w124 takaovien kaiuttimet
w124 takaovien kaiuttimet
Onkohan kukaan laittanut din 120 sovitteita noihin takakyynärnojan kaiutinpaikkoihin Näyttäs jj-tuonti sellasia myyvän w124 mersun takaoviin. Ja jos on, niin minkälaiset kaiuttimet niihin mahtas käydä niin, että kaiuttimen alkuperäinen suojaritiläkin vielä menee paikoilleen?
-
- Vakiokalustoa
Re: w124 takaovien kaiuttimet
Hei!saban kirjoitti:Onkohan kukaan laittanut din 120 sovitteita noihin takakyynärnojan kaiutinpaikkoihin Näyttäs jj-tuonti sellasia myyvän w124 mersun takaoviin. Ja jos on, niin minkälaiset kaiuttimet niihin mahtas käydä niin, että kaiuttimen alkuperäinen suojaritiläkin vielä menee paikoilleen?
Ei löydy kokemusta kyllä mistään sovitteista mutta miksi moiset edes tarvitsee? itse asensin omaan lankkuun 4.25" spl dynamicsit alkuperäispaikalle ilman mitään modaamista ja ritilä menee kyllä kiinni.
Edit:
Ja jos isommat esim 5.25" haluat sinne sovittaa niin ovipahvia on helppo muokkailla veitsellä tarvittaessa. itse jättäisin kokemuksesta sovitteet käyttämättä. lisää resonointia ovipahviin ja säästät 20e

Käyttöauto: 94vm S124 tdt om603
Työjuhta: 06vm 4x4 sprinter (lyhyt)
Ihanko menee siis farmari w124:n kyyärnojien vakiopaikoille? Soiko hyvin?
-
- Vakiokalustoa
4.25" menee suoraan sillä se on myös vakiokoko. itselläni siis 4.25":set ja ihan hyvin soi. ei ole vahvistimen kautta mutta eipä se ole välttämätöntä noin pienissä kaiuttimissa. sovittelin myös 5.25" ja sekin menisi pienellä veitsen esittämisellä sinne. itselläni oli paljon epäilyksiä noin pienistä kaiuttimista mutta yllättävän puhtaasti soi eikä resonoi tai särise kovemmassakaan soitossa. bassoahan ne ei anna nimeksikään mutta sitävarten voi asentaa subin.saban kirjoitti:Ihanko menee siis farmari w124:n kyyärnojien vakiopaikoille? Soiko hyvin?
-
- Sisäänajossa
Moro, millanen soundi noissa alkuperäisissä Pioneerin kajareissa on? Vanhathan ne on, mutta kärsiikö edes merisäätä kuunnella vai suosista vaan vaihtoon? En ole vielä päässyt kuuntelemaan, kun mersun soitin on rikki, mutta hommaan tuossa kohta uuden soittimen ja mietin että pitäisikö ottaa uudet kajarit samaan pakettiin.
W124 300E -89
Kyllä niistä nippanappa merisään kuuntelee, mutta musiikkia ei. Etukajarit oon jo omasta vaihtanut ja taakse pitäs vaihtaa. Eteen laitoin rainbowt, mutta en ole varma raskinko laittaa taaksekin ne vai löytyskö jotkut hyvät edullisemminkin.
-
- Sisäänajossa
Niin vähän ajattelinkin... Eipä mitään, hifistely on aina kivaa joten aletaan kartoittaa sopivia kajareita. Rainbowit varmasti erittäin hyvä vaihtoehto. Uusi soitin, etukajarit ja ehkä taakse myös + aktiivisubi penkin alle, niin eiköhän niillä jo pärjää.saban kirjoitti:Kyllä niistä nippanappa merisään kuuntelee, mutta musiikkia ei. Etukajarit oon jo omasta vaihtanut ja taakse pitäs vaihtaa. Eteen laitoin rainbowt, mutta en ole varma raskinko laittaa taaksekin ne vai löytyskö jotkut hyvät edullisemminkin.

W124 300E -89
-
- Vakiokalustoa
itse ostin motonetistä kajarit lankkuun edes 5.25" erkat kokseilla ja takana 4.25" molemmat spl dynamicseja. alle 100e yhteensä maksoi
jos ei vahvistinta meinaa laittaa niin aika sama se mitkä kajarit sinne lyö äänen laadun/mökän toivossa kuhan kajarit on tältä vuostuhannelta. vahvistimen kanssa sit asia erikseen