C180 T (203)kylmä käynnistys

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
patu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja patu »

käynistettäessä kylmänä (203) ,kuuluuko asiaan että pakosarjasta tai anturista kuuluu ,ikään kuin jokin tiiviste( falskaisi / supsutusta) joka kestää n:1 min käynnistyksen jälkeen, ja muutenkin käynti on minuutin ajan jotenkin väkinäisen oloista(ilmeisessti rikastimen aiheuttamaa???)käynti asettuu 1 min jälkeen aivan normaaliksi,muuten ajossa moitteeton.
Valtsu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mulla sama vaiva

Viesti Kirjoittaja Valtsu »

Moi

Olen miettinyt ihan samaa, että pitääkö pakoputki vaihtaa vai mikä mättää, kun kylmänä kone käy kun vanha Lada eli jostain pakopuoli vuotaa aika reilustikin. Lämpimänä tasottuu ja on ihan hiljainen. Ehkä se vaan kuuluu asiaan.

Auto vuoden 2001 C180 W203 2.0 litrasella.
Valtsu

C180A W203 -01
patu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja patu »

Joo ,soittelin veholle ja kyselin moiseen syytä, eivätkä oikeen osanneet selittää syytä mutta, arvelivat sen johtuvan pakokaasu pyörteistä pakosarjassa pakosarjan ollessa vielä kylmänä ja ehkä vielä liittyen (katin) nopeampaan lämpenemiseen ja lampada anturin toimntaan.elikkä kuuluu ilmeisessti asiaan moinen supsutus.mutta mitään paineen vaihteluita en ole itse ainakaan huomannut käsituntumalla tunnustellen pakosarjan ympärillä.
illinois
Mersumies
Mersumies

Re: C180 T (203)kylmä käynnistys

Viesti Kirjoittaja illinois »

Mulla ollut sama juttu, mutta ilmeisesti kuuluu ominaisuuksiin, eivät huollossa löytäneet mitään syytä äänelle vaikka oli vaimenninkoppakin irti. Tiedä sitten. Pitäsi tutkia auton alla, koneen käydessä niin selviäisi paremmin.
S210 `R4
S211 `V6
W124 `R5
W124 `V8 (T2758 )

You go full throttle - or you go home.
Vastaa Viestiin