Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Millainen auto on w906 315cdi? -Aika näyttää-
Olen viikolla menossa katsomaan kyseistä autoa, 105tkm ajettu -08 ensimmäisletä omistajalta!
Onko tekniikassa jotain erityis huomioitavaa?
KL:ssä olo aikanani noihin meni huolto-osien lisäksi lähinnä vakaajan heloja, ABS antureita, alapalloja, iskareita, pari hammastankoa (näillä autoilla oli jo ajettu 500-600tkm) sekä pari hiukkas suodatinta (näilläkin oli ajettu yli 300tkm)
Jäi itselle sellainen kuva että w906 olisi hyvä auto ja sellaisen uskaltaisi jopa tuon ikäisenä ja noilla kilometreillä hankkia
Auto on matkailu-autoksi rekisteröity mutta vain 3-paikkainen, onnistunee muuttaa 6-paikkaiseksi aivan muutoskatsastuksella koska on rekisterröity M1-luokan matkailu-autoksi jo silloin kun se vielä ilman veroa onnistui?
Edit: Soitin TraFi:lle ja kuulemma onnistuu mutta alko jotain sönkkäämään että saattaa joutua maahantuojalta hommaamaan todistuksia istuinten kiinnityspisteistä, ihme hommaa he*vetti jos kyseessä on MB:n alkuperäiset kiskot alkuperäisillä paikoillaan sekä alkuperäinen lisäistuin
Onko tekniikassa jotain erityis huomioitavaa?
KL:ssä olo aikanani noihin meni huolto-osien lisäksi lähinnä vakaajan heloja, ABS antureita, alapalloja, iskareita, pari hammastankoa (näillä autoilla oli jo ajettu 500-600tkm) sekä pari hiukkas suodatinta (näilläkin oli ajettu yli 300tkm)
Jäi itselle sellainen kuva että w906 olisi hyvä auto ja sellaisen uskaltaisi jopa tuon ikäisenä ja noilla kilometreillä hankkia
Auto on matkailu-autoksi rekisteröity mutta vain 3-paikkainen, onnistunee muuttaa 6-paikkaiseksi aivan muutoskatsastuksella koska on rekisterröity M1-luokan matkailu-autoksi jo silloin kun se vielä ilman veroa onnistui?
Edit: Soitin TraFi:lle ja kuulemma onnistuu mutta alko jotain sönkkäämään että saattaa joutua maahantuojalta hommaamaan todistuksia istuinten kiinnityspisteistä, ihme hommaa he*vetti jos kyseessä on MB:n alkuperäiset kiskot alkuperäisillä paikoillaan sekä alkuperäinen lisäistuin
Viimeksi muokannut Jube, La 09.02.2013 13:17. Yhteensä muokattu 9 kertaa.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi?
Eikö ole Sprinter miehiä linjoilla?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi?
.
Valitettavasti auton hyvyydestä en osaa oikein mitään sanoa, kun ne nyt on melkein aina aika hyvässä kunnossa ne autot, kun ne minun kynsiini tulee - ongelmia alkaa sitten tulla vasta sen jälkeen ...
... Mutta hyvä se on ajaa, yllättävän hiljainenkin, isoksi kaapiksi kulkee kovaa.
Kaikki "oikeata" maahantuloreittiä tulleet on niitä tuplaturbopaketilla varustettuja.
Helkutin isot suuttimet. = paljon tehoa.
Kytkin ei aivan kestä sitä, mitä suuttimista saa vääntöä irti, tuo kun lähtee vetämään kunnolla jo tonnin päältä.
Cooleri yllätysyllätys tuossa(kin) loppuviimein rajoittaa syöttöjä, ahtolämpö helposti nousee ++75asteen.
Joku aika reilu neljääsataa nyyttonia ja parisataa heppaa helposti lähtee.
Ahtoja on jo vakionakin yli 1,8bar, eipä tarvi nostaa.
Käytännössä tämä sama ahdinpaketti on muissa (henkilö)malleissa myös, siellähän siitä otetaan se parisataa/viissataa.
Valitettavasti auton hyvyydestä en osaa oikein mitään sanoa, kun ne nyt on melkein aina aika hyvässä kunnossa ne autot, kun ne minun kynsiini tulee - ongelmia alkaa sitten tulla vasta sen jälkeen ...
... Mutta hyvä se on ajaa, yllättävän hiljainenkin, isoksi kaapiksi kulkee kovaa.
Kaikki "oikeata" maahantuloreittiä tulleet on niitä tuplaturbopaketilla varustettuja.
Helkutin isot suuttimet. = paljon tehoa.
Kytkin ei aivan kestä sitä, mitä suuttimista saa vääntöä irti, tuo kun lähtee vetämään kunnolla jo tonnin päältä.
Cooleri yllätysyllätys tuossa(kin) loppuviimein rajoittaa syöttöjä, ahtolämpö helposti nousee ++75asteen.
Joku aika reilu neljääsataa nyyttonia ja parisataa heppaa helposti lähtee.
Ahtoja on jo vakionakin yli 1,8bar, eipä tarvi nostaa.
Käytännössä tämä sama ahdinpaketti on muissa (henkilö)malleissa myös, siellähän siitä otetaan se parisataa/viissataa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Millainen auto on w906 315cdi?
Tämän auton on sen nykyinen omistaja ostanut uutena Saksasta!
Onko 315cdi OM646 tosiaan kahdella ahtimella ja noin mukavalla viri potentiaalilla varustettu
Jos on niin ei ainakaan vähennä mielenkiintoa autoa kohtaan...
Onko 315cdi OM646 tosiaan kahdella ahtimella ja noin mukavalla viri potentiaalilla varustettu
Jos on niin ei ainakaan vähennä mielenkiintoa autoa kohtaan...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi?
Kävin katsomassa, keulasta kuului jotain pientä kolinaa ja ratti oli hieman vinossa eli pikkulaittoa alustassa mutta ei vakavaa!
Moottorin lämmettyä alkoi vilkuttamaan keltaista öljykannun kuvaa, mittariston näytössä oli öljykannun kuva ja teksti "HI"
Autossa oli huoltokutsu huohottimen päivitykseen ja kyseinen herja ilmeisesti johtuu siitä että kampikammion paine nousee liian suureksi johtuen tuosta huohottimesta?
Moottorin lämmettyä alkoi vilkuttamaan keltaista öljykannun kuvaa, mittariston näytössä oli öljykannun kuva ja teksti "HI"
Autossa oli huoltokutsu huohottimen päivitykseen ja kyseinen herja ilmeisesti johtuu siitä että kampikammion paine nousee liian suureksi johtuen tuosta huohottimesta?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
No ei siellä nyt mitään kampikammion paineanturia ole.
HI kertoo liiasta öljystä.
Mutta todennäköisimmin öljynpinta/laatu anturi sekoilee.
HI kertoo liiasta öljystä.
Mutta todennäköisimmin öljynpinta/laatu anturi sekoilee.
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Ahaa...
Näin oli kuulemma Raskoneella auton omistajalle sanottu
Näin oli kuulemma Raskoneella auton omistajalle sanottu
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Hyvin vähän tuntuu olevan Sprintereistä kokemusta?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Terve
Ei ole itsellä ollut,mutta tuo alusta remppa tarkoittaa uutta hammastankoa,
Niitä mennyt noin 100tuh kilsan kieppeillä.
T Jamppa
Ei ole itsellä ollut,mutta tuo alusta remppa tarkoittaa uutta hammastankoa,
Niitä mennyt noin 100tuh kilsan kieppeillä.
T Jamppa
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Meinaatko että tuo pieni ratin vinossa oleminen meinaa uutta hammastankoa
Mitä itse noihin olen hammastankoja myynyt niin mittarissa on ollut 500-600tkm, osa alkanu vuotamaan ja osa menny väljäksi.
Mitä itse noihin olen hammastankoja myynyt niin mittarissa on ollut 500-600tkm, osa alkanu vuotamaan ja osa menny väljäksi.
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Mielestäni on aika hyvä malli, helppo ja selkeä huoltaa - varsinkin nuo nelos-koneiset. Täälläpäin ei ainakaan isoja migreenejä ole noitten kanssa ollut. Tietysti kun noin sanoo niin joku haukkuu koko mallin alimpaan helvettiin..
Autohan itsessään on mukava ajaa ja käyttää, ja ennen kaikkea, siitä saa kyllä tosi hienon näkösen!
Autohan itsessään on mukava ajaa ja käyttää, ja ennen kaikkea, siitä saa kyllä tosi hienon näkösen!
Pihassa muutama vanha tähtinokka
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 233
- Liittynyt: Ti 29.11.2011 22:25
- Paikkakunta: Hki
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
On kokemusta, mutta vaikea keksiä jutuntynkää vioista tai tulevista vioistakaan kun ei ole kummastakaan kokemusta.Jube kirjoitti:Hyvin vähän tuntuu olevan Sprintereistä kokemusta?
Ajaminen on mukavaa, vakaa voisiko sanoa hyvin henkilöautomainen mutta mukavampi koska istuu väljemmin ja korkeammalla. Ajoasennon saa todella mieleiseksi kuten kuuluukin.
Käytetyn ostamisessa ei oikein kannattaisi liikaa keskittyä mahdollisesti joskus joillakin ajokilometreillä ilmaantuviin vikoihin, ne tulevat joskus uutena ostettuunkin.
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Kiitoksia vastauksista!
Enemmänkin saa jakaa kokemuksia, niin positiivisia kuin negatiivisia
Tilannehan on meilläkin se, että kolmas lapsi syntyy tammikuussa (myös kaksi nuorempaa ovat vielä turvaistuin iässä) ja tarvittaisiin tilava auto millä tehdä pidemmät reissut.
Kuljetustilaa tarvitaan myös yrityksemme kuljetustarpeisiin sekä motocross harrastukseni tarpeisiin
Pitkä Sprinter täyttäisi kaikki em. kriteerit samalla kertaa eikä hintatasokaan ikäisekseen autoksi ole mielestäni mahdoton (Ei tuolla rahalla kummoista henkilöautoa saa samassa ikä/kilometri luokassa)
Henkilöautoahan Sprinter ei korvaa eteenkään kaupunkipyörittelyssä joten jonkinlainen henkilöauto pitäisi myös säilyttää ns. kakkosautona, se tietysti hieman lisää vuotuisia kustannuksia verrattuna siihen että pärjättäisiin yhdellä autolla!
Ps: Mitä noihin hammastankoihin tulee niin näyttää saavan maailmalta kunnostettuja vaihtotankoja 300-500€ hintahaarukaan että eipä tuotakaan kannata isommin alkaa jännittämään, jos on rikki tai menee rikki niin vaihtaa uuteen Kyllä nykyautojen kanssa täytyy tiedostaa se, että tonni-kaksi on oltava aina "remppakassassa" jos tehdastakuu ei ole voimassa!
Enemmänkin saa jakaa kokemuksia, niin positiivisia kuin negatiivisia
Tilannehan on meilläkin se, että kolmas lapsi syntyy tammikuussa (myös kaksi nuorempaa ovat vielä turvaistuin iässä) ja tarvittaisiin tilava auto millä tehdä pidemmät reissut.
Kuljetustilaa tarvitaan myös yrityksemme kuljetustarpeisiin sekä motocross harrastukseni tarpeisiin
Pitkä Sprinter täyttäisi kaikki em. kriteerit samalla kertaa eikä hintatasokaan ikäisekseen autoksi ole mielestäni mahdoton (Ei tuolla rahalla kummoista henkilöautoa saa samassa ikä/kilometri luokassa)
Henkilöautoahan Sprinter ei korvaa eteenkään kaupunkipyörittelyssä joten jonkinlainen henkilöauto pitäisi myös säilyttää ns. kakkosautona, se tietysti hieman lisää vuotuisia kustannuksia verrattuna siihen että pärjättäisiin yhdellä autolla!
Ps: Mitä noihin hammastankoihin tulee niin näyttää saavan maailmalta kunnostettuja vaihtotankoja 300-500€ hintahaarukaan että eipä tuotakaan kannata isommin alkaa jännittämään, jos on rikki tai menee rikki niin vaihtaa uuteen Kyllä nykyautojen kanssa täytyy tiedostaa se, että tonni-kaksi on oltava aina "remppakassassa" jos tehdastakuu ei ole voimassa!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Terve !
Onko kyseessä vain ja ainoastaan W906 kori vai onko W903 mukana......tollasesta löytyy kokemusta juuri tuolla pitkällä ohjaamolla 1+1+ 4 penkeillä....
Onko kyseessä vain ja ainoastaan W906 kori vai onko W903 mukana......tollasesta löytyy kokemusta juuri tuolla pitkällä ohjaamolla 1+1+ 4 penkeillä....
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Höpö höpö. Ennemmin hommaa bussilipun kun harmiksi henkilöautoa.Jube kirjoitti: Henkilöautoahan Sprinter ei korvaa eteenkään kaupunkipyörittelyssä joten jonkinlainen henkilöauto pitäisi myös säilyttää ns. kakkosautona
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Kaverilla on tuollaanen W906 313CDI, Siitä tuli veivi lohkosta ulos. Moottoripajan setä kehui, että johtuu kahden ahtimen aiheuttamasta alaväännön
määrästä, jolloin autolla ajetaan liian pienillä kierroksilla, joten runkolaakerit eivät saa tarpeeksi voidetta. Ominaisuuden laajudesta ei itsellä ole sen kummemmin käsitystä. Autolla oli ajettu rapee 200tkm. Kuntoon tuli, sputter laakerit laitettiin myös kampiakselille, joten nyt pitäisi kestää.
N.5000€ paukku.
määrästä, jolloin autolla ajetaan liian pienillä kierroksilla, joten runkolaakerit eivät saa tarpeeksi voidetta. Ominaisuuden laajudesta ei itsellä ole sen kummemmin käsitystä. Autolla oli ajettu rapee 200tkm. Kuntoon tuli, sputter laakerit laitettiin myös kampiakselille, joten nyt pitäisi kestää.
N.5000€ paukku.
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Tuosta korimallista löytyy kyllä kokemuksia, tosin 318(auto) ja 311(manu)-malleista. Pakettiautoksi helkkarin hyvä ajettava, ja hiljainen. V6:nen ohjelmoitiin myöhemmin (joku 225hv), sen jälkeen alkoi kulkemaan ihan tajuttomasti (pakuksi). Kun vertailukohtana oli ML280 CDI, niin kyllä Sprinter veti ihan toiseen malliin. Tämä oli välillä mun työautona noin viiden vuoden ajan, eikä kertaakaan mitään vikaa esiintynyt. No, ehkä joku parkkitutkan anturi pimeni, muttei muuta. 311-mallia olen ajellut lyhyellä akselivälillä, sekin ohjelmoituna. Manuaali laatikolla kulkua tässäkin ihan hyvin, melko kiikkerä maantiellä. Mutta toi 318 ohjelmoituna, automaatilla ja "kaikilla" herkuilla, niin on aika namu peli.
E350CDI&A180CDI
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Kyllähän se bussilippu olisi varmaan edullinen kun on niin hyvin valtion toimesta tuettu - jonnekinhan ne auto- ja polttoaineverotuotot on laitettava.etrade kirjoitti:Höpö höpö. Ennemmin hommaa bussilipun kun harmiksi henkilöautoa.Jube kirjoitti:joten jonkinlainen henkilöauto pitäisi myös säilyttää ns. kakkosautona
Kuitenkin taitaa noin 80% suomalaisista ja 90% foorumilaisista asua seuduilla joilla julkista liikennettä ei ole tai sitä pystyy hyödyntämään vain eläkeläiset, munkit ja muut erikoisryhmät joiden ei tarvitse käyttää kelloa.
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Erittäin hyvä idea, lähin bussi menee 2km päästä, kerran aamupäivällä ja kerran iltapäivällä, kesäisin ei ollenkaanetrade kirjoitti:Höpö höpö. Ennemmin hommaa bussilipun kun harmiksi henkilöautoa.Jube kirjoitti: Henkilöautoahan Sprinter ei korvaa eteenkään kaupunkipyörittelyssä joten jonkinlainen henkilöauto pitäisi myös säilyttää ns. kakkosautona
Hyvin kiteytetty, täällä maaseudulla metrot todellakin kulkee hieman harvempaan kuin Kampissajysi kirjoitti:Kuitenkin taitaa noin 80% suomalaisista ja 90% foorumilaisista asua seuduilla joilla julkista liikennettä ei ole tai sitä pystyy hyödyntämään vain eläkeläiset, munkit ja muut erikoisryhmät joiden ei tarvitse käyttää kelloa.
Hakusessa on w906 korimalli...SprinterW903 kirjoitti:Onko kyseessä vain ja ainoastaan W906 kori vai onko W903 mukana......tollasesta löytyy kokemusta juuri tuolla pitkällä ohjaamolla 1+1+ 4 penkeillä....
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Katsotaanpas. Jos haluaisin olla duunissa tavalliseen aikaan maanantaina klo 8:52, pitäisi ensinetrade kirjoitti:Höpö höpö. Ennemmin hommaa bussilipun kun harmiksi henkilöautoa.Jube kirjoitti: Henkilöautoahan Sprinter ei korvaa eteenkään kaupunkipyörittelyssä joten jonkinlainen henkilöauto pitäisi myös säilyttää ns. kakkosautona
kävellä 4,8 km bussipysäkille ja sitten ajaa 5 minuuttia bussilla ja lopuksi kävellä 300 metriä.
5 kilometrin kävelyyyn menisi vajaa tunti. Bussi kuitenkin lähtisi jo 8:32, joten joutuisin
lähtemään noin klo 7: 30. Lähtö olisi siis 1 tunti 20 minuuttia ennen haluttua saapumisaikaa.
Koko 6 km matka kävellen kestää tasan tunnin ja autolla noin 10 minuuttia. Autolla kun lähtee
8:40, niin ehtii hyvin perille 8:52. Webasto on lämmittänyt auton valmiiksi ja mukana kulkee
tavaratkin vaivatta.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Eli voidaanko yhteenvetona todeta että ei w906 koriset aivan susipaskoja autoja ole?
Kun alkuun kuulosti että hammastankoja menee kerran viikossa ja kone kerran kuukaudessa
Ysittäistapauksia ei mielestäni voida lukea tyyppiviaksi, tuurilla ne seilaa valtamerilaivatkin...
Hammastanko toki on jonkinasteinen tyyppivika!
Kun alkuun kuulosti että hammastankoja menee kerran viikossa ja kone kerran kuukaudessa
Ysittäistapauksia ei mielestäni voida lukea tyyppiviaksi, tuurilla ne seilaa valtamerilaivatkin...
Hammastanko toki on jonkinasteinen tyyppivika!
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Kokemusta haen w906 319 Sprinteristä, noin 25 000 km takana omaa ajoa, kohta 100 000 mittarissa. Auto on nimenomaan päivittäisessä ajossa "ykkösautona", sillä ajetaan lähes kaikki perheen yhteiset ajot. Toistaiseksi selviytynyt tehtävästään kiitettävästi, - tai no joo, jouduin vaihtamaan tänään takavalon polttimon
Auto on arjalaisen asiallinen ja samalla hiukan karu, Penkit kovat ja hyvät monipuolisine säätöineen, ajettavuus hyvä vaikka toki sivutuuli korkeassa mallissa tuntuu. Äänimaailmaltaan kohtuullisen hiljainen, mutta hiljaisempia henkilöautoja toki löytyy. Keskustelu pitkälläkään matkalla ei rasita, käytännössä siis riittävän hiljainen. Ja yleisesti ottaen auto paranee sitä mukaa mitä pitemmästä matkasta on kyse, oikealla korkeudella (ei lattialla) istuminen on rentoa ja ylhäältä näkee paremmin. Oikein toimiva monikäyttö perheauto. Polttoaineen kulutus isoksi autoksi ihan kohtuullinen, 20 000 km tankkauksista laskettu kulutus selkeästi maantiepainotteisessa ajossa melko tarkkaan tasan 10 l/100 km. Edellyttää tuolla kulutuksella säästäväistä ajotyyliä ja maltillista ajonopeutta, laiskuuttani ajan yleensä nopeinpien rekkojen vauhtia riittävällä välimatkalla, vakionopeussäädin päällä erittäin rentoa etenemistä huolehtimatta 80 risteysalueilla hidastamisesta jne.
Itseäni jännittää ehkä eniten korin ruostuminen, olen nähnyt varsin ruosteisia tämänkin korisarjan Sprintereitä. Saman vahvisti ruostesuojaamo jossa kävin sopimassa ruostesuojauksesta. Moottorin kestävyys on varmaan pitkälti kiinni tuurista, etenkin silloin kun huollot hoitaa järjen kanssa ja ajaa asiallisesti. Automaatin huolehtiessa vaihtamisesta moottoria lienee vaikea rasittaa/kiusata alaväännöllä liiaksi. Herkkä peli menemään, ei valittamista.
Talviajosta ei vielä paljon kokemusta, lukottomalla vetopyörästöllä taitaa jäädä melko helposti jumiin, kevään sohjoissa ainakin tuli selväksi että "jarrulukko" ei toimi yhtään, tai on ainakin aivan surkea oikeaan lukkoperään verrattuna. Ajonvakautus tuntuu hyvältä, joskin vie ajamisen iloa (BMW:n slougania lainaten). Nyt odotellaan oikeaa talvea ja sen tuomia kokemuksia, periaatteessa lämmintä autoon tulee hyvin, mutta moottorin lämpenemisen hidastuu selkeästi kelien kylmentyessä. Jokin fiksu nokkasuoja pitää kehittää, mutta syyläriin en laita nojaamaan mitään. Pitänee mainita että moottorin lämmöt nousee normaalisti n. 90 C tienoille, mutta jo pienillä pakkasilla se kestää ....
Että sellaisia kokemuksia ja näkemyksiä toistaiseksi. Onhan ilmeistä ettei Sprinteriä muiden tavara-autojen tapaan ole suunniteltu kuin ehkä 5-vuoden käyttöä ajatellen, siinä iässä "työssä" oleva normi tavara-auto on jo melkolailla matkansa päässä. Tämä suunnittelun peruslähtökohta varmasti näkyy mm. korin ruostumisessa, siihen ei ole haluttu panostaa liikaa. Toivottavasti olen väärässä.
Auto on arjalaisen asiallinen ja samalla hiukan karu, Penkit kovat ja hyvät monipuolisine säätöineen, ajettavuus hyvä vaikka toki sivutuuli korkeassa mallissa tuntuu. Äänimaailmaltaan kohtuullisen hiljainen, mutta hiljaisempia henkilöautoja toki löytyy. Keskustelu pitkälläkään matkalla ei rasita, käytännössä siis riittävän hiljainen. Ja yleisesti ottaen auto paranee sitä mukaa mitä pitemmästä matkasta on kyse, oikealla korkeudella (ei lattialla) istuminen on rentoa ja ylhäältä näkee paremmin. Oikein toimiva monikäyttö perheauto. Polttoaineen kulutus isoksi autoksi ihan kohtuullinen, 20 000 km tankkauksista laskettu kulutus selkeästi maantiepainotteisessa ajossa melko tarkkaan tasan 10 l/100 km. Edellyttää tuolla kulutuksella säästäväistä ajotyyliä ja maltillista ajonopeutta, laiskuuttani ajan yleensä nopeinpien rekkojen vauhtia riittävällä välimatkalla, vakionopeussäädin päällä erittäin rentoa etenemistä huolehtimatta 80 risteysalueilla hidastamisesta jne.
Itseäni jännittää ehkä eniten korin ruostuminen, olen nähnyt varsin ruosteisia tämänkin korisarjan Sprintereitä. Saman vahvisti ruostesuojaamo jossa kävin sopimassa ruostesuojauksesta. Moottorin kestävyys on varmaan pitkälti kiinni tuurista, etenkin silloin kun huollot hoitaa järjen kanssa ja ajaa asiallisesti. Automaatin huolehtiessa vaihtamisesta moottoria lienee vaikea rasittaa/kiusata alaväännöllä liiaksi. Herkkä peli menemään, ei valittamista.
Talviajosta ei vielä paljon kokemusta, lukottomalla vetopyörästöllä taitaa jäädä melko helposti jumiin, kevään sohjoissa ainakin tuli selväksi että "jarrulukko" ei toimi yhtään, tai on ainakin aivan surkea oikeaan lukkoperään verrattuna. Ajonvakautus tuntuu hyvältä, joskin vie ajamisen iloa (BMW:n slougania lainaten). Nyt odotellaan oikeaa talvea ja sen tuomia kokemuksia, periaatteessa lämmintä autoon tulee hyvin, mutta moottorin lämpenemisen hidastuu selkeästi kelien kylmentyessä. Jokin fiksu nokkasuoja pitää kehittää, mutta syyläriin en laita nojaamaan mitään. Pitänee mainita että moottorin lämmöt nousee normaalisti n. 90 C tienoille, mutta jo pienillä pakkasilla se kestää ....
Että sellaisia kokemuksia ja näkemyksiä toistaiseksi. Onhan ilmeistä ettei Sprinteriä muiden tavara-autojen tapaan ole suunniteltu kuin ehkä 5-vuoden käyttöä ajatellen, siinä iässä "työssä" oleva normi tavara-auto on jo melkolailla matkansa päässä. Tämä suunnittelun peruslähtökohta varmasti näkyy mm. korin ruostumisessa, siihen ei ole haluttu panostaa liikaa. Toivottavasti olen väärässä.
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Tässä koeajamassani yksilössä ei ruosteongelmaa ole, on ollut uudesta asti samalla omistajalla lapin suolattomilla teillä.
Koriltaan auto oli käytännössä uudenveroinen mutta muuten noin vähän ajetuksi rönttäinen, sillä oli "vain ajettu" tuo kyseinen kilometrimäärä 106tkm (Toki määräaikaishuollot oli tehty mutta muuta huolenpitoa tuskin lainkaan)...
Niin oliko se 315cdi OM646 tuplaturbolla kuten aiemmin mainittiin, minulla kun on sellainen käsitys että vasta 316cdi olisi kahdella ahtimella
Vetoa oli silti kohtuudella noin suureksi autoksi, softattua 315cdi:tä kokeilleena voisin todeta että kyiseinen moottori riittää kaapin kuljettamiseen normaali olosuhteissa hyvin...
Koriltaan auto oli käytännössä uudenveroinen mutta muuten noin vähän ajetuksi rönttäinen, sillä oli "vain ajettu" tuo kyseinen kilometrimäärä 106tkm (Toki määräaikaishuollot oli tehty mutta muuta huolenpitoa tuskin lainkaan)...
Niin oliko se 315cdi OM646 tuplaturbolla kuten aiemmin mainittiin, minulla kun on sellainen käsitys että vasta 316cdi olisi kahdella ahtimella
Vetoa oli silti kohtuudella noin suureksi autoksi, softattua 315cdi:tä kokeilleena voisin todeta että kyiseinen moottori riittää kaapin kuljettamiseen normaali olosuhteissa hyvin...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
kyllä se 315 on kahdella turbolla.
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
315CDI:itä isommat on sitten V6 CDI OM642 motorilla.
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Ok, eipä ihme kun vetikin niin mukavan tuntoisesti heti alhaalta, V6 malli ei tule kyseeseen koska hinta pompsahtaa liikaa ~100tkm ajetuissa yksilöissä...
Onko noista tuplaturbo nelosista turboja mennyt enemmissä määrin, jos niin millaisilla kilometreillä?
Jos tuosta autosta kaupat syntyy niin tarkoitus olisi ajaa se 3-4v ja myydä alle 200tkm ajettuna ja jos siihen asti pääsisi ilman suurempia niin hyvä olisi mutta koskapa sitä käytetyistä tietää mitä eteen tulee
Onko noista tuplaturbo nelosista turboja mennyt enemmissä määrin, jos niin millaisilla kilometreillä?
Jos tuosta autosta kaupat syntyy niin tarkoitus olisi ajaa se 3-4v ja myydä alle 200tkm ajettuna ja jos siihen asti pääsisi ilman suurempia niin hyvä olisi mutta koskapa sitä käytetyistä tietää mitä eteen tulee
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Miulla paljon (300tkm) ajettu yksilö 315CDI 2006. Pitkä ja korkea, jatko-ohjaamo Suomessa jälkeenpäin rakennettuna, Saksan tuontiauto. Vikoja on ollut jo ihan tarpeeksi vajaan puolen vuoden omistusajan aikana, osan tosin tiesin jo autoa ostaessani. Kaikki ovienlukot hajonneet yksi kerrallaan, rail-painetunnistin, hehkurele, termostaatti, vesipumppu, kardaani, kampiakseli katkennut, lasinnostajanlatkaisijat molempiin oviin, takajarrukilvet oli ruostuneet ja kadonneet lähes kokonaan samoin kaikki käsijarruosat, yhdestä ovesta piti hitsata läpireikä umpeen ruostevaurioita korjattaessa, hiukkaspönttö tukossa, herjaa edelleen EGR-venttiiliä ja oikosulkua maahan 2-sylinterin hehkunjohdossa kun en ole ehtinyt paneutua näihin vikoihin.
Lisäksi autossa on inhottava vika näin talvella eli ohjaamoon lakkaa välillä tulemasta lämmintä ilmaa. Välillä lämmintä tulee hyvin välittömästi moottorin lämmettyä koko matkan ajan. Toisinaan lämpimän ilman tulo lakkaa kesken ajon tai sitä ei ala tulla lainkaan. Useimmiten lämmintä ilmaa alkaa taas tulla kun käyttää moottorin kierrokset neljässätuhannessa. Auto on ilmastoimaton malli, joten lämmönohjaus hoidetaan mekaanisesti vaijereilla toimivilla läpillä, tämä järjestelmä on kunnossa. Nestekierrossakaan ei vaikuta olevan minkäänlaista venttiiliä lämmityslaitteenkennolle kiertävien letkujen välissä. Epäilen että kannentiivistevuoto tekee ilmataskun nestekiertoon ja kennolle ei tästä syystä kierrä kuumaa nestettä. Onko kellään parempia arvauksia? Toinen kysymykseni koskee OM646 moottoreiden sylinterikansia, koska kannentiivisteremontti vaikuttaa olevan esissä. Sprintterin moottori kun on 646.986 niin käykö kansi henkilömalleista, joissa tuo jälkimmäinen kolmen numeron sarja on eri? Henkilöautoista on otettu 20 hevosvoimaa enemmän, liittyykö tämä mitenkään noihin kansiin? Onko mahdollista nostaa moottorin tehoja vaihtamalla henkilömallin kansi ja miten käy väännöille? kiitos jo etukäteen jos joku näihin moottorityyppeihin perehtynyt viitsii vastata.
Edit: googlettelin vähän ja jotain tietoja löytyikin. C220CDI 2007-2009 olis ollu moottorityypillä 646.811 ja E220CDI 2006-2009 moottorityypillä 646.821 170hv/400Nm. Huippuväännöt näissä 2000rpm kohdalla. Sprintterin oma 646.989/646.990 150hv ja 330Nm. Tässä huippuväännöt 1200-2400rpm varmaan tehty tuplaturbolla. Kuvitellaan tilanne että laitetaan kuormajuhdan omaan moottoriin tuollainen tehokkaamman version kansi nokka-akseleineen tai ilman, niin miten ominaisuudet muuttuu ennen ja jälkeen lastuttamisen?
Lisäksi autossa on inhottava vika näin talvella eli ohjaamoon lakkaa välillä tulemasta lämmintä ilmaa. Välillä lämmintä tulee hyvin välittömästi moottorin lämmettyä koko matkan ajan. Toisinaan lämpimän ilman tulo lakkaa kesken ajon tai sitä ei ala tulla lainkaan. Useimmiten lämmintä ilmaa alkaa taas tulla kun käyttää moottorin kierrokset neljässätuhannessa. Auto on ilmastoimaton malli, joten lämmönohjaus hoidetaan mekaanisesti vaijereilla toimivilla läpillä, tämä järjestelmä on kunnossa. Nestekierrossakaan ei vaikuta olevan minkäänlaista venttiiliä lämmityslaitteenkennolle kiertävien letkujen välissä. Epäilen että kannentiivistevuoto tekee ilmataskun nestekiertoon ja kennolle ei tästä syystä kierrä kuumaa nestettä. Onko kellään parempia arvauksia? Toinen kysymykseni koskee OM646 moottoreiden sylinterikansia, koska kannentiivisteremontti vaikuttaa olevan esissä. Sprintterin moottori kun on 646.986 niin käykö kansi henkilömalleista, joissa tuo jälkimmäinen kolmen numeron sarja on eri? Henkilöautoista on otettu 20 hevosvoimaa enemmän, liittyykö tämä mitenkään noihin kansiin? Onko mahdollista nostaa moottorin tehoja vaihtamalla henkilömallin kansi ja miten käy väännöille? kiitos jo etukäteen jos joku näihin moottorityyppeihin perehtynyt viitsii vastata.
Edit: googlettelin vähän ja jotain tietoja löytyikin. C220CDI 2007-2009 olis ollu moottorityypillä 646.811 ja E220CDI 2006-2009 moottorityypillä 646.821 170hv/400Nm. Huippuväännöt näissä 2000rpm kohdalla. Sprintterin oma 646.989/646.990 150hv ja 330Nm. Tässä huippuväännöt 1200-2400rpm varmaan tehty tuplaturbolla. Kuvitellaan tilanne että laitetaan kuormajuhdan omaan moottoriin tuollainen tehokkaamman version kansi nokka-akseleineen tai ilman, niin miten ominaisuudet muuttuu ennen ja jälkeen lastuttamisen?
Viimeksi muokannut 454SS, Su 13.01.2013 21:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mersulla ajaminen vaatii kolme varaosa-autoa pihaan tai paksun lompakon.
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Kannentiiviste vika on vissiin aika yleistä näissä koneissa...
Kaveripiirissäkin on nyt lähiaikoina kahdesta 315CDI:stä kosahtanut kansi/tiiviste. Toinen alta 200tkm ja toinen 210tkm
Kaveripiirissäkin on nyt lähiaikoina kahdesta 315CDI:stä kosahtanut kansi/tiiviste. Toinen alta 200tkm ja toinen 210tkm
Re: Millainen auto on w906 315cdi? -Eka yksilö koeajettu!-
Meillä on firmassa taksina näitä 906 neljä kappaletta. Yhdestä mennyt kannen tiiviste jonka seurauksena sitten pieni voiteluhäirö ja kiertokangen laakerit jurahti. Automaattilaatikko vaihdettu takuu aikana mutta syytä en muista enää. Nyt on perässä joku probleema kun on vähän niinkun lukkoperänä kilometrejä kuitenkin noin 400tkm
Toinen 315 manuaalilla. Ostettu melkein 500tkm ajettuna, edellinen omistaja ainakin perän vaihtanu. Siitä meni sitten kampiakseli poikki ja kilometrejä reilu 520tkm. Ahtovuotoja ollut jonkun kerran jonka takia vikatiloja.
Sitten 316 automaatilla, Paljon semmoisia pikkuvikoja muttei kuitenkaan mitään hirveän kalliita. Polttoainepumpun rele meni kerran ja sillon tarvitsi hinuria paikalle. Tässäkin ahtopaine vuotoa oli, ilmeisesti lumi jäätynyt ja sulanut monta kertaa coolerin ympärille kun kulmasta oli haljennut. Laatikossa oli ongelmaa että sammui risteyksessä kun pysähtyi, eli turbiini ei luistanut tarpeeksi. Takuu aikana meni sekin ja laatikko uusiksi. Vika oli varmaan jossain venttiilissä että ei löysännyt.
Sitten 318 lastutettuna automaatilla. Se on vara-autoksi ostettu käytettynä. Noin 560tkm ajettu tällä hetkellä. Ei ole ollut mitään muutakun ahtopaine vuotoja pari kertaa. Pyöränlaakeri ruvennut ääntämään nyt. Moottorin vikavalo kyllä palaa jatkuvasti, mutta ei ole menoa haitannut näköjään
nyt on tullut 316 tilalle uus niin jospa se pelaa hyvin
Toinen 315 manuaalilla. Ostettu melkein 500tkm ajettuna, edellinen omistaja ainakin perän vaihtanu. Siitä meni sitten kampiakseli poikki ja kilometrejä reilu 520tkm. Ahtovuotoja ollut jonkun kerran jonka takia vikatiloja.
Sitten 316 automaatilla, Paljon semmoisia pikkuvikoja muttei kuitenkaan mitään hirveän kalliita. Polttoainepumpun rele meni kerran ja sillon tarvitsi hinuria paikalle. Tässäkin ahtopaine vuotoa oli, ilmeisesti lumi jäätynyt ja sulanut monta kertaa coolerin ympärille kun kulmasta oli haljennut. Laatikossa oli ongelmaa että sammui risteyksessä kun pysähtyi, eli turbiini ei luistanut tarpeeksi. Takuu aikana meni sekin ja laatikko uusiksi. Vika oli varmaan jossain venttiilissä että ei löysännyt.
Sitten 318 lastutettuna automaatilla. Se on vara-autoksi ostettu käytettynä. Noin 560tkm ajettu tällä hetkellä. Ei ole ollut mitään muutakun ahtopaine vuotoja pari kertaa. Pyöränlaakeri ruvennut ääntämään nyt. Moottorin vikavalo kyllä palaa jatkuvasti, mutta ei ole menoa haitannut näköjään
nyt on tullut 316 tilalle uus niin jospa se pelaa hyvin
MB C220 vm. 94
S210 320CDI 02
S210 320CDI 02
Re: Millainen auto on w906 315cdi?
Jaa, huomennahan tuo olisi määrä ilmestyä pihalle
Etuoven kaiuttimen koko tarvis saada tietoon?
Etuoven kaiuttimen koko tarvis saada tietoon?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90