikä tässä ole mitään epä selvää...auto on halpa ja kaikki tietää että pitää varautua kilometrien tuomaan remontti määrään.
Välttämättä ei tule mitään pitkiin aikoihin..aski vaihdettu(käytetty9 ja omistaja selittänyt perinpohjin mitä on tehty ja mikä mättää nyt ja miten sen saa kuntoon.
No nuoriso nyt on tollanen ja itsekin taisin olla epäluuloinen jos olisi kiima päällä halvasta ,uudemmasta autosta jossa nyt on kilsoja paljon.
Voi olla Saksassa että tollanen mb ois ruuvattu alle 400tkm ja Suomalaiset näitä ostelee vähän ajettuna ja tosi hyvässä kunnossa ja ajelee vielä pitkään ilman remontteja ja eiköhän tällaisia tapauksia ole tosi paljon suomessa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Yleensä näitä muka edullisia, huoltamattomia ja muutenkin epämääräisiä yksilöitä ei vaan saa ostettua niin halvalla kuin oikeasti pitäisi. Moni maksaa aivan liikaa kun auto kuitenkin näyttää lähes samalta kuin huippuyksilökin, ainakin vähän kauempaa katsottuna.
AS-254 kirjoitti:Päiviä!
Sain tossa kaverilta kuulla että täällä jutellaan meikäläisen autosta. Eikö teillä mitään muuta tekemistä ole kun muiden pilkkaaminen ja autojen haukkuminen? Melko turhaa tällainen jauhaminen.
Olen siis kyseisen auton omistaja ja auto ollut mulla tasan kaksi vuotta. Autoon on vaihdettu n.4000 euron edestä osia hommaamastani purkuautosta näinä kahtena vuonna, mm. vaihteisto, turbiini, kardaanin kannatinlaakeri(uusi osa), Comandin radio Audio 20:n kasettisoittimen tilalle, jossa tällä hetkellä ei cd:t pelaa, EI TULE ERROR-TEKSTIÄ, ei vaan tunnista levyä, yleensä PÖLYN ansiota, muutaman olen putsaillut, jonka jälkeen toiminut moitteetta!!!
Omissa autoissa ei aina riitä mielenkiinto korjata pikkuvikoja, töissä saa tarpeekseen. Vaihteiston temppuilun vika ON KYB:ssä, tiedän kyllä turbiinista johtuvat laatikko-ongelmat, Sama juttu tässäkin viassa, omia ei jaksa pajottaa, ellei pakko. Autossa EI ole Keyless-Go-varustetta, pelkkä nuppi ja rätti vaihdettu keppiin, nupissa nappi sillä KG-autosta joskus jäänyt! Mikä SBC:hen tulee, sitä ei ole ohjelmoitu POIS PELISTÄ, vaan käyttöiän ja huoltokynnyksen koodauksia muutettu, kauas hamaan tulevaisuuteen. Mekaaninen pumpun hiilien loppuminen voi tulla eteen. Koodauksia ei pysty merkkiliikkeiden star diagnosis-testereillä tekemään vaan näihin lisäohjelman ajamalla tulee testerin valikkoon saksankielinen rivi jonka kautta se onnistuu. Jarrut autossa on helvetin hyvät, mutta pojan(ola94) koeajaessa oli pääkallokeli ja kokematon kuski, juuri kortin saanut.
Tämä siantappo-juttu on sillä tavalla että sisätilan puhallin huutaa hetken kovilla pakkasilla kun kylmästä käynnistää, tämä tyyppivika 211:lla, loppuu kun sammuttaa ja laittaa uudelleen täysille!
Remmin kitinään selitys on vanhasta kovettuneesta hihnasta, ja kiristäjän rullasta, AUTOSSA EI OLE VESILATURIA JA VAPAAKYTKINTÄ. Ja ohjaus ei puolla, ratti kylläkin vinossa kulmista johtuen. Tiessä kuperuus ja jäävallit jonka vuoksi veti oikealle,ei tuntunut sitäkään ymmärtävän!
Nämä kaikki on selitetty tälle työharjottelijalle(ola94), joka meillä töissä hetken palloili! Taitaa olla ymmärtämis- tai kuulovaikeuksia!!
Oliskos tässä nyt tarpeeksi faktaa tästä autosta, ja jos joku tonnilla vastaavia myy, voisin niitä samatien vaikka kymmenkuntakin ottaa , vaikka osiksi!
T: Auton "kuutamolla oleva" onnellinen omistaja
4000€ osia?
Purkuosat hinnoiteltu siis uusien mukaan.
Oli miten oli ei kai kukaan yli 3 rahaa tuollaisesta mene maksamaan,itse maksaisin max.2000
Kyllä tota tolpparenkien mallia on tarjolla ettei tarvii ensimmäiseen retkahtaa.
--4000€ osia?
Purkuosat hinnoiteltu siis uusien mukaan.
Oli miten oli ei kai kukaan yli 3 rahaa tuollaisesta mene maksamaan,itse maksaisin max.2000
Kyllä tota tolpparenkien mallia on tarjolla ettei tarvii ensimmäiseen retkahtaa.--
Ilmota mulle jos saat EDES uuden laatikon ja comandin 4 "rahaan" niin haen pois, huomasitko tekstissä -mm.- (muun muassa), myös muita osia vaihdettu, en vain niistä viitsinyt mainita!!!!!
Auton arvo on myyjälle se mitä ostajat ovat valmiita maksamaan, mitä se tällä hetkellä lienee yli 500tkm ajetulla 211:lla sitä en tiedä mutta pyyntihinnat näkyvät olevan 8500 ylöspäin.
Niiden kommentit joita kyseisenlainen auto ei ostomielessä lainkaan kiinnosta eivät ole minkäänlaisia määritteitä auton arvolle.
AS-254 kirjoitti:Päiviä!
Sain tossa kaverilta kuulla että täällä jutellaan meikäläisen autosta. Eikö teillä mitään muuta tekemistä ole kun muiden pilkkaaminen ja autojen haukkuminen? Melko turhaa tällainen jauhaminen.
Olen siis kyseisen auton omistaja ja auto ollut mulla tasan kaksi vuotta. Autoon on vaihdettu n.4000 euron edestä osia hommaamastani purkuautosta näinä kahtena vuonna, mm. vaihteisto, turbiini, kardaanin kannatinlaakeri(uusi osa), Comandin radio Audio 20:n kasettisoittimen tilalle, jossa tällä hetkellä ei cd:t pelaa, EI TULE ERROR-TEKSTIÄ, ei vaan tunnista levyä, yleensä PÖLYN ansiota, muutaman olen putsaillut, jonka jälkeen toiminut moitteetta!!!
Omissa autoissa ei aina riitä mielenkiinto korjata pikkuvikoja, töissä saa tarpeekseen. Vaihteiston temppuilun vika ON KYB:ssä, tiedän kyllä turbiinista johtuvat laatikko-ongelmat, Sama juttu tässäkin viassa, omia ei jaksa pajottaa, ellei pakko. Autossa EI ole Keyless-Go-varustetta, pelkkä nuppi ja rätti vaihdettu keppiin, nupissa nappi sillä KG-autosta joskus jäänyt! Mikä SBC:hen tulee, sitä ei ole ohjelmoitu POIS PELISTÄ, vaan käyttöiän ja huoltokynnyksen koodauksia muutettu, kauas hamaan tulevaisuuteen. Mekaaninen pumpun hiilien loppuminen voi tulla eteen. Koodauksia ei pysty merkkiliikkeiden star diagnosis-testereillä tekemään vaan näihin lisäohjelman ajamalla tulee testerin valikkoon saksankielinen rivi jonka kautta se onnistuu. Jarrut autossa on helvetin hyvät, mutta pojan(ola94) koeajaessa oli pääkallokeli ja kokematon kuski, juuri kortin saanut.
Tämä siantappo-juttu on sillä tavalla että sisätilan puhallin huutaa hetken kovilla pakkasilla kun kylmästä käynnistää, tämä tyyppivika 211:lla, loppuu kun sammuttaa ja laittaa uudelleen täysille!
Remmin kitinään selitys on vanhasta kovettuneesta hihnasta, ja kiristäjän rullasta, AUTOSSA EI OLE VESILATURIA JA VAPAAKYTKINTÄ. Ja ohjaus ei puolla, ratti kylläkin vinossa kulmista johtuen. Tiessä kuperuus ja jäävallit jonka vuoksi veti oikealle,ei tuntunut sitäkään ymmärtävän!
Nämä kaikki on selitetty tälle työharjottelijalle(ola94), joka meillä töissä hetken palloili! Taitaa olla ymmärtämis- tai kuulovaikeuksia!!
Oliskos tässä nyt tarpeeksi faktaa tästä autosta, ja jos joku tonnilla vastaavia myy, voisin niitä samatien vaikka kymmenkuntakin ottaa , vaikka osiksi!
T: Auton "kuutamolla oleva" onnellinen omistaja
Mersuissa ja monissa muissakin autoissa on yleensä vaihteisto,kardaanin kannatinlaakeri,musiikkisoitin kunnossa,jos on navigaattori niin se on oma häpiä jos sellaisen on ennen myyntiä asentanut.Ei vaikuta paljon ajetun auton hintaan.Yhteenvetona voisi todeta,että autossa pitää olla kaikki siihen kuuluvat välineet mitä siihen on tehtaalla asennettu liikkumisen kannalta .Jos on uusia renkaita,vanteita moottoria yms.niin so watt.Se tekee ostamisesta helpomman,mutta ei se 624 tkm ajettu mersunkaan hinta nouse sitä mukaan kun siihen ostetaan osia vaikkapa 4000 eurolla.
Vikisevät hihnat ja lämmityslaitteen ulinat on parin tonnin autojen ominaisääniä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Kommentteja lukiessa tulee väistämättä mieleen että moni kuvittelee esim. 300tkm ajetun vastaavan auton olevan automaattisesti virheettömässä kunnossa, tai kaikkien joiden hintapyynti on yli 2000 euroa. Saattaa olla aika karu paluu todellisuuteen jos noilla ajatuksilla ostaa auton
Ihan hyvä ulostulo auton omistajalta.
Toivottavasti saat autosi vielä myytyä, vaikka täällä vähän tietä hiekoitettiinkin.
Ihan yleisellä tasollakin olen odottanut jo jonkin aikaa autojen omistajilta kommenttia näihin avoimiin ja varsin tunnerikkaisiin arvioihin myynnissäolevista autoista, joihin tavan takaa täällä netissä törmää. Toisille kun kaikki autoaan myyvät on ns. vapaata riistaa, erityisesti ne jotka siitä leipänsä repivät. Ei se tosiostaja kysele netissä jonkun autoyksilön ominaisuuksia ja vikoja varsinkin jos on sitä itse käynyt ajamassa. Miten se vois saada jonkinlaisen analyysin esim 100 kilsan päässä olevalta ihmiseltä, jos se ei ole sitä vikaa itse nähnyt siitä puolen metrinkään päästä.
Tyyppijutut on erikseen ja ne kannatta kyllä oikeasti selvitellä valmiiksi jo ennen sitä ensimmäisen ko. yksilön koeajoa, jotta osaa kiinnittää oikeisiin asioihin huomiota. Turha sitä on mitään vertaistukiryhmää jälkikäteen netissä koota jonkun tietyn autoyksilön ympärille jos itse ei vaan osaa.
Voin myös kuvitella ne päällimmäiset ajatukset, kun joku tuntematon pistää lonkalta viidentähdenluokan arviota tietämättä autosta oikeastaan mitää muuta kuin sen, mitä on siltä yhdeltä toiselta tuntemattomalta kuullut ja miten se toinen on asiat edes ko. automallia paremmin tuntematta tulkinnut.
Ei tulis autokauppiasta meikäläisestä kun ei kestäis pinna. Omien käyttöautojen myyntikin on yhtä tervanjuontia, kun kuuntelet kaiken maailman jeesusteluja maalivioista ja kolhuista 13-vuotta vanhasta, lähes puoli milliä ajetusta vanhasta taksista, joka on myynnissä nettiauton halvimpaan hintaan. Ostaja voitti mun tapauksessa (taas) kun pistin hinnan sellaiseksi, että varmana menee ilman että saa sorakuormaa tai vuotavia hevosten juottopaljuja vaihdossa.
Dealeri tuossa kiteyttikin oleellisen itse otsikon autoon liittyen, joka tuntuu monelta ostohousut jalassa autoja katselevalta unohtuvan.
Harri S kirjoitti:Ihan hyvä ulostulo auton omistajalta.
Toivottavasti saat autosi vielä myytyä, vaikka täällä vähän tietä hiekoitettiinkin.
Ihan yleisellä tasollakin olen odottanut jo jonkin aikaa autojen omistajilta kommenttia näihin avoimiin ja varsin tunnerikkaisiin arvioihin myynnissäolevista autoista, joihin tavan takaa täällä netissä törmää. Toisille kun kaikki autoaan myyvät on ns. vapaata riistaa, erityisesti ne jotka siitä leipänsä repivät. Ei se tosiostaja kysele netissä jonkun autoyksilön ominaisuuksia ja vikoja varsinkin jos on sitä itse käynyt ajamassa. Miten se vois saada jonkinlaisen analyysin esim 100 kilsan päässä olevalta ihmiseltä, jos se ei ole sitä vikaa itse nähnyt siitä puolen metrinkään päästä.
Tyyppijutut on erikseen ja ne kannatta kyllä oikeasti selvitellä valmiiksi jo ennen sitä ensimmäisen ko. yksilön koeajoa, jotta osaa kiinnittää oikeisiin asioihin huomiota. Turha sitä on mitään vertaistukiryhmää jälkikäteen netissä koota jonkun tietyn autoyksilön ympärille jos itse ei vaan osaa.
Voin myös kuvitella ne päällimmäiset ajatukset, kun joku tuntematon pistää lonkalta viidentähdenluokan arviota tietämättä autosta oikeastaan mitää muuta kuin sen, mitä on siltä yhdeltä toiselta tuntemattomalta kuullut ja miten se toinen on asiat edes ko. automallia paremmin tuntematta tulkinnut.
Ei tulis autokauppiasta meikäläisestä kun ei kestäis pinna. Omien käyttöautojen myyntikin on yhtä tervanjuontia, kun kuuntelet kaiken maailman jeesusteluja maalivioista ja kolhuista 13-vuotta vanhasta, lähes puoli milliä ajetusta vanhasta taksista, joka on myynnissä nettiauton halvimpaan hintaan. Ostaja voitti mun tapauksessa (taas) kun pistin hinnan sellaiseksi, että varmana menee ilman että saa sorakuormaa tai vuotavia hevosten juottopaljuja vaihdossa.
Dealeri tuossa kiteyttikin oleellisen itse otsikon autoon liittyen, joka tuntuu monelta ostohousut jalassa autoja katselevalta unohtuvan.
Niin.. Koko tarinahan lähti liikenteeseen, kun 18-vuotias kaveri tuli kysymään kommenttia autosta johon olisi pistänyt mitä luultavammin ison osan omista rahoistaan. Ja tottahan joka sana on, mitä viesteissä on sanottu, että yli 600tkm ajettu mersu ei varmastikaan ole se järkevin vaihtoehto. Varsinkaan kun auto ei ehjältä tuntunut.
Omien (monilta osin karvaidenkin) kokemusten perusteella käytettyä autoa ostaessa merkittävimmät tekijät on omistajien lukumäärä, kauanko ollut edellisellä omistajalla ja omistajan ikä.
Nuo siis minun mielestäni vaikuttavat paljon enemmän, kuin mitä voi päätellä ajetuista kilometreistä, huoltohistoriasta/-kirjasta tai auton hinnasta. Toki on, kuten eräs viisas mies kertoi, "halpa auto tulee osamaksulla", mutta näin voi käydä myös kalliin kohdalla.
Mitä tulee näihin kyselyihin, että kannattaako ostaa sitä tai tätä, sanoisin, että se pitää ostaa mitä mieli halajaa jos siihen on varaa.
Itse aikoinaan kyselin myös viisaammilta mielipiteitä milloin mistäkin autosta. Lopulta huomasin, että jos haluan miellyttää muita, jää ainoaksi vaihtoehdoksi Carina E ja voin kertoa, että kovin olisi ollut tyhjää elämä autoilun nautinnon osalta, jos niitä neuvoja olisin kuunnellut.
Toki tyyppiviat on hyvä selvittää etukäteen, mutta täältä tai esson baarista on turha lähteä hyväksyntää hakemaan omalle hankinnalleen.
Kun ostat autoa Älä tee näin !!
-Lähdet heti koeajolle
-Olet yksin
-Olet kiireinen
-Myyjä on kiireinen.Sovi parempi aika.
-Tutkit autoa huonossa valaistuksessa
-Uskot mittarilukemaa vaikka huoltokirja ja muut dokumentit on vajaat
-Ostat auton tarkistamatta onko maksut hoidettu.
-auto on likainen
Halpaan kotteroon nämä neuvot on turhia,mutta jos hyvää käyttöautoa hakee jolla aikoo pitempään ajaa niin harkintaa peliin.
Vastenmielistä jos ensimmäiset viikot menee kädet paskasena autoremppaa tehdessä.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Jos ko. mallin mersulla on ajettu n.600 ja sitä on vähänkään huollettu ei se noin paskassa kunnossa voi olla.
Oikeat kilometrit varmaan lähempänä 800-900.
Kuten joku jo sanoikin paska levitetään pellolle.