
W210 ei kulje kunnolla
W210 ei kulje kunnolla
No olisi miulla toinenkin ongelma tuon väyrysen kanssa (ei Paavon
) auto on siis 290 turbo diiseli -97.Välillä tuossa on sellainen ongelma että tuntuu kiihdyttäessä että ei olisi turboa ollenkaan eli kulkee kuin 123-200D.Mie epäilen että auto ei saa polttoainetta tarpeeksi kun ahtopaine nousee eli onko siellä nyt joku anturi paskana vai mikä? vai mistä tuollainen voisi johtua?Välillä toimii pitkiäkin aikoja ihan normaalisti.

Re: W210 ei kulje kunnolla
Ilmamassa anturi voi olla rikki tai erg venttiili jumiutunut auki asentoon päästää kaikki paineet läpi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 ei kulje kunnolla
No siihen ilmamassamittarin liittimeen olen suihkutellu elektroniikka spraytä mutta ei se mitään auttanut,mitenkä tuo egr toimii? siis silloin kun se toimii niinkuin on tarkoitettu.arska10 kirjoitti:Ilmamassa anturi voi olla rikki tai erg venttiili jumiutunut auki asentoon päästää kaikki paineet läpi
Re: W210 ei kulje kunnolla
Kannattaa tulpata kokonaan se erg venttiili pane sokea laippa kannen ja erg venttiilin väliin. Oletko katsonut paljonko on imusarjassa paskaa, kannattaa kurkata se voisi olla yksi syy tehottomuuteenKPM kirjoitti:No siihen ilmamassamittarin liittimeen olen suihkutellu elektroniikka spraytä mutta ei se mitään auttanut,mitenkä tuo egr toimii? siis silloin kun se toimii niinkuin on tarkoitettu.arska10 kirjoitti:Ilmamassa anturi voi olla rikki tai erg venttiili jumiutunut auki asentoon päästää kaikki paineet läpi
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 ei kulje kunnolla
Ei kestä 290:ssä tulpata EGR:ää jos ei ole otettu ohjelmasta pois.
Star testerissähän tuo selviäisi aikalailla suoraan mikä siellä vaivaa.
Star testerissähän tuo selviäisi aikalailla suoraan mikä siellä vaivaa.
Re: W210 ei kulje kunnolla
Omasta oon tulpanut tuon erg pois jo 3v sitten ei vika tilaa 300td on eri juttu siinä pamahtaa vikatilaanMika.T kirjoitti:Ei kestä 290:ssä tulpata EGR:ää jos ei ole otettu ohjelmasta pois.
Star testerissähän tuo selviäisi aikalailla suoraan mikä siellä vaivaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 ei kulje kunnolla
Ahtopaineanturin pieni letkulinja tai nippa saattaa olla karstoittunut tukkoon imusarjasta.Mika.T kirjoitti:Ei kestä 290:ssä tulpata EGR:ää jos ei ole otettu ohjelmasta pois.
Star testerissähän tuo selviäisi aikalailla suoraan mikä siellä vaivaa.
Rassaa vaikka se ekaksi auki, josko auttais.
Ja jos ei, niin starin nokkaan, niin selviää miksi menee vikatilaan.
Vika noissa on todennäköisesti akselilla ilmamassamittari - EGR ohjausventtiili - ahtopaineenohjauventtiili. Yleensä noin 120e vika.
Ja se EGR:n tukkiminen laipalla tekee yleensä vikatilan 3/1997 jälkeisissä versioissa, kun imamassamittari huomaa, että pakokaasuja ei pääse imusarjaan riittävää määrää.
Ja miksikö?
Mulla oli myös tuossa allekirjoituksen autossa laippa monta kuukautta, mutta sen jälkeen kun EGR ohjausventtiili hajos lopullisesti, niin uuden asennuksen jälkeen laippa auheutti vikatilan välittömästi. Älkää kysykö, miksi se toimi sillä vanhalla hajoamispisteessä olevalla venttiilillä. Uudella venalla sitä laippaa ei sietänyt enää olla. Umpilaippa pois ja yhtää vikatilaa ei siitä enää tullut.
Eka omistamani vm- 97 290 turbo, 9 vuotta sitten, ei asentamastani laipasta ollut moksiskaan yli 50 000 kilsan aikana, mitä se laippa siellä oli.
Kummassakaan ei ole sitä ilmaläppää imusarjassa ilmamäärää säätämässä, kuten joissakin verisoissa on, joten sekään ei ole selitys.
Jotakin tuohon EGR valvontaan (softa) ilmeisesti lisättiin tuonna vuonna, kun toiset yksilöt on niin tarkkoja venttiilin tukkimisesta ja toiset taas ei.
Onko se raja kiveen hakattu tuohon 3/1997 vai johonkin muuhun, sitä en tiedä. Vai onko softassa aikaisemmissa versioissa väljemmät toleranssit ilmamassataulukoissa tuon EGR suhteen. Vaatis lisää perehtymistä.
Koeajoissa on myös hyvä muistaa, että jotku vikatilat vaatii useamman onnistuneen startin, enne kuin vikatila poistuu päältä. Oliko se 3 vai 5 kertaa, en nyt muista sitäkään.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 ei kulje kunnolla
Yleensä 3 peräkäistä toimivaa startia (ajo kertaa minkä välissä auto samutetaan)Harri S kirjoitti:Ahtopaineanturin pieni letkulinja tai nippa saattaa olla karstoittunut tukkoon imusarjasta.Mika.T kirjoitti:Ei kestä 290:ssä tulpata EGR:ää jos ei ole otettu ohjelmasta pois.
Star testerissähän tuo selviäisi aikalailla suoraan mikä siellä vaivaa.
Rassaa vaikka se ekaksi auki, josko auttais.
Ja jos ei, niin starin nokkaan, niin selviää miksi menee vikatilaan.
Vika noissa on todennäköisesti akselilla ilmamassamittari - EGR ohjausventtiili - ahtopaineenohjauventtiili. Yleensä noin 120e vika.
Ja se EGR:n tukkiminen laipalla tekee yleensä vikatilan 3/1997 jälkeisissä versioissa, kun imamassamittari huomaa, että pakokaasuja ei pääse imusarjaan riittävää määrää.
Ja miksikö?
Mulla oli myös tuossa allekirjoituksen autossa laippa monta kuukautta, mutta sen jälkeen kun EGR ohjausventtiili hajos lopullisesti, niin uuden asennuksen jälkeen laippa auheutti vikatilan välittömästi. Älkää kysykö, miksi se toimi sillä vanhalla hajoamispisteessä olevalla venttiilillä. Uudella venalla sitä laippaa ei sietänyt enää olla. Umpilaippa pois ja yhtää vikatilaa ei siitä enää tullut.
Eka omistamani vm- 97 290 turbo, 9 vuotta sitten, ei asentamastani laipasta ollut moksiskaan yli 50 000 kilsan aikana, mitä se laippa siellä oli.
Kummassakaan ei ole sitä ilmaläppää imusarjassa ilmamäärää säätämässä, kuten joissakin verisoissa on, joten sekään ei ole selitys.
Jotakin tuohon EGR valvontaan (softa) ilmeisesti lisättiin tuonna vuonna, kun toiset yksilöt on niin tarkkoja venttiilin tukkimisesta ja toiset taas ei.
Onko se raja kiveen hakattu tuohon 3/1997 vai johonkin muuhun, sitä en tiedä. Vai onko softassa aikaisemmissa versioissa väljemmät toleranssit ilmamassataulukoissa tuon EGR suhteen. Vaatis lisää perehtymistä.
Koeajoissa on myös hyvä muistaa, että jotku vikatilat vaatii useamman onnistuneen startin, enne kuin vikatila poistuu päältä. Oliko se 3 vai 5 kertaa, en nyt muista sitäkään.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 ei kulje kunnolla
Tuossa oman auton koodit toimii tänäpäinäkin erg tulpattuna
Datacard
Identification number: WDB2102171A560797 0
Chassis
Sales designation: E290TT
Order number: 0 7 204 31928
Delivery date: 20 11 1997
Paint code 1: 269 MODEL ID 600 SE/SEL/SEC ON GLOVE BOX
Equipment: 401A BLACK FABRIC / ANTHRACITE
Engine no.: 602982 12 027542
Transmission: 722613 00 655593
SA code 220 249 269 400A 401A 404 405 414 423 512 543 551 570
581 600 611 612 645 656 673 808 873 910 955 988
Datacard
Identification number: WDB2102171A560797 0
Chassis
Sales designation: E290TT
Order number: 0 7 204 31928
Delivery date: 20 11 1997
Paint code 1: 269 MODEL ID 600 SE/SEL/SEC ON GLOVE BOX
Equipment: 401A BLACK FABRIC / ANTHRACITE
Engine no.: 602982 12 027542
Transmission: 722613 00 655593
SA code 220 249 269 400A 401A 404 405 414 423 512 543 551 570
581 600 611 612 645 656 673 808 873 910 955 988
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 ei kulje kunnolla
Mulla oli vuosia sitten -96 290 joka veti heti eka kiihdytyksen jälkeen vikatilan kun tukki EGR:n
Re: W210 ei kulje kunnolla
Taitaa sitten riipua softa versiosta mikä sinne on laitettu. Tuo erg:n poisto on hankalampi juttu kun siellä on kertaalleen poltetteva prommiMika.T kirjoitti:Mulla oli vuosia sitten -96 290 joka veti heti eka kiihdytyksen jälkeen vikatilan kun tukki EGR:n
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 ei kulje kunnolla
Juu, todennäköisesti kun mullakin oli jälkeenpäin ohjelmoitu niin uudessa ohjelmassa oli varmasti tarkempi tuo ilmamäärämittarin "luku"
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 ei kulje kunnolla
Ohjelmastahan se rippuu mitä antureilta tulevaa tietoaMika.T kirjoitti:Juu, todennäköisesti kun mullakin oli jälkeenpäin ohjelmoitu niin uudessa ohjelmassa oli varmasti tarkempi tuo ilmamäärämittarin "luku"
valvotaan ja
miten tarkaan,
E:sinnäns outoa jos on ohjelma vaihdettu ja silti jätety kierätys päälle
(Jos siis on joku muu kuin tehdas päivitys)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 ei kulje kunnolla
Ovat nuo sopivat prommitarska10 kirjoitti:Taitaa sitten riipua softa versiosta mikä sinne on laitettu. Tuo erg:n poisto on hankalampi juttu kun siellä on kertaalleen poltetteva prommiMika.T kirjoitti:Mulla oli vuosia sitten -96 290 joka veti heti eka kiihdytyksen jälkeen vikatilan kun tukki EGR:n
yllätävän arvokaita kappaleittain osteltuna
Jos noita hommailisi isomman läjän niin mahtaisikohan... Ja mihin hintaan
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 ei kulje kunnolla
Menee OT:ksi, mutta kovasti tekis mieli hiukkasen jalostaa tuota EGR ajatusta.
Mites (missä muodossa) tuossa ilmamassamittarissa tulee paluutieto ECU:lle?
Jos siihen sais tehtyä huijauksen väliin, jota sitten ohjattaisiin sen EGR:n ohjausventtiilin avulla, niin sais tuon muutoksen tehtyä uudempiinkin EGR versioihin ilman prommin polttelua / ohjelmointia.
Tämä toki edellyttäis sitä, että ECU ei vaadi kauhean lineaarista ilmamäärän muutosta kytkeytymisvaiheessa ts. päälle pois rittäisi.
Muutenhan EGR:n poistoboksin teko ja asennus olis varsin simppeli juttu.
Tuossa omassa CDI:ssä kun tutkiskelin sitä ilmamäärän muutosta kytkeytymisvaiheissa, niin aika nopeaahan se oli, mutta mitä raja-arvoja ECU tuolle ilmamäärän muutokselle antaa ja missä tahdissa muutosten pitää alkaa arvoissa näkymään.
Toki uudemmissa (CDI) se eliminointi on ohjelmallisesti helpompaa / järkevämpää, mutta kun noita sähköohjatulla pumpulla (jakaja/rivi) olevia kuitenkin ropataan aika paljon itse.
Omassa ex OM606 vaparissakaan mitään herjoja ei tullut, vaikka laippasin EGR:n ja lemppasin ne kaikki ilmaläpät huit hiiteen sieltä imusarjasta. Tosin tuossa saldona oli vain vähäisempi imarin paskoittuminen ja moottorin ohut vääntö pysyi yhtä ohuena kuin ennenkin.
Toki jos antaa sille autolle sitä kenkää kunnolla, niin ei se imarikaan kamalasti paskoitu, kun EGR ei täysvedolla ole auki kuitenkaan.
Nyt lienee paras lopettaa, kun luisuu aina vaan edemmäs aloituksesta.
Mites (missä muodossa) tuossa ilmamassamittarissa tulee paluutieto ECU:lle?
Jos siihen sais tehtyä huijauksen väliin, jota sitten ohjattaisiin sen EGR:n ohjausventtiilin avulla, niin sais tuon muutoksen tehtyä uudempiinkin EGR versioihin ilman prommin polttelua / ohjelmointia.
Tämä toki edellyttäis sitä, että ECU ei vaadi kauhean lineaarista ilmamäärän muutosta kytkeytymisvaiheessa ts. päälle pois rittäisi.
Muutenhan EGR:n poistoboksin teko ja asennus olis varsin simppeli juttu.
Tuossa omassa CDI:ssä kun tutkiskelin sitä ilmamäärän muutosta kytkeytymisvaiheissa, niin aika nopeaahan se oli, mutta mitä raja-arvoja ECU tuolle ilmamäärän muutokselle antaa ja missä tahdissa muutosten pitää alkaa arvoissa näkymään.
Toki uudemmissa (CDI) se eliminointi on ohjelmallisesti helpompaa / järkevämpää, mutta kun noita sähköohjatulla pumpulla (jakaja/rivi) olevia kuitenkin ropataan aika paljon itse.
Omassa ex OM606 vaparissakaan mitään herjoja ei tullut, vaikka laippasin EGR:n ja lemppasin ne kaikki ilmaläpät huit hiiteen sieltä imusarjasta. Tosin tuossa saldona oli vain vähäisempi imarin paskoittuminen ja moottorin ohut vääntö pysyi yhtä ohuena kuin ennenkin.
Toki jos antaa sille autolle sitä kenkää kunnolla, niin ei se imarikaan kamalasti paskoitu, kun EGR ei täysvedolla ole auki kuitenkaan.
Nyt lienee paras lopettaa, kun luisuu aina vaan edemmäs aloituksesta.
Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W210 ei kulje kunnolla
Niin ja sitten vielä kun pitää mielessä noiten vastus huijausten kanssa että joskus tulevat kovin kaliiksiHarri S kirjoitti:Menee OT:ksi, mutta kovasti tekis mieli hiukkasen jalostaa tuota EGR ajatusta.
Mites (missä muodossa) tuossa ilmamassamittarissa tulee paluutieto ECU:lle?
Jos siihen sais tehtyä huijauksen väliin, jota sitten ohjattaisiin sen EGR:n ohjausventtiilin avulla, niin sais tuon muutoksen tehtyä uudempiinkin EGR versioihin ilman prommin polttelua / ohjelmointia.
Tämä toki edellyttäis sitä, että ECU ei vaadi kauhean lineaarista ilmamäärän muutosta kytkeytymisvaiheessa ts. päälle pois rittäisi.
Muutenhan EGR:n poistoboksin teko ja asennus olis varsin simppeli juttu.
Tuossa omassa CDI:ssä kun tutkiskelin sitä ilmamäärän muutosta kytkeytymisvaiheissa, niin aika nopeaahan se oli, mutta mitä raja-arvoja ECU tuolle ilmamäärän muutokselle antaa ja missä tahdissa muutosten pitää alkaa arvoissa näkymään.
Toki uudemmissa (CDI) se eliminointi on ohjelmallisesti helpompaa / järkevämpää, mutta kun noita sähköohjatulla pumpulla (jakaja/rivi) olevia kuitenkin ropataan aika paljon itse.
Omassa ex OM606 vaparissakaan mitään herjoja ei tullut, vaikka laippasin EGR:n ja lemppasin ne kaikki ilmaläpät huit hiiteen sieltä imusarjasta. Tosin tuossa saldona oli vain vähäisempi imarin paskoittuminen ja moottorin ohut vääntö pysyi yhtä ohuena kuin ennenkin.
Toki jos antaa sille autolle sitä kenkää kunnolla, niin ei se imarikaan kamalasti paskoitu, kun EGR ei täysvedolla ole auki kuitenkaan.
Nyt lienee paras lopettaa, kun luisuu aina vaan edemmäs aloituksesta.
(sen jälkeen"ja ennen sitä lukuisi vastus/tuhoboxsilla rikotuja" kun joku laiteli joskus kesällä noista vastus kikailuista juttua cdi koneisiin liityen on tullut pelkästään niistä johtuen 4 ECU:a rikkimennytä ECU:a ensin olivat toimineet kohtalaisesti sitten oli pikku hiljaa tullut toiminta aina vaan huonomaksi ja huonomaksi lopulta"25-15tkm" jälkeen jatkuva vikatila, kupla piirilevyssä...)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: W210 ei kulje kunnolla
Tuholastut on nimensä veroisia.CDI203 kirjoitti:... kun joku laiteli joskus kesällä noista vastus kikailuista juttua cdi koneisiin liityen on tullut pelkästään niistä johtuen 4 ECU:a rikkimennytä ECU:a ensin olivat toimineet kohtalaisesti sitten oli pikku hiljaa tullut toiminta aina vaan huonomaksi ja huonomaksi lopulta"25-15tkm" jälkeen jatkuva vikatila, kupla piirilevyssä...)
Työllistävä vaikutus.

Ex MB 16kpl, nyt nissan Leaf
Re: W210 ei kulje kunnolla
No nyt se vikapaikka on tiedossa,johtosarja moottorin ja vaihteiston välillä.Avasin jo johtoliitimen joka tulee vaihteiston kupeeseen ja puhdistin sen,mutta tuntuu että ei ole vieläkään ihan kunnossa...mitä muuta tuolle osaisi vielä tehdä?
Re: W210 ei kulje kunnolla
Oliko siellä öljyä kun avasit sen jos oli niin öljy on voinut mennä vaihteiston ohjaus boxiin asti, joka taas sijaitsee hantin puolen lattia maton allaKPM kirjoitti:No nyt se vikapaikka on tiedossa,johtosarja moottorin ja vaihteiston välillä.Avasin jo johtoliitimen joka tulee vaihteiston kupeeseen ja puhdistin sen,mutta tuntuu että ei ole vieläkään ihan kunnossa...mitä muuta tuolle osaisi vielä tehdä?
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 ei kulje kunnolla
Oli siellä öljyä,puhdistin sen paineilmalla ja elktrosprayllä.En tehnyt vielä muuta,pittääpä kahtoa sieltä maton altakin.Liekköhän tuo ohjausboksi kalliskin jos joutuu vaihtamaan?arska10 kirjoitti:Oliko siellä öljyä kun avasit sen jos oli niin öljy on voinut mennä vaihteiston ohjaus boxiin asti, joka taas sijaitsee hantin puolen lattia maton allaKPM kirjoitti:No nyt se vikapaikka on tiedossa,johtosarja moottorin ja vaihteiston välillä.Avasin jo johtoliitimen joka tulee vaihteiston kupeeseen ja puhdistin sen,mutta tuntuu että ei ole vieläkään ihan kunnossa...mitä muuta tuolle osaisi vielä tehdä?
Re: W210 ei kulje kunnolla
Enpä löytänyt sitä vaihdelaatikon ohjaus boksia apumiehen jalkatilasta
enkä kyllä sitten joutanut pitempään tonkimaankaan autoa kun eukko lähti sillä töihin.Missä kohtaa sen boksin pitäisi olla siellä maton alla?En mie tiedä muita paikkoja kuin konehuoneessa apumiehen puolella olevan mustan laatikon jossa noita bokseja on,johtosarja kuitenkin näyttää menevän vaihdelootasta rintapellin läpi tuonne apumiehen jalkatilaan...Auto on 290TD -97 jos sillä on jotain merkitystä.

Re: W210 ei kulje kunnolla
kyllä se siellä mustassa laatikossa on, muistin väärin se on vasta uudemissa
Viimeksi muokannut arska10, To 11.04.2013 17:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 ei kulje kunnolla
Mulla Sprintterissä290 td(sama kun väykässä) turbon teho-ongelma oli seuraavanlainen:
Siellä Turbon alla(näkyy hankalasti, auto pitää nostaa tai sitten ryömiä alle) on alipainepumppu josta menee tanko pieneen vipuun joka avaa läpän turbossa.
Tämä vipu vanhemmiten juuttuu ja siihen pitää ruiskuttaa(juureen) crc.tä tai vastaavaa niin jo auttaa!
Itsellä ongelma oli tehottomuus ja n.3000 kierroksilla musta savu ja nämä poistui tällä voitelu hommalla.
Ja jos vika on tämä niin tätä vipua pitää rasvata jatkossakin säännöllisesti.(pinnat kuluneet ajankanssa,kuumuus tms)
Siellä Turbon alla(näkyy hankalasti, auto pitää nostaa tai sitten ryömiä alle) on alipainepumppu josta menee tanko pieneen vipuun joka avaa läpän turbossa.
Tämä vipu vanhemmiten juuttuu ja siihen pitää ruiskuttaa(juureen) crc.tä tai vastaavaa niin jo auttaa!
Itsellä ongelma oli tehottomuus ja n.3000 kierroksilla musta savu ja nämä poistui tällä voitelu hommalla.
Ja jos vika on tämä niin tätä vipua pitää rasvata jatkossakin säännöllisesti.(pinnat kuluneet ajankanssa,kuumuus tms)
Re: W210 ei kulje kunnolla
No sieltä mie avasin ja puhdistelin kaikki liitokset vaikkei ne likaisia olleetkaan,en kerennyt sitten enemmän kokeilemaan kun eukko lähti sinne töihin,pittää jatkaa remonttia lauantaina kun pääsee töistä kotiin.arska10 kirjoitti:kyllä se siellä mustassa laatikossa on, muistin väärin se on vasta uudemissa
Pitääpä tutkia tuotakin,kiitoksia vinkeistäkmar kirjoitti:Mulla Sprintterissä290 td(sama kun väykässä) turbon teho-ongelma oli seuraavanlainen:
Siellä Turbon alla(näkyy hankalasti, auto pitää nostaa tai sitten ryömiä alle) on alipainepumppu josta menee tanko pieneen vipuun joka avaa läpän turbossa.
Tämä vipu vanhemmiten juuttuu ja siihen pitää ruiskuttaa(juureen) crc.tä tai vastaavaa niin jo auttaa!
Itsellä ongelma oli tehottomuus ja n.3000 kierroksilla musta savu ja nämä poistui tällä voitelu hommalla.
Ja jos vika on tämä niin tätä vipua pitää rasvata jatkossakin säännöllisesti.(pinnat kuluneet ajankanssa,kuumuus tms)

Re: W210 ei kulje kunnolla
No ei se kulje vieläkään kunnolla
auttaisikohan se tieto että kylmänä kulkee vähän aikaa normaalisti mutta sitten vedot häviää.Aamupäivällä suuttimen putki rupesi vuotamaan ihan urakalla
rupesin sitten irrottamaan sitä ja siinä irrottaessa huomasin että pumpun kiinnitysmutterit olivat hävinneet huitsin nevadaan
mitenkähän tuo kampe on edes voinut toimia kun pumppu heiluu kuin mielettömän m*lkku järjettömän v*tussa?
Niin ja siinä suuttimen putkea irrottessa katkaisin muovisen putkenlähdön
suodattimelta lähtee kaksi putkea,toinen menee pumpulle ja toinen tähän nippaan minkä katkaisn,mikähän härpäke se mahtaa olla? siinä se on öljynsuodattimen vieressä ja siihen samaan mötikkään menee kaksi vesiputkea.



Niin ja siinä suuttimen putkea irrottessa katkaisin muovisen putkenlähdön

Re: W210 ei kulje kunnolla
Onkohan siellä pumpussa enää kaikki kunnossa kannattaa otta se pumppu käteen ja tarkistaa kaikki osat siitä pumpun päästäKPM kirjoitti:No ei se kulje vieläkään kunnollaauttaisikohan se tieto että kylmänä kulkee vähän aikaa normaalisti mutta sitten vedot häviää.Aamupäivällä suuttimen putki rupesi vuotamaan ihan urakalla
rupesin sitten irrottamaan sitä ja siinä irrottaessa huomasin että pumpun kiinnitysmutterit olivat hävinneet huitsin nevadaan
mitenkähän tuo kampe on edes voinut toimia kun pumppu heiluu kuin mielettömän m*lkku järjettömän v*tussa?
Niin ja siinä suuttimen putkea irrottessa katkaisin muovisen putkenlähdönsuodattimelta lähtee kaksi putkea,toinen menee pumpulle ja toinen tähän nippaan minkä katkaisn,mikähän härpäke se mahtaa olla? siinä se on öljynsuodattimen vieressä ja siihen samaan mötikkään menee kaksi vesiputkea.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: W210 ei kulje kunnolla
Kyllä mie ajoin sillä tänäaamuna,silloin kyllä toimi niinkuin on tähänastikin toiminut..pumppu oli kyllä kokonaan paikallaan,mutta sitä pystyi vaan pyörittelemään.arska10 kirjoitti: Onkohan siellä pumpussa enää kaikki kunnossa kannattaa otta se pumppu käteen ja tarkistaa kaikki osat siitä pumpun päästä
Re: W210 ei kulje kunnolla
Meikäläisen kokemuksia aiheesta: MB 290 TD vm.1998
Ongelma oli, kun ei oikein kulkenut - juuri samanoloinen vika kuin ketjun aloittajallakin. 80 kmh:n jälkeen ei enää tahtonut kiihtyä enää kuin vanha diisseli konsanaan, oli pieniä vaikeuksia liittyä moottoritien jonoihinkin. Kaupunkiajossa kiihtyi ja kulki ihan suhtkoht kivasti. Kone myös kyllä otti kierroksia yli tuon maagisen 3000. Semmoinen fiilis tuli, ikäänkuin turbo ei toimisi ollenkaan.
1) Aloitin ilmamassamittarin vaihdolla - ei auttanut mitään
2) Vaihdoin alipainesysteemin letkuja uusiin turbon ja egr:n lähistöltä => auttoi vähäsen, toimi aina silloin tällöin tosi hyvin, kuin turbon voimalla, mutta enimmäkseen oli sama vetelys kuin ennekin.
3) Putsasin imusarjan - vähän isompi operaatio, mutta hyvin tehtävissä itsekin (vie sellaisen päivän aikaa ja on tosi sottasta hommaa!)
- Meikäläisellä on alumiininen imusarja, jossa oli sitä mustaa möhnää pari-kolme milliä kaikissa rööreissä - ei siis ollut mitenkään kokonaan tukossa.
- Putsasin pullo- ja tiskiharjalla ja astianpesuaineella ja tietysti vedellä ja sain sen mielestäni melko hyväksi.
- Imusarjan toisessa päässä on pieni uloke, josta lähtee ohut alipaineletku sellaiseen pieneen reilun sokeripalasen kokoiseen mötikkään, josta puolestaan lähtee muutama sähköjohto johonkin - tulkitsin se jonkinmoiseksi alipaineeseen perustuvaksi laitteeksi, mutta en tiedä mitä se ohjaa. Putsasin tuon pienen reiän ja nipan myös huolellisesti rautalangalla ja paineilmalla.
- Sitten asensin imusarjan takaisin. Laitoin myös uuden imusarjan tiivisteen (KL-Varaosan myymää tiivistettä joutui hieman fixaamaan, mutta sopi kuitenkin)
- TULOS: kuin UUSI AUTO alla, kulkee tosi nöyrästi ja vilkkaasti kaikilla nopeuksilla. Kiihtyy 80 jälkeenkin mukavasti. Vaihteisto vaihtaa pehmeästi. Hepat ovat taas kotona jne.
- Suosittelen tätä remonttia muillekin - on suht helppo tehdä itsekin, eikä vie muuta kuin aikaa, kärsivällisyyttä ja pesuaineita.
- Se mikä jäi mietityttämään, että mikä loppujenlopuksi oli se suurin juttu tässä operaatiossa, olisko kenties jo paljon tästä saanut jo pelkällä imusarjan laidassa olleen nipan ja reiän putsaamisella(?)
EGR meikäläisellä on nyt tukittu, tulppa alipaineletkussa. Se oli jo edellinen omistaja tehnyt, mutta jatkan samaa linjaa, josko imusarja pysyisi pitempään puhtaana.
Eli iloisesti taas mennään!
Ongelma oli, kun ei oikein kulkenut - juuri samanoloinen vika kuin ketjun aloittajallakin. 80 kmh:n jälkeen ei enää tahtonut kiihtyä enää kuin vanha diisseli konsanaan, oli pieniä vaikeuksia liittyä moottoritien jonoihinkin. Kaupunkiajossa kiihtyi ja kulki ihan suhtkoht kivasti. Kone myös kyllä otti kierroksia yli tuon maagisen 3000. Semmoinen fiilis tuli, ikäänkuin turbo ei toimisi ollenkaan.
1) Aloitin ilmamassamittarin vaihdolla - ei auttanut mitään
2) Vaihdoin alipainesysteemin letkuja uusiin turbon ja egr:n lähistöltä => auttoi vähäsen, toimi aina silloin tällöin tosi hyvin, kuin turbon voimalla, mutta enimmäkseen oli sama vetelys kuin ennekin.
3) Putsasin imusarjan - vähän isompi operaatio, mutta hyvin tehtävissä itsekin (vie sellaisen päivän aikaa ja on tosi sottasta hommaa!)
- Meikäläisellä on alumiininen imusarja, jossa oli sitä mustaa möhnää pari-kolme milliä kaikissa rööreissä - ei siis ollut mitenkään kokonaan tukossa.
- Putsasin pullo- ja tiskiharjalla ja astianpesuaineella ja tietysti vedellä ja sain sen mielestäni melko hyväksi.
- Imusarjan toisessa päässä on pieni uloke, josta lähtee ohut alipaineletku sellaiseen pieneen reilun sokeripalasen kokoiseen mötikkään, josta puolestaan lähtee muutama sähköjohto johonkin - tulkitsin se jonkinmoiseksi alipaineeseen perustuvaksi laitteeksi, mutta en tiedä mitä se ohjaa. Putsasin tuon pienen reiän ja nipan myös huolellisesti rautalangalla ja paineilmalla.
- Sitten asensin imusarjan takaisin. Laitoin myös uuden imusarjan tiivisteen (KL-Varaosan myymää tiivistettä joutui hieman fixaamaan, mutta sopi kuitenkin)
- TULOS: kuin UUSI AUTO alla, kulkee tosi nöyrästi ja vilkkaasti kaikilla nopeuksilla. Kiihtyy 80 jälkeenkin mukavasti. Vaihteisto vaihtaa pehmeästi. Hepat ovat taas kotona jne.
- Suosittelen tätä remonttia muillekin - on suht helppo tehdä itsekin, eikä vie muuta kuin aikaa, kärsivällisyyttä ja pesuaineita.
- Se mikä jäi mietityttämään, että mikä loppujenlopuksi oli se suurin juttu tässä operaatiossa, olisko kenties jo paljon tästä saanut jo pelkällä imusarjan laidassa olleen nipan ja reiän putsaamisella(?)
EGR meikäläisellä on nyt tukittu, tulppa alipaineletkussa. Se oli jo edellinen omistaja tehnyt, mutta jatkan samaa linjaa, josko imusarja pysyisi pitempään puhtaana.
Eli iloisesti taas mennään!