Moi,
olisko kellään tarjolla w124 vakionopeuden säätimen boksin (siitä ratin alta, VDO boksi) kytkentäkaaviota? Vois kattella vikkaa siitä (konkat + kytkennät), mutta tarvis kytkentäkaavion, että tietäs mitä mistäki tulee mittauksissa.
w124 vakionopeuden säätimen kytkentäkäävio
Re: w124 vakionopeuden säätimen kytkentäkäävio
Pura se VDO:n boxi siiitä konehuoneesta, mihin vaijeri menee. Sieltä kun poistat hapettumat, ja suojaat kaikki pinnat piirikortista jollain elektroniikan suojarasvalla niin johan toimii taas. Ite käytin ihan CRCtä ja rapsuttelua hapettumien ja kosteuden poistoon, paineilmalla kunnon puhdistus ja suojaukseen Enston SR1 vaseliinia pikku pensselillä levitettynä, joku spray voisi olla helpompi / nopeampi. Se kumisuoja, minkä alla on ne "ohjelmointidibit" vuotaa vedet sisään jos peset konehuonetta.
Samalla kannattaa ihan silmämääräisesti tutkia kaikki juotokset.
Mulla ongelma oli, ettei sähkömagneetti sen säätötangon päässä saanu enää virtaa, joten vaikka systeemi muuten vielä toimikin, ei käsky välittynyt vaijerille.
Samalla kannattaa ihan silmämääräisesti tutkia kaikki juotokset.
Mulla ongelma oli, ettei sähkömagneetti sen säätötangon päässä saanu enää virtaa, joten vaikka systeemi muuten vielä toimikin, ei käsky välittynyt vaijerille.
Minuakin kiinnostaisi kaaviot mutta boksin toimintakuntoonsaattamiseen et tarte kaavioita. Vaihdat kaikki elkot ja käyt jokaikisen juotoksen/liitoksen läpi tinalla ja kolvilla. Sillä ne vajaat 10kpl mitä itte oon korjannu on lähteny pelittämään ja ilmeisesti ovat pelittäny KOP KOP. Omat kolme on pelanneet korjauksen jälkeen.londo kirjoitti:Moi,
olisko kellään tarjolla w124 vakionopeuden säätimen boksin (siitä ratin alta, VDO boksi) kytkentäkaaviota? Vois kattella vikkaa siitä (konkat + kytkennät), mutta tarvis kytkentäkaavion, että tietäs mitä mistäki tulee mittauksissa.
Ihan ensimmäiseksi sen markettikolvin viet pölkynpäälle ja kiskaiset halkaisukirveellä sitä oikein kunnolla

Tai sit laitat mulle sen boksin niin laitan sen kuntoon

-
- Mersumaanikko
no mitä maksaa poksin korjaaminen, saattas lötyä kolome rasiaaJari Ke kirjoitti:Minuakin kiinnostaisi kaaviot mutta boksin toimintakuntoonsaattamiseen et tarte kaavioita. Vaihdat kaikki elkot ja käyt jokaikisen juotoksen/liitoksen läpi tinalla ja kolvilla. Sillä ne vajaat 10kpl mitä itte oon korjannu on lähteny pelittämään ja ilmeisesti ovat pelittäny KOP KOP. Omat kolme on pelanneet korjauksen jälkeen.londo kirjoitti:Moi,
Ihan ensimmäiseksi sen markettikolvin viet pölkynpäälle ja kiskaiset halkaisukirveellä sitä oikein kunnollaSit meet ja ostat kunnollisen Wellerin juotostahnaa ja kunnollista tinaa ja hyvän suurennuslasin + valon. Näillä onnistuu. Sen suurennuslasin ja valon tartet kun tarkastat mahdollisesti tehdyt juotosoikosulut ja uusien juotosten laadun.
Tai sit laitat mulle sen boksin niin laitan sen kuntoonTyöllä on sit takuu eli jos boksi ei tu kuntoon ei maksa kuin lähetyskulut. Ja jos tulee kuntoon mutta menee heti rikki uudelleen korjaan boksin veloituksetta.

mullon pelkkiä romuja vaan
Pistin yv:tätouhottaja kirjoitti: no mitä maksaa poksin korjaaminen, saattas lötyä kolome rasiaa
No kaveri on senverta veleho, että tekee noi mun 4 boksia (autoja ja harrastusta on perhepiirissä) sopuhintaan. Se kai haluis vaan mittailla niitä vasteita, ettei turhaan kolvailis. Siellä on kaikki kamat oskilloskoopeista lähtien, että eiköhän ne onnistu.
Pitänee se moottoritilan tsydeemi kattoa.
Onko muuten tietoa, ku vanhemmassa on se boksi vähän erilainen, että onko siinä siellä moottoritilassa joku "äly", kun uudemmassa on joku sokeripala kiinni siinä VDO boksissa, joka lienee (?) se mootttoritieto...Merkkasin rekkarit ylös bokseihin, ettei mene 300 24V ja 300E 4matikin boksit sekasin
Tais olla noissa suht viimesissä 124:ssa ne sokeripalat siinä boksissa kiinni...
Onko muuten tietoa, ku vanhemmassa on se boksi vähän erilainen, että onko siinä siellä moottoritilassa joku "äly", kun uudemmassa on joku sokeripala kiinni siinä VDO boksissa, joka lienee (?) se mootttoritieto...Merkkasin rekkarit ylös bokseihin, ettei mene 300 24V ja 300E 4matikin boksit sekasin

Nämä "sokeripalalla" varustetut mtä mulla on ollu on toiminu ristiin. Olen omistakin sekoittanu boksit. Lanku 200D on se missä ropauksen allaolevia testaan. Ei muuten o pitkäkään aika kun vaihdoin omista lankuista ristiin 300DT:n ja 200D ja taisin jossain kohtaa ton E300D:n boksia koittaa DT:ssä. Ihan huvikseni koittelin kun muun syyn yhteydessä alapaneli oli irrallaan.londo kirjoitti:No kaveri on senverta veleho, että tekee noi mun 4 boksia (autoja ja harrastusta on perhepiirissä) sopuhintaan. Se kai haluis vaan mittailla niitä vasteita, ettei turhaan kolvailis. Siellä on kaikki kamat oskilloskoopeista lähtien, että eiköhän ne onnistu.
Onko muuten tietoa, ku vanhemmassa on se boksi vähän erilainen, että onko siinä siellä moottoritilassa joku "äly", kun uudemmassa on joku sokeripala kiinni siinä VDO boksissa, joka lienee (?) se mootttoritieto...Merkkasin rekkarit ylös bokseihin, ettei mene 300 24V ja 300E 4matikin boksit sekasinTais olla noissa suht viimesissä 124:ssa ne sokeripalat siinä boksissa kiinni...
Näissä bokseissa on eri softaversioita ja sen huomaa kyllä käytössäkin kun on tarkkana.
Mahtaako tosiaan se vanhemman malinen toimia ristiin uudemman kanssa? En ole koittanu eikä oikein uskallakkaan. Siihen tarttis sitä piirikaaviota. Jossain kohtaa pinnien merkitys oli kirjattu johonkin topikkiin tälläkin foorumilla muta siitä on kyllä aikaa jo hyvä tovi kun sitä kattelin.
Tommonen vanhempi löytyy ylimääräisenä jos sattuu tulemaan tarvetta

E: sen "sokeripalan" sisällä on vain muutamia vastuksia Ei muuta. Kaksi niistä on käsittääkseni tarkoitettu sulakkeeksi?