MBU-3000 Bluetooth adapteri

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
william
Sisäänajossa
Sisäänajossa

MBU-3000 Bluetooth adapteri

Viesti Kirjoittaja william »

Tervehdys! Tilasin MBU-3000 Adapterin Englannista C270 Mersun puhelinkehtoon. Kehto on tarkoitettu alun perin Nokia 6310i puhelimelle.
Kyseinen puhelin toimii hyvin kehdossa ja comand näyttö tunnistaa puhelimen nopeasti, kun sen kehtoon laitan. Tilasin MBU-3000 adapterin, koska minulla on Nokia N 8 puhelin käytössäni ja kyllästyin vaihtamaan sim korttia puhelimesta toiseen. En ole kuitenkaan saanut tuota adapteria toimimaan autossani. Käsittääkseni autoni comand pitäisi tunnistaa laite, mutta ei se sitä kuitenkaan löydä. Herjaa vaan, että puhelimeen ei ole yhteyttä. Adapterin alla on kaksi pientä kytkintä, jotka olen laittanut ohjekirjassa pyydettyihin asentoihin. Eikö comandin pitäisi ensin tunnistaa adapteri ja pyytää lyömään ohjekirjassa mainittu tunnusluku comandiin ja sitten vasta voisin hakea Bluetoothlaitetta painamalla ohjeessa ilmoitettua nappia vähintään 5 sekunnin ajan? Olenko ymmärtänyt jotain väärin vai onko adapteri viallinen? Onko kenelläkään em laitetta autossaan? Olisin kiitollinen neuvoista.T. William.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Re: MBU-3000 Bluetooth adapteri

Viesti Kirjoittaja DBFI »

C270 taitaa olla joku vanhempi C-korinen mersu. Auton vuosimalli olisi hyvä kertoa kun jossain 203-koppasessakin on erilaisia HF-ratkaisuja.

Se 6310i-sarjaan tarkoitettu adapteri ei näy Comandille mitenkään eri lailla kuin puhelin telakassa. Comand tunnistaa puhelimen vasta kun tuo BT-adapteri "löytää" oman puhelimesi. Olethan hoitanut bluetooth-pariliitoksen sen adapterin ja oman puhelimesi välillä?
william
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Auto on vuosimallia 2002. Kyllä adapteri valmistajan mukaan käy tuohon minun autooni. Olen kyllä noviisi näissä puhelinasioissa. Miten bluetooth yhteys muodostetaan? Olen laittanut Bluetoothyhteyden Nokia N 8 puhelimessa päälle, eli Bluetooth/kyllä asentoon, mutta ei puhelimeen tule mitään tietoa, että olisi löytänyt jonkin Bluetoothlaitteen. Adapterin ohjeessa sanotaan, että yhteys puhelimeen muodostuu painamalla adapterissa olevaa nappulaa yli 5 sek ajan, mutta mitään ei tapahdu. Adapterissa vilkkuu "Flash" led joka tarkoittaa, että yhteyttä puhelimeen ei ole. T. William
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

william kirjoitti:Auto on vuosimallia 2002. Kyllä adapteri valmistajan mukaan käy tuohon minun autooni. Olen kyllä noviisi näissä puhelinasioissa. Miten bluetooth yhteys muodostetaan? Olen laittanut Bluetoothyhteyden Nokia N 8 puhelimessa päälle, eli Bluetooth/kyllä asentoon, mutta ei puhelimeen tule mitään tietoa, että olisi löytänyt jonkin Bluetoothlaitteen. Adapterin ohjeessa sanotaan, että yhteys puhelimeen muodostuu painamalla adapterissa olevaa nappulaa yli 5 sek ajan, mutta mitään ei tapahdu. Adapterissa vilkkuu "Flash" led joka tarkoittaa, että yhteyttä puhelimeen ei ole. T. William
En tunne tuota puhelinmallia, mutta pitääköhän siinä laittaa erikseen päälle, että puhelin näkyy myös muille laitteille?

Ainakin joissain luureissa puhelin pitää ensin erikseen laittaa muille näkyväksi.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja DBFI »

william kirjoitti:Auto on vuosimallia 2002. Kyllä adapteri valmistajan mukaan käy tuohon minun autooni. Olen kyllä noviisi näissä puhelinasioissa. Miten bluetooth yhteys muodostetaan? Olen laittanut Bluetoothyhteyden Nokia N 8 puhelimessa päälle, eli Bluetooth/kyllä asentoon, mutta ei puhelimeen tule mitään tietoa, että olisi löytänyt jonkin Bluetoothlaitteen. Adapterin ohjeessa sanotaan, että yhteys puhelimeen muodostuu painamalla adapterissa olevaa nappulaa yli 5 sek ajan, mutta mitään ei tapahdu. Adapterissa vilkkuu "Flash" led joka tarkoittaa, että yhteyttä puhelimeen ei ole. T. William
Kannattaa lukea ne käyttöönotto-ohjeet tarkemmin. Olet saanut sen paritusvalmiuteen mutta ei se paritus itsestään muodostu vaikka puhelin olisi kuuluvilla.
william
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Terve! Luin Nokia N 8 käyttöohjeet ( kun ne viimein löysin) ja sieltähän se ratkaisu löytyi. Ei tosiaankaan riitä, että Bluetooth on valmiusasennossa, vaan pitää antaa puhelimen etsiä adapteri ja lyödä puhelimeen vielä adapterin käyttöohjeessa annettu salasana. Nyt alkoi pelittämään laite hyvin, eikä mitään ongelmia ole tänään ilmennyt. Kiitos "asiantuntijalle" ja muillekkin avusta!! Hyvää Joulua!! T. William.
Vastaa Viestiin