itseäni ärsyttää suuresti että pyyhkijät on piilossa konepellin lipan alla, eikä niitä saa nostettua ollenkaan ylös -> kerran menee jäähän, pysyy jäässä
toinen seikka, joka nyt ei varsinaisesti kuulu ehkä vikoihin mutta auton käyttäytyminen kun sitä vie kahva edellä. Tuntuu jotenkin erikoiselta koko käytös, ei saa tuntumaa :/ ( omasta saa kokonaan espin pois). Josta tulikin mieleen että mites tämmöisessä nykyautossa toimitaan kun tulee tilanne eteen jossa pitäis yhtäkkiä saada vetoja ja paljon, silloin siis kun on espit päällä, rukoillaan parasta ?
Kyllähän vähän uudemmissakin mersuissa espi pois päällä saa kaikki tehot takapyörille suoraan mentäessä, mutta jos yrittää mennä kahva edellä niin esp alkaa jarruttelee.
Parempaa saa hakea.... käyttäytyy loogisesti ja rauhallisesti kuten pitääkin. Kulkee hangessa mahaansa myöten ja pääsee vielä poiskin. Lämmintä riittää vaikka ulkona -40 astetta. Ilmankierto toimii, ei tartte ajella lasit huurussa. Pyyhkijät paljon helpompi puhdistaa kuin esim. Touranissa. Vetoja löytyy pidon rajoissa riittävästi...ei se auta jos tyhjää jauhaa...vääntöä kun löytyy koneesta ei kun menoks! Hankala löytää huonoja puolia, kun kaikki se mitä autolta vaadin löytyy omasta kulkineesta. Ja kulkee muuten kuin juna sohjossakin (kai se massa lopulle 2000kg auttaa)! Ei ole jarrut tai ovet jäässä (tiivisteet/lukot). Nämä pätee VAIN allaolevaan omaan kulkineeseen ja MINUUN! No joo 4-matic voisi olla parempi...unohdetaan kuitenkin ne, koska ei muuten tarvetta nelivedolle. Eli paljon huonompia löytyy, toisaalta vasta neljäs talvi ko. kulkineella aluillaan...voihan mieli muuttua?
aziz kirjoitti:Kyllähän vähän uudemmissakin mersuissa espi pois päällä saa kaikki tehot takapyörille suoraan mentäessä, mutta jos yrittää mennä kahva edellä niin esp alkaa jarruttelee.
siis tässä saa kokonaan espin pois...
lkosso kirjoitti:Parempaa saa hakea.... käyttäytyy loogisesti ja rauhallisesti kuten pitääkin. Kulkee hangessa mahaansa myöten ja pääsee vielä poiskin. Lämmintä riittää vaikka ulkona -40 astetta. Ilmankierto toimii, ei tartte ajella lasit huurussa. Pyyhkijät paljon helpompi puhdistaa kuin esim. Touranissa. Vetoja löytyy pidon rajoissa riittävästi...ei se auta jos tyhjää jauhaa...vääntöä kun löytyy koneesta ei kun menoks! Hankala löytää huonoja puolia, kun kaikki se mitä autolta vaadin löytyy omasta kulkineesta. Ja kulkee muuten kuin juna sohjossakin (kai se massa lopulle 2000kg auttaa)! Ei ole jarrut tai ovet jäässä (tiivisteet/lukot). Nämä pätee VAIN allaolevaan omaan kulkineeseen ja MINUUN! No joo 4-matic voisi olla parempi...unohdetaan kuitenkin ne, koska ei muuten tarvetta nelivedolle. Eli paljon huonompia löytyy, toisaalta vasta neljäs talvi ko. kulkineella aluillaan...voihan mieli muuttua?
no tässäpä on samat mistä itse tykkään, menee sohjossa ja muuallakin kuin juna
millä tavalla voi tehdä vaikeammaksi puhdistaa pyyhkijät kuin tässä ?
millä tavalla voi tehdä vaikeammaksi puhdistaa pyyhkijät kuin tässä ?
Sillai että ne ei pysähdy edes yläväliasentoon vaan tekee aina sekvenssin loppuun --> koko pyyhkijänvarren irroitus konehuoneen puolelta
Nouseehan ne nyt edes vähän vaikka ovatkin parkkiasennossa, kyllä mä ainakin oon pienellä skrapalla niitä rapsinu. Ja jos ne oikeesti tarvis putsata nii kai sitä sitten jaksais pysäyttää ne sammuttamalla auto.
Auto kun parkissa pyyhkijän varresta kiinni ,ja vetää niitä ulommas siten että mahtuu taittumaan ylös,en tiiä vaurioittaako pyyhkijän moottoreita.
Sitten kahva eellä meno on aivan tunnotonta kaasua kun painaaa hiukan niin autopyörähtää,ja risteyksissä välillä kaipais että ajais ilman luiston estoja,mutta hiukan liikaa kaasua perä karkaa.
Hongongista kaksi hiekoitus murske säkkiä ,ja säkit johonkin kannelliseen muovilaatikkon ja äyskäri mukaan,ehkä autoilijan lumilapiojokin niin pitäisi pärjää .
_____________________________
MB E s212 250cdi
[ex]MB E w211 270cdi -02
On se ainakin täysvetoisena ja airmaticilla erittäin hyvä talviauto. Toki nimenomaan talvella sen ainoat puutteetkin tulevat esiin, mutta ne ovat sen verran pieniä ettei niistä sen enempää.
...ei lukkoperää siinä syy mutta suurin syy löytyy siitä että saksalainen insinööri ei ole suunnitellut sitä autoa ajettavaksi kahva edellä (eikä muuten 210 kään)
...nyt vaan talviautoksi ostamaan se viimeinen siihen sopiva 124 asd perällä
Samoilla linjoilla ollaan Epk:n kanssa. Auto on ihan tunnoton ajaa luistossa, mutta normiajossa tosi vakaa ja hyvä etenemään takatuuppariksi. W201 ja w124 ovat jotenkin tunnokkaampia liukkaalla, mutta paljon hankalampia tavallaan. Emäntä pärjää ihan hyvin huonolla ajotaidolla w211 farkulla, mutta w201:llä en päästäisi lasten kanssa liukkaalla kelillä menemään.
Niin, sitähän on kyllä ihan faktana esitetty - en sitten tiedä, onko se faktaa kuitenkaan - että uudet autot (myös Mersut) on ajo-ominaisuuksiltaan alun perikin suunniteltu niin, että ESP pitää huolta siitä, että kahva edellä ei ajella. Ja silloin ei ole niin merkitystä sillä, miten tunnokkaasti se käyttäytyy luisussa ajettaessa, kun ei enää ole kuskin homma sitä siitä tilanteesta suoristaa. Ennen elektronisia avustimia autoa suunnitellessa piti ottaa huomioon eri tavalla se, että kuskilla pitäisi olla edes jonkinlaiset mahdollisuudet palauttaa luistelevan auton hallinta itselleen. Tiedä sitten, mikä tuossa asiassa totuus on lopulta.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
itseäni ärsyttää suuresti että pyyhkijät on piilossa konepellin lipan alla, eikä niitä saa nostettua ollenkaan ylös -> kerran menee jäähän, pysyy jäässä
Kyllä ne saa ylös -> vedä parikertaa kuskinpuolen varresta ja nosta pyyhkijät yläsentoon ( ei nouse jos ovat jäätyneet lasiin) -> palautuvat takaisin alas kun laitat virran päälle
Kolmatta talvea mersun ratissa ja kyllähän se on paras talviauto mitä minulla on ollut vaikka takatuuppari onkin. Hiukan joutuu tarkemmin katsomaan millaiseen puhjuun autolla menee kun täällä Helsingissä sivukadut ovat kunnon pyryn jälkeen oman onnensa nojassa.
Itse arvostan erityisesti lämmitys/tuuletusjärjestelmää - lämpöä riittää, lasit kirkkaana ja auto sisältä kuiva vaikka olisi millaisia sohjokelejä. Pissapojan säiliö on myös reilun kokoinen.
Tuo pyyhkärihomma on minuakin vähän häirinnyt. ESP käyttökytkin on hankalasti sivussa, joskus se pitäisi saada nopeasti ja häiriöttä pois päältä (kun on vielä vähän vauhtia jäljellä). Etuvalojen lämmöstä syntyvä sulamisvesi tahtoo jäätyä parkkitutkien anturien kohdalle. Ja takatutkat ovat usein lumen/jään peitossa silloin kun niitä eniten tarvitsisi (kaupan parkkipaikalla, kun pyryttää, on pimeää ja takalasi lumen peitossa). Sama ongelma tietty muissakin merkeissä.
Bemarissa on kuulemma sporttisempi ESP, voi vähän luistatellakin. Tämä on aika sivistyneeksi viritetty, mutta toimii hyvin.
Pyyhkijät ovat jäätymätöntä mallia. Pyyhkijät saisi keskelle lasia, kun laittaa ensin pyyhkijät katkaisijasta päälle
ja sitten kääntää virta-avaimella virrat päälle ja heti perään pois päältä, kun pyyhkijät ovat halutussa kohtaa.
Parempiakin talviautoja saattaa olla, mutta kuten saksalaiset sanovat: enemmän autoa ei kaipaa kukaan.
Huonoa:
-Takalamput, takalasi ja rekisterikilpi ovat lumisateessa nopeasti lumen peitossa, toisin kuin S124:ssa
-225 mm leveä talvirengas nousee helposti lumen päälle ja penkka kuljettaa autoa, toisin kuin 124:ssa. Kapeampi rengas voisi auttaa.
-Kuskin lasi on jäätynyt pari kertaa kiinni hetkeksi. Täytyy tarkistaa vedenpoistoreiät ovesta.
-Perusversion tuuletus ja huurteenpoisto ei ole niin vedoton ja tehokas kuin 124:ssa oleva käsisäätöinen ilmastointi
-Webasto sulattaa lunta ja jäätä auton päälle niin, että konepelti on raskas avata lukituksesta
-Kunnon kuramattoja ei saa, tehtaan matoissa ei ole kovin korkea reuna
-Istuimien nahkaverhoilussa ei ole reijitystä (toisin kuin 124:ssa), mikä hiostaa pitkän päälle ainakin kesällä
-Takalasin pyyhkimen jäätyminen kiinni aiheuttaa helposti vikakoodin, samoin voi tehdä talvella moni muukin jäätynyt paikka
-Kovilla pakkasilla moottorin lämpiäminen hidastuu, kun lämpö nousee yli 60 asteen
-Tuulilasin pesulaitteen suuttimissa lämmitys on lisävaruste (124:ssa vakiona)
-Kulutus on aika korkea talvella kaupungissa hitaassa ajossa tai paksussa lumessa, voi mennä yli 11
-Webasto ei toimi, jos polttoainetta on alle neljännestankki jäljellä
-Kovassa pakkasessa ja lumisateessa lumi voi jäätyä tuulilasiin, jos lämmitys on automaattiasennossa
Hyvää:
-Webaston kanssa lämmintä riittää matkustajille ja auto lämpiää nopeasti sisältä ilmankin
-Pitoa riittää renkaissa nelivedon ansiosta
-Istuinlämmitys on tehokas
-Tuulilasin pesulaitteen kanssa ei ole ollut jäätymisongelmia, vaikkei suuttimissa ole lämmitystä
-Airmaticin säädettävä maavara on hyödyllinen kinoksissa
-Vetomassa 2100 kg on riiittävä moneen tarkoitukseen, kuten muiden autojen hinailuun kinoksista
-Laturi tuntuu olevan tehokas ja sähköä riittää Webastosta huolimatta
-Valot ja näkyvyys on hyvä (ILS)
-Pissapoikaan ei tarvitse usein lisätä nestettä
Auto on tilava, hiljainen ja tehokas kesät talvet ja antaa hyvän kyydin.
JarkkoN kirjoitti:
-Istuimien nahkaverhoilussa ei ole reijitystä (toisin kuin 124:ssa), mikä hiostaa pitkän päälle ainakin kesällä
Tähän tietysti auttaa jos on tuuletetut penkit, silloin on reikiäkin.
Auto ollu 2V ja muutaman kerran käyttäny tuuletusta, mutta voiko laittaa lämmityksen päälle ja käyttää tuuletusta, että puhaltaa lämmintä kuten olen jostain lukenu, vai palaako sulake tms ?
-Kunnon kuramattoja ei saa, tehtaan matoissa ei ole kovin korkea reuna
Eikö tuon malliset Rensin kaukalomatot käy 4-matickiin? http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/1393912" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse hankit ekat rensit väyryseen ja sitten myös ässään.
Vedeksi sulaneet lumet helppo tyhjentää, kun matto on jäykkää muovia.
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
-Kunnon kuramattoja ei saa, tehtaan matoissa ei ole kovin korkea reuna
Eikö tuon malliset Rensin kaukalomatot käy 4-matickiin? http://www.nettivaraosa.com/autotarvikk ... et/1393912" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse hankit ekat rensit väyryseen ja sitten myös ässään.
Vedeksi sulaneet lumet helppo tyhjentää, kun matto on jäykkää muovia.
Kyllä tarvikemattoja saa, niissä vaan ei ole kiinnitysnastoja eikä ole ihan
100% varmaa, miten ne istuvat 4matikkiin.
JarkkoN kirjoitti:
-Istuimien nahkaverhoilussa ei ole reijitystä (toisin kuin 124:ssa), mikä hiostaa pitkän päälle ainakin kesällä
Tähän tietysti auttaa jos on tuuletetut penkit, silloin on reikiäkin.
Auto ollu 2V ja muutaman kerran käyttäny tuuletusta, mutta voiko laittaa lämmityksen päälle ja käyttää tuuletusta, että puhaltaa lämmintä kuten olen jostain lukenu, vai palaako sulake tms ?
lkosso kirjoitti:Parempaa saa hakea.... käyttäytyy loogisesti ja rauhallisesti kuten pitääkin. Kulkee hangessa mahaansa myöten ja pääsee vielä poiskin. Lämmintä riittää vaikka ulkona -40 astetta. Ilmankierto toimii, ei tartte ajella lasit huurussa. Pyyhkijät paljon helpompi puhdistaa kuin esim. Touranissa. Vetoja löytyy pidon rajoissa riittävästi...ei se auta jos tyhjää jauhaa...vääntöä kun löytyy koneesta ei kun menoks! Hankala löytää huonoja puolia, kun kaikki se mitä autolta vaadin löytyy omasta kulkineesta. Ja kulkee muuten kuin juna sohjossakin (kai se massa lopulle 2000kg auttaa)! Ei ole jarrut tai ovet jäässä (tiivisteet/lukot). Nämä pätee VAIN allaolevaan omaan kulkineeseen ja MINUUN! No joo 4-matic voisi olla parempi...unohdetaan kuitenkin ne, koska ei muuten tarvetta nelivedolle. Eli paljon huonompia löytyy, toisaalta vasta neljäs talvi ko. kulkineella aluillaan...voihan mieli muuttua?
Jou... Mulla on juurikin 280 cdia 4-matic, 25tkm ja toista talevea ajaneena voin vaan susitella 4-matikkia.!
JarkkoN kirjoitti:
-Istuimien nahkaverhoilussa ei ole reijitystä (toisin kuin 124:ssa), mikä hiostaa pitkän päälle ainakin kesällä
Tähän tietysti auttaa jos on tuuletetut penkit, silloin on reikiäkin.
Auto ollu 2V ja muutaman kerran käyttäny tuuletusta, mutta voiko laittaa lämmityksen päälle ja käyttää tuuletusta, että puhaltaa lämmintä kuten olen jostain lukenu, vai palaako sulake tms ?
JarkkoN kirjoitti:
-Istuimien nahkaverhoilussa ei ole reijitystä (toisin kuin 124:ssa), mikä hiostaa pitkän päälle ainakin kesällä
Tähän tietysti auttaa jos on tuuletetut penkit, silloin on reikiäkin.
Auto ollu 2V ja muutaman kerran käyttäny tuuletusta, mutta voiko laittaa lämmityksen päälle ja käyttää tuuletusta, että puhaltaa lämmintä kuten olen jostain lukenu, vai palaako sulake tms ?
En ole kokeillut kuin pari kertaa ja silloinkin lyhyen aikaa, mutta ei ole ainakaan vielä sulake palanut.
JarkkoN kirjoitti:
-Istuimien nahkaverhoilussa ei ole reijitystä (toisin kuin 124:ssa), mikä hiostaa pitkän päälle ainakin kesällä
Tähän tietysti auttaa jos on tuuletetut penkit, silloin on reikiäkin.
Auto ollu 2V ja muutaman kerran käyttäny tuuletusta, mutta voiko laittaa lämmityksen päälle ja käyttää tuuletusta, että puhaltaa lämmintä kuten olen jostain lukenu, vai palaako sulake tms ?
Saisiko ne yhtä aikaa päälle?
Saa ne yhtäaikaa päälle...en toki ole kokeillut niitä pitää niin kauan päällä että selviäis mitä tapahtuu...vai tuleeko ukonilma kun kylmä ja kuuma kohtaa...?
-Kunnon kuramattoja ei saa, tehtaan matoissa ei ole kovin korkea reuna
Eikö tuon malliset Rensin kaukalomatot käy 4-matickiin?
Kyllä tarvikemattoja saa, niissä vaan ei ole kiinnitysnastoja eikä ole ihan
100% varmaa, miten ne istuvat 4matikkiin.
Faceliftin 4maticciin menee kuskinpuolelle tuo Rensi ok, kaasupolkimen alareuna pitää maton paikallaan. Pohjassa on myös lyhyitä piikkejä, mitkä ehkä auttaa pureutumalla huopaan. Repsikan puolelle matto ei aluksi oikein näyttänyt istuvan kun kardaanitunnelissa on muhkura. Maton kyllä saa paikalleen kun vaan painaa sen paikoilleen muhkuraa vasten. Ei ole vielä ainakaan pullahtanut kahdessa viikossa paikoiltaan.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
lkosso kirjoitti:Parempaa saa hakea.... käyttäytyy loogisesti ja rauhallisesti kuten pitääkin. Kulkee hangessa mahaansa myöten ja pääsee vielä poiskin. Lämmintä riittää vaikka ulkona -40 astetta. Ilmankierto toimii, ei tartte ajella lasit huurussa. Pyyhkijät paljon helpompi puhdistaa kuin esim. Touranissa. Vetoja löytyy pidon rajoissa riittävästi...ei se auta jos tyhjää jauhaa...vääntöä kun löytyy koneesta ei kun menoks! Hankala löytää huonoja puolia, kun kaikki se mitä autolta vaadin löytyy omasta kulkineesta. Ja kulkee muuten kuin juna sohjossakin (kai se massa lopulle 2000kg auttaa)! Ei ole jarrut tai ovet jäässä (tiivisteet/lukot). Nämä pätee VAIN allaolevaan omaan kulkineeseen ja MINUUN! No joo 4-matic voisi olla parempi...unohdetaan kuitenkin ne, koska ei muuten tarvetta nelivedolle. Eli paljon huonompia löytyy, toisaalta vasta neljäs talvi ko. kulkineella aluillaan...voihan mieli muuttua?
Ihan kuin omaa kirjoitustani... lisäisin vielä, että 2 kelkan eurowagon perässä auto vaan paranee polanteisella talvitiellä... kärryn olemassa oloa ei huomaa kuin peilistä. Itsellä ylikapeat 205-60-16 mic X-ice 2 XL nastat. Oman ESP antaa luistattaa ihan kylliksi, kunhan perä ei mene keulan edelle... ainakin tässä minun facelift V6 CDI: llä.
Neliveto talvella varmaan vielä parempi, mutta tulen takavedolla hyvin toimeen, ne lapin mökkireissut kärryn kanssa myös... kesällä etuna tässä matalemmat kulut ja norjempi kulku.
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Lasinpyyhkimien kaukalo kerää ikävästi lunta ja on hankala putsata konepellin reunan alta. Kun jättää aamulla töissä parkkiin, niin satava lumi sulaa ja jäätyy konepeltiin kiinni. Renkaista lentävä lumi jäätyy lokasuojien takareunoihin, mutta niinhän se kaikissa, Avantgardessa toki pienempi rakokin kaaren ja renkaan välissä. Farmarin takalasi ja luukun alareuna lumeentuu, mutte niinhän nekin farmareissa yleensä.
Lämpöä on riittänyt ja lasit pysyy sulana. Nastarenkaitten ääni ei ainakaan minusta ole häiritsevä, sekin riippuu tietty siitä mihin on tottunut. 4matic tosi mukava ja kelille immuuni, ainakin mulle vajaavetoisilla ajaneelle. Liukkautta ei välttämättä niin pelkää ja saattaa tulla ajettua liian lujaa. ESP on ollut usein poissa pelistä kun jarruvalokatkaisin rikki, mutta liukkaalla on pärjännyt silti oikein hyvin. On ollut ongelmia käynnistymisenkin kanssa lämmittämättömällä koneella, mutta auto menikin tänään pajalle.
TompSa, S211 E320 T CDI A 4Matic -07
Ex: S202 C200 T CDI A -01
itseäni ärsyttää suuresti että pyyhkijät on piilossa konepellin lipan alla, eikä niitä saa nostettua ollenkaan ylös -> kerran menee jäähän, pysyy jäässä
Kyllä ne saa ylös -> vedä parikertaa kuskinpuolen varresta ja nosta pyyhkijät yläsentoon ( ei nouse jos ovat jäätyneet lasiin) -> palautuvat takaisin alas kun laitat virran päälle
Mitenkä te sitä vedätte mihin suuntaan? en uskalla
Omasta mielestä loistava talviauto, harvinaisen lämmin diiseliksi ja lämpeää huomattavasti nopeammin kuin esimerkiksi e60 530d bemari. Takapuskuriin tulee pakkaskelillä muutaman päivän aikana melko tukevasti jäätä(renkaista pöllyävä lumi kohtaa lämpimät äänenvaimentajat)..tästähän nyt ei haittaa ole, kunhan pääsee aika ajoin sulattelemaan lämpimään.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88