http://benz-books.com/blog/523/the-forg ... rally-car/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ari Vatanenkin olisi päässyt kunnon auton rattiin

Laita tarinaa ja kuvia omaan topikkiin, asiasta kiinnostuneita löytyy varmasti.harrijorma kirjoitti:Tallissa SL500 ja osia tilattu SLC racingilta Slovakiasta. Tarkoituksena tehdä autosta ralli replika. SLC racing osti aikanaan tehtaan jäämistön ralliosista ja ovat tehneet yhden SL replikan, toinen rakenteilla. SLC malleja valmistunut useampia. Ovat teettäneet mm BBS:llä 9x15" monoblokki vanteita ralli käyttöön - samoja millä aikaanaan kisattiin. Hinnat eivät mitään kohtuuttomia, ainakaan jos vertaa siihen mitä nyt on joutunut ralli kamoista maksamaan....
Kannatetaan!petri kirjoitti:Laita tarinaa ja kuvia omaan topikkiin, asiasta kiinnostuneita löytyy varmasti.harrijorma kirjoitti:Tallissa SL500 ja osia tilattu SLC racingilta Slovakiasta. Tarkoituksena tehdä autosta ralli replika. SLC racing osti aikanaan tehtaan jäämistön ralliosista ja ovat tehneet yhden SL replikan, toinen rakenteilla. SLC malleja valmistunut useampia. Ovat teettäneet mm BBS:llä 9x15" monoblokki vanteita ralli käyttöön - samoja millä aikaanaan kisattiin. Hinnat eivät mitään kohtuuttomia, ainakaan jos vertaa siihen mitä nyt on joutunut ralli kamoista maksamaan....
450 SLC 5.0:lla ainakin.JOHTOTAHTI1898 kirjoitti:muistanko väärin mut ajoko hannu mikkola 500sllällä vai slceellä
Timo L. kirjoitti:450 SLC 5.0:lla ainakin.JOHTOTAHTI1898 kirjoitti:muistanko väärin mut ajoko hannu mikkola 500sllällä vai slceellä
Niin mersuhan testasi viisilitraista alumiinimoottoria SLC:ssä ennen kuin se otettiin w126 kopan mukana tuotantoon.vuonna 2008 karra kirjoitti:Vähän aihetta sivuten, mutta...tänään tuli postissa Klubin Tähdelliset lehti 4/08.
Siinä oli kopioitu juttu Tekniikan Maailma numerosta 13/80, aiheena Hannu Mikkolan pitkänmatkan ralli-450 SLC
joka oli itse asiassa yli viisilitrainen iskutilavuudeltaan.
Jutussa kerrottiin että 1970-80 tallipäällikkönä tiimilla oli Erich Waxenberger. Talli osallistui lähinnä pitkiin ralleihin
sekä pariin eurooppalaiseen ralliin kuten Akropolis ja Portugal.
Sitten aika hauska havainto; vuonna 1980 TM kirjoitti kuvatekstissään näin:
"Takaluukusta roikkuvat hihnat on tarkoitettu tartuntakahvoiksi painoina mutaisissa paikoissa käytetäville neekereille".
[ http://www.todorallys.info/images/forocompeticion/Bandama/1980_Mikkola.jpg ]
[ http://idata.over-blog.com/0/18/06/87/bandama-79/mikkola-79-1.jpg ]
[ http://www.mercedesclasicos.com/competicion/rally/450SLC/mercedes_500slc.jpg ]
Tuolla on lisää 107 rallijuttua:
http://www.mbclassic.net/Mb-W107_SLs/MB" onclick="window.open(this.href);return false; ... idades.htm
Pitää paikkansa, ainakin konepelti ja takaluukku olivat alumiinia vanteiden (ja moottorin) lisäksi. Muutamia autoja kerrotaan James Taylorin kirjassa erikoistoimitetun ilman takaspoileria MUTTA teräksisellä takaluukun kannella, joten voitaneenko päätellä että takaspoileri toimi myös jonkunlaisena vahvistuksena alumiiniluukulle?karra kirjoitti:SLC, WTF:
V8 engines were enlarged to 3.8 (380SLC) and 5.0 litres (500SLC). Just before that upgrade the most interesting SLC was introduced, the 450SLC 5.0. This was a car was fitted with lightweight aluminium panels to homologate the car as a rather unlikely rally car. Despite being seemingly totally unsuited to its chosen role, the car was quite successful in endurance events such as the Safari and East Africa rallies.
http://www.drivecult.com/blogs/grand-to ... nder-10000" onclick="window.open(this.href);return false;