w124 200d alipainepumppu nakuttaa
w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Onkohan miten vakavaa, tikittää/nakuttaa kierroksilla..onko elvytyskeinoa kuin vaihtaa uusi vai antaako mennä tolla vaan..?
Merseedespents
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
ei kannata paljon ajella,voi hajottaa koko moottorin hajotessaan,multa löytyy ehjä 40e
käytössä 300TD -94 ,DODGE RAM 2500 -01
W123 250 -77 MR
W123 250 -77 MR
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
ok..laitan yv:tä pumpusta sulle kunhan kysyn tästä paikalliselta "purkaamolta" ensiksi osaa jos löytyisi.
Merseedespents
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Joku sano että ei nuo uutenakaan maksa montaa kymppiä, soitin eilen motonettiin ja 199e maksaa kuulemma, oliko ihan hakoteillä vai pitääkö suurinpiirtein paikkansa?
Merseedespents
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Varmaan tuota luokkaa se hinta on. KL-varaosissa Pierburgin pumppu vähän vielä enemmän:vk00 kirjoitti:Joku sano että ei nuo uutenakaan maksa montaa kymppiä, soitin eilen motonettiin ja 199e maksaa kuulemma, oliko ihan hakoteillä vai pitääkö suurinpiirtein paikkansa?
http://www.kl-varaosat.fi/verkkokauppa/ ... /27921/810
Mitä sitten tulee käytetyn hankkimiseen, niin näissähän on nyt se juttu, että vanhan malliset pumput ovat kuulalaakerilla ja uusissa on erilainen rakenne - ilmeisesti rullalaakeri. Vanha malli voi hajotessaan (jonka se ennen pitkää tekee) kylvää laakerinpalat jakopäähän ja aiheuttaa vakavan moottorivaurion. Eli jos käytetyn meinaa laittaa, niin olisi suositeltavaa varmistaa, ettei laita vanhaa mallia.
Joku muu toivottavasti osaa kertoa, miten sen näkee, onko uusi vai vanha malli kyseessä - minä en tiedä. Olisi itsellekin kiinnostava tieto.
EDIT: Mielenkiintoista varsinkin olisi tietää, miten sen näkee pumppua irrottamatta, onko uusi vai vanha, mutta miksei tietysti hyvää yleistietoa olisi sekin, että millaiset erot niissä on käytännössä nähtävissä, kun pumppu on irrotettuna.
Ja vaihto-ohjeetkin vähän kiinnostaisi; itselläkin on pöydällä uusi pumppu odottamassa sitä, että vaihdan sen ihan vain varmistaakseni, ettei kuulalaakeri pääse leviämään ja aiheuttamaan tuhojaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
joo pierburg se tais olla motonetilläkin..kiinnostais kanssa tietää tuo näkeekö jostain onko uusi vai vanha, mutta onko se niin väliä vaikka sen vanhan sinne asentaa jos ei äännä niin tuskin se heti on hajoamassa..?
Merseedespents
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
"Uudemmassa" on se kansi kiinni ruuveilla, muistaakseni.
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
luulis noita käytettyjä olevan joka nurkassa. sama pumppu pyörii kuitenkin kaikissa om601-603 koneissa. ja oliskohan 604-606:kin sama pumppu? ei siitä montaa kymppiä luulis tarvivan maksaa.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Motonetin myymä on tarkoitettu vuoristorataan... kunhan nyt vain ajankulukseni kirjoitin...vk00 kirjoitti:joo pierburg se tais olla motonetilläkin..
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Vanha pois ja uus tilalle. Remmen joutuu ottaa pois päältä, samoin toinen iskari irti niin sopii paremmin.Nozki kirjoitti: Ja vaihto-ohjeetkin vähän kiinnostaisi; itselläkin on pöydällä uusi pumppu odottamassa sitä, että vaihdan sen ihan vain varmistaakseni, ettei kuulalaakeri pääse leviämään ja aiheuttamaan tuhojaan.
Viimeksi muokannut JTee, Pe 14.12.2012 16:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Ainakin 604 on vastaava ku 601-603pera8x kirjoitti:luulis noita käytettyjä olevan joka nurkassa. sama pumppu pyörii kuitenkin kaikissa om601-603 koneissa. ja oliskohan 604-606:kin sama pumppu? ei siitä montaa kymppiä luulis tarvivan maksaa.
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Moniventtiilikoneissa on pyörivä alipainepumppu. Joka vaatii paineen alaisen öljykanavan.
Kapeakantisessa mäntäpumppu, jota vuoristorata "pumppaa" Ja voitelu toimii roiskevoitelulla.
Pumpun nakutus voi johtua myös murentuneesta "vuoristoradan" pinnotteesta. Tutki tarkoin se pinta kun otat alipainepumpun irti. Jos on pinta rosoilla niin ennakonsäätöratas vaihtoon.
Kapeakantisessa mäntäpumppu, jota vuoristorata "pumppaa" Ja voitelu toimii roiskevoitelulla.
Pumpun nakutus voi johtua myös murentuneesta "vuoristoradan" pinnotteesta. Tutki tarkoin se pinta kun otat alipainepumpun irti. Jos on pinta rosoilla niin ennakonsäätöratas vaihtoon.
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Mullaki pyörii nurkis pari alipainepumppua.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
VW T5
fzr1000
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Onkohan mullakin a-pumppu menossa, pari vkoa kuulunu vaimeesti outo nakutus konehuoneesta ja vieläpä kierrosten mukaan. No ei mitään, tänää sit ilmeni jarruissa häikkää ja auto ei sammu avaimesta heti, 2-5 sek. Kestää sammuminen.
Onko vikapaikka selvä??
Onko vikapaikka selvä??
S124 E250D -94 Manuaali
Bmw e46 330d Touring-01 manuaali (myynnissä!)
Ex 2x205 pösö -86/92
1x405 pösö -90
1xOpel vectra 1,9tdi -99
1xHonda monkey-99
Bmw e46 330d Touring-01 manuaali (myynnissä!)
Ex 2x205 pösö -86/92
1x405 pösö -90
1xOpel vectra 1,9tdi -99
1xHonda monkey-99
Re: w124 200d alipainepumppu nakuttaa
Joo nakuttaa/tikittää,kannattaa vaihtaa, itsellä ei kanssa kylmänä sammunut avaimesta, entiedä onko vika korjaantunut kun en autoa enää omista..
Merseedespents