OM605 rakentelua(Väyrysen renkaan vaihto)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
jmo2204
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 492
Liittynyt: To 23.11.2006 21:59
Paikkakunta: pirkanmaa

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja jmo2204 »

juu sama tae kyseessä kun turbollisessa. mittappas yläsilmän ympärys turbottomasta ja turbollisen kangesta. kyllähän tässä projektissa on hermoja koeteltu että hienoa että munkki käy ja sattuu turbollisen kankitakeet josta saa näppärästi kanget modattua turbon männille jos tarvetta ilmenee. pitääpä tarkastaa omat vapari koneet mitä sisältä löytyy mutta veikkaan että ne perus luuranrot siellä on ja jotka ei kestä kun sylkästä niin mutkalla ovat
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

jaska-r kirjoitti:No eiköhän sen jo ensitalvena pura ja kasaa vaikka silmät kiinni :D
Eipä tienny Jaska miten oikeassa olikaan :lol:
ALkaa jo nimittäin tulemaan tutuksi tuo mersun sielunelämä..

Pitänee mittailla se yläsilmä, vaparin männnät siinä oli kun olii 26 tappi, olisikohan mahdollista että olis sittne paksumpiseinäinen laakeri vaan yläpäässä.

Nyt kun olen miettinyt tuota hajoamista niin tuli myös semmoinen mieleen että tuo 1 pytty pyöri viileämpänä kokoajan. mutta en saa kuollaksenikaan mieleeni että oliko minulla tuo imusarjan kötöstys paikoillaan vai ei.
infrapunamittarilla heti auton käyntiin laiton jälkeenn aloin seuraamaan pakosarjan lähtöjä vuoronperään ja tyhjäkäynnillä jäi 6astetta jälkeen tuo ykkössylinterin pakopuoli, ja kierrätyksne jälkeen oli jo 12 astetta ero. Mutta voihan tuo olla kyllä ihan imusarjankin vikaa kun kohtuu suoraan tuolle ykköselle puhaltaa. Mutta täysin varma ei ole tekikö samaa ilman imusarjaakin.
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

jos se ykkösen kanki oli jo silloin mutkalla? ei niin paljoa puristusta ja ei niin paljoa lämpöäkään :roll:
w201 om605
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

sitä minä pohdiskelinkin, ja sitte se tyhjäkäynnillä röyhtäys ja pikkunen kitkerä tuoksu tyhjäkäynnillä viittais juurikin tuohon inan vääntyneeseen kankeen. jos tyhjäkäynnin laski 750rpm niin sillon tuoksu kitkerälle ja kone aavistuksen tärähteli, ja nosto sinne 850 niin pyöri kuin pitääkin.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Tuo kierokanki on aivan hyvin voinut aiheuttaa sen käryämisen tyhjäkäynnillä.
Mulla meni yhdestä ex 603 koneesta kanki pikkasen mutkille jolla mäntä jäi vain reilun millin oikeasta ykk:stä niin se myös kärysi sinistä tyhjäkäynnillä ja kylmänä ei meinannut millään käydä kaikilla.

Tuurin tynkää ollut ettei ole katkennut tuo kanki. :D
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Noniin. tuli hiukan tarkasteltua niitä veivejä tarkemmin. Ja kyllä niissä molemmissa lukee 604, heikommissa se lukee siinä alasilmän yläkulmassa kello 2 paikkeilla. Ja noissa jytjyissä sama 604 keskellä veiviä pituus suunnassa, lukee sen jälkeenm muitakin kirjain yhdistelmiä mutta en saanu selvää. Mittailin noita eroavaisuuksia ja painoero oli ainakin huomattava kun kädessä vertasi. LEveyttä ohuimmasta kohtaa 1.5mm enemmän. H-profiilin pohja 1.2 milliä paksumpi. ja jonkun kympin leveempi edestä katottuna. yläsilmä riskimpi. puolisen millä enemmän tavaraa, ja alasilmässä myös profiilin lähdössä useita millejä enemmän tavaraa. Toivotaan että nyt kestää.

Tänään tuli uudet veivit laakeroitua, ja männät laiteltua kiinni niihin. huomenna jos aamusta joutas sen niputtamaan. Tänään oli ylimääräistä ohjelmaa kun otettiin laatikko pois ja vauhtipyörä sai koneistusta osakseeen. Painoa riipaistiin pois hiukan että ei ihan niin maamoottori ole kuin ennen. Vieläkin kuitenkiin painoa vauhtiksella 17kg :lol:
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Kuva

jos sitä tänään nippuun
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

eilen niputin koneen, ja käytin käynnissä, yksi imuvena kantoi jälleen.. Noh eikun nokan alle yöksi. Aamulla jatkui, kone lämpimäksi ja tunniksi nokan alle. Ja kylläpä kehrää kivasti, ja hiukka erillainen tuo kierrosherkkyys vaikka noin pieni kevennys limppuun suhteessa kokonaispainoon.
Flekti tuntuu todella surkealta, tuntuu että menny visko paskaksi, tai sitten mulla päässä vikaa. Ei oiekin ala kunnolla missään tilassa tuo visko tahmomaan, eli ihan surutta kuuman koneen ollessa kärsii käsin pysäyttää. tuskin tuntee että lavat kolahtaa käsiin.? uutta visko siis paikoilleen.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja tomant »

Bryggi kirjoitti:...Flekti tuntuu todella surkealta, tuntuu että menny visko paskaksi, tai sitten mulla päässä vikaa. Ei oiekin ala kunnolla missään tilassa tuo visko tahmomaan, eli ihan surutta kuuman koneen ollessa kärsii käsin pysäyttää. tuskin tuntee että lavat kolahtaa käsiin.? uutta visko siis paikoilleen.
Mikset laita termostaattiohjattua sähköflektiä ohituskatkaisijalla, etkö luota tarpeeksi? Flektin käynnistyslämpötilan voisi silloin itse valita sopivaksi.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

täällä tapahtuu enemmän kahdessa päivässä kun mulla vuodessa :shock:
et muistais sitä pakosarjan mutkien kokoa?
w201 om605
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

tomant kirjoitti:
Bryggi kirjoitti:...Flekti tuntuu todella surkealta, tuntuu että menny visko paskaksi, tai sitten mulla päässä vikaa. Ei oiekin ala kunnolla missään tilassa tuo visko tahmomaan, eli ihan surutta kuuman koneen ollessa kärsii käsin pysäyttää. tuskin tuntee että lavat kolahtaa käsiin.? uutta visko siis paikoilleen.
Mikset laita termostaattiohjattua sähköflektiä ohituskatkaisijalla, etkö luota tarpeeksi? Flektin käynnistyslämpötilan voisi silloin itse valita sopivaksi.

tomant
sähköflekti tulee lisäksi kun saan tuon vaan ensiksi katsastettua. flekti löytyy jo ja sopii olmaan orkkis viskon kanssa, johdotkin vedetty relelaatikolle :D

Jekku, tarkista huomenna. mutta oisko ollu se 42mm siis ulko
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja Terho P »

tuo viskohan heräilee jossakin 90 asteessa jos sillonkaan jos oikein muistan, eli ei kannata ihan ekana sitä lähtee uusimaan. Itelläni ei oo minkäänlaista ropellia ollu sen jälkeen kun moniventtiili on keulalle pudotettu :shock: tosin kaupunki pyöritystä ei ole ollut seinäjokea suurempaa ja ainoastaan vähä varttimaililla kovina iltoina se pyys että laita kabiini kuumaksi :twisted:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(äSSä veivi)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Nyt sekavilla mielillä täysteho koeajon jälkeen. Enpä muista milloin ois tuommoisen maastuyrin kyydissä ollu. ahdot kun tuli peliin ja ahdonalainen hyppäsi kone rajoittajaan 4vaihteelle asti ja kiihtyvyys oli aivan käsittämätön jos sattui pitoja olemaan. Huomenna pitää asentaa löysempi hukkaportin kello kuin nykynen 1.8bar. Hiukan liika raakaa kyytiä, varsinkin vaparille. JA alas hommattava soppaa lisää että siellä jaksaa paremmin mennä.

Kuva

siinähän se alkaa olemaan, muste vielä märkää tuoreessa leimassa, kaikki muutokset otteessa.
Nyt alkaa se rakentelu :D

Mielenkiintoinen ilmiö ahtopainemittarin kanssa kun kokeilin täysteho vetoja. Adot ei juurikaan yli 1.3 noussut. Pakopaine nousi sitten kerrasta aina kahteen kun ahdonalainen tuli mukaan. Nyt mietityttää että voisiko olla niin hassusti kun hukkaportin ohjaus otetaan suoraan turbolta kompressorin pesästä ja sitten itse käytän imusarjasta noita ahtopaineita ahdonalaiselle ja syötölle. Eli voisiko nyt ollakin niin että loppupäässä paineet ei tuon yli nousekaan, mittari pelasi ja on uusi teollisuusmallin mittari?
En kyllä vielä ole kovin pitkää kaasupohjassa vetoa uskaltanut koittaa, mutta selvästi se mittari pysähtyy siihen 1.3 ja pysyy.

Jekku- 42.3 ulkohalkaisja ja olikohan sitä 3mm seinämällä olevaa
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: OM605 rakentelua(katsastettu)

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

kiitos tiedosta :thumbup:
oliko minkä kokoiset siivet ja pakopesä?
w201 om605
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(katsastettu)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Noniin, uudet puskurit paikoillaan ja levikkeet takana.

TUli vedäteltyä enemmänkin suljetulla alueella tuolla vehkeellä' ja todettua että paineet pysyy 1.6barissa kuin nakutettu ja pakopaineet menee .1-.2 bar ohi ainoastaan, ja huomionarvoinen juttu vielä että en kierrätä tuota autoa kuin sinne 4000rpm asti. ALkaa välitykset menemään silloin jo hurjaksi. Vaikuttaa pakopaineiden puolesta että onnistunut viritys tuo halkosarja. Ongelmia tuottaa tuo alavääntö. Miten sinne saisi tuota voimantuntua. ELi alle 1800rpm todella eloton ja sitten lähtee. Eli vapari toyotan myllykin tehokkaamman tuntuinen tuolla alueella. saako sinne mitenkään heräävyyttä alemmas kuin alasyötön lisäyksellä? olisiko mistään muusta äkkiseltään apua?
Myös kaasuvivuston liike ihmetyttää kun lähtee liikkeelle ,kaasua saa painaa parikymmnetämilliä ennenkuin mitään tapahtuu ja sitten puolet takas että kierrokset ei ala huutaa. Olisiko tälle kikkoja vai onko tämä vain mersun ominaisuus muiden joukossa
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(katsastettu)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: OM605 rakentelua(katsastettu)

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

Bryggi kirjoitti: Myös kaasuvivuston liike ihmetyttää kun lähtee liikkeelle ,kaasua saa painaa parikymmnetämilliä ennenkuin mitään tapahtuu ja sitten puolet takas että kierrokset ei ala huutaa. Olisiko tälle kikkoja vai onko tämä vain mersun ominaisuus muiden joukossa
Mää oon tämän saman asian kans takunnu... 617 motissa ja 606ssa pp dieselin isoelementtinen pumppu. Mukava ja kivasti polokimenasentoa totteleva se on ainuastaan kun alasyöttö on täysillä/lähes täysillä. :?
Rautamoottorisa sama pumppu kävi mynädieselin sääjösä ja sen jäläkeen toimi kun unelma. vaikka paino n. sentin verran kaasua, heti tuli liikettä. :shock: Että kai se siihen säätimeen liittyy.
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(katsastettu)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Tänään tuli hiukan pelattua tuon rikkonaisen tuulettimen viskon kanssa. Eilen sain vihdoin ja viimein pikkupurkillisen silikoniöljyä, ja tänään alkoi sitten hirvee öljynpumppaaminen sinne viskoon. 2h ättäröinnin jälkeen alkoi öljyä siellä olemaan riittävästi. ja visko paikoilleen. Hiukan kuulostaaa 200 volvolta, mutta pelaa kuitenkin kuten pitää. eli remontti onnistunut, pitää paripäivää ajella ja kuulsotella, jos ei pyöriminen rauhoitu niin pitä sitä bi-metalli liuskaa hiukan vääntää jos se sillä hiukan rauhottuisi.Hiukan tuli alasyöttöö lisättyä, positiiinen vaikutus tuohon alavääntöön, eli huomenna lisää vielä vartti tai puol kiekkaa..
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(katsastettu)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

No joo, hiukan ärsyttää (ainakin naapureita) tuo rapina kolina tuosta koneesta kylmänä ja ajossa. Olsikohan ideaa nostaaa suutinten avautumispoaineet johonkin 125barin? tuntuu vaan niin matalalta nuo tehtaan arvot, tosin onhan nuo jo tippuneet sinne 100bar tuntumaan muutenkin, hiukan saisi noita rapinoita laskettua alemmas, jos jollain suutin irtaallaan, tai tietoja niistä shimmiprikkojen koosta niin olisin kiitollinen niiden mitoista.

Ajoitus tällähetkellä 17astetta eykk. ja mitattu valmettityylillä ja herlevin merkistä.
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(katsastettu)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Eikös isompi avautumispaine tuota terävämmän äänen samalla?

Ja ne shimmi prikkojen koot taitaa olla ihan suutinkohtasia, ei voi ottaa jostain muusta suuttimesta ja päätellä muissa olevan samat. Eli suuttimet palasiks ja kaikkien mittaus ja paksuntaminen sen mukaan. Miten se taas menikään, satku toi lisää ?baria?
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(katsastettu)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

satku ja bari taisi olla tässä suutin tyypissä. luulisi tuon hiukan helpottavan tuota palotapahtumaa korkempi paine/parempi sumu. shimmejä olisin hakenu dieselkorjaamolta huomenna jos olis saanu tietoon nuo halkaisijat, ei tartteis montaa päivää seisottaa autoa suotta. ja paikallinen dieseltalo niin palvelualtis että suotta heiltä kysyä mikä shimmi koko on.
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(Avautumispaineiden nosto?)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Tänään tuli tilattua uudet kärjet suuttimiin, bossilaiset, ensiviikonloppuna paikoilleen, jos tuo hiukan siistiytyisi tuo käyntiääni. Mutta mitenkäs ne paineet ?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(Avautumispaineiden nosto?)

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mistäs oli kyse ? Turbomootorissa vakio avautumispaine on 135 Bar. Vapareissa lienee 115 Bar, mutta en ole ihan varma. (no ainakin vajaaventtiilisessä :oops: )

Kyllä, tuonkin mukaan on 135 Bar: http://mbworld.org/forums/diesel-forum/ ... stion.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: OM605 rakentelua(Avautumispaineiden nosto?)

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

Bryggi kirjoitti:Tänään tuli tilattua uudet kärjet suuttimiin, bossilaiset, ensiviikonloppuna paikoilleen, jos tuo hiukan siistiytyisi tuo käyntiääni. Mutta mitenkäs ne paineet ?
Näyttäs simmilevyt olevan alkaen 1.00mm ja aina 0.04mm välein 1.98mm asti.
Eli vanhat joutuu mittaan ja ottaa sitten paksummat tarpeen mukaan. Mersun kautta ei saa, mutta jostain dieselpajalta varmaan joku simmivalikoima löytyy, jotka noita esikammio suuttimia korjaa. :idea:
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: OM605 rakentelua(Avautumispaineiden nosto?)

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Kenen tekemä pumppu tässä oli?
Kumipää
Mersumies
Mersumies
Viestit: 821
Liittynyt: Ti 23.10.2007 13:20
Paikkakunta: Kalajoki

Re: OM605 rakentelua(Avautumispaineiden nosto?)

Viesti Kirjoittaja Kumipää »

Itte nostin turbosta paineet sinne n.145 baariin, 603+ oikeen vanha mynän 7, rapinat loppu kuin seinään.
Jeemulta sai noi shimmejä, kokoja ei enää muista, on niin kauan aikaa, mutta ääni muuttu huikeasti.
Kyllähän siellä sopan määrä hiukkasen laskee kun oikeen painetta nostaa, mutta haitanneeko tuo.
Star/bittiTuikkaukset Kalajoella.
Bryggi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 236
Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(Avautumispaineiden nosto?)

Viesti Kirjoittaja Bryggi »

Kyllähän tuossa kökkyrässä tulee soppaa riittävästi, eli pienet määrien laskut ei haittaa.

Herlevin pumppu tasapää seiskoilla. Voihan se olla ominaisuuskin, mutta itse olisin tuon liian suuren pisarakoon ja kuluneen kärkien kannalla. Kuulat on esikammioissa tallessa kun viime veivin väännöllä varmuudeksi tarkastin.

lisäsin ennakkoa tuosta alkuperäisestä 16asteesta tuonne 17 ja rapiat niin rapina hävisi lähes täysin, mutta sitten kasvoi sarvet ja ruuvasin lisää kakkua alas niin alkoi sama rapina uudestaan. JA se alasyötön vähennys ei ole vaihtoehto enää :silent:

Kuva
Sultzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 858
Liittynyt: Su 15.06.2008 14:04
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(Avautumispaineiden nosto?)

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Tasapää on aina tasapää :) Itelläkin joku ppd tasapää pumppu niin mukavasti tommonen 606 ropisee :think:
Käyttis: W210 E55 AMG -00
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: OM605 rakentelua(Avautumispaineiden nosto?)

Viesti Kirjoittaja j.a »

mitähän ,jos laittais vielä aikasemmalle20 jopa22 ja kokeilis....
Diesel on puhtaampi
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: OM605 rakentelua(Avautumispaineiden nosto?)

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ei sitä ennakkoa pidä loputtomasti säätää!
tasapäällä monivena rapisee melko paljon, lähes koko kierros alueen
w201 om605
Vastaa Viestiin