W126 automaatin toiminnasta.
W126 automaatin toiminnasta.
Pitkästä aikaa vedin automaatin kepin ihan taakse 2 vaihteen kohdalle.
Huomasin tällöin että laatikko ei vaihda pois ykköseltä lainkaan. Kun ottaa vähän kierroksia ja sitten laskee kepin 3-kohdalle niin laatikko vaihtaa nopeasti kakkosen kautta kolmoselle.
Ei sen puoleen että tuosta nyt paljoa haittaakaan ole, mutta voisihan tuon säätää kohdalleen.
Onko tuo operaatio ihan puhtaasti vaijereiden säätämistä?
terv. Tero
Huomasin tällöin että laatikko ei vaihda pois ykköseltä lainkaan. Kun ottaa vähän kierroksia ja sitten laskee kepin 3-kohdalle niin laatikko vaihtaa nopeasti kakkosen kautta kolmoselle.
Ei sen puoleen että tuosta nyt paljoa haittaakaan ole, mutta voisihan tuon säätää kohdalleen.
Onko tuo operaatio ihan puhtaasti vaijereiden säätämistä?
terv. Tero
Heh
Kyllä se toimii ihan oikein. Jos lähdet liikkeelle 2-asennolla, vaihtaa laatikko kakkoselle vasta punaviivalla. Jos vetäiset kakkosasennon päälle vauhdista ja ykköstä isompi vaihde on sisällä, ei ykkönen enää kytkeydy.
Re: Heh
Oikeassa olet.Mauri H. kirjoitti:Kyllä se toimii ihan oikein. Jos lähdet liikkeelle 2-asennolla, vaihtaa laatikko kakkoselle vasta punaviivalla. Jos vetäiset kakkosasennon päälle vauhdista ja ykköstä isompi vaihde on sisällä, ei ykkönen enää kytkeydy.
Nyt kun vaivauduin oikein katsomaan kirjasta saakka niin kakkosasennossa ylösvaihto kuuluukin olla vasta 45km/h kohdalla jolloin mennään jo yli 5000rpm.
Kun nyt kerran tuli selattua noi esiin niin taidanpa piruuttani samalla ajaa kirjan kanssa läpi koko skaalan ja kokeilla että osuuko muut ylös ja alasvaihdot kirjan sallimiin haarukoihin.
kesää.
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Kakkoselle ylinopeudella
Kävi eilen outo tapaus. Tulin himaan ja heitin maantiellä kakkosta silmään jotta auto saa moottorijarruttaa. Laatikko vaihtoi kuitenkin kakkoselle jo oikein vain reippaasti (+20km/h) kolmosen vaihtomerkin yllä ja kone kiekaisi siihen malliin että voisi "Type-R" -tarran pistää takaluukkuun jos normaalisti tuollaisilla kierroksilla käytäisiin.
Säikähdin aika lailla, on monta kertaa tullut moottorijarruteltua viimeisen 20K sisään eikä tällaista ole ikinä tapahtunut. Annoin koneen käydä jonkun aikaa tyhjäkäyntiä ja kuulostelin moottorin käyntiä muttei siinä tuntunut mitään hajonneen (phew).
Mikäköhän tuollaisen mahtoi aiheuttaa? Onko muille sattunut samaa? Pitäisiköhän pidättäytyä kolmoseen moottorijarrutuksissa?
Henkka
"no varmaan lähti karstat mäkeen
"
Säikähdin aika lailla, on monta kertaa tullut moottorijarruteltua viimeisen 20K sisään eikä tällaista ole ikinä tapahtunut. Annoin koneen käydä jonkun aikaa tyhjäkäyntiä ja kuulostelin moottorin käyntiä muttei siinä tuntunut mitään hajonneen (phew).
Mikäköhän tuollaisen mahtoi aiheuttaa? Onko muille sattunut samaa? Pitäisiköhän pidättäytyä kolmoseen moottorijarrutuksissa?
Henkka
"no varmaan lähti karstat mäkeen

2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ylös vaihto
Terve!
Mahtaako olla ominaisuus, oikku vai vika, kun tuntuu 420SE vaihtavan neloselle vasta tuossa 70:n kohdalla. Siis normaalissa rauhallisessa lähdössä. Jos ajelen lähdön jälkeen viittäkymppiä, niin nelonen ei löydy ollenkaan. Voihan tuo tietysti olla ominaisuus, ettei kaupungissa turhaan vatkata vaihteita ylös alas.
Mahtaako olla ominaisuus, oikku vai vika, kun tuntuu 420SE vaihtavan neloselle vasta tuossa 70:n kohdalla. Siis normaalissa rauhallisessa lähdössä. Jos ajelen lähdön jälkeen viittäkymppiä, niin nelonen ei löydy ollenkaan. Voihan tuo tietysti olla ominaisuus, ettei kaupungissa turhaan vatkata vaihteita ylös alas.
Terveisin
Tero
Tero
Re: Kakkoselle ylinopeudella
Eli siis, heitit manuaalisesti kakkosen sisään kepillä vaikka oli yli kakkosen vetoalueen...? Mersun laatikossa ei ole mitään turvajuttuja joka tuon estäisi, 300 TE:llä sattui itselläkin vastaavaa kun ohitustilanteessa piti nykäistä kolmonen sisään mutta vetäisinkin innoissani kakkosen, kierrokset heilahti lähes 7000:een puoleksi sekunniksi kunnes tyrkkäisin kepin välittömästi takaisin kolmoselle, kyllä vähän sydän pamppaili, varsinkin kun olis rekan rinnalla tuossa vaihessaHenri Junkkala kirjoitti:Kävi eilen outo tapaus. Tulin himaan ja heitin maantiellä kakkosta silmään jotta auto saa moottorijarruttaa. Laatikko vaihtoi kuitenkin kakkoselle jo oikein vain reippaasti (+20km/h) kolmosen vaihtomerkin yllä ja kone kiekaisi siihen malliin että voisi "Type-R" -tarran pistää takaluukkuun jos normaalisti tuollaisilla kierroksilla käytäisiin.

- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Hupsan
JAahas no selvä se sit on. Varmaan on talvisaikaan ollut rauhallisemmin vauhtia kotinurkilla tai tullut heitettyä pykäliä sisään vaiheittain tai jotakin.
Pitänee olla tarkkana vaikka miten automaagilla ajelee
HEnkka
"Juhannus tulee - aivot narikkaan"
Pitänee olla tarkkana vaikka miten automaagilla ajelee

HEnkka
"Juhannus tulee - aivot narikkaan"
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Re: Ylös vaihto
No tähän ei voi ilman tarkempaa tietoa sanoa muuta kantapääkokemusta: kaksi aikoinaan koeajamaani 420:sta pysyivät kaupunkinopeuksissa "kolmivaihteisina". 300:n tomaatti kyllä lykkii nelosta kuudessäkympissä ja alempanakin - eikös vaan "W126"?flosse kirjoitti:Mahtaako olla ominaisuus, oikku vai vika, kun tuntuu 420SE vaihtavan neloselle vasta tuossa 70:n kohdalla. Siis normaalissa rauhallisessa lähdössä. Jos ajelen lähdön jälkeen viittäkymppiä, niin nelonen ei löydy ollenkaan. Voihan tuo tietysti olla ominaisuus, ettei kaupungissa turhaan vatkata vaihteita ylös alas.
Eiköhän syy löydy 420:n pidemmästä perävälityksestä ja jos laatikko heittelisi nelosta 50-60 km/h lukemissa, niin varvit olisivat jo turhan alhaalla, olkoonkin kasi nokalla ja näin kaupunki- ja taajama-ajo olisi tosiaan jatkuvaa 3/4-vatkausta. Tästä kyllä syytetään pirun montaa muutakin laatikkoa. Useiden moottori/loota-yhdistelmien keskinäinen vaihtokohtien sovittelu ei aina sovellu suomalaisiin nopeusrajoituksiin.
Eivätkä muuten ole manuaalinkaan IV ja V- välitykset mitenkään ihanteelliset meidän teillemme. Ihannekierroksia ei juurikaan voi käyttää vitosella kuin motarilla ja usein nelosella vingutus kantateillä tuntuu taas turhalta. No onneksi koneen terve vetoalue on kuitenkin kohtuullisen lavea. Periaatteessa manuun Suomessa riittäisi 4-pykäläinen loota, suurimman pykälän välitys nykyisen IV:n ja V:n puolivälistä.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Toimii parhaiten laittomuuksissa
Tuo on kyllä hyvin totta, että makein kulku alkaa vasta Suomen maksimirajoituksen yläpuolella. Mitä tulee noihin koneen runtuihin ajossa, niin Suomen vauhtiskaalalla mennään 1000 ja 2500 välillä.
Mikä muuten oikeasti on E ja S asentojen ero. Normaali ajossa en ole huomannut mitään.
Btw, onko normaalia että maantien pikkuepätasaisuudet tulevat läpi alle 80:n vauhdissa. Vai onko iskarit finaalissa?
Mikä muuten oikeasti on E ja S asentojen ero. Normaali ajossa en ole huomannut mitään.
Btw, onko normaalia että maantien pikkuepätasaisuudet tulevat läpi alle 80:n vauhdissa. Vai onko iskarit finaalissa?
Terveisin
Tero
Tero
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Toimii parhaiten laittomuuksissa
Mitkä on kierrokset, kun sulla vaihtaa nelosen? Se on säädöistä kiinni, millon vaihtaa. Olen ajanut 300SE:tä joka vaihtoi isompaa vasta aina 3500:ssa, vaikka ajoi pintakaasullakin (P-mäinen auto). Oma vaihtaa pintakaasulla 1500-2000:ssa, eli nelonen menee hissukseen ajellen jo reilun 40km/h vauhdilla. Se on mielestäni hieno ominaisuus, ajo on hiljaisen rauhallista. Kovemmalla kaasulla vaihdot sitten menee tuonne rajottajalle asti. SInulla voisi olla aihetta löysentää vaijeria ja samalla vähän rukata paineita. Vaikka sinulla onkin pidempi perävälitys, kyllä nelosen pitäisi löytyä 50km/h vauhdilla. ....Katso kuitenkin niitä kierroksia. Vajaassa 2000:ssa olisi hyvä tuollaisen vääntävän 8-koneen vaihtaa isompaa.flosse kirjoitti:Tuo on kyllä hyvin totta, että makein kulku alkaa vasta Suomen maksimirajoituksen yläpuolella. Mitä tulee noihin koneen runtuihin ajossa, niin Suomen vauhtiskaalalla mennään 1000 ja 2500 välillä.
Mikä muuten oikeasti on E ja S asentojen ero. Normaali ajossa en ole huomannut mitään.
Btw, onko normaalia että maantien pikkuepätasaisuudet tulevat läpi alle 80:n vauhdissa. Vai onko iskarit finaalissa?
E/S- ero pitäisi huomata selvästi. Minulla E:llä täysikaasulla vaihtaa isompaa aina 3500:ssa, kun S:llä menee rajottajalle. Sinulla ei toimi E-kytkin, jos et huomaa eroa. Eron huomaa ehkä parhaiten puolikaasulla kiihdyttäessä vaihtokohdista.
- dieselflosse
- Valvoja
- Viestit: 1617
- Liittynyt: Ti 18.03.2003 08:43
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Toimii parhaiten laittomuuksissa
Kyllä se tuossa 2000:nen vaiheilla vaihtaa neloselle, sellaisella puolikaasulla. Se mikä tuntuu vähän oudolta, aiempiin automaatteihin verrattuna, ettei vaihdu neloselle vaikka nostaa jalan kaasulta. Vauhtia pitää olla se ensimmäisen vaihtomerkin verran (70), jotta nelonen löytyy. Mutta ilmeisesti tämä on 420:sen ominaisuus, kun Kaaponkin kokemukset viitaavat siihen suuntaan.W126 kirjoitti: Mitkä on kierrokset, kun sulla vaihtaa nelosen? Se on säädöistä kiinni, millon vaihtaa. Olen ajanut 300SE:tä joka vaihtoi isompaa vasta aina 3500:ssa, vaikka ajoi pintakaasullakin (P-mäinen auto). Oma vaihtaa pintakaasulla 1500-2000:ssa, eli nelonen menee hissukseen ajellen jo reilun 40km/h vauhdilla. Se on mielestäni hieno ominaisuus, ajo on hiljaisen rauhallista. Kovemmalla kaasulla vaihdot sitten menee tuonne rajottajalle asti. SInulla voisi olla aihetta löysentää vaijeria ja samalla vähän rukata paineita. Vaikka sinulla onkin pidempi perävälitys, kyllä nelosen pitäisi löytyä 50km/h vauhdilla. ....Katso kuitenkin niitä kierroksia. Vajaassa 2000:ssa olisi hyvä tuollaisen vääntävän 8-koneen vaihtaa isompaa.
E/S- ero pitäisi huomata selvästi. Minulla E:llä täysikaasulla vaihtaa isompaa aina 3500:ssa, kun S:llä menee rajottajalle. Sinulla ei toimi E-kytkin, jos et huomaa eroa. Eron huomaa ehkä parhaiten puolikaasulla kiihdyttäessä vaihtokohdista.
Mitä tulee noihin vaihtokohtiin täyskaasulla, niin eihän täällä etelässä ole niin isoja teitä, että voisi täyskaasua tarjota. Lisäksi sellaisessa meiningissä kaikki sisäelimet uppoavat tuonne nahkapenkin uumeniin

Terveisin
Tero
Tero
Re: Toimii parhaiten laittomuuksissa
No siinä niitä vaihteistoasioita jo tulikin. Mitä tulee iskareiden läpilyöntiin, niin riippuu tietenkin töyssystä. Kyllä tielaitoksen tyypillinen 10 cm syvä, 20 cm halkaisijaltaan oleva suorareunainen monttu varmasti hiukan täräyttääflosse kirjoitti: Btw, onko normaalia että maantien pikkuepätasaisuudet tulevat läpi alle 80:n vauhdissa. Vai onko iskarit finaalissa?

Asiallisesti ottaen ei ainakaan omassa ole mitään ylimääräisiä paukkeita. Mutta: on totta, että pienemmissä vauhdeissa oikein tiukka pyykkilautamainen tiepohja täryyttää aavistuksen, mutta ei sekään mitään läpilyöntiin viittaavaa ole. Vaihtoehdot
a) Alustan suunnittelija on ollut autuaallisen tietämätön suomalaisista teistä.
b) Vaikka olisikin tietoinen, niin alustaa ei ole edes tarkoitettu suomalaisilla tiemäärärahoilla ylläpidetyille perunapelloille.
c) Alusta alkaa ylipäätään toimia kunnolla vasta kuuttakymppiä suuremmissa nopeuksissa (kuten onkin)
d) Peräluukun kirjaimet SE ovat vaillinaiset. Käytös ja kulku kaikissa nopeuksissa sivistyy huomattavasti, kun sinne lisätään "L"

Tämä viimeinen vaihtoehto on tietenkin siksi, että se osin pitää kutinsa, mutta pääasiassa on saatava jotain bensa/diesel-akselin tilalle, joka on kovan painostuksen tuloksena päätynyt tässäkin nähtyyn tulokseen.
PS. edit: nämä alustan ominaisuuksien arvioinnit ovat niin pitkälti perstuntumajuttuja, että autoja pitäisi verrata livenä samoissa olosuhteissa. Kullakin kun on niin erilainen käsitys kovuudesta ja velttoudesta (näissä ehkä yhtenevä

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
automaatin käyttäytymisestä
Tällä pikkusella olen huomannut outoa käytöstä lähinnä liikkeelle lähdöissä. Eli kun panen D:n päälle ja painan kaasua (ihan vaan pintakaasuakin) niin loota kolauttaa ykkösen päälle ja lähtee vasta sitten. Tuntuu ensin olevan veto pois ja sitten vaihdon jälkeen oikeen tempasee liikkeelle. Mikähän lienee???
Ja lisänä hauskuudessa, kun pysähdyn valoihin, niin tomaattipa lähteekin taas ykkösellä, vaikka paperitieto väittää, että pitäisi lähteä kakkosella. Tällöin ei kuitenkaan tapahdu tuota aiemmin mainittua kolautusta, vaan tuntuu ykkönen olevan valmiiksi päällä.
Ja eikä tässä vielä kaikki, tähän samaan hintaan saatte vielä...
Kun lähden liikkeelle kiinteellä ykkösellä (keppi kakkosen kohdalla), niin lootapa toimii kaikin puolin niin kuin pitää. Vaihdot toimii nätisti ylös ja alaspäin, mitä nyt eri välien vaihdot ei ole ihan yhtä pehmeitä.
PS. Tää on vieläpä täysin korjattu laatikko, tosin virheenä teetin sen jenkkilootien expertillä...

Ja lisänä hauskuudessa, kun pysähdyn valoihin, niin tomaattipa lähteekin taas ykkösellä, vaikka paperitieto väittää, että pitäisi lähteä kakkosella. Tällöin ei kuitenkaan tapahdu tuota aiemmin mainittua kolautusta, vaan tuntuu ykkönen olevan valmiiksi päällä.
Ja eikä tässä vielä kaikki, tähän samaan hintaan saatte vielä...

Kun lähden liikkeelle kiinteellä ykkösellä (keppi kakkosen kohdalla), niin lootapa toimii kaikin puolin niin kuin pitää. Vaihdot toimii nätisti ylös ja alaspäin, mitä nyt eri välien vaihdot ei ole ihan yhtä pehmeitä.
PS. Tää on vieläpä täysin korjattu laatikko, tosin virheenä teetin sen jenkkilootien expertillä...
Pasi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: Toimii parhaiten laittomuuksissa
Saisi vaihtaa allekkin 2000:N minusta, mutta toimiihan se noinkin. 4:n ei tosiaan kytkeydy ennenkun sen aika on, vaikka nostaisi kaasun jalalta.flosse kirjoitti: Kyllä se tuossa 2000:nen vaiheilla vaihtaa neloselle, sellaisella puolikaasulla. Se mikä tuntuu vähän oudolta, aiempiin automaatteihin verrattuna, ettei vaihdu neloselle vaikka nostaa jalan kaasulta. Vauhtia pitää olla se ensimmäisen vaihtomerkin verran (70), jotta nelonen löytyy. Mutta ilmeisesti tämä on 420:sen ominaisuus, kun Kaaponkin kokemukset viitaavat siihen suuntaan.
Mitä tulee noihin vaihtokohtiin täyskaasulla, niin eihän täällä etelässä ole niin isoja teitä, että voisi täyskaasua tarjota. Lisäksi sellaisessa meiningissä kaikki sisäelimet uppoavat tuonne nahkapenkin uumeniin
Äsken tarkkailin omaa, niin 2-3 vaihto tapahtuu pintakaasulla 1800:ssa ja 3-4 1600:ssa.
Sinuna pikkasen koittaisin säätää, mutta makuasioitahan nuo..

Eikä se 420 ihan nuin kova kulkuinen kuitenkaan ole. Ehkä 240D:n jäkeen tuntuu, että suolet lentää

Re: Toimii parhaiten laittomuuksissa
Näin kertoo huoltokirja 280SE:n vaihtosäädöistä. Vähän huonosti muotoiltuu tänne pastettuna mutta kuitenkin. Isommat 300,500 jne poikkeavat tuosta allaolevasta taulukosta vain vähän.flosse kirjoitti:Kyllä se tuossa 2000:nen vaiheilla vaihtaa neloselle, sellaisella puolikaasulla. Se mikä tuntuu vähän oudolta, aiempiin automaatteihin verrattuna, ettei vaihdu neloselle vaikka nostaa jalan kaasulta. Vauhtia pitää olla se ensimmäisen vaihtomerkin verran (70), jotta nelonen löytyy. Mutta ilmeisesti tämä on 420:sen ominaisuus, kun Kaaponkin kokemukset viitaavat siihen suuntaan.W126 kirjoitti: Mitkä on kierrokset, kun sulla vaihtaa nelosen? Se on säädöistä kiinni, millon vaihtaa. Olen ajanut 300SE:tä joka vaihtoi isompaa vasta aina 3500:ssa, vaikka ajoi pintakaasullakin (P-mäinen auto). Oma vaihtaa pintakaasulla 1500-2000:ssa, eli nelonen menee hissukseen ajellen jo reilun 40km/h vauhdilla. Se on mielestäni hieno ominaisuus, ajo on hiljaisen rauhallista. Kovemmalla kaasulla vaihdot sitten menee tuonne rajottajalle asti. SInulla voisi olla aihetta löysentää vaijeria ja samalla vähän rukata paineita. Vaikka sinulla onkin pidempi perävälitys, kyllä nelosen pitäisi löytyä 50km/h vauhdilla. ....Katso kuitenkin niitä kierroksia. Vajaassa 2000:ssa olisi hyvä tuollaisen vääntävän 8-koneen vaihtaa isompaa.
E/S- ero pitäisi huomata selvästi. Minulla E:llä täysikaasulla vaihtaa isompaa aina 3500:ssa, kun S:llä menee rajottajalle. Sinulla ei toimi E-kytkin, jos et huomaa eroa. Eron huomaa ehkä parhaiten puolikaasulla kiihdyttäessä vaihtokohdista.
Mitä tulee noihin vaihtokohtiin täyskaasulla, niin eihän täällä etelässä ole niin isoja teitä, että voisi täyskaasua tarjota. Lisäksi sellaisessa meiningissä kaikki sisäelimet uppoavat tuonne nahkapenkin uumeniin
Leergas tarkoittaa niin alhaista nopeutta kuin mahdollista, eli nostat ensin nopeuden juuri tuon kynnyksen yli ja sitten jalka pois kaasulta niin että saat imusarjaan alipainetta ja economy-mittarin laitaan. Silloin pitäisi isompi muljahtaa sisään.
Vollgas tarkoittaa kaasu pohjassa, mutta ei kickdown painettuna.
Übergas on sitten rehellisesti talla pohjassa kickdownia myöten.
D/S/L tarkoittaa kepin asentoa, ja noi luvut tarkoittavat ylösvaihtokohtaa ja alasvaihtokohtaa.
Oma 280SE poikkeaa tuosta taulukosta erittäin vähä, joskus tuntuu että vaihdot saisivat tapahtua vielä alhaisemmalla nopeudella.
Typ 280S und SE Wählhebelstellung Hochschaltung Rückschaltung
Leergas 1 - 2 - 1 D 13 -
2 - 3 - 2 D 22 15
3 - 4 - 3 D 33 22
Vollgas 1 - 2 - 1 D 42 9
2 - 3 - 2 D 67 22
3 - 4 - 3 D 140 75
Übergas 1 - 2 - 1 D 45 19
2 - 3 - 2 D 82 62
3 - 4 - 3 D 140 125
Leergas 1 - 2 - 1 S 13 -
2 - 3 - 2 S 23 15
Vollgas 1 - 2 - 1 S 42 9
2 - 3 - 2 S 82 22
Übergas 1 - 2 - 1 S 45 19
2 - 3 - 2 S 82 62
Leergas 1 - 2 - 1 L 45 13
Vollgas 1 - 2 - 1 L 45 19
Übergas 1 - 2 - 1 L 45 28
kai tosta taulukosta nyt jotain selvää saa. Se on copy+paste excelistä - siksi tuo huono muotoilu.
terv. Tero
PS. Normaalikaasulla niin tuo nelosen vaihtokohta on minullakin jossain viidenkympin nurkilla. Mutta yrittämällä ja muljuttamalla niin kyllä sen saa menemään nippa nappa 30km/h vauhdissakin sisään.
Re: Toimii parhaiten laittomuuksissa
Noniin joo. olisi pitänyt kattoa preview.
Eihän tosta mitään selvää saa. Kuka haluaa niin saa multa tuon excel-muodossa.
,Tero
Eihän tosta mitään selvää saa. Kuka haluaa niin saa multa tuon excel-muodossa.
,Tero