380 sec control unit
380 sec control unit
Missä sijaitsee -85 secin moottorinohjausboksi? Numero on 002 545 0732 tai 002 545 4032. Jonkun kirjan mukaan pitäisi olla rintapellissä, mutta ei vaan ole. Sama boksi on monissa eri s-malleissa.
Re: 380 sec control unit
Jarrutehostimen oikealla puolella. Ohjaa tyhjäkäyntiä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 sec control unit
katoppa ettei olis apumiehen puolen jalakatilassa mustan pellin alla
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 380 sec control unit
En tarkoita tyhjäkäynnin boksia, minun käsittääkseni se on eri boksi. Jalkatilasta ei löydy tuolla numerolla olevaa boksia, eikä minkään siellä olevan boksin irrotus vaikuta käyntiin. Ongelma on huono käynti lämpimänä, tupsutus ja liian suuret päästöt. Ei saisi leimaa näillä päästöillä. Tyhjäkäyntiboksi toimii niinkuin pitääkin. Pitäisi löytää tuo boksi, että saisi tarkistaa sen toiminnan.
Re: 380 sec control unit
Mutua kehiin, itse en tiennyt että muita bokseja onkaan kuin syttyboksi sekä tk-boksi siellä jalkatilassa. Eihän tuossa moottorissa ole paljoa muuta mitä ohjataan... toki EHA on KE-jetissä mutta 380 on K-Jet, jäsen SEV8 tarkoitti varmaan EHAn boksia?
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 380 sec control unit
Jos kyseessä on "Euro" 380 moottori, niin sitä ei ole koskaan tehty KE-Jetronic:ina, tällöin siinä ei ole yhtään ainoata ohjainboksia, eikä tietenkään mitään sähköisiä ohjainlaitteitakaan, jotka vaikuttavat itse polttoaineensyöttöön. Mikäli taas kyseessä on Japani/USA-Malli, niin silloin matkustajan A-pilarin "kick-panelin" takaa löytyy K-Jetronic-Lambda ohjain yksikkö. Tuo kirjottajan boksinumero viittaa tyhjäkäyntiboksiin, joka on matkustajan jalkatilan etuosassa, muovipanelin takana.
Kirjoittajan ilmoittama vika, lisättynä auton vuosimalliin ja moottoriin...voisi kyllä kertoa viallisesta K-Jetronicin ohjauspainesäätimestä, sen lämpövastuselementti voi olla palanut. Asia on helppo mitata, liittimen napojen välistä tulisi löytyä vastus. Siis tästä:
Timppa
Kirjoittajan ilmoittama vika, lisättynä auton vuosimalliin ja moottoriin...voisi kyllä kertoa viallisesta K-Jetronicin ohjauspainesäätimestä, sen lämpövastuselementti voi olla palanut. Asia on helppo mitata, liittimen napojen välistä tulisi löytyä vastus. Siis tästä:
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 380 sec control unit
Tarkoitin mainittua 002 545 40 32, joka säätää tyhjäkäyntiä. Sijaitsee jarrutehostimen oikealla puolella. Ei vaikuta noihin em. ongelmiin.karra kirjoitti:Mutua kehiin, itse en tiennyt että muita bokseja onkaan kuin syttyboksi sekä tk-boksi siellä jalkatilassa. Eihän tuossa moottorissa ole paljoa muuta mitä ohjataan... toki EHA on KE-jetissä mutta 380 on K-Jet, jäsen SEV8 tarkoitti varmaan EHAn boksia?
Re: 380 sec control unit
Pitääpä vielä tarkistaa tuo numero, kun vehon kuvat näyttää tuon numeron ruiskun ohjainboksiksi. Tyhjäkäynnille olisi eri numero. Olisiko mennyt kuitenkin minulla numerot sekaisin? Katotaan tuo ohjauspainesäädin kun päästään taas auton kimppuun. Kaikki mahdollinen tieto käyntiongelmasta kiinnostaa.
Re: 380 sec control unit
pistä tuo numero 002 545 40 32 Googleen ja katso mitä kuvia tulee...ensimmäiset 10 kpl. oli tyhjäkäynnin säätöbokseja ihan numeron kanssa ... Katalysaattorittomassa Euro-mallin 380:ssä ei ole ruiskussa ainoatakaan ohjainboksia. Katalysaatoriton -85 ruisku on täysin mekaaninen.
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 380 sec control unit
Niinhän siinä lukee että idle control. Ei se ole ihme ettei muuta boksia löydy jos ei sitä ole olemassa. Kiitokset Unskille, tutkitaan ohjauspainesäädin ja palataan siten asiaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5682
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: 380 sec control unit
mun mittari näytti 23.8 öhmiä, sitä en muista millä alueella mittarin nappula oli kun mittasin viimeeks vuonna 2007
mulla olis muutama kuvakin, mutta en saa laitettua niitä tälle foorumille
mulla olis muutama kuvakin, mutta en saa laitettua niitä tälle foorumille
mullon pelkkiä romuja vaan
Re: 380 sec control unit
Ohjauspainesäädin on nyt mitattu, kunnossa näyttisi olevan, vastusta löytyy n. 26 ohmia. Löytyykö uusia ehdotuksia? Auto siis käy lämpimänä huonosti ja liian rikkaalla. Kylmänä toimii hyvin.
Re: 380 sec control unit
En ainakaan viesteistä huomannut, onko seosta säädetty tai yritetty säätää pakokaasuanalyssaattorilla lämpimänä?
Tuleeko muuten siihen ohjauspainesäätimen töpseliin jännite?
Timppa
Tuleeko muuten siihen ohjauspainesäätimen töpseliin jännite?
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 380 sec control unit
Seosta on säädetty, mutta ei saada sellaisiin arvoihin että hyväksyttäisiin katsastuksessa. Jännitteestä en ole varma, otan selvää.
Re: 380 sec control unit
Mimmoisia pakokaasuarvoja on tullut, huonotkin arvot kertovat paljon.
Tulpat, johdot, puola yms. on tietysti jo tarkastettu? Tuo Mersun V8 on kova syömään tulpanjohtoja...sysipimessä olen usein nähnyt komeita valoilmiöitä moottoritilassa...
Timppa
Tulpat, johdot, puola yms. on tietysti jo tarkastettu? Tuo Mersun V8 on kova syömään tulpanjohtoja...sysipimessä olen usein nähnyt komeita valoilmiöitä moottoritilassa...
Timppa
"Pertti Jarla: Ihminen on kuin pussi ruisleipää, sulkijasta näkee kun se käy vanhaksi"
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
W111.021 -63, R107.043 -72, W109.018 -69, S124.190, S124.290, VW 1300 -73, BMW E3 2500 -72, Peugeot 205 Roland Garros -90.
Re: 380 sec control unit
Johdot on mitattu, uusilla silikonijohdoillakin kokeiltu, palattu alkuperäisiin, jakajan kansi uusi, kokeiltu kahdenlaisia tulppia, kipinää tulee, ruiskun suuttimet on säädetty... järki loppuu. En muista päästöjen arvoja, kaivan ne esiin huomenna.
Re: 380 sec control unit
Secci on taas kunnossa. Suurin vika tuli lähes kiinni olevasta tulpan kärkivälistä. Jostain syystä vaihtaessa jäänyt tarkastamatta. Tulpat oli moneen kertaan irti, mutta ei vaan sattunut silmään aiemmin. Myös yhdessä suuttimessa oli jonkun verran häikkää, ja se ihmetytti, ettei sen korjaaminen vaikuttanut. Eihän se vaikuta, kun yksi pytty on lähes pimeänä. Kiitos vastauksista.