E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

Te paremmin asioista ymmärtävät, neuvoa kysyisin:Missähän ko. suodaitin sijaitsee (dieselistä on kyse). En löytänyt käyttöohjekirjasta avitusta.
Mursuni kun taisi saada sudattimen tukoksen, satuin tankkaamaan viimeiset nafat yhdeltä asemalta taannoin.

Mikäli tuon suodattimen saisi itse vaihdettua, saisin ajettua huoltoon.

Neuvosta eutukäteen kiittäen
Väyrynen vm 2002, Eli E270CDI
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Moottorin suojamuovi pois ja siinä se aika esillä on (en muista meneekö yli jotain mitä pitää irti ottaa):
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... 17bf6fa389" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannattaa hommata niitä letkujen o-renkaita kans valmiiksi ja vaihtaa kaikkiin mitkä joutuu irroittamaan, ne kuitenkin on kovettuneet ja alkavat vuotamaan. Vaihdon jälkeen mahdollisimman täyteen naftaa, vaatii aika monta starttia ennenkuin hörähtää (akku täyteen latinkiin).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Samuli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 135
Liittynyt: Ti 04.01.2011 21:06

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja Samuli »

No siitä koneen päältä riipaset sen muovihässäkän pois niin siinä etupäässä konetta pitäs olla patruunasuodatin. Tässä on varmaan vielä se malli jossa on keskellä sillä valkosella klipsillä kiinni se letku, niin sen kanssa varovasti ettet katkaise sitä. Täytä puhtaalla naftalla se uus suodatin niin saat helpommin käyntiin.
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

MiHe kirjoitti:Moottorin suojamuovi pois ja siinä se aika esillä on (en muista meneekö yli jotain mitä pitää irti ottaa):
http://images.neoriginal.ru/index.php?c ... 17bf6fa389" onclick="window.open(this.href);return false;

Kannattaa hommata niitä letkujen o-renkaita kans valmiiksi ja vaihtaa kaikkiin mitkä joutuu irroittamaan, ne kuitenkin on kovettuneet ja alkavat vuotamaan. Vaihdon jälkeen mahdollisimman täyteen naftaa, vaatii aika monta starttia ennenkuin hörähtää (akku täyteen latinkiin).

Tuhannet kiitokset erityisesti kuvasta, se auttaa tosi paljon. Minä kun olen tälläinen liki 50v tätsy ja n. 250 km päässä kotoani... +huoltoni on 170 km päässä (meitä akkoja huijataan tosi helposti, joten ymmärtänet miksi en suostu muita kuin omaa luottohuoltoani käyttämään, sijaitsee muuten Huittisissa /laittaisin nimen, mutta mainostaminen on kiellettyä tällä foorumilla/). Lue: koitan saada itse tuon suodattimen vaihdettua, jotta saan ajamalla nelipyöräisen ystäväni huoltoon. Hinauspalveluun kun soitin ja kysyin: ottaisivat :( tonnin siirrosta.
Mursuni ja minä olemme vuosia tehneet hyvää yhteistyötä ja on ensimmäinen kerta kun olen jäänyt tielle. :thumbdown:
Jos vielä haluat avittaa, laitatko "ostoslistan", mitä muuta ostan, kuin suodattimen, jotta saan homman tehtyä.

Kiittäen
väyrynen02,
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja tempera »

Väyrynen02 kirjoitti:Te paremmin asioista ymmärtävät, neuvoa kysyisin:Missähän ko. suodaitin sijaitsee (dieselistä on kyse). En löytänyt käyttöohjekirjasta avitusta.
Mursuni kun taisi saada sudattimen tukoksen, satuin tankkaamaan viimeiset nafat yhdeltä asemalta taannoin.

Mikäli tuon suodattimen saisi itse vaihdettua, saisin ajettua huoltoon.

Neuvosta eutukäteen kiittäen
Väyrynen vm 2002, Eli E270CDI
Vaihdoin omaani E320cdi polttoainesuodattimen. Vaihdoin kaikkiin letkuihin pienet klemmarit koska ne klipsit tuntuivat heikoilta. Enkä täyttänyt suodatinpurkkia millään vaan starttailin vaan käymään. Muutaman kerran se otti ennen kun lähti ja näissä malleissa on automaattinen ilmaus. Siinä purkin kannessa on jonkinlainen momentti mutta riittää kun kiertää käsin niin kireelle kun saa.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

tempera kirjoitti:
Väyrynen02 kirjoitti:Te paremmin asioista ymmärtävät, neuvoa kysyisin:Missähän ko. suodaitin sijaitsee (dieselistä on kyse). En löytänyt käyttöohjekirjasta avitusta.
Mursuni kun taisi saada sudattimen tukoksen, satuin tankkaamaan viimeiset nafat yhdeltä asemalta taannoin.

Mikäli tuon suodattimen saisi itse vaihdettua, saisin ajettua huoltoon.

Neuvosta eutukäteen kiittäen
Väyrynen vm 2002, Eli E270CDI
Vaihdoin omaani E320cdi polttoainesuodattimen. Vaihdoin kaikkiin letkuihin pienet klemmarit koska ne klipsit tuntuivat heikoilta. Enkä täyttänyt suodatinpurkkia millään vaan starttailin vaan käymään. Muutaman kerran se otti ennen kun lähti ja näissä malleissa on automaattinen ilmaus. Siinä purkin kannessa on jonkinlainen momentti mutta riittää kun kiertää käsin niin kireelle kun saa.
Aukeaako toi "purkki" tyyliin : kansi auki, vai pohja auki?

t.Väyrynen02
Avatar
kilander
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1058
Liittynyt: Ma 21.02.2005 13:18
Paikkakunta: itäsuomi

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja kilander »

Kansi auki.Ja jos ei koura tarpeeksi iso/vahva,niin voit isolla tasapäämeisselillä vähän taputella niistä kannen reunan karhennuksista aukipäin.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

kilander kirjoitti:Kansi auki.Ja jos ei koura tarpeeksi iso/vahva,niin voit isolla tasapäämeisselillä vähän taputella niistä kannen reunan karhennuksista aukipäin.
Raportoin kun homma on tehty, miten kävi:)

t. Väyrynen02
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuossahan noita ohjeita jo tulikin, tosiaan listaa ei sinänsä ole antaa mitä tuossa edellä niistä o-renkaista ja kiinnikkeistä. Ja sit varuvainen pitää olle ettei riko niitä putkien lähtöjä/kiinnitystä siihen kanteen tai muita muoviliititmiä. Mutta miksi kirjoitan on oikeastaan se, että toki syy voi olla tuossa tukkeutuneessa suodattimessa. Väyrysen käynnistymättömyyteen tai polttoaineongelmiin on vaan aika monta muutakin syytä jotka voivat myös ilmaantua yht'äkkiä. Vian ilmestyminen, oireet ja havainnot auttavat kun syytä pähkitään. Eli katsele nyt ainakin sitten startin jälkeen/yrityksissä että liikkuuko niissä ruiskujen paluulinjoissa ilmakuplia, se on todella yleinen syy. Sitten railipaineen säätimet, ruiskujen vuodot, pumpun vuoto (no joo sitä voi koittaa lämmitellä) jne. mutta siihen tarvitaan jo hieman diagnoosisoftaa että ei turhaan vaihdella monella sataa osia. Onnea, toivotaan että lähtee!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

MiHe kirjoitti:Tuossahan noita ohjeita jo tulikin, tosiaan listaa ei sinänsä ole antaa mitä tuossa edellä niistä o-renkaista ja kiinnikkeistä. Ja sit varuvainen pitää olle ettei riko niitä putkien lähtöjä/kiinnitystä siihen kanteen tai muita muoviliititmiä. Mutta miksi kirjoitan on oikeastaan se, että toki syy voi olla tuossa tukkeutuneessa suodattimessa. Väyrysen käynnistymättömyyteen tai polttoaineongelmiin on vaan aika monta muutakin syytä jotka voivat myös ilmaantua yht'äkkiä. Vian ilmestyminen, oireet ja havainnot auttavat kun syytä pähkitään. Eli katsele nyt ainakin sitten startin jälkeen/yrityksissä että liikkuuko niissä ruiskujen paluulinjoissa ilmakuplia, se on todella yleinen syy. Sitten railipaineen säätimet, ruiskujen vuodot, pumpun vuoto (no joo sitä voi koittaa lämmitellä) jne. mutta siihen tarvitaan jo hieman diagnoosisoftaa että ei turhaan vaihdella monella sataa osia. Onnea, toivotaan että lähtee!
Nyt meni yli hilseen: pari pv sitten kun kone sammui... sain pysymään käynnissä ja laitoin jäänestoa tankkiin. Koneen ollessa lämmin tipautin nopeuden 50 km/h ja potkasin petalimen alas. "2x ei tapahtunut muuta, kuin kierrokset nousi pikku hiljaa", mut kolmannella kerralla kick down toimi ja veto palasi, joten päättelin näin naisen logiigalla (omaan teknisen koulutuksen, mutta en autoalalta), että polttoaineen saannissa on ongelmia.

Nöyrä pyyntö: kaik ohjeet ja vinkit tyyliin "rautalanka", jotta pysyn kartalla. Ostoslista olis aika hyvä juttu. ken tekee?

t. NaisAutoilija
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

Väyrynen02 kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Tuossahan noita ohjeita jo tulikin, tosiaan listaa ei sinänsä ole antaa mitä tuossa edellä niistä o-renkaista ja kiinnikkeistä. Ja sit varuvainen pitää olle ettei riko niitä putkien lähtöjä/kiinnitystä siihen kanteen tai muita muoviliititmiä. Mutta miksi kirjoitan on oikeastaan se, että toki syy voi olla tuossa tukkeutuneessa suodattimessa. Väyrysen käynnistymättömyyteen tai polttoaineongelmiin on vaan aika monta muutakin syytä jotka voivat myös ilmaantua yht'äkkiä. Vian ilmestyminen, oireet ja havainnot auttavat kun syytä pähkitään. Eli katsele nyt ainakin sitten startin jälkeen/yrityksissä että liikkuuko niissä ruiskujen paluulinjoissa ilmakuplia, se on todella yleinen syy. Sitten railipaineen säätimet, ruiskujen vuodot, pumpun vuoto (no joo sitä voi koittaa lämmitellä) jne. mutta siihen tarvitaan jo hieman diagnoosisoftaa että ei turhaan vaihdella monella sataa osia. Onnea, toivotaan että lähtee!
Nyt meni yli hilseen: pari pv sitten kun kone sammui... sain pysymään käynnissä ja laitoin jäänestoa tankkiin. Koneen ollessa lämmin tipautin nopeuden 50 km/h ja potkasin petalimen alas. "2x ei tapahtunut muuta, kuin kierrokset nousi pikku hiljaa", mut kolmannella kerralla kick down toimi ja veto palasi, joten päättelin näin naisen logiigalla (omaan teknisen koulutuksen, mutta en autoalalta), että polttoaineen saannissa on ongelmia.

Nöyrä pyyntö: kaik ohjeet ja vinkit tyyliin "rautalanka", jotta pysyn kartalla. Ostoslista olis aika hyvä juttu. ken tekee?

Onko joku niin rohkea, että antaa numeron, johon voin soittaa lisätietoa huomenna kun hommaa teen. Voin antaa oman priva s-postini, niin ei tarvi julkisesti numeroa antaa?

t. NaisAutoilija

t. NaisAutoilija
220cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ma 08.12.2003 22:53
Paikkakunta: Tampere

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja 220cdi »

Niitä polttoaineletkuja ei tartte irrottaa kannesta erikseen. Kääntelee vaan kannen auki ja vaihtaa suodattimen. Näin ainakin 03vm 210 220cdi:ssä
Väyrynen02 kirjoitti:
kilander kirjoitti:Kansi auki.Ja jos ei koura tarpeeksi iso/vahva,niin voit isolla tasapäämeisselillä vähän taputella niistä kannen reunan karhennuksista aukipäin.
Raportoin kun homma on tehty, miten kävi:)

t. Väyrynen02
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

kiitos
t.pia
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: E270 polttoainesuodattimen sijainti/ vaihto

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

Väyrynen02 kirjoitti:kiitos
t.pia
Kiitos kovasti. Ohje: kiskaise se muovihässäkkä ensin pois. Olisi ollut kiva tietää etukäteen, että vaatii torks- avaimen!!
Joku haukkui häiriköksi. Onko tämä palsta jossa fundeerataan kandeeko tuoda 600tkm ajettu Saksasta?
Voin vastata: ei kande. Kun haet autoa, avaa ovien sisäpaneelit, jottet osta mutavyöryn alle jäänytta autoa.
=> käy kalliiksi.
No. Anway. Olen saanut pidettyä Mursuni liikenteessä "kikka kolmosella", Ohjeiden perusteella en polttoainesuodatinta löytänyt (sain mukaani uroon, josta apua ei ollut).
Osin olen Kick downin saanut toimimaan. Nyt pelittää kun huolehdin että kiihdytän, eli polttoaineen virtausnopeus kasvaa koko ajan. Jos pidän kaasun stabiilina, alkaa polttoaineen saanti pätkiä ja katkoo. Eli ajan tipauttaen nopeutta ja taasen kiihdyttäen. Pelaamista, mutta
päätin että pääsen luottohuoltooni.
Jos jollain on antaa uutta neuvoa, ihan oikeata, otan vastaan.

t. Väyrynen02/ NaisAuotoilija
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

Viestit: 22
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

ViestiLähetetty: To 10.01.2013 20:15

Väyrynen02 kirjoitti:kiitos
t.pia


Kiitos kovasti. Ohje: kiskaise se muovihässäkkä ensin pois. Kyse oli olttoainesuodattimesta/ piti löytää missa ko.kapine on.

Olisi ollut kiva tietää etukäteen, että vaatii torks- avaimen!!

Joku haukkui häiriköksi.

Onko tämä palsta jossa fundeerataan kandeeko tuoda 600tkm ajettu Saksasta?
Voin vastata: ei kande. Kun haet autoa, avaa ovien sisäpaneelit, jottet osta mutavyöryn alle jäänytta autoa.
=> käy kalliiksi.

No. Anway. Olen saanut pidettyä Mursuni liikenteessä "kikka kolmosella", Ohjeiden perusteella en polttoainesuodatinta löytänyt (sain mukaani uroon, josta apua ei ollut).

Osin olen Kick downin saanut toimimaan. Nyt pelittää kun huolehdin että kiihdytän, eli polttoaineen virtausnopeus kasvaa koko ajan. Jos pidän kaasun stabiilina, alkaa polttoaineen saanti pätkiä ja katkoa. Eli ajan tipauttaen nopeutta ja taasen kiihdyttäen. Pelaamista, mutta,päätin että pääsen luottohuoltooni. Minulle auton huoltoliike on yhtä pyhä kuin gynekologi. Noita kahta en vaihda.

Jos jollain on antaa uutta neuvoa, ihan oikeata, otan vastaan.

t. Väyrynen02/ NaisAuotoilija
Ylös
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

Taisi osua ja upota

t. pettynyt. Oletin että täältä löytyy osaamista enempi kuin mitä maallikkoMursukuskilta.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja atlas »

Joskus on odotettava että tietäjä tai omakohtaista kokemusta osaava tulee forumille...joskus voi mennä jopa viikkokin.
Täällähän om ihan yrittäjä tai ammatissaan olevia pelkästään mersuja korjaajia asentajia jotka sitten neuvovat ja sanotaanko että näitä mersu jeesuksia on täällä noin 5-10kpl ja loput osaa neuvoa sitten omakohtaisen kokemuksen kautta.
pitää vaan odotella.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

atlas kirjoitti:Joskus on odotettava että tietäjä tai omakohtaista kokemusta osaava tulee forumille...joskus voi mennä jopa viikkokin.
Täällähän om ihan yrittäjä tai ammatissaan olevia pelkästään mersuja korjaajia asentajia jotka sitten neuvovat ja sanotaanko että näitä mersu jeesuksia on täällä noin 5-10kpl ja loput osaa neuvoa sitten omakohtaisen kokemuksen kautta.
pitää vaan odotella.
Kiitos. Oletin että te ukot tiedätte enempi kuin minä:) NaisAutoilija.

En nimittäin ymmärrä moottorista mitään, siksi rakastan huoltoani ja arvostan heitä, sekä olen äärettömän kiitollinen kun heidät olen löytänyt.

Osaan tankata, listä pisuriin nestettä ja kaik muut teen ohjeilla.Kiitos huoltoni, saan aina tarvitessani konsultaatiota puhelimitse. Logiikka minulla on hyvä (omaan teknisen koulutuksen / työn, ei vaan liity autoihin). Oli aika pelottavaa, kun käynnistin , eikä känyt kaikilla pytyillä =>
auto keinui törkeästi. Aattelin jo että räjähtää. Sammutin ja otin jokusen kerran uusiksi ja kun sai A) pysymään käynnissä ja B) käymään kaikillä pytyillä, uskalsin yrittää liikkeelle.

No, nyt auto on Tapiolassa/ Espoossa ja aamusti lähden kohti Huittista ja jos miehet saavat sen kuntoon ajan kotiini. Ellei, jätän heille ja jatkan vaikka peukalokydillä:)
t. Väyrynen02/ NaisAutoilija
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Vielä isona plussana olisi tuo tekstin oikeinkirjotus. Älyttömän hankalaa lukea ja ymmärtää, että mitähän tarkalleen tarkoitat.

Huollosta sanoit saavasi puhelimitse ohjeita, niin minkähän takia vielä täälä huutelet? Eikö huoltokaan osaa?


Eihän tämä mikään chatti ole! vastauksia ja apuja tulee aikanaan. Kuten atlas sanoi päiviä tai viikkoja.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

TUUTTERO kirjoitti:Vielä isona plussana olisi tuo tekstin oikeinkirjotus. Älyttömän hankalaa lukea ja ymmärtää, että mitähän tarkalleen tarkoitat.

Huollosta sanoit saavasi puhelimitse ohjeita, niin minkähän takia vielä täälä huutelet? Eikö huoltokaan osaa?


Eihän tämä mikään chatti ole! vastauksia ja apuja tulee aikanaan. Kuten atlas sanoi päiviä tai viikkoja.

On pikkaisen hankalaa tämä vastaussessio... sorry. En näe kirjoitusvirheitäni. Pitänee käyttää Wordin kautta.

Okei, odotan vastauksianne... miehethän ovat hitaita.. (sorry pakko sanoa, toki moderaattori voi poistaa kommenttini: paitsi yhdessä asiassa). ... Vanha kansa sanoo: se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.

Olen siis aiva väärässä paikassa:) ymmärrän yskän. Sitä tosin en voi huolloltani vaatia että olisivat 24/ 7 käytettävissäni.

Anyway. En vaivaa sinua enää. Pahoittelen aiheuttamaani mielipahaa.

Poistan itseni täältä:)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Kannattaa kyllä kävästä sen lukkosepän luona poistattamassa liiat kivet.....VAG:sta.


.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
RAM
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1256
Liittynyt: Ke 19.05.2010 23:23
Paikkakunta: Numminen

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja RAM »

Hohhoo :lol: :lol: :lol:

Johan on kovat vaatimukset tuntemattomille ihmisille :crazy:

Mahtaa olla hyvät välit sukulaisten kanssa :thumbup:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja atlas »

Miehet kun kertovat ohjeita niin välttämämättä ei aina kerrota pilkulleen mitä pitää tehdä vaan yleis tärkeät asiat kun moni kuitenkin täällä harrastajien tai tee-se-itse henkilöiden olelettavat osaavan jotain perus asioita.
On täällä henkilöitä..myös miehiä enimmäkseen jotka sanovat suoraan että merkki tai auto on tuntematon tai ei ymmärrä autoista paljoa jolloin kyllä monet älyävät aika seikka peräisesti neuvoa.
Mielstäni tämä forum käyttäytyy hyvin ja tasapuolisesti kaikille ja jokatapauksessa neuvoista on pääteltävä ja otettava vastuu joka sitten tekee mitäkin autolleen.
Paljon on väärää tietoa mikä kyllä yritetään oikaista tai sitten joutuu vaan itse tai kantapään kautta oppimaan.
siksi monet lukevat kysymyksiä muttei vastaa kun vastaus ei välttämättä ole oikea ja jotain vastuuta on vastaajakin kannettava vai menettää uskottavuutensa.

Hankala juttu tämä arvailemien ja oikean tiedon seulominen mutta tälläistähän tämä harrastamien on.
Huumorilla täällä pelataan myös että kaikkea ei pidä aina ottaa kirjaimellisesti.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

atlas kirjoitti:Miehet kun kertovat ohjeita niin välttämämättä ei aina kerrota pilkulleen mitä pitää tehdä vaan yleis tärkeät asiat kun moni kuitenkin täällä harrastajien tai tee-se-itse henkilöiden olelettavat osaavan jotain perus asioita.
On täällä henkilöitä..myös miehiä enimmäkseen jotka sanovat suoraan että merkki tai auto on tuntematon tai ei ymmärrä autoista paljoa jolloin kyllä monet älyävät aika seikka peräisesti neuvoa.
Mielstäni tämä forum käyttäytyy hyvin ja tasapuolisesti kaikille ja jokatapauksessa neuvoista on pääteltävä ja otettava vastuu joka sitten tekee mitäkin autolleen.
Paljon on väärää tietoa mikä kyllä yritetään oikaista tai sitten joutuu vaan itse tai kantapään kautta oppimaan.
siksi monet lukevat kysymyksiä muttei vastaa kun vastaus ei välttämättä ole oikea ja jotain vastuuta on vastaajakin kannettava vai menettää uskottavuutensa.

Hankala juttu tämä arvailemien ja oikean tiedon seulominen mutta tälläistähän tämä harrastamien on.
Huumorilla täällä pelataan myös että kaikkea ei pidä aina ottaa kirjaimellisesti.
Kiitos. Oli ihan mun , siis minun oma vikani, kun ymmärsin tämän foorumin tarkoituksen alun alkaen täysin väärin, eli olen ollut ihan väärällä kartalla.
Kun asiaani olen esittänyt olen saanut vastauksia (en puhu foorumista). Moni yrittää olla viisaampi kuin on ja ajattelin, että täältä löytyy niitä ns. "vanhan kansan MersuMiehiä", joilla on ihan oikeaa osaamista ja tietoa jota myös ovat valmiita tietojaan jakamaan.

Näin naisena törmään aina samaan "ongelmaan"... kuten kävin taasen autoliikkeessä: Tarjousta olen odotellut 3 kk. Että se siitä taasen. Jos otan puolisoni mukaan, puhuvat miehelleni, kuin minua ei olisikaan, Onneksi kaikki autoni ovat ns. "tulleet elämääni". Mursuni tuli elämääni, kun rengaskauppiaani soitti ja kertoi että x paikassa on auto, joka sopii minulle.

Kysymys: onko se jotenkin väärin / syntiä/ miesten munien päälle käyvää, jos nainen kysyy autostaan. Haluaa oppia asioita? Työni vuoksi olen pääsääntöisesti poissa kotikulmilta, joten puolisoni ei voi asiaa auttaa.

Onneksi on kuitenkin miehiä jotka ajattelevat aivoillaan eivätkä menetä muniaan heti kättelyssä.
Minä olen vain ex- reppuri, mutta ajan yhä paljon. Suomessa on myös paljon NaisAmmattikuskeja: kannatta katsoa NaisParkin- sivuja. Nostan hattua heille jokaiselle, sillä omassa työssäni tapaan miehiä, jotka eivät edes tiedä mitä tehdä jos olohuoneen lamppuun ei tule valo ja kun pyydän tsekkaan sähkökynällä tuleeko virtaa, jos sulake on ok, saan vastauksen: mikä on sähkökynä Revi siitä sitten. Tai ihmetellään kun rättipatteri ei lämpene… kas kummaa, pitää opastaa, että kytkimestä pitää kääntää on- asentoon, jotta saa lämpenemään.

No, ehkä mun kyssärit on Teidän mielestä yhtä ”kevyttä” luokkaa, mut epäilen sitä

Pitäisi varmaa aloittaa forum: uusavuttomille miehille?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Teksti on muuten google transulaattorilla käännettyä.... :wink:
Pistäiskö joku foorumin ip-skannerin päälle....nähtäis mistä nämä jutut lähtee intervebin ihmeelliseen maailmaan... :D

.
Opel, "weird lieben autos"....
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

Väyrynen02 kirjoitti:[
Kun asiaani olen esittänyt olen saanut vastauksia (en puhu foorumista). Moni yrittää olla viisaampi kuin on ja ajattelin, että täältä löytyy niitä ns. "vanhan kansan MersuMiehiä", joilla on ihan oikeaa osaamista ja tietoa jota myös ovat valmiita tietojaan jakamaan.

Onneksi on kuitenkin miehiä jotka ajattelevat aivoillaan eivätkä menetä muniaan heti kättelyssä.

No, ehkä mun kyssärit on Teidän mielestä yhtä ”kevyttä” luokkaa, mut epäilen sitä

Pitäisi varmaa aloittaa forum: uusavuttomille miehille?

Tuota, ainoa kirjoittaja joka tähän asti on osoittanut enemmän huomiota vastaajan muniin kuin omaan rikkinäiseen Mersuusi, olet sinä.
Tuosta voi päätellä mielenkiinnon kohteen.

Toiseksi, sait ongelmakuvauksen perusteella ohjeita korjaukseen mutta meedioita ei täältä kyllä löydy. Joten jos auto ei heti käy kaikilla sylintereillä, on mahdollista että tekemäsi diagnoosi eli tukkeutunut polttoainesuodatin ei ehkä ollutkaan oikea vikakohde.
Kuten sinulle ystävällisesti ehdotettiin.

Työskentelen itse lukuisten ihmisten kanssa ja yhteistyökumppanit vieläpä vaihtuvat päivittäin.
Jos minä työssäni ensitöikseni alkaisin arvostelemaan vastapuolta munattomaksi, olisin samalla viikolla työtön.

Sinun ammatissasi yhteistyökyvyttömyys ja omaan napaan tuijottaminen ei ilmeisestikään haittaa...?
Väyrynen02
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: Pe 04.01.2013 17:43

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja Väyrynen02 »

E200kompressor kirjoitti:
Väyrynen02 kirjoitti:[
Kun asiaani olen esittänyt olen saanut vastauksia (en puhu foorumista). Moni yrittää olla viisaampi kuin on ja ajattelin, että täältä löytyy niitä ns. "vanhan kansan MersuMiehiä", joilla on ihan oikeaa osaamista ja tietoa jota myös ovat valmiita tietojaan jakamaan.

Onneksi on kuitenkin miehiä jotka ajattelevat aivoillaan eivätkä menetä muniaan heti kättelyssä.

No, ehkä mun kyssärit on Teidän mielestä yhtä ”kevyttä” luokkaa, mut epäilen sitä

Pitäisi varmaa aloittaa forum: uusavuttomille miehille?

Tuota, ainoa kirjoittaja joka tähän asti on osoittanut enemmän huomiota vastaajan muniin kuin omaan rikkinäiseen Mersuusi, olet sinä.
Tuosta voi päätellä mielenkiinnon kohteen.

Toiseksi, sait ongelmakuvauksen perusteella ohjeita korjaukseen mutta meedioita ei täältä kyllä löydy. Joten jos auto ei heti käy kaikilla sylintereillä, on mahdollista että tekemäsi diagnoosi eli tukkeutunut polttoainesuodatin ei ehkä ollutkaan oikea vikakohde.
Kuten sinulle ystävällisesti ehdotettiin.

Työskentelen itse lukuisten ihmisten kanssa ja yhteistyökumppanit vieläpä vaihtuvat päivittäin.
Jos minä työssäni ensitöikseni alkaisin arvostelemaan vastapuolta munattomaksi, olisin samalla viikolla työtön.

Sinun ammatissasi yhteistyökyvyttömyys ja omaan napaan tuijottaminen ei ilmeisestikään haittaa...?
Älä ota itseesi, kyse oli ed. kirjoittajan kommentista. Ei sinun. Vien autoni huomemma pajalle. Katsovat missä vika jne.
Minua loukkasi tapa jolla edellinen kirjoittaja vastasi. Tiedän että vika voi olla pakokaasun kierrätyksessä, pumpussa tai siinä hitsin suuttimessa. Ihmettelen sitä, että ne kilometrit jotka olen ysätäväni kanssa ajanut, en koskaan ole tielle jäänyt, enkä vastaavaan ole törmännyt. Pelottavinta on se, että pysää kuin seinään.

Pyrin aina kysymään ja itse auttamaan, jos vain kykenen. Enkä koskaan, en milloinkaan kehtaa esittää samaa kuin ed. kirjoittaja esitti. Vastasin vain "samalla mitalla". En nimittäin siedä tuollaista ja olen valmis ottamaan potkut jos pomoni niin päättää.

Olen kiitollinen saamistani yksityisviesteistä, joista huokuu ihan oikea auttamisen halu.

Koitan ymmärtää sitä, että moni mies ei ymmärrä, kuten eivät autokauppiaatkaan, että me akatkin ajamme/ omistamme auton, joka ei aina ole se pieni punainen "kauppakassi". Ilman Mursuani en kirjoittaisi tässä. Mursuni kiihtyvyys on pelastanut niin minun kuin perheeni hengen, enemmäin kuin kerran.
Siitä olen kiitollinen
Tämä keskustelu menee nyt väärällä radalle. Jahka syy selviää, laitan infon tänne foorumille.
Mitä sinä tekisit jos vaimosi/ tyttöystäväs olisi autonsa kanssa pulassa kuten minä ja kaukaa kotoa?
Avatar
miksalo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 716
Liittynyt: Ti 15.09.2009 23:03
Paikkakunta: Vantaa

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja miksalo »

Et sinä ole lähelläkään ensimäistä naista joka täällä autostaan kyselee.
Mutta ensimmäinen joka vetää porot nokkaan kun ei vastausta kuulu 10min sisällä.

Itsekin olen monta kysymystä laittanut mihin ei ole vastausta tullut koskaan.
Kysymykset ovat kyllä olleet sellaisia että niihin ei välttämättä kukaan osaa vastata autoa näkemättä tai ilman vikakoodinlukua.
Tai omakohtaista kokemusta juuri samanlaisesta viasta.
MB S211
Kawasaki Z1000
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Väyrynen02 kirjoitti:Ilman Mursuani en kirjoittaisi tässä. Mursuni kiihtyvyys on pelastanut niin minun kuin perheeni hengen, enemmäin kuin kerran.
Siitä olen kiitollinen
Tämä keskustelu menee nyt väärällä radalle. Jahka syy selviää, laitan infon tänne foorumille.
Mitä sinä tekisit jos vaimosi/ tyttöystäväs olisi autonsa kanssa pulassa kuten minä ja kaukaa kotoa?
Ilman mersua...jaa :think:

Mitä tekisin jos vaimo.....käskisin ottamaan taksin ja soittamaan hinurin viemään romun pajalle.

Trollohan tämä on, 101%.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Neuvot jotka annatte

Viesti Kirjoittaja atlas »

Forumin tarkoitus on tosiaan auttaa ja neuvoa täällä käyviä ihmisä ongelmissa ja jutellaan ihan aiheesta kuin aiheesta.
Ei täällä ole mitään tietämis kriteeriä vaan rohkeasti vaan kyselemään neuvoa.
Onhan täällä kaikenlaisia karvaperseitä ja kommentteja ...pitää suodattaa textiä myös ja muistaa että täällä kuitenkin kunnioitetaan muita käyttäjiä ja ei haluta mielipahaa kellekään.
Myös jos provosointi tukkii täällä monen auttamishalut koska äkkiä isossa yhteisössä ja onhan täällä vierailijoita voi lähteä mopedi käsistä ja sitä pitää välttää..onneksi modet puuttuu asiaan nopeasti.
On täällä muitakin naispuolisia forumilaisia jotka tasaisesti itse laittavat mersujaan ja haluavat pysyä huollon tai auton ylläpidon ajan tasalla joten ei tämä erikoista ole .

Rohkeasti vaan kyselemään.

Tossakun kerroit ettei liike ,olopa se auto tai varaosaliike kuuntele naisia vaan puhuvat miesten kanssa...niin tuli mieleen kun itse palvelu ammatissa olen osittain niin kenenkanssa tai yleensä automaattisesti se joka puhuu enmmän tai ottaa sen keskustelun vetäjän aseman niin sen kanssa automaattisesti silloin puhun ,olipa se mies tai nainen tai seurueessa oleva vaari tai mummo.
Voi myös liikkeessä sanoa kenen tämä auto on ja haluan palvelun niin että ymmärrän.
varmaan kaikki myyjät tai mitkä tai keitä he ovat osaavat.... jos haluavat.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Vastaa Viestiin