jylppy kirjoitti:Tämäkin topicci karannut täysin käsistä. Harmi, että tuli edes aloitettua koko juttu.
Suo anteeksi, minulla on tapana käsitellä asioita yleisemmin kuin pelkästään yhden kysyjän näkökulmasta.
Moni muukin saattaa miettiä samaa asiaa ja itsekin olisin ostanut bensa-BMW:n, jos sopiva yksilö vaan olisi ollut myynnissä.
Nyt ajetaan dieselillä. Toivottavasti pian tulee pistokehybridejä bensakasilla, että raskii niitä sitten joskus käytettynä ostaa.
No joo, onhan se tietenkin hyvä, että asioista keskustellaan. Meni vaan vähän maku, kun työttömälle (yhden hengen talous) asuntovelalliselle ruvetaan tarjoamaan melkein uutta autoa ja vielä lisävelalla, kun vanhoissakin on tekemistä.
Olisi toki pitänyt varmaan heti alussa sanoa, että rahaa ei oo sentin hyrrää ja haussa siis halvempi tai samanhintainen (bensa)auto: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/4775231" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Jylppy, katoppa piruuttas W124 e220 tai W202 c180-c220. Viimeisimmät Ceet ei ole edes 1.8 litraisia vaan 2.0, vaikka takakontissa lukee 180. Kuitenki tuttuja autoja sinulle allekirjoituksen perusteella.
W124 M111 moototrilla minulla ei ole ikinä ollut, olen vain muutaman tuhannen kilsaa sellaisella ajellut. Ei pahaa sanottavaa lainkaan.
1995 W202 C220 Elegance M111 + automaatti on minun parhaimpia auto-ostoksia ikinä. Erittäin pienillä kustannuksilla päässyt huoltojen suhteen, tosin mittarissa oli 145tkm ostaessa. Appiukolle meni kun mittarissa 180tkm, sillä auto on nyt ollut 3-4 vuotta ja mittarissa vajaa 250tkm. Korjauksia ei paljoa ole tehty, yksikään ei ole ollut vika joka estäisi ajamista. Stilettiavain (nyt jo toisen kerran), takaikkunan nostin, ajovalojen korkeussäädin, alipaineletkun kiinnike... Siinäpä ne kaikki mitä 100tkm aikana ollut. Bensiiniäkin appiukon käytössä kuluu kuulema keskimäärin 8l/100 tai jopa alle, minulla sitä kului 9,2l/100 seka-ajossa.
TOisaalta, miksi et ajaisi edelleen tuolla siistillä väyrysellä? varsinkaan jos se on velaton auto. Käytetyn vaihtaminen toiseen käytettyyn on aina riskibisnestä, jos se "uusi" sitten hajoaakin käsiin ja tulee toimintatonnille tekemistä, niin työttömänä se ei mieltä kauheasti lämmitä, nykisessä autossa riksi on pienempi koska tunnet sen parhaiten itse.