Minä en nyt oikein ymmärrä tätä ainaista höpötystä noista vtt:n testeistä. Onhan se varmasti totta, ettei nämä periaatteessa saisi mennä läpi, mutta millä tavalla nämä eroaa joka toisesta suprasta ja skylinestä, jota suomen teillä liikkuu? Miten ihmeessä jotkut hurjat on uskaltanut poistaa hiukkassuodattimia 2000-luvun autoista, sehän on myös katsastusmiehen helposti todettavissa pelkästään pakoputken päähän kurkkaamalla.Tero.N kirjoitti:Tai sitten vaan tuokin on tekniikanvaihto ja papereissa lukee jotain tyyliin "vaihdettu OM605 turbomoottori välijäähdyttimellä", tämän jälkeen sitten viritetty ja harhaanjohtavasti mainostetaan että kaikki on otteella. Ilman VTT:n testiä noita kun ei saa mitenkään papereihin tuon ikäiseen autoon, ei edes tutun katsastusmiehen voimin koska muutoskatsastuksen paperit menevät trafille ja siellä viimeistään pomppaa ja tulee takaisinkutsua katsastukseen asian korjaamiseen.
Turbokatsatukset
Re: Turbokatsatukset
Re: Turbokatsatukset
On on, mutta pointti tässä oli se, että miksi sitä edelleen ihmetellään ja epäillään, että saako noita katsastettua, kun vastaavia on varmaan tuhansia liikenteessä ja ollut jo ainakin 10 vuotta.j.a kirjoitti:samalla tavalla laittomia ne japsit...
Tokihan noiden kanssa aina se riski on olemassa, että joku kerta katsastussetä ei annakkaan leimaa, kuten myös itsellä yhden maasturin kohdalla, johon oli "työvalot" jne. merkitty otteeseen, mutta yhtenä vuonna ne ei kelvannutkaan. Ainoa ns. ongelma minun mielestäni noissa uudemmissa on välijäähdytin, ellei sitä ole vakiona ollut, mutta senkin olen kuullut saadun monesti otteeseen, kun on perustellut sen moottorin kestävyyden parantamisena, tehon tavoittelun sijaan ja liitteeksi penkkilappu siitä todisteeksi.
Re: Turbokatsatukset
Laittomia laitteita kuten Nettiauton linkissäkin oleva cee, siksi aina joku kyselee kun ajattelee että on ehkä oikeasti muutoskatsastettu tieliikenteeseen juuri sellaiseksi kuin kerrotaan olevan. Mitä sitten ?JVa79 kirjoitti:On on, mutta pointti tässä oli se, että miksi sitä edelleen ihmetellään ja epäillään, että saako noita katsastettua, kun vastaavia on varmaan tuhansia liikenteessä ja ollut jo ainakin 10 vuotta.....j.a kirjoitti:samalla tavalla laittomia ne japsit...
wiimax.fi
Re: Turbokatsatukset
Sitä sitten, että onko totta, että kaikki diisselimersuilijat ilmoittavat verotuksessa, jos kulkevat kimppakyydillä työmatkoja? Vai mikä siinä on, että nämä ovat ainoita vm.92-> autoja minun tietooni, joita ei muka "voi" virittää.
Tätä olen siis ihan tosissaan ihmetellyt, kun aloin jossain välissä etsimään juttuja ST väyrysistä OM606:lla, mutta niitä ei vain löydy. Tai tiedän, että niitä autoja löytyy, mutta ei varmaan haluta julkisuuteen. Muut foorumit on täynnä juttuja 500-1000 heppasista 2000-luvun mitsuista, nissaneista, toyotista, subaruista jne.
Tätä olen siis ihan tosissaan ihmetellyt, kun aloin jossain välissä etsimään juttuja ST väyrysistä OM606:lla, mutta niitä ei vain löydy. Tai tiedän, että niitä autoja löytyy, mutta ei varmaan haluta julkisuuteen. Muut foorumit on täynnä juttuja 500-1000 heppasista 2000-luvun mitsuista, nissaneista, toyotista, subaruista jne.
Re: Turbokatsatukset
nettiautossa nyttekin yksi st väykky myynnissä,mutta laittomiahan 92:sta vanhemmatkin st:t ovat pääosin,jos tulis esim tienpäälinen katsastus tai mikä pahempaa tapahtuu kuolonkolari ja alkaa tutkinta... oliko sitä voimaa esim se 188hv mitä otteessa tai jotain ihan muuta ja ei taida päästötkään olla ihan aina katsastuskunnossa 

Diesel on puhtaampi
Re: Turbokatsatukset
Olisikin kimppakyyti, 116 km per päivä työmatkaaSitä sitten, että onko totta, että kaikki diisselimersuilijat ilmoittavat verotuksessa, jos kulkevat kimppakyydillä työmatkoja? Vai mikä siinä on, että nämä ovat ainoita vm.92-> autoja minun tietooni, joita ei muka "voi" virittää.

Kenties mersuihmiset eivät ole keskimäärin niin teinejä kuin joidenkin muiden merkkien virittäjät, eli kiinnostaa laillisuuspuolikin.
wiimax.fi
Re: Turbokatsatukset
Tää nettiauton linkissä oleva tuli tänne kylälle yhdelle 18v kortinsaaneelle juipille.Turpek2 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5009852
Tunnistaako kukaan foorumilta omakseen?
Itsellä tuollainen turboton -93vuosimallia samalla kopalla ja kovasti huutaa turboa/turbokonetta pellin alle.
Ajattelin esimerkiksi tuota foorumilla myytävää 605 konetta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=123417" onclick="window.open(this.href);return false;
. Miten ja millainen homma tuo olisi ja kannattaako jättää vain haaveiluksi?
Elkää tulko lannistamaan heti että mahdotonta sillä tuo ylläällä oleva myynti ilmoitus kertoo toista...
Toki voisin soitella katsastuskonttoreihin mutta ajattelin ensin kysyä täältä, mikään kiirehän ei ole.
Käyttis: W210 E55 AMG -00
Re: Turbokatsatukset
Tuo 166 hv +20% ei pidä paikkaansa, 20% lisäys koskee vain mallisarjan tehokkainta moottoria eli 190E 2.5-16 -> 204 hv + 20% = 244 hv ja se vaatii vastaavan alustan kuin W201 16V-malleissa. 190E 2.6 tekniikka mahdollistaa 166 hv + 0 hv. Katso haulla juttua W201 bensakoneiden katsastuksista tai allekirjoituksen linkistä.mage_90 kirjoitti:periaattessa sulla pitäis olla jäähdytetyt levyt edessä jos on niin autosi vastaa 2.6 muuten paitsi etuvakaajan osalta. eli 2.6 jos vertaan niin saa olla 166hv +20% jos jostain löydät todistuksen että esim: cossua tai 2.6 on tullut ilman abs jarruja niin ei tarvitse laittaa. mut munkaan mielestä sellaisia ei ole missä ei abs oo
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
Oma pointti on kyllä lähinnä se että on melkoista harhaanjohtamista mainostaa ilmoituksessa että "kaikki muutokset otteessa" jolloin ostaja voi kuvitella että se on ihan oikeasti täysin laillinen peli. Mikään laillisuusjeesustelu nyt ei juuri itseä kiinnosta kun ei omatkaan vehkeet useinkaan lakipykäliä täytä.JVa79 kirjoitti:Minä en nyt oikein ymmärrä tätä ainaista höpötystä noista vtt:n testeistä. Onhan se varmasti totta, ettei nämä periaatteessa saisi mennä läpi, mutta millä tavalla nämä eroaa joka toisesta suprasta ja skylinestä, jota suomen teillä liikkuu? Miten ihmeessä jotkut hurjat on uskaltanut poistaa hiukkassuodattimia 2000-luvun autoista, sehän on myös katsastusmiehen helposti todettavissa pelkästään pakoputken päähän kurkkaamalla.Tero.N kirjoitti:Tai sitten vaan tuokin on tekniikanvaihto ja papereissa lukee jotain tyyliin "vaihdettu OM605 turbomoottori välijäähdyttimellä", tämän jälkeen sitten viritetty ja harhaanjohtavasti mainostetaan että kaikki on otteella. Ilman VTT:n testiä noita kun ei saa mitenkään papereihin tuon ikäiseen autoon, ei edes tutun katsastusmiehen voimin koska muutoskatsastuksen paperit menevät trafille ja siellä viimeistään pomppaa ja tulee takaisinkutsua katsastukseen asian korjaamiseen.
Re: Turbokatsatukset
Kuinkas se sitten pitäis ilmoittaa? Jotain olen kuullut tuosta kyseisestä c:stä ja sen mukaan se on ihan muutoskatsastettu tuolle ahtimelle ja välijäähdyttimelle penkkilapun kanssa. Se on paljon mahdollista, että ilmoituksessa mainitut tehot on eri, kuin penkkilapussa/rekisteriotteessa. Kuten täällä on aiemminkin mainittu, niin noita pumppumuutoksia ym. on ihan turha alkaa muutoskatsastamaan, koska ne ei mistään näy.Tero.N kirjoitti: Oma pointti on kyllä lähinnä se että on melkoista harhaanjohtamista mainostaa ilmoituksessa että "kaikki muutokset otteessa" jolloin ostaja voi kuvitella että se on ihan oikeasti täysin laillinen peli. Mikään laillisuusjeesustelu nyt ei juuri itseä kiinnosta kun ei omatkaan vehkeet useinkaan lakipykäliä täytä.
Kyllä niitä "tarvike"-osia saa vaihtaa vähäpäästöiseenkin autoon. Se on sitten omaa tyhmyyttä, jos konttorilla pitää mennä sanomaan, että on vaihtanut ahtimen ja välijäähdyttimen suuremman tehon vuoksi.
Yleensä nämä on perusteltu (jos kysytään) sillä, että moottorin kestävyys paranee tai vanhat on mennyt rikki ja uusi alkuperäinen osa olisi ollut paljon kalliimpi, kuin kiinancooleri tai holsetti.
Re: Turbokatsatukset
[/quote]Tuo 166 hv +20% ei pidä paikkaansa, 20% lisäys koskee vain mallisarjan tehokkainta moottoria eli 190E 2.5-16 -> 204 hv + 20% = 244 hv ja se vaatii vastaavan alustan kuin W201 16V-malleissa. 190E 2.6 tekniikka mahdollistaa 166 hv + 0 hv. Katso haulla juttua W201 bensakoneiden katsastuksista tai allekirjoituksen linkistä.
tomant[/quote]
Nii mietinki että voisin alussa ainakin katsastaa sen noilla jarruilla ja penkittää sen vähän alle 166hv ja parantaa sitten jarruja ja lisätä tehoja jos se nyt todetaan toimivaksi. Syynä mietintään oli juurikin nuo abs-jarrut että vaaditaanko ne kun ainakin minä olen vaan aina törmännyt 2.6 litrasiin tenaviin jossa on absit. Ja haluan laillisuuden nimissä rakentaa että tehot vastaa jarruja eikä nosteta liikenteeseen heti ku leima saadaan. Kiitti vinkeistä
tomant[/quote]
Nii mietinki että voisin alussa ainakin katsastaa sen noilla jarruilla ja penkittää sen vähän alle 166hv ja parantaa sitten jarruja ja lisätä tehoja jos se nyt todetaan toimivaksi. Syynä mietintään oli juurikin nuo abs-jarrut että vaaditaanko ne kun ainakin minä olen vaan aina törmännyt 2.6 litrasiin tenaviin jossa on absit. Ja haluan laillisuuden nimissä rakentaa että tehot vastaa jarruja eikä nosteta liikenteeseen heti ku leima saadaan. Kiitti vinkeistä

Re: Turbokatsatukset
Kaverin entinen auto.Turpek2 kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/5009852
Tunnistaako kukaan foorumilta omakseen?
Itsellä tuollainen turboton -93vuosimallia samalla kopalla ja kovasti huutaa turboa/turbokonetta pellin alle.
Ajattelin esimerkiksi tuota foorumilla myytävää 605 konetta http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=123417" onclick="window.open(this.href);return false;
. Miten ja millainen homma tuo olisi ja kannattaako jättää vain haaveiluksi?
Elkää tulko lannistamaan heti että mahdotonta sillä tuo ylläällä oleva myynti ilmoitus kertoo toista...
Toki voisin soitella katsastuskonttoreihin mutta ajattelin ensin kysyä täältä, mikään kiirehän ei ole.
Viritys sopiva penkki lappu, päästöt kohalleen ja muutos katsastus.
Tietääkseni ei ollut ongelmia ja tais parikin kertaa katsastaa tuollaisenaan kun oli käyttö autona.
Tosin ei "pitäisi" olla mahdollista ja katsurinkin hyväksymänä Trafi valvoo näitä muutos katsastuksia mutta jos ei varo aikana "3kk" kuulu mitään niin sitten ei kuulu koskaan.. (näin olen ymmärtänyt)
On tuossa toinenkin erikoinen tapaus toisella kaverilla Cosworth escorth 4wd -92 ja on vähäpäästoinen ja otteessa lukee kaikki muutokset mm. suuttimet,moottorin ohjaus,putkisto,välijäähdytin,ahdin,säädettävät tukivarret ym ym. ja on muutos katsastettu muistaakseni 5 vuotta sitten.
Tosin kuinka monella nuo vanhemmat ei vähä päästöiset on edes siinä säädössä kun ne on penkitetty ja muutos katsastettu, tuskin kovin monella on soppa ruuvi jäänyt katsastus asetukseen =) =)
Bmw e91 320d -07
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Mb W211 200cdi -04
Suzuki Alto ss80 -83
Mazda Hardtop -80
Re: Turbokatsatukset
Mielestäni olisi rehellistä ilmoittaa minkä verran otteessa on tehot, lisäksi voi kertoa paljonko tehoa oikeasti on. Miksikähän näin ei tehdä ?JVa79 kirjoitti:Kuinkas se sitten pitäis ilmoittaa? Jotain olen kuullut tuosta kyseisestä c:stä ja sen mukaan se on ihan muutoskatsastettu tuolle ahtimelle ja välijäähdyttimelle penkkilapun kanssa. Se on paljon mahdollista, että ilmoituksessa mainitut tehot on eri, kuin penkkilapussa/rekisteriotteessa. Kuten täällä on aiemminkin mainittu, niin noita pumppumuutoksia ym. on ihan turha alkaa muutoskatsastamaan, koska ne ei mistään näy.Tero.N kirjoitti: Oma pointti on kyllä lähinnä se että on melkoista harhaanjohtamista mainostaa ilmoituksessa että "kaikki muutokset otteessa" jolloin ostaja voi kuvitella että se on ihan oikeasti täysin laillinen peli. Mikään laillisuusjeesustelu nyt ei juuri itseä kiinnosta kun ei omatkaan vehkeet useinkaan lakipykäliä täytä.
Kyllä niitä "tarvike"-osia saa vaihtaa vähäpäästöiseenkin autoon. Se on sitten omaa tyhmyyttä, jos konttorilla pitää mennä sanomaan, että on vaihtanut ahtimen ja välijäähdyttimen suuremman tehon vuoksi.
Yleensä nämä on perusteltu (jos kysytään) sillä, että moottorin kestävyys paranee tai vanhat on mennyt rikki ja uusi alkuperäinen osa olisi ollut paljon kalliimpi, kuin kiinancooleri tai holsetti.
wiimax.fi
Re: Turbokatsatukset
Tuo on kyllä ihan totta, että niin olisi hyvä tehdä. Luultavasti (toivottavasti) myyjä on kuitenkin kysyjille tämän kertonut.dealer kirjoitti: Mielestäni olisi rehellistä ilmoittaa minkä verran otteessa on tehot, lisäksi voi kertoa paljonko tehoa oikeasti on. Miksikähän näin ei tehdä ?
Luultavasti tuo teho on haluttu laittaa ilmoitukseen houkuttavuuden lisäämiseksi. Itsekin haen nettiautosta usein hauilla, joissa olen rajannut alle 300 heppaiset ja etuvedot pois.
Ja kuten tuossa jo mainittiin, niin jos oikein pilkkua aletaan viilaamaan, niin eipä ne ei vähäpäästöiset 500 heppaiset st-mersut tai uudemmat, "optimoidut" ja saastelaitteista riisutut juurikaan sen laillisempia ole.
Re: Turbokatsatukset
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/5289348Mouru89 kirjoitti: Nii mietinki että voisin alussa ainakin katsastaa sen noilla jarruilla ja penkittää sen vähän alle 166hv ja parantaa sitten jarruja ja lisätä tehoja jos se nyt todetaan toimivaksi. Syynä mietintään oli juurikin nuo abs-jarrut että vaaditaanko ne kun ainakin minä olen vaan aina törmännyt 2.6 litrasiin tenaviin jossa on absit. Ja haluan laillisuuden nimissä rakentaa että tehot vastaa jarruja eikä nosteta liikenteeseen heti ku leima saadaan. Kiitti vinkeistä
Tuossa ei ainakaan abseista puhuta vaikka varusteet muuten listattu melko hyvin. Onko jääny vaan pois, eikö toimi vai eikö ole?
Re: Turbokatsatukset
190E 2.6-mallissa on ollut ABS alkaen syyskuusta 1986, lähteen http://www.baureihe201.de/W201/technik.htm" onclick="window.open(this.href);return false; mukaan.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
JTee kirjoitti:http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190/5289348Mouru89 kirjoitti: Nii mietinki että voisin alussa ainakin katsastaa sen noilla jarruilla ja penkittää sen vähän alle 166hv ja parantaa sitten jarruja ja lisätä tehoja jos se nyt todetaan toimivaksi. Syynä mietintään oli juurikin nuo abs-jarrut että vaaditaanko ne kun ainakin minä olen vaan aina törmännyt 2.6 litrasiin tenaviin jossa on absit. Ja haluan laillisuuden nimissä rakentaa että tehot vastaa jarruja eikä nosteta liikenteeseen heti ku leima saadaan. Kiitti vinkeistä
Tuossa ei ainakaan abseista puhuta vaikka varusteet muuten listattu melko hyvin. Onko jääny vaan pois, eikö toimi vai eikö ole?
Niin totta, kaikissa muissa nettiautossa oli kyllä ilmotettu. Pitää varmistaa asia ennen ku rupeaa asentamaan osia autoon, mutta teen jo ainakin pakosarjan yms. valmiiks ihan vaikka mielenkiinnosta


Re: Turbokatsatukset
Jooh tuollasta tietoa itsekkin etsiskelin juuri. Pitääköhän haudata ajatus turbiinista tuohonki autoon. Toinen jo hylättiin liiallisten prosenttien takiatomant kirjoitti:190E 2.6-mallissa on ollut ABS alkaen syyskuusta 1986, lähteen http://www.baureihe201.de/W201/technik.htm" onclick="window.open(this.href);return false; mukaan.
tomant

Re: Turbokatsatukset
tomant kirjoitti:Tuo 166 hv +20% ei pidä paikkaansa, 20% lisäys koskee vain mallisarjan tehokkainta moottoria eli 190E 2.5-16 -> 204 hv + 20% = 244 hv ja se vaatii vastaavan alustan kuin W201 16V-malleissa. 190E 2.6 tekniikka mahdollistaa 166 hv + 0 hv. Katso haulla juttua W201 bensakoneiden katsastuksista tai allekirjoituksen linkistä.mage_90 kirjoitti:periaattessa sulla pitäis olla jäähdytetyt levyt edessä jos on niin autosi vastaa 2.6 muuten paitsi etuvakaajan osalta. eli 2.6 jos vertaan niin saa olla 166hv +20% jos jostain löydät todistuksen että esim: cossua tai 2.6 on tullut ilman abs jarruja niin ei tarvitse laittaa. mut munkaan mielestä sellaisia ei ole missä ei abs oo
tomant
bensa vehkeistä en tiedä mut ei pitäis olla mitään eroa olla dieseliin. vähän aikaa sitten muutos katsastin 190 om603 turbolle ja katsastus mies sano että 166hv+20% voi ottaa tehoa kun kyselin jos siihen vaihtaa isomman turbon ja välijäähyttimen. vertailu autona käytettiin 2.6 166hv mallia
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: Turbokatsatukset
Tuo 190e 2.6 166 hv on bensamoottorilla eikä se ole mallisarjan tehokkain, joten 20% sääntö ei koske sitä. Tästä asiasta olen vääntänyt kättä AKE:n (nyk. Trafi) kanssa ja tilanne on se, että katsastusmies on väärässä. Mutta sattuuhan sitä tekevälle, ei tuosta virheestä kannata valittaa ,-)mage_90 kirjoitti:...bensa vehkeistä en tiedä mut ei pitäis olla mitään eroa olla dieseliin. vähän aikaa sitten muutos katsastin 190 om603 turbolle ja katsastus mies sano että 166hv+20% voi ottaa tehoa kun kyselin jos siihen vaihtaa isomman turbon ja välijäähyttimen. vertailu autona käytettiin 2.6 166hv mallia
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Turbokatsatukset
tomant kirjoitti:Tuo 190e 2.6 166 hv on bensamoottorilla eikä se ole mallisarjan tehokkain, joten 20% sääntö ei koske sitä. Tästä asiasta olen vääntänyt kättä AKE:n (nyk. Trafi) kanssa ja tilanne on se, että katsastusmies on väärässä. Mutta sattuuhan sitä tekevälle, ei tuosta virheestä kannata valittaa ,-)mage_90 kirjoitti:...bensa vehkeistä en tiedä mut ei pitäis olla mitään eroa olla dieseliin. vähän aikaa sitten muutos katsastin 190 om603 turbolle ja katsastus mies sano että 166hv+20% voi ottaa tehoa kun kyselin jos siihen vaihtaa isomman turbon ja välijäähyttimen. vertailu autona käytettiin 2.6 166hv mallia
tomant
Samasta asiasta väännän itsekkin tuohon muutoskatsastukseen, tosin Land cruiseriin. ainoastaan tehokkain ja +20% pätee. Ja melko suppeat on nuo trafin mallisarjalista mitä suomeen tuotu, minkä listan pohjalta he niitä vertailevat.
Re: Turbokatsatukset
Näissä muuten kannattaa tarkistaa ennen projektin aloittamista millaiset akselipainot ovat, ainakin OM606 turbo W201 200D keulille saattaa tuottaa yllättäviä vaikeuksia.vähän aikaa sitten muutos katsastin 190 om603 turbolle
wiimax.fi
Re: Turbokatsatukset
Spinnerissä oli aikoinaan juttu remmiahdetusta Ladasta ja siinä oli käytetty verrokkina jotain tehokkaampaa mallia, jota oli mielestäni myyty ainoastaan Venäjällä. Mallisarjassa pitäisi ottaa huomioon kaikki moottoriversiot, ei vain Suomeen tuodut. Eiköhän Land Cruiseriakin löydy jollakin bensa-V6-koneella?Bryggi kirjoitti:...Samasta asiasta väännän itsekkin tuohon muutoskatsastukseen, tosin Land cruiseriin. ainoastaan tehokkain ja +20% pätee. Ja melko suppeat on nuo trafin mallisarjalista mitä suomeen tuotu, minkä listan pohjalta he niitä vertailevat.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: Turbokatsatukset
Juurikin näin. Ainaki mitä ite oon kyselly nii kelpaa jos vertailukohetta myyty jossainpäin eurooppaa, amerikkaa ja joitain aasian maita.
It's hard to be a mersumies...
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
w203 c55 amg
w114 V8 sbc (=ei tarkoita jarruyksikköä...)
Ex:
W211 320cdi -04
w124 2.6
w126 420 SEL
w124 3.0 CE
MB 190 cosworth, sittemmin om603, hx40 super, 722.3 jne.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 236
- Liittynyt: Su 29.01.2012 18:24
- Paikkakunta: Vieremä, Pohjois-Savo
- Viesti:
Re: Turbokatsatukset
Juu on cruiseria tehty jos jonkin näköisellä motilla, mutta mistään en saa enää toyotan leimalla olevaa todistusta siitä..
jonnekin vinkuintiaan on mennyt malleja 4.5litraisella v8 yms. joka katsurin mielestä samaa mallisarjaa vaikka siihen muuttuu jo isommat akselit ja lehtijouset, eli NS heavy duty malli. Mutta ei se mitään. Dieselistä onneksi saa semmosiet tehot kun haluaa penkitykseen, tiedä vaikka kuleksii todellisuudessa paremmin kun raikasta ulkoilmaa saa imettyä
jonnekin vinkuintiaan on mennyt malleja 4.5litraisella v8 yms. joka katsurin mielestä samaa mallisarjaa vaikka siihen muuttuu jo isommat akselit ja lehtijouset, eli NS heavy duty malli. Mutta ei se mitään. Dieselistä onneksi saa semmosiet tehot kun haluaa penkitykseen, tiedä vaikka kuleksii todellisuudessa paremmin kun raikasta ulkoilmaa saa imettyä

Re: Turbokatsatukset
Akselipainot eivät ole ongelma koska ne voi korottaa vertailumallia vastaavaksi kunhan alusta on muutettu sellaiseksi. Kokonaispaino taas on se ongelmia aiheuttava juttu koska sitä ei voi korottaa ja näin ollen saattaapi käydä niin että paikkaluku putoaa jos omapaino nousee liikaa muutoksien jälkeen. Tässäkin toki kannattaa kikkailla sen verran että muutoskatsastukseen mennessä kaikki ylimääräinen paino pois että saadaan omapainoksi puntarilla mahdollisimman pieni luku.dealer kirjoitti:Näissä muuten kannattaa tarkistaa ennen projektin aloittamista millaiset akselipainot ovat, ainakin OM606 turbo W201 200D keulille saattaa tuottaa yllättäviä vaikeuksia.vähän aikaa sitten muutos katsastin 190 om603 turbolle
Re: Turbokatsatukset
Täällä oli kolmen konttorin kanta se että akselipainoja ei muutella jälkikäteen, siksi tuo kommenttini.Tero.N kirjoitti:Akselipainot eivät ole ongelma koska ne voi korottaa vertailumallia vastaavaksi kunhan alusta on muutettu sellaiseksi. Kokonaispaino taas on se ongelmia aiheuttava juttu koska sitä ei voi korottaa ja näin ollen saattaapi käydä niin että paikkaluku putoaa jos omapaino nousee liikaa muutoksien jälkeen. Tässäkin toki kannattaa kikkailla sen verran että muutoskatsastukseen mennessä kaikki ylimääräinen paino pois että saadaan omapainoksi puntarilla mahdollisimman pieni luku.dealer kirjoitti:Näissä muuten kannattaa tarkistaa ennen projektin aloittamista millaiset akselipainot ovat, ainakin OM606 turbo W201 200D keulille saattaa tuottaa yllättäviä vaikeuksia.vähän aikaa sitten muutos katsastin 190 om603 turbolle
wiimax.fi
Re: Turbokatsatukset
ite tyhjensin auton kokonaan vararengasta myöten ja tankki melko tyhjänä jäi viellä 5 paikkaiseksi vaikka yleensä tulee 4 paikkainen oli kiinni tuo paikka luku 1 kilosta 
tämä auto on alunperin 2.0d en usko että 606 paljon enempää painoa tuopi

tämä auto on alunperin 2.0d en usko että 606 paljon enempää painoa tuopi
Viimeksi muokannut mage_90, Ma 24.12.2012 23:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
124 w210 ja w202 purku osaa useampi kymmenen autoa purussa.
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
w124 300td helmi
w210 200cdi
s210 om606
Re: Turbokatsatukset
Ei onnistunut täälläpäinkään akselipainon muutos, kyseessä vielä jäykkä akseli.dealer kirjoitti:Täällä oli kolmen konttorin kanta se että akselipainoja ei muutella jälkikäteen, siksi tuo kommenttini.Tero.N kirjoitti:Akselipainot eivät ole ongelma koska ne voi korottaa vertailumallia vastaavaksi kunhan alusta on muutettu sellaiseksi. Kokonaispaino taas on se ongelmia aiheuttava juttu koska sitä ei voi korottaa ja näin ollen saattaapi käydä niin että paikkaluku putoaa jos omapaino nousee liikaa muutoksien jälkeen. Tässäkin toki kannattaa kikkailla sen verran että muutoskatsastukseen mennessä kaikki ylimääräinen paino pois että saadaan omapainoksi puntarilla mahdollisimman pieni luku.dealer kirjoitti:Näissä muuten kannattaa tarkistaa ennen projektin aloittamista millaiset akselipainot ovat, ainakin OM606 turbo W201 200D keulille saattaa tuottaa yllättäviä vaikeuksia.vähän aikaa sitten muutos katsastin 190 om603 turbolle
S212 4-matic, W126, Tr 5 4motion, Caddy 1,6 D, V602, V500, Nuffield 10/100+