Ostin mersun (W124)

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Touho-serkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 05.12.2012 08:55

Re: Ostin mersun (W124)

Viesti Kirjoittaja Touho-serkku »

atlas kirjoitti:Joku kertoi että kun kuumailma puhaltimella irrallaan kuumentaa sopivasti tulee niistä taas musta kuin uutena muttei saa kuumentaa liikaa.
Kun ois irto kahva voisi kokeilla ensin ..ja sitten vasta ajo autoon.
Joo, tämä olisi kyllä hyvä testata ensin. :D Jos joku on tehnyt, niin laittakaahan kokemuksia tulemaan. Yllättävän paljon vaikuttaa auton ilmeeseen, kun kahvat on ihan haalistuneet. Peilit sen sijaan on edelleen komian mustat, niille ei tarvi tehdä mitään. Useinhan nekin tuppaa haalistumaan.
W124 300E -89
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Ostin mersun (W124)

Viesti Kirjoittaja Jolle »

Kahvat yms muoviosat voi käsitellä muovihoitoaineella. Se on sellaista hyytelöä mikä levitetään, tahkotaan sisälle ja sitten pyyhitään pois. Ei se niistä uusia tee mutta huomattavasti siistimmän näköiseksi :wink:
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Ostin mersun (W124)

Viesti Kirjoittaja atlas »

Touho-serkku kirjoitti:
atlas kirjoitti:Joku kertoi että kun kuumailma puhaltimella irrallaan kuumentaa sopivasti tulee niistä taas musta kuin uutena muttei saa kuumentaa liikaa.
Kun ois irto kahva voisi kokeilla ensin ..ja sitten vasta ajo autoon.
Joo, tämä olisi kyllä hyvä testata ensin. :D Jos joku on tehnyt, niin laittakaahan kokemuksia tulemaan. Yllättävän paljon vaikuttaa auton ilmeeseen, kun kahvat on ihan haalistuneet. Peilit sen sijaan on edelleen komian mustat, niille ei tarvi tehdä mitään. Useinhan nekin tuppaa haalistumaan.
Tosiaan oisko kellä halua kokeilla ylimääräisillä kahvoilla toimiiko ja tulee mustat kahvat .
Pitäiskö ihan pisttää uusi topik että joku huomaisi tämän koe luontoisen homman...kun tästä olisi kaikille iloa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Touho-serkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 05.12.2012 08:55

Re: Ostin mersun (W124)

Viesti Kirjoittaja Touho-serkku »

Vähän huonoja kokemuksia noista muovinkiillotusaineista, meinaa jäädä pinta kirjavaksi.. Ehkä toimii, jos vetää useamman kerroksen. Ja tietysti aineilla on eroa, mutta ainakaan Turtle Waxin aine ei vakuuttanut.

Kuumailmapuhallus alkoi kyllä kiinnostaa, ehkä otan riskin ja tulen tänne sitten kiroilemaan kun yksi kahva on palaneen musta. Mutta toisaalta musta mikä musta. :mrgreen:
W124 300E -89
Avatar
tiisselillä
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ma 05.03.2007 19:38

Re: Ostin mersun (W124)

Viesti Kirjoittaja tiisselillä »

Tuo kuumapuhallushomma on testattu, sopii joihinkin muovilaatuihin ei kuitenkaan kaikkiin
w124 ovenkahvat muistaakseni on sellaista laatua ettei oikeen toimi, muistelen että ne paloi testatessa ruman näköisiksi.
Ex MB:
w124 200D
w202 250 TD
w124 200DT

Nyt:
---------------
Touho-serkku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 26
Liittynyt: Ke 05.12.2012 08:55

Re: Ostin mersun (W124)

Viesti Kirjoittaja Touho-serkku »

Vajaa kymppitonni päästelty Mersulla, tässäpä hieman kokemuksia tältä ajalta.

Ostin auton siis viime jouluna, ja se toimi ongelmitta kesäkuulle saakka. Sen jälkeen alkoi tyhjäkäynti vaeltaa, starttaaminen kesti normaalia kauemmin ja loppujen lopuksi auto alkoi nykiä kierrosten pudotessa (noin) alle 2000 rpm. Lisäksi auto alkoi sammuilla risteyksiin, jos ei kierroksia pitänyt kaasulla ylhäällä. Jonkin aikaa tuli ajettua nykimisestä huolimattam, mutta vian pahennuttua autolla ei käytännössä pystynyt ajamaan edes kaasulla kikkailemalla. Auto oli pois ajosta parisen kuukautta, ja koska en itse sille ehtinyt mitään tehdä, vein sen suosista MB Koskiselle Seinäjoelle. Viaksi paljastui määräjakajan kumi/muovikaukalo, jonka vaihdon jälkeen auto on toiminut ongelmitta. Tyhjäkäynti on ehkä hieman alhainen, 600 - 700 rpm, ja risteyksiin lasketellessa saattaa käydä 500 rpm tai hieman alle. Auto pysyy kuitenkin hyvin käynnissä ja tyhjäkäynti on tasainen, joten en ole tuota pitänyt ongelmana. Erikoista on, että vakionopeudensäädin tuntuu toimivan nyt paremmin, eli pitää nopeuden nätimmin eikä nykäise kaasua kerralla pois nopeuden noustessa. Aikaisemmin meno vakkari päällä oli turhan nykivää. En tiedä onko ongelman korjaantumisella mitään tekemistä tuon kumikaukalon vaihtamisen kanssa, mutta oli miten oli, pääasia että nyt toimii kuten pitääkin.

Ajettavuudesta täytyy antaa iso plussa, maantiellä tämä kampe on kuin kotonaan. Jämäkkä, hiljainen ja vakaa. Mukavat penkitkin, vakkari vaan päälle ja kyynärnoja alas niin matka taittuu mukavasti. :thumbup: Polttoaineenkulutusta en ole sen enempää mittaillut, mutta nyt viime viikonlopun aikana meni lähes tankillinen josta n. 80 % maantieajoa, loppu kaupunki- ja taajamaajoa sekä jonkin verran kylmäkäynnistyksiä -3 - +5 keleissä, ja laskin että keskikulutus oli 9,4 l, mielestäni ei paha.

Pientä hifistelyäkin tuli tehtyä, kasettisoitin vaihtui nykyaikaisempaan ja apumiehen penkin alle tuli 8" aktiivisubi. Kajarit on alkuperäiset, ja vaikka niitä on monet haukkuneet niin subbarilla ryyditettynä oma multakorva kestää kyllä kuunnella. Voisihan nuo toki päivittääkin.

Pissapoika lopetti toimintansa muutama päivä takaperin, mutta heräsi henkiin pumppua koputtelemalla. Edessä on varmaankin perusteellinen puhdistusoperaatio tai jopa pumpun vaihto. Tässäpä ne viat sitten taisi ollakin, ajovalon polttimo meni pimeäksi ja vaihtelin samalla molemmat. Vaihto oli helppo ja konehuoneessa riittävästi tilaa ährätä.

Mitään ehostuksia (kahvojen kiillotusta ym.) en ole valitettavasti saanut aikaiseksi tehdä, niiden aika tulee myöhemmin jos tulee. :oops:

Moottoriöljyn tarkastus tuotti iloisen yllätyksen(?), vajaa kymppitonni ajettu öljynvaihdon jälkeen ja pinta oli edelleen samassa tasossa. Öljy oli edelleen myös kirkasta. Moottorin kunto lienee aivan hyvä, ja eiköhän (toivottavasti!) tällä päästellä vielä ainakin satatonnia ilman suurempia remontteja. :)
W124 300E -89
Vastaa Viestiin