Mistä löytäisin kunnolliset (kohtuu hintaset) polttoaineen suodattimet siirtopumpun molemmin puolin ? eli jättäisin vakiosuodattimen pois ja perään suodattimet pumpun viereen.
Kuinkas meinasit sen suhteen kun moottori joutuu vetoon ja alkaa väännättää mottia varsinkin kiihdytyksissä?
Meinaan ettei tuu palikoille täpärät tilat?
Mercedes benz W124 250D Ambulance
Mercedes Benz W124 200E
Moottorin virittäminen on onnistunut jos teho ei laske yli 30%
En usko että mikään muu mutta hukkaportti / sen putket voi vastata tonne runkopalkkiin vedossa, saa nähä paljon ne antaa nuo 300 turpodieselin kumet periksi. n. 35-40mm on rakoa portilla palkkiin ja lokasuojaan. Uudet moottorinkumetki on mutta kieltämättä melko löysältä tuntuu
Sori offtopic, mutta olen mietiskelly saako tuota keularautaa vai mikä lie puskurin kannatin, minkä taakse cooleri tulee niin pilkkoa tuollai niin ku sinäkin olet tehnyt? Että tuleeko konttorilla ongelmia?
210 270cdi
124 300 tdt suksipoksivarmari
EX 202 c 200 kompressor
EX 202 c 200 cdi
pena837 kirjoitti:En usko että mikään muu mutta hukkaportti / sen putket voi vastata tonne runkopalkkiin vedossa, saa nähä paljon ne antaa nuo 300 turpodieselin kumet periksi. n. 35-40mm on rakoa portilla palkkiin ja lokasuojaan. Uudet moottorinkumetki on mutta kieltämättä melko löysältä tuntuu
pari jääkiekkoo puolelle nii eipä heilu enää . tähä ainaki itte päädyyn ku ettiin jäykempiä moottorityynyjä. niitä ei oikee helpolla tunnu olevan saatavilla.
Tumppi_87 kirjoitti:Sori offtopic, mutta olen mietiskelly saako tuota keularautaa vai mikä lie puskurin kannatin, minkä taakse cooleri tulee niin pilkkoa tuollai niin ku sinäkin olet tehnyt? Että tuleeko konttorilla ongelmia?
ois kai tuota jotain ko viittis kuvia napsia, polttoaine linja on tullu tehtyä, suodatin tosin puuttuu välistä vielä. Alkaa näin talvisin aina autoprojektia hidastaan kelkkaharrastus...
tulipa tähänki kajottua pikku tauon jälkeen. Kone on nyt purettuna ja sehän sattuki olemaan hyväkuntoinen vaikka tuli ihan koekäyttämättä ostettua, kansi viety koneistamolle ja tänään purin alakerran. eiköhän sinne kuiten laakerit vaihdeta
näköjään hävinny nuo edellisten viestien kuvat kun järjestelin nuita kuvasivuja mutta jos jollaki niitä kiinnostaa kattoa niin http://pena837.kuvat.fi/kuvat/
Polttoainelinjan suunnittelua, auton alle tehin tuollaisen alumiinikotelon niin on pumppu ja suodatin vähän suojassa. pumpun ja suodattimen välisen letkun varmaankin muutan vielä kun menee vähän pöljästi nyt.
Viimeksi muokannut pena837, Ti 22.10.2013 23:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nonii autoa päästy testaileen kuivalla tiellä n.100km. tuntuis pelaavan ihan ok nyt, pientä säätöä ja hieromista vielä. Kierroslukumittaria en oo saanu pelaan vielä joten hankala sanoa millä kierroksilla alkaa puskeen mutta suht ok tuntuis heräävän nuinki ''isolla'' ahtimella. Laatikon öljytki saatu kohdilleen ja se tuntuis pitävän vielä ok. Pakopaine mittaukseen täytyy kokeille vielä toista mittaria kun tuntuu hullulla että pakopaine ois 2bar kun ahto oli n. 3.2bar
Kyllä se voi tuollanen pakopaine olla. Itellä oli 1,4bar ku ahtoa oli 2,2bar. Hx40 super ja #16 pesällä. Ei ne taho isot ahtimet pyöriä pelekällä lehemän henkäyksellä...
samat paine lukemat oli mullakin silloin tulla turbolla! mutta tiputa nyt vähän noita ahtoja kun tuolla turbolla on ollu tapana katkoa/väännellä noita veiviä hienoa työtä oot kyllä tehnyt
joo nyt on paineet noin 2,5bar. mutta eipä taida tommonen iso hyrrä olla oikeen kartalla nuin pienellä paineella kun tuntuu että tehot tippu puoleen tänään tuli tehtyä loppu putki yhellä vibrantin resonaattorilla ja siitähän tuli hiljanen ko hydridi
Katoikko aukeeko morkooli kunnolla tuolla paineella? Joskus oli sellasta pumppua liikkeellä että tartti sen 3bar että aukes selälleen. Senki saa kyllä sääjettyä sitte "pienemmälle" paineelle.