Riippuu aika pitkälti kaasujalan painosta ja renkaista. Useimmilla on kapeammat kumit talvella mikä saattaa laskea kulutusta helposti yli puoli litraa satasella.
Jos budjetoi keskikulutukseen 6 - 7 litraa sataselle niin ei pitäisi mennä kauas totuudesta nätissä ajossa.
Talvi ei lisää dieselin kulutusta samalla tavalla kuin bensamoottoreissa ja laadukkaat öljyt auttaa dieseliäkin pitämään kulutuksen alhaisena myös kylmänä. Talvi diesel ei sisällä parafiinia joten sitä pitäisi ainakin teoriassa mennä enempi saman tehon tuottamiseen.
Maailmassa on kahdenlaisia autoja. On uusia Mersuja ja käytettyjä Mersuja. =D
ex. MB W211 E270 cdi Elegance `04
ex. MB W202 C280 Ésprit ´95 Imperial Red.
mulla toista talvea w211 220 cdi farkku ja ihan on juurukin tuollainen 6-7 litraa sataselle riittänyt.aivan kovimmilla pakkasilla vie enemmän. ja aina on lohkolämppäri kiinni tai webasto tulilla.oikein ku on kylmää nii molemmat. webaston ansiosta lämpiää nopeammin ja kuluttaa siis hiukan vähemmän mut toisaalta kuluttaahaan se webastokin samaa dieseliä..
tää on nii erikoinen maa nuiden sääolojen suhteen et autot on lujilla.mut w211 eduks täytyy kyllä sanoa että autossa sisällä on lämmin ja vieläpä suht nopeesti.
"annan toisten mä talletella suuret setelit,
ne multa pitkät vain saa
elän, pelaan, kuljen ja laulu soi
kas osaansa ei vältellä voi"
täällä -08 200cdi eikä se tahdo mennä meikäläisen ajolla mitenkään alle 7 litran. tietokoneen mukaan ollaan jatkuvasti siellä 8 litran maissa ja useimmiten yli. ajo tosiaan työmatkaa about 60 kilsaa päivää ja sit nurkka ajot päälle. alla nokian nastat 245/40/18.
Yli 30tkm ajettu ja ajotietokoneen näyttö kertoo keski/kokonaiskulutukseksi 6.5l/100km.
Matka-ajoa tulee 100km päivässä + nurkkakikkailut ja muut ajot päälle.
Pelkästään matka-ajossa kulutus on 5.4.
Tarkistin aikoinaan tuon ajotietokoneen antaman tiedon luotettavuuden ihan manuaalimittauksella ja pitää paikkansa.