W124 diesel talviautona
W124 diesel talviautona
Tässä tehnyt mieli vaihtaa tuo Väyrynen W124:een jo pitemmän aikaa. On nimittäin uskomattoman kylmä auto pakkasilla tuo 200 CDI. Miten 200d:ssä tarkenee -25 asteen pakkasella? Se tiedetään, että 200d ei liikahda ihan nykyautojen malliin, mutta lähinnä sen luotettavuuden takia sitä olen vaihtamassa. Väyrynen lähti kovemmilla pakkasilla nihkeästi käyntiin, vaikka oli lohkolämmitintä käytetty useamman tunnin ajan...mites 200d, jos ei ole väljä kone? Ei tee mieli jäädä pitkän työmatkan takia aamulla parkkipaikalle ihmettelemään, kun auto ei käynnisty.
Viimeksi muokannut Behemoth, To 29.11.2012 08:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
200D:ssä tarkenee pakkasen määrästä riippumatta. Molemmat lähtee käyntiin isostakin pakkasesta jos kunnossa, lämmittämättäkin. Jos ainoa ongelma se ettei autossa tarkene laita webasto/eberi.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
4vuotta olen painellut 200d:llä ilman pahvin palasta syylärin edessä ja on sitten niin lämmin auto et voi morjes..
bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
Lähinnä sitä toimintavarmuutta, starttaamista ja lämpeämistä tässä haen autonvaihdolla. Lueskellut, että porukka starttaillut 200d:tä -25 pakkasesta ilman lämmityksiä ja hyvin lähtee. Ei lähde 600 tkm menty Paavo ilman lämmityksiä -25 C pakkasesta. Mites tuo ajettavuus w124 vs. w210. Sivutuuli vie Väyrystä ainakin kuin litran mittaa ja ei muutenkaan mikään E39 Bemarin tasoinen ajettava ole.
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
200D lähtee kunnossa ollessaan oikein hyvin pakkasesta käyntiin ja lämpenee nopeasti. Lämpö riittää kovassakin pakkasessa.
wiimax.fi
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
Behemoth kirjoitti:Lähinnä sitä toimintavarmuutta, starttaamista ja lämpeämistä tässä haen autonvaihdolla. Lueskellut, että porukka starttaillut 200d:tä -25 pakkasesta ilman lämmityksiä ja hyvin lähtee. Ei lähde 600 tkm menty Paavo ilman lämmityksiä -25 C pakkasesta. Mites tuo ajettavuus w124 vs. w210. Sivutuuli vie Väyrystä ainakin kuin litran mittaa ja ei muutenkaan mikään E39 Bemarin tasoinen ajettava ole.
Joo, kyllähän ne 200Deet lähtee, mutta akku oltava hyvä ja varmuudeksi laittaisin uudet hehkutulpatkin vielä talveksi... Mutta tosiaan, ajettavuus on ihan hyvä jos vain on paikat ja nivelet ehjät, mutta sivutuuli herkkyyttä on kyllä kovasti W124:ssakin varsinkin jos menee kovin nokka korkealla..
Ite muutamalla väyrysellä ajanut ja en kyllä mene sanomaan että huonompia ovat ajaa kuin W124, mutta pellit niissä paavoissa tuppaa olemaan heikohkoja kun aattelee sitä että kalliimpi ja uudempi auto pitäs muka olla....
Suosittelen toki itse vaihtoa lämpimästi jos vain löydät hyväkuntoisen W124:n kohtuuhinnalla.

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
en kyllä ymmärrä tuota sivutuuli herkkyydestä moittimista w124 kohdalla, ainakaan omat ei sellaisia ole olleet, "korotetullakaan alustalla"... madalletulla alustallahan w124 on ihan perseestä ajaa
väljällä simpukalla ja hieman välystä joka nivelessä, niin varmasti on sivutuuli herkkyyttä, mutta sehän ei taas ole auton vika, vaan huollon puutteesta johtuvaa...
käyntiin nämä OM60X sarjan koneet lähtee suhteellisen hyvin talvella raakanakin, kunhan hehkut on kuosissa ja akku iskussa... eihän se toki hyvää tee, mutta jos pakko on, niin sitten on edes mahdollisuus saada käyntiin...
ja kyllä 200D talvella lämmintä pukkaa, eikä ole edes hidas lämpenemään (oma oli toki automaatti ja saattoi hieman vaikuttaa asiaan)
mutta kyllä tuo 200D on jopa mun mielestä hieman liian laiska (ainakin vakiona), tuo mikä mulla nykyään on ajossa, eli 250D monivena (vapari, eli 113 hp) alkaa vasta olla sellainen, jolla on "mukava" ajella tehojen suhteen (uskaltaa/kehtaa lähteä liittymästä eteen, vaikka olisi auto tulossakin lähempänä, kuin 600 m...) ja samalla hintaa näitä uudempia moniventtiilisiä alkaa saamaan, mitä perus 200D muutama vuosi sitten, eli 1000 € paikkeilla on hinnat...
väyrystä en pitäisi vaihtoehtona enää edes peltoautoksi, alkavat olla jo siinä iässä, että ylihinnoiteltuja vikoja alkaa pukata liikaa (väyrystä ei enää liiallisen sähkön takia korjatakkaan niin kuten w124 moottorin osalta)

käyntiin nämä OM60X sarjan koneet lähtee suhteellisen hyvin talvella raakanakin, kunhan hehkut on kuosissa ja akku iskussa... eihän se toki hyvää tee, mutta jos pakko on, niin sitten on edes mahdollisuus saada käyntiin...
ja kyllä 200D talvella lämmintä pukkaa, eikä ole edes hidas lämpenemään (oma oli toki automaatti ja saattoi hieman vaikuttaa asiaan)
mutta kyllä tuo 200D on jopa mun mielestä hieman liian laiska (ainakin vakiona), tuo mikä mulla nykyään on ajossa, eli 250D monivena (vapari, eli 113 hp) alkaa vasta olla sellainen, jolla on "mukava" ajella tehojen suhteen (uskaltaa/kehtaa lähteä liittymästä eteen, vaikka olisi auto tulossakin lähempänä, kuin 600 m...) ja samalla hintaa näitä uudempia moniventtiilisiä alkaa saamaan, mitä perus 200D muutama vuosi sitten, eli 1000 € paikkeilla on hinnat...
väyrystä en pitäisi vaihtoehtona enää edes peltoautoksi, alkavat olla jo siinä iässä, että ylihinnoiteltuja vikoja alkaa pukata liikaa (väyrystä ei enää liiallisen sähkön takia korjatakkaan niin kuten w124 moottorin osalta)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
Itellä 250D enkä ole omistanut sitä kovien pakkasten aikaan, mutta sen mitä pakkasta oli maaliskuussa niin huomasin että nopeasti lämpiää. Ja onhan noita videoita youtubessakin nähtävillä miten W124 auto käynnistyy pakkasessa ilman lohkolömppäriä. Kunnossa ollessaan pitäs käynnistyä vielä siinä -34 asteen pakkasessakin ihan hyvin. Itselläni on kokemusta W123 240D mallista joka käynnistyi ongelmitta ainakin -33 asteessa, ekalla ja oli todella kuuma talviauto. W124 ei käsittääkseni ole sen huonompi.
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
täällä hörähtää kohta 800tkm ajettu 200cdi -30 pakkasella kylmänä
painajaisia siitä näkee mutta lähtee enivei.. että kyllä se lähtee jos on kunnossa.

W210 E320cdi
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
Kyllä tässä on laitettava Boschin akku talveksi ja uusittava hehkut niin eiköhän niillä mennä talven yli. Tuli käytyä katsomassa muka "huippukuntoista" w124 200d:tä...joka paikassa ruostetta ja lokasuojista meinas peukalot mennä läpi. Ikävä myöntää, että kyllä nämä Suomi-lankut ovat vaan jo melko pehmeässä kunnossa...vaikkakin oli 07/94 mallia.
Uskomatonta miten edellinen omistaja kehui, että ei ruostetta kuin ovimuovien reunoissa. Autotrokari tietenkin kusetti tuttuun tyyliin, että ei ruostetta missään ja ajatti kaveria 170 km paikan päälle toteamaan mikä täyslaho paska oli kyseessä. Pysytään tervekorisessa Väyrysessä (uskokaa tai älkää) jatkossakin.
Uskomatonta miten edellinen omistaja kehui, että ei ruostetta kuin ovimuovien reunoissa. Autotrokari tietenkin kusetti tuttuun tyyliin, että ei ruostetta missään ja ajatti kaveria 170 km paikan päälle toteamaan mikä täyslaho paska oli kyseessä. Pysytään tervekorisessa Väyrysessä (uskokaa tai älkää) jatkossakin.
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
E-mallit tuppaa olemaan korilleen huonompia kuin vanhemmat.
wiimax.fi
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
Behemoth kirjoitti:Kyllä tässä on laitettava Boschin akku talveksi ja uusittava hehkut niin eiköhän niillä mennä talven yli. Tuli käytyä katsomassa muka "huippukuntoista" w124 200d:tä...joka paikassa ruostetta ja lokasuojista meinas peukalot mennä läpi. Ikävä myöntää, että kyllä nämä Suomi-lankut ovat vaan jo melko pehmeässä kunnossa...vaikkakin oli 07/94 mallia.
Uskomatonta miten edellinen omistaja kehui, että ei ruostetta kuin ovimuovien reunoissa. Autotrokari tietenkin kusetti tuttuun tyyliin, että ei ruostetta missään ja ajatti kaveria 170 km paikan päälle toteamaan mikä täyslaho paska oli kyseessä. Pysytään tervekorisessa Väyrysessä (uskokaa tai älkää) jatkossakin.
Yhden perusteella en yleistäisi ja monta W124 e-mallia nähneenä väitän että vanhemmista löytäisit sen parhaimman.
Mutta onnea jatkoonkin Väyrystelyysi

Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
Hyvän w124:en jos haluaa niin sen on oltava vanhempi kuin -93.
Hyvä vaihtoehto olisi myös w202 ja 250d 20-venttiilinen.Ovat terveempiä kuin loppupään 124 mallit ja e-mallit laitanaan.
Toinen vaihto ehto olisi itsellesi että laitat webaston ja kaiketi kaikissa cdi koneissa tämä kuuluu olla tai illoin siellä on sähkövastus lämppärissä ,lohkonkyljessä tai jos siinä ei ole niin tuontiauto ilman lisä lämmittimiä.
Hyvä vaihtoehto olisi myös w202 ja 250d 20-venttiilinen.Ovat terveempiä kuin loppupään 124 mallit ja e-mallit laitanaan.
Toinen vaihto ehto olisi itsellesi että laitat webaston ja kaiketi kaikissa cdi koneissa tämä kuuluu olla tai illoin siellä on sähkövastus lämppärissä ,lohkonkyljessä tai jos siinä ei ole niin tuontiauto ilman lisä lämmittimiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 200d:stä jälleen kerran
Ei ole ilman, joko sähköinen tai polttoainekäyttöinen löytyy kaikista cdi-väykyistä. Joistain molemmat.tuontiauto ilman lisä lämmittimiä.
wiimax.fi
Re: W124 diesel talviautona
Noniin...nyt on W124 250d ja katotaan miten tästä talvesta selvitään. Viimeset 3 talvea palellut Passateissa ja Väyrysessä. Vähän eri malliin pukkaa lämmintä startin jälkeen tuo OM602. Ei pihasta ehdi lähteä kun jo työntyy lämmintä hyttiin.
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: W124 diesel talviautona
ite ainakin saanu viimisen 3talven aikana väännellä 200deessä kovillakin pakkasilla lämpöjä pienemmälle 

bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: W124 diesel talviautona
Ja jos käyntiinlähtö epäilyttää, eikä oo webastoa tai mahollisuutta saaha lohkolämmittimen piuhaa seinään, niin kyllähä vanha rauta kestää ronskimmatkin lämmityskonstit. Taannoin muinaisella kaupunkiasunnolla kannoin kovilla pakkasilla talon pesutuvasta pari ämpärillistä kumaa vettä autolle kadun varteen, jotka sitte liruttelin koneen kyljelle ja syöttöpumpun päälle. Ja joskus muutaman päivän partioleirin päätteeks tuli kipattua keittiöteltalta kuumalla tiskivedellä terästetty laskiämpäri konehuoneeseen, mikä aiheutti nuoremmissa autoiluikäsissä johtajissa kenties pientä ihailuakin 

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Re: W124 diesel talviautona
Termostaattiohjattu lämmönsäädin on vakiona, ei kai niihin namikoihin tarvitse juuri koskea.killerimersu kirjoitti:ite ainakin saanu viimisen 3talven aikana väännellä 200deessä kovillakin pakkasilla lämpöjä pienemmälle
Oma OM603a lähti käymään -35 asteessa ja olisi ehkä lähtenyt kylmemmässäkin, jos olisi ollut kylmempää.
Palella ei tarvinnut, vaikka kuusisylinterinen turbodiesel lienee se viilein vaihtoehto 124:ssa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
- killerimersu
- Mersumies
- Viestit: 835
- Liittynyt: Ti 06.09.2011 11:27
- Paikkakunta: pori
Re: W124 diesel talviautona
JarkkoN kirjoitti:Termostaattiohjattu lämmönsäädin on vakiona, ei kai niihin namikoihin tarvitse juuri koskea.killerimersu kirjoitti:ite ainakin saanu viimisen 3talven aikana väännellä 200deessä kovillakin pakkasilla lämpöjä pienemmälle
Oma OM603a lähti käymään -35 asteessa ja olisi ehkä lähtenyt kylmemmässäkin, jos olisi ollut kylmempää.
Palella ei tarvinnut, vaikka kuusisylinterinen turbodiesel lienee se viilein vaihtoehto 124:ssa.
selvennäs vähän ku tyhmä ei tajuu??


bensalla pestään pensselit. dieselillä tehdään voimaa
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
124 601turbo
sekámeteli audi
ex 201 601turbo
Re: W124 diesel talviautona
Nää lankut on jo tosi vanhoja niin olen jo molempiin tehnyt jäähdytyd järjestelmän pesun jota ei varmaa ole moneen autoon tehty ja varmasti on kertynyt kaikkea pinttymää joka eristää lämppärin kennoa lämmön luovutukselta.
Eli kun lämpömittari näyttää 80-90astetta ja pidät kättä yläsuulakkeen edessä ja jos ei suorasaan polta kättä niin tee järjestelmän pesu.
Ja ykkös asennolla jos polttaa mutta lämpö laimenee sitä mukaa jos kasvattaa puhallusnopeutta niin on paskaa kennossa.
Itsellä nyt kun lisää puhallin nopeutta niin jaksaa tulla kuumaa myös täysillä että kättä polttaa.
Eli kun lämpömittari näyttää 80-90astetta ja pidät kättä yläsuulakkeen edessä ja jos ei suorasaan polta kättä niin tee järjestelmän pesu.
Ja ykkös asennolla jos polttaa mutta lämpö laimenee sitä mukaa jos kasvattaa puhallusnopeutta niin on paskaa kennossa.
Itsellä nyt kun lisää puhallin nopeutta niin jaksaa tulla kuumaa myös täysillä että kättä polttaa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 diesel talviautona
Miksei näinkin voisi menetellä, jos haluaa että ensin tulee liian kuuma. Kylmällä se onkillerimersu kirjoitti:JarkkoN kirjoitti:Termostaattiohjattu lämmönsäädin on vakiona, ei kai niihin namikoihin tarvitse juuri koskea.killerimersu kirjoitti:ite ainakin saanu viimisen 3talven aikana väännellä 200deessä kovillakin pakkasilla lämpöjä pienemmälle
Oma OM603a lähti käymään -35 asteessa ja olisi ehkä lähtenyt kylmemmässäkin, jos olisi ollut kylmempää.
Palella ei tarvinnut, vaikka kuusisylinterinen turbodiesel lienee se viilein vaihtoehto 124:ssa.
selvennäs vähän ku tyhmä ei tajuu??tarkotin että: yleensä lämmöt aina täysillä kabiinissa kun lähtee liikkelle ja kun kone lämmennyt niin tulee niin kuumaa sisälle että kuskille tulee kuuma ja tarvii lämppäristä säätää lämpöö pienemmälle ja tuuletinta myös
ihan mukava tapa.
Kaikissa Mersuissa on itse asiassa "ilmastointilaite" talotekniikan ternmien mukaan.
Vaikkei olisi jäähdyttävää ilmastointia, on kuitenkin termostaattiohjattu lämmityslaite,
joka säätää lämmityksen tehoa automaattisesti. Kun kylmällä autolla lähtee liikkeelle,
lämmitys on automaattisesti täysillä, kunnes asetettu lämpötila saavutetaan. Täten
lämpötilasäätimen kääntäminen täysille ei nopeuta halutun lämpötilan saavuttamista
(tämä on siis "ilmastointilaite ilman jäähdytystä" talotekniikassa). Puhallusnopeutta
säätämällä voi kuitenkin vaikuttaa lämpiämisnopeuteen ja ikkunoiden jäätilanteeseen.
"Käsisäätöisessä" ilmastointilaitteessa toiminta on muuten sama, paitsi että se kykenee
myös jäähdyttämään. Ilmastointi toimii automaattisesti, paitsi puhallusnopeuden osalta.
Automaatti-ilmastointi säätää lisäksi puhallusnopeuksia automaattisesti.
Monia tämä häiritsee, koska kylmä veto naamalla ei tunnu mukavalta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W124 diesel talviautona
Pitää tosissaan vääntää viileämmälle, että ei tule kuuma hytissä. Kumma juttu vaan, että mullakin keskikulutus viimesellä 900 km lenkillä 6 litraa tarkalleen, että mihin se lämpö noissa uudemmissa kinnereissä katoaa, vaikka kulutus ei tuon isompi? 1.9TDI Passat -01 ei lämmennyt sitten mihinkään, kun pakkasta oli -10 tai enemmän, sama homma CDI-Väyrysessä. 250D pukkaa jo pihasta lähtiessä lämmintä ja 3 kilometrin taajama-ajon jälkeen lämmöt melkein 80-90 välissä. Vielä ku tuo akku jaksas kovemmat pakkaset...näyttäs olevan syksyllä 2007 laitettu Boschin 100Ah.
Re: W124 diesel talviautona
Hyötysuhde on parempi korkea ruiskutus paineen ansiosta ja seos kaiketi räjähtää kuin bensassa muttei pala kuin perinteisessä dieselissä.
Pakokaasu kierrätyksessä on kaiketi myös jotain syyllistä näissä cdi-koneisissa.
työkoneissa joissa korkeapaine tai pumppusuutin moottorit niin ei kyllä tee kulumisen kannalta hyvää kun käy kylmänä ja savuaakin kun loppuun ajettu moottori jos sitä ei voi jatkuvasti rasittaa ääriään myöten.
Pakokaasu kierrätyksessä on kaiketi myös jotain syyllistä näissä cdi-koneisissa.
työkoneissa joissa korkeapaine tai pumppusuutin moottorit niin ei kyllä tee kulumisen kannalta hyvää kun käy kylmänä ja savuaakin kun loppuun ajettu moottori jos sitä ei voi jatkuvasti rasittaa ääriään myöten.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W124 diesel talviautona
minkälaisella litkulla tuo jäähdytys järjestelmä kannattaa puhistaa?
-Saksalainen vitonen, mualiman kaunein ääni... :)
Re: W124 diesel talviautona
5% pesusoodaliuos ja vedellä huuhtelu. Uusi termostaatti peliin ja lämmintä riittää.smgt kirjoitti:minkälaisella litkulla tuo jäähdytys järjestelmä kannattaa puhistaa?
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... da#p850726" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: W124 diesel talviautona
Kerrotun mukainen säätely on tosiaan tarpeetonta.yleensä lämmöt aina täysillä kabiinissa kun lähtee liikkelle ja kun kone lämmennyt niin tulee niin kuumaa sisälle että kuskille tulee kuuma ja tarvii lämppäristä säätää lämpöö pienemmälle
Satalankun lämmityslaitteesta tulee mahdollisimman lämmintä kunnes auton sisätilat ovat lämmenneet haluttuun lämpötilaan - riippumatta siitä onko säätö täysillä vai esim. 18 asteessa.
Jos kaikki on kunnossa lämpötilan säätelyn tarve on jokseenkin olematonta, rullat saavat olla samassa asennossa ympäri vuoden.
wiimax.fi
Re: W124 diesel talviautona
Mul oli viime talven 250td ja se lähti 20asteen pakkasessaki käyntiin ekalla starttauksella
Vähä oli huonot nastarenkaat ni välil meni jonki aikaa et pääsi liikennevaloista lähtemää. Nyt mul on Audi A4 1.8t quattro ni tol pääsee hyvi liikennevaloista lähtemää : D On mul vieläki toi Mersu mut tarvii se laittaa täs joulukuun aikan katsastus kuntoo ni sen jälkee pistän sen myyntii.

Re: W124 diesel talviautona
c-mallit ja tenava on aivan onnettomia talvella.
Sinne kontiin kun lapioi hiekkaa puolilleen niin jollain tavalla saa liikkeelle.
W124 on jo erilainen lähtemään talvella liikkeelle.
Sinne kontiin kun lapioi hiekkaa puolilleen niin jollain tavalla saa liikkeelle.
W124 on jo erilainen lähtemään talvella liikkeelle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-