Virrat katoaa?
Virrat katoaa?
Autoni C200 -01. Tämän vuoden aikana kolme akkua vaihdettu. Silti virrat häviää. Autosähköliikkeessä saanut yhden yön valohoitoa. Ei mitään löytynyt, mikä vie virrat. Virrat häviää, jos auto seisoo käyttämättä pari viikkoa.
Ystävä neuvoi hankkimaan uuden starttimoottorin, auttaako tämä?
Ystävä neuvoi hankkimaan uuden starttimoottorin, auttaako tämä?
Re: Virrat katoaa?
viallinen startti tai laturi purkaa akun melko nopeasti koska siellä kulkee isoja virtoja, onko purkuvirran määrä mitattu?
Re: Virrat katoaa?
Onko tämä C200 CDI vaiko C200 Kompressor? Tuon suuruinen vuotovirta ei varmaan kuitenkaan tule CDI:n lisälämmittimestä. Onko autossa sähkösäätöiset penkit?Riitta-53 kirjoitti:Autoni C200 -01. Tämän vuoden aikana kolme akkua vaihdettu. Silti virrat häviää. Autosähköliikkeessä saanut yhden yön valohoitoa. Ei mitään löytynyt, mikä vie virrat. Virrat häviää, jos auto seisoo käyttämättä pari viikkoa.
Ystävä neuvoi hankkimaan uuden starttimoottorin, auttaako tämä?
Sen starttimoottorin mahdollisen vuotovirran voisi sentään mitata ennen uuden ostamista. Vuotovirta ei kuitenkaan ole kauhean suuri jos auto kestää parin viikon parkkeerauksen.
Re: Virrat katoaa?
Kompressor. On sähkökäyttöiset penkit. Talvella epäiltiin bensanlämmitintä, joten otettiin sulakkeet pois. Ei ollut vika ilmeisesti siitä johtuva. On mitattu virrankulutus, lapussa on -0.16, tämä ei kerro minulle mitään....
Re: Virrat katoaa?
Tarkoittaa varmaan sitä että lepotilassa akusta kuluu virtaa 160 mA (0.16 A). Virrankulutuksen pitäisi olla 20 mA:n tuntumassa, max. jotain 35 mA.Riitta-53 kirjoitti:Kompressor. On sähkökäyttöiset penkit. Talvella epäiltiin bensanlämmitintä, joten otettiin sulakkeet pois. Ei ollut vika ilmeisesti siitä johtuva. On mitattu virrankulutus, lapussa on -0.16, tämä ei kerro minulle mitään....
Ne sähköpenkkien ohjainlaitteet voisi kokeeksi irrottaa johtosarjasta (tai sulakkeet pois).
Re: Virrat katoaa?
Otan huomenna asiaksi ja käyn jossakin näyttämässä. Kerron sitten illalla miten onnistu....
Re: Virrat katoaa?
eikös tätäkin virrankulutus vikaa olis helpoin alkaa purkaan tutkimalla sulakkeista, että minne virta menee?
eli amppeerimittari sulakkeen tilalle ja katsella, että minkä sulakkeen alta se virta menee. siitä saa jo aika paljon rajattua vikamahdollisuuksia pois. jos virtaa kuluu vaikka sulake numero 12 kautta huomattavasti enemmän, kun mistään muusta auton ollessa parkissa, niin siitä voi sitten kattoo, että mitä kaikkee sen sulakkeen takana on. jos siellä on esim. valot, sähköpenkit ja puhaltimen moottori, niin seuraavaks mittaileen niistö itse kohteista ja lopulta ei jää jäljelle muutakun viallinen osa, minkä sitten korjaa, tai vaihtaa uuteen.
näin itse alkaisin vikaa paikantaan.
eli amppeerimittari sulakkeen tilalle ja katsella, että minkä sulakkeen alta se virta menee. siitä saa jo aika paljon rajattua vikamahdollisuuksia pois. jos virtaa kuluu vaikka sulake numero 12 kautta huomattavasti enemmän, kun mistään muusta auton ollessa parkissa, niin siitä voi sitten kattoo, että mitä kaikkee sen sulakkeen takana on. jos siellä on esim. valot, sähköpenkit ja puhaltimen moottori, niin seuraavaks mittaileen niistö itse kohteista ja lopulta ei jää jäljelle muutakun viallinen osa, minkä sitten korjaa, tai vaihtaa uuteen.
näin itse alkaisin vikaa paikantaan.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Virrat katoaa?
Varmaan helppo homma miehelle.... Katsotaan mihin tässä menee apua pyytämään...
Re: Virrat katoaa?
Virtamittari kiinni akun maajohtoon, silloin siellä näkyy se ~0,16A virta joka tosiaan tyhjentää akun kahdessa viikossa. Sitten yksi sulake kerrallaan pois ja aina katsoo paljonko virta tippuu. Mikäli ei tipu vaikka kaikki sulakkeet on lattialla niin silloin ainoa vaihtoehto on starttimoottorin vuotovirta.
Autoa pitäisi kylläkin käyttää kerran viikkoon tai sitten pistää ceetekin siihen pitämään latausta yllä
Autoa pitäisi kylläkin käyttää kerran viikkoon tai sitten pistää ceetekin siihen pitämään latausta yllä

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Virrat katoaa?
Löytykö vika?
W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: Virrat katoaa?
Vika edelleen. Kukaan ei osaa auttaa...
Nyt parin päivän seisonnan jälkeen akku tyhjä. Auto myynnissä...
Nyt parin päivän seisonnan jälkeen akku tyhjä. Auto myynnissä...
Re: Virrat katoaa?
Ei taida olla palleista paljon apua tuossa hommassa.Riitta-53 kirjoitti:Varmaan helppo homma miehelle.... Katsotaan mihin tässä menee apua pyytämään...
Olihan tuossa edellä hyviä neuvoja. Akkua ei kannata jättää tyhjäksi, se jäätyy. Kanna se heti sisäänRiitta-53 kirjoitti:Vika edelleen. Kukaan ei osaa auttaa...
Nyt parin päivän seisonnan jälkeen akku tyhjä. Auto myynnissä...
sulamaan. Ota ainakin akun miinusnapa irti, jos ei nyt muuta pysty. Tarvitset jakoavaimen akunnavan
irrotukseen ja luultavasti hylsysarjan akun irrotukseen.
Huomenna menet kauppaan ja ostat yleismittarin ja CTEK-älylaturin. Tarvittaessa ostat myös
jatkojohtoa laturille. Sitten laitat kotona laturin elvyttämään akkua, katso käyttöohjeesta miten.
Laturissa on erityinen elvytystoiminto. Akun tulee olla sula ennen latausta.
Ylihuomenna akku on täysi ja sulfaatit poissa. Sitten otat sen yleismittarin ja säädät sen mittaamaan
virtaa eli ampeereita. Älä polta sulaketta eli et saa oikosulkea akun plus- ja miinusnapaa mittarilla.
Käyttöohjeessa on selitetty koko juttu.
Laita akku paikalleen, irrota akkukaapeli akun miinusnavasta. Kytke se yleismittari niin, että toinen mittausjohto
on akun navassa ja toinen akkukaapelissa. Tämä on ns. sarjakytkentä, sillä kaikki virta kulkee mittarin kautta.
Kuminauhan tms. kanssa saat johdot pysymään paikoillaan. Katso mittarilukema, sen pitäisi olla noin 0,16A.
Seuraavaksi irrotat ja kiinnität sulakkeita yksi kerrallaan. Olet löytänyt oikean sulakkeen, kun mittarilukema
putoaa alle 0,05A.
Nopeampi tapa on jättää akkukaapeli paikalleen ja mitata virta sulakerasialta. Kytket mittarin sulakkeen
paikalle. Kun mittari näyttää yli 0,1A, olet löytänyt oikean sulakkeen.
Seuraavaksi tarkistat sulakerasian kannesta, mitä laitteita sulakkkeen kautta ruokitaan. Jokin näistä laitteista
on viallinen. Kerro meille, mikä se on, ja saat korjausohjeet.
Jos oikea sulake ei löydy, et ole ehkä kokeillut kaikkia sulakkeita. Sulakkeita voi olla monessa paikassa.
Jos edelleenkään oikeaa sulaketta ei löydy, voi vika tosiaan olla laturissa tai käynnistinmoottorissa.
Voit mitata niiden ottaman virran yleismittarilla, eli johto irti ja mittari sarjaan. Jos mittari näyttää
yli 0,1A, vika on löytynyt.
Autoa ei missään tapauksessa kannata myydä viallisena. Jos edellä kuvattu vianetsintä tuntuu liian
hankalalta, osta akkulaturi, elvytä akku ja aja *pätevään* autosähköliikkeeseen. Ota mieluusti joku
kaveriksi mukaan. Pyydä korjaamaan vika tai sovi korjausaika, jolloin saat auton odottaessa korjatuksi.
Pyydä kustannusarvio, kun vika on löydetty, muttei vielä korjattu.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Virrat katoaa?
Mites turvallista tuollainen sulakkeiden irrotteleminen on, akun irrottamisessahan on kohtuullinen risti hajottaa Sam-yksikkö.
Onko sulakkeiden irrottamisessa vastaava vaara olemassa?
Onko sulakkeiden irrottamisessa vastaava vaara olemassa?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Virrat katoaa?
Hyvä kysymys. Akun irrotus ja apukaapelikäynnistys voivat hajottaa SAM:n.
Tavallinen akkulaturikin voi hajottaa paikat, siksi kannattaisi käyttää älylaturia.
Jos SAM on hajalla, se on todennäköisesti hajonnut jo ennen sulakkeiden irrottelua,
kun akkuja on vaihdeltu ja ehkä latailtu ja annettu apuvirtaakin. Akun vaihdossa
tulisi noudattaa valmistajan ohjeita.
Sulakkeiden irrottelu tulisi ehdottomasti tehdä, kun kaikki laitteet ovat pois päältä.
Muuten tuo vianetsintäkään ei toimi. Virrattoman sulakkeen irrotus on riskitön.
Itse uskaltaisin irrotella sulakkeita omasta autostani. Jos ei halua sulakkeita irrotella,
niin pihtimallisella virtamittarilla näkee, missä johdossa kulkee virta.
Muutamassa sulakkeessa on aina pieni virta, mutta sen ei pitäisi katketessaan tuhota
mitään. Isoin virta on siinä sulakkeessa, jonka takana viallinen laite on. Sulakkeen
irrotuksen vaarallisuus riippuu virtapiiristä, johon sulake on kytketty.
Jos virtapiirissä on iso kela esim. (puhaltimen moottori), virran äkillinen katkaisu
aiheuttaa jännitepiikin, joka voi hajottaa puolijohteita. Sulaketta ei ole tarkoitettu
kytkimeksi, mutta toisaalta sulake palaessaankin katkaisee virran eikä saisi hajottaa
paikkoja. Jos auton virtapiiireissä on jotain pahasti vialla tai sulakkeille on kytketty
jotain omia virityksiä (esim. isot konkat ja kelat audiovahvistimissa), tilanne ehkä
poikkeaa autonvalmistajan tarkoittamasta.
Periaatteessa autossa pitäisi olla riittävä suojaus jännitepiikkejä vastaan. Vanhassa
W202:ssa on ylijänniterele, uudemmassa W203:ssa on SAM. SAM ei anna niin hyvää
suojaa kuin vanha kunnon ylijänniterele ja SAM voi itsekin hajota. Rikkinäinen SAM
kyllä ilmaisee itsensä erilaisilla vikakoodeilla tai toimimattomilla laitteilla.
Voisi olla hyödyllistä lukea vikakoodit, kun akku on ensin ladattu älylaturilla täyteen.
Alijännite ja akun vaihto aiheuttaa itsessään vikakoodeja, joten vikakoodit tulisi
aluksi nollata, sitten ajaa hiukan ja sitten vasta lukea.
Laturin diodeja itse veikkaisin, jos vikakoodeja ei ole. Vaan jos ei itsellä ole laitteita
eikä kokemusta, niin eikö pätevä autokorjaamo olisi hyvä paikka? Tai joku paikallinen
harrastaja voisi vilkaista. Ja tosiaan olisi hyvä pitää sitä älylaturia vaikka jatkuvasti
kiinni akussa, ettei mene taas akku rikki.
Tavallinen akkulaturikin voi hajottaa paikat, siksi kannattaisi käyttää älylaturia.
Jos SAM on hajalla, se on todennäköisesti hajonnut jo ennen sulakkeiden irrottelua,
kun akkuja on vaihdeltu ja ehkä latailtu ja annettu apuvirtaakin. Akun vaihdossa
tulisi noudattaa valmistajan ohjeita.
Sulakkeiden irrottelu tulisi ehdottomasti tehdä, kun kaikki laitteet ovat pois päältä.
Muuten tuo vianetsintäkään ei toimi. Virrattoman sulakkeen irrotus on riskitön.
Itse uskaltaisin irrotella sulakkeita omasta autostani. Jos ei halua sulakkeita irrotella,
niin pihtimallisella virtamittarilla näkee, missä johdossa kulkee virta.
Muutamassa sulakkeessa on aina pieni virta, mutta sen ei pitäisi katketessaan tuhota
mitään. Isoin virta on siinä sulakkeessa, jonka takana viallinen laite on. Sulakkeen
irrotuksen vaarallisuus riippuu virtapiiristä, johon sulake on kytketty.
Jos virtapiirissä on iso kela esim. (puhaltimen moottori), virran äkillinen katkaisu
aiheuttaa jännitepiikin, joka voi hajottaa puolijohteita. Sulaketta ei ole tarkoitettu
kytkimeksi, mutta toisaalta sulake palaessaankin katkaisee virran eikä saisi hajottaa
paikkoja. Jos auton virtapiiireissä on jotain pahasti vialla tai sulakkeille on kytketty
jotain omia virityksiä (esim. isot konkat ja kelat audiovahvistimissa), tilanne ehkä
poikkeaa autonvalmistajan tarkoittamasta.
Periaatteessa autossa pitäisi olla riittävä suojaus jännitepiikkejä vastaan. Vanhassa
W202:ssa on ylijänniterele, uudemmassa W203:ssa on SAM. SAM ei anna niin hyvää
suojaa kuin vanha kunnon ylijänniterele ja SAM voi itsekin hajota. Rikkinäinen SAM
kyllä ilmaisee itsensä erilaisilla vikakoodeilla tai toimimattomilla laitteilla.
Voisi olla hyödyllistä lukea vikakoodit, kun akku on ensin ladattu älylaturilla täyteen.
Alijännite ja akun vaihto aiheuttaa itsessään vikakoodeja, joten vikakoodit tulisi
aluksi nollata, sitten ajaa hiukan ja sitten vasta lukea.
Laturin diodeja itse veikkaisin, jos vikakoodeja ei ole. Vaan jos ei itsellä ole laitteita
eikä kokemusta, niin eikö pätevä autokorjaamo olisi hyvä paikka? Tai joku paikallinen
harrastaja voisi vilkaista. Ja tosiaan olisi hyvä pitää sitä älylaturia vaikka jatkuvasti
kiinni akussa, ettei mene taas akku rikki.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Virrat katoaa?
Ei tuo ylijänniterele suojaa mitenkään induktiivisen virtapiirin katkaisusta syntyviä virtapiikkejä, siihen se on ihan liian hidas, mutta toisaalta ei niistä nyt tässä yhteydessä kannata huolestuakkaan. Useimmiten siellä on diodit valmiina suojaamassa mikäli virtapiirissä on puolijohde, koska ihan sama virtapiikki syntyy mikäli se katkaistaan puolijohteen avulla (tai PWM ohjauksella säädetään tehoa).
Muutoin on ihan hyvä huomio, ettei sulakkeita napsita esimerkiksi auton käydessä tai apulaitteiden kuten puhalitimien tai penkin lämmittimien ollessa päällä. Siinähän on jo silloin vaarana hajottaa se yleismittarikin, jos virtaa mitataan. Lähtötilanne pitää olla se, että vain "pieni" vuotovirta (< 1A) kulkee.
Akkuakaan ei saa(isi) irroittaa kun isoja virtoja kulkee, mutta ei nämä nyt sentään ihan mosfeteillä suojaamattomia rakennelmia ole, jotka hajoavat jo kun tuuheatukkainen blondi astuu paikalle.
Muutoin on ihan hyvä huomio, ettei sulakkeita napsita esimerkiksi auton käydessä tai apulaitteiden kuten puhalitimien tai penkin lämmittimien ollessa päällä. Siinähän on jo silloin vaarana hajottaa se yleismittarikin, jos virtaa mitataan. Lähtötilanne pitää olla se, että vain "pieni" vuotovirta (< 1A) kulkee.
Akkuakaan ei saa(isi) irroittaa kun isoja virtoja kulkee, mutta ei nämä nyt sentään ihan mosfeteillä suojaamattomia rakennelmia ole, jotka hajoavat jo kun tuuheatukkainen blondi astuu paikalle.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Virrat katoaa?
Hienosti "väännetty rautalangasta"!JarkkoN kirjoitti:Ei taida olla palleista paljon apua tuossa hommassa.Riitta-53 kirjoitti:Varmaan helppo homma miehelle.... Katsotaan mihin tässä menee apua pyytämään...
Olihan tuossa edellä hyviä neuvoja. Akkua ei kannata jättää tyhjäksi, se jäätyy. Kanna se heti sisäänRiitta-53 kirjoitti:Vika edelleen. Kukaan ei osaa auttaa...
Nyt parin päivän seisonnan jälkeen akku tyhjä. Auto myynnissä...
sulamaan. Ota ainakin akun miinusnapa irti, jos ei nyt muuta pysty. Tarvitset jakoavaimen akunnavan
irrotukseen ja luultavasti hylsysarjan akun irrotukseen.
Huomenna menet kauppaan ja ostat yleismittarin ja CTEK-älylaturin. Tarvittaessa ostat myös
jatkojohtoa laturille. Sitten laitat kotona laturin elvyttämään akkua, katso käyttöohjeesta miten.
Laturissa on erityinen elvytystoiminto. Akun tulee olla sula ennen latausta.
Ylihuomenna akku on täysi ja sulfaatit poissa. Sitten otat sen yleismittarin ja säädät sen mittaamaan
virtaa eli ampeereita. Älä polta sulaketta eli et saa oikosulkea akun plus- ja miinusnapaa mittarilla.
Käyttöohjeessa on selitetty koko juttu.
Laita akku paikalleen, irrota akkukaapeli akun miinusnavasta. Kytke se yleismittari niin, että toinen mittausjohto
on akun navassa ja toinen akkukaapelissa. Tämä on ns. sarjakytkentä, sillä kaikki virta kulkee mittarin kautta.
Kuminauhan tms. kanssa saat johdot pysymään paikoillaan. Katso mittarilukema, sen pitäisi olla noin 0,16A.
Seuraavaksi irrotat ja kiinnität sulakkeita yksi kerrallaan. Olet löytänyt oikean sulakkeen, kun mittarilukema
putoaa alle 0,05A.
Nopeampi tapa on jättää akkukaapeli paikalleen ja mitata virta sulakerasialta. Kytket mittarin sulakkeen
paikalle. Kun mittari näyttää yli 0,1A, olet löytänyt oikean sulakkeen.
Seuraavaksi tarkistat sulakerasian kannesta, mitä laitteita sulakkkeen kautta ruokitaan. Jokin näistä laitteista
on viallinen. Kerro meille, mikä se on, ja saat korjausohjeet.
Jos oikea sulake ei löydy, et ole ehkä kokeillut kaikkia sulakkeita. Sulakkeita voi olla monessa paikassa.
Jos edelleenkään oikeaa sulaketta ei löydy, voi vika tosiaan olla laturissa tai käynnistinmoottorissa.
Voit mitata niiden ottaman virran yleismittarilla, eli johto irti ja mittari sarjaan. Jos mittari näyttää
yli 0,1A, vika on löytynyt.
Autoa ei missään tapauksessa kannata myydä viallisena. Jos edellä kuvattu vianetsintä tuntuu liian
hankalalta, osta akkulaturi, elvytä akku ja aja *pätevään* autosähköliikkeeseen. Ota mieluusti joku
kaveriksi mukaan. Pyydä korjaamaan vika tai sovi korjausaika, jolloin saat auton odottaessa korjatuksi.
Pyydä kustannusarvio, kun vika on löydetty, muttei vielä korjattu.

Re: Virrat katoaa?
Hei miehet!
Nyt nokkapellin alla laturi. Voiko sitä pitää kytkettynä vakituiseen sähkötolppaan? Tolppa pari tuntia päivässä päällä. Auto seisoo viikon käyttämättä kerrallaan.
Hyviä neuvoja on tullut roppakaupalla, kiitos niistä! En vain tiedä edes mikä on SAM?
Luotan että tulee automaattisesti vikakoodi jos jokin ei toimi...
Nyt nokkapellin alla laturi. Voiko sitä pitää kytkettynä vakituiseen sähkötolppaan? Tolppa pari tuntia päivässä päällä. Auto seisoo viikon käyttämättä kerrallaan.
Hyviä neuvoja on tullut roppakaupalla, kiitos niistä! En vain tiedä edes mikä on SAM?
Luotan että tulee automaattisesti vikakoodi jos jokin ei toimi...
Re: Virrat katoaa?
Olisi hyvä tietää minkälainen laturi siellä nyt on mutta kyllä varmasti kestää minkä tahansa jos tolpassa on vain pari tuntia päivässä sähköt.Riitta-53 kirjoitti:Hei miehet!
Nyt nokkapellin alla laturi. Voiko sitä pitää kytkettynä vakituiseen sähkötolppaan? Tolppa pari tuntia päivässä päällä. Auto seisoo viikon käyttämättä kerrallaan.
Hyviä neuvoja on tullut roppakaupalla, kiitos niistä! En vain tiedä edes mikä on SAM?
Luotan että tulee automaattisesti vikakoodi jos jokin ei toimi...
SAM on se sulakeboksi (vähän yksinkertaistettuna).
Tarkoititko auton mittaristoon tulevia vikakoodeja? Sinne ei tule läheskään kaikki viat näkyville, lähinnä sellaiset jotka omistaja voi hoitaa (vialliset lamput) tai sitten sellaiset jotka vaativat välitöntä huomiota (ABS/ESP-viat jne. vaikka niitä ei itse voi korjata). Lähin foorumilaisten testeri taitaa olla Auran suunnalla, saisit ne loputkin vikakoodit näkyville vaikka ei välttämättä vikakoodit selitä sitä akun tyhjenemistä (syvällisempi diagnoosi voisi antaa valoa).
Yksittäisten normisulakkeiden nyppiminen on kyllä turvallista. Akun irrotuskin on turvallista jos sen tekee huolellisesti eikä esim. varmuuden vuoksi virrat päällä että sytkäristä saa syötettyä ylläpitojännitteen akun vaihdon ajan. Näitäkin ohjeita näkyy foorumeilla. Jos auto on levossa niin akusta ei isoja virtoja kulje eikä synny mitään virtapiikkejä (viallinen auto ei välttämättä ole täysin levossa).
Re: Virrat katoaa?
Tavallisenkin autosähkökorjaamon pitäisi kyetä toteamaan tavalliset viat, kuten
vuotavat laturin diodit. Toivottavasti tämä on tehty luotettavasti.
Mersun tapauksessa tavallista pätevämpi korjaamo on paremmin perehtynyt juuri
Mersun korjaamiseen ja käytössä on tarvittavat laitteet (Star-diagnoosilaite).
Vikakoodien luku maksaa 30 eurosta ylöspäin ja työ on kallista. Korjaus saattaa olla
turhan kallis, jos vie sinne kaikkein kalleimpaan paikkaan.
Harrastelijakin pystyisi yleismittarilla aika pitkälti selvittämään vikaa, joskin aikaa
tietysti kannattaa varata paljon. Toivottavasti joku ilmoittautuu vapaaehtoiseksi.
vuotavat laturin diodit. Toivottavasti tämä on tehty luotettavasti.
Mersun tapauksessa tavallista pätevämpi korjaamo on paremmin perehtynyt juuri
Mersun korjaamiseen ja käytössä on tarvittavat laitteet (Star-diagnoosilaite).
Vikakoodien luku maksaa 30 eurosta ylöspäin ja työ on kallista. Korjaus saattaa olla
turhan kallis, jos vie sinne kaikkein kalleimpaan paikkaan.
Harrastelijakin pystyisi yleismittarilla aika pitkälti selvittämään vikaa, joskin aikaa
tietysti kannattaa varata paljon. Toivottavasti joku ilmoittautuu vapaaehtoiseksi.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Virrat katoaa?
No niin! Vika jatkuu. Nyt akkulaturi päällä joka päivä pari tuntia. Viime lauantaina autoa käytetty viimeksi. Lähti hyvin käyntiin. Tämän viikon perjantaina piti lähteä.... Ei edes virtaa, mikä aukaisisi ovet. Joten taas tarvitaan apuvirtaa hetkellisesti. Onko tyyppivika, näin tietäväiset kertovat? Toiset tietävät että viallinen kojetaulu kun vaihdetaan niin auttaa tähän vaivaan.
Re: Virrat katoaa?
Ei ole tyyppivika, eikä ainakaan kojetaulun (= mittaristo?) vaihtaminen auta vältämättä asiaan. Tuolla edellähän kyllä koitettiin selittää miten metsästetään se sähköinen laite tai virtapiiri, joka sen akun tyhjentää. Ei sitä kukaan muuten osaa kristallipallosta katsoa ja arvata oikein. Voihan siellä olla vaikka väärin tehty autoradion asennus tjms. lapsus. Ilman tutkimusta on ihan mahdoton arvuutella forumin kautta vikaa.
Mittariston vaihtamisesta tai siis sen yrittämisestä saa vain lopullisen riesan, kun tietokoneet ja ajonestot on lopullisesti sekaisin...?
Mittariston vaihtamisesta tai siis sen yrittämisestä saa vain lopullisen riesan, kun tietokoneet ja ajonestot on lopullisesti sekaisin...?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Virrat katoaa?
Hyvä juttu ettei mittaristoa tarvi vaihtaa. Kertoivat että maksaa tonnin uusi.
Pitää mennä alkuviikosta paikalliseen mersukorjaamoon. Mitään uusia asennuksia ei ole tehty, luulisin. Radio ja vebasto alkuperäiset.
Pitää mennä alkuviikosta paikalliseen mersukorjaamoon. Mitään uusia asennuksia ei ole tehty, luulisin. Radio ja vebasto alkuperäiset.