C220 Diesel mersussa vm-96 on ongelma käynnistyksessä:
Auto käynnistyy kyllä, mutta lähes poikkeuksetta sammuu n. 5 sekuntia käynnistyksen jälkeen. Tämän jälkeen auto käynnistyy normaalisti. Ei ole merkitystä onko auto seissyt viisi minuuttia tai viisi päivää, aina sama juttu. Auto käy aina yhtä kauan, noin viisi sekuntia, ensimmäisen käynnistyksen jälkeen. Vika tuntuu häviävän aina välillä, mutta palaa sitten.
Joskus auto tekee myös semmoista, että väläyttää EDC valoa kesken ajon ja tiputtaa kierroksia hetkeksi, sekä joskus ei nosta kierroksia yli 3000. En tiedä liittyykö nämä viat toisiinsa.
Olisiko kenelläkään tietoa/kokemusia tälläisistä ongelmista?
C220 Diesel -96: Käynnistysongelma
Re: C220 Diesel -96: Käynnistysongelma
Lucas siellä kummittelee.Eli pistäpä hakuun -lucas- ja lukemaan.
jollaikin oli jokin liitin pumpussa huonosti vai hapettunut.sitten tutki liikkuuko ilmakuplia kirkkaissa letkuissa.
Veljelläni palaa vika valo niin hän ensin hehkuttaa normisti,virta avain alkuasentoon ja sitten ehti suoraan käynnistys ja tämä konsti auttaa vielä mutta nähtävästi kun on manuaali niin vaihdetaa 200d rivi bosch sinne lucaksen tilalle.
jollaikin oli jokin liitin pumpussa huonosti vai hapettunut.sitten tutki liikkuuko ilmakuplia kirkkaissa letkuissa.
Veljelläni palaa vika valo niin hän ensin hehkuttaa normisti,virta avain alkuasentoon ja sitten ehti suoraan käynnistys ja tämä konsti auttaa vielä mutta nähtävästi kun on manuaali niin vaihdetaa 200d rivi bosch sinne lucaksen tilalle.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: C220 Diesel -96: Käynnistysongelma
Mulla oli yksi vähän vajaa 800 000 ajettu W210 220D automaatti mikä teki ihan samaa, lisäksi vakkari ei toiminu. Lopulta, ihan sattumalta keksin, että kun olin ekana vahingossa startannu vaihde päällä (starttihan ei silloin pyöri) niin kone käynnisty nätisti, antoi pitkästä aikaa kaiken tehonsa pihalle ja vakkarikin toimi. Tuon "vale starttauksen" ja oikean starttauksen välillä ei saanut kulua paria sekunttia kauempaa, ja valestarttauksen piti kestää niin kauan kuin hehkun valo paloi. Ja jos teki käynnistyksen atlaksen mainitsemalla ranneliikkeellä ilman vaihdetta niin vakkari ei toiminu, ja laatikko iski vaihteet kovasti sisään.
Tuon vian juurisyyn etsiminen jäi minulta kesken kun auto siirtyi seuraavalle vianhakijalle. Luukas oli tuosta kyllä laukeamaisillaan, kun vuosi jo aikalailla uloskin päin. Starilla yritettiin vikaa ettiä, mutta kun virheilmoituksia oli niin paljon, ettei niistä ottanu mitään tolkkua. Vikamuistin kun nollasi, ja käynnisti ja sammutti, niin siellä oli taas toista sataa hälyä! Osa vielä sellaisia, joita ei siinä autossa voinut olla, mm liian korkea ahtopaine, liian matala common railin paine ynnä muuta.
Säännöllisen epäsäännöllisesti tuo auto muisti jättää tielle, sytty kaikki häiriövalot ja kone ei ottanu kierroksia, sitten kun käynnisti uudelleen niin oli vain kakkonen ja pakki käytössä ja noin 3 tonnia maksimikierrokset. Akunkengän irtikäytön jälkeen taas toimi seuraavan viikon tai kaksi, kun vain muisti HETI ekalla käynnistyksellä kalibroida nuo pyörien asentoanturit. Jos sitä ei tehny niin auto kun otti ekan kerran sen noin 30km/h niin taas oli tillin tallin. Loppuajasta oli takapenkin istuinosa ihan suosiolla autotallissa ettei tarvinnu vähän väliä olla tien varressa repimässä penkkiä irti että pääsee käyttämään akun kenkää irti.
Niin, olihan siinä ihan alkuaikoina vielä sellainenkin vika, että ihan randomilla kesken ajon löi ajoneston päälle. Silloin vika oli päävirtareleessä, kolme juotosta oli irronnu, se korjautu ihan kolvilla.
Niin, ja lämpimällä kelillä rupesi iskemään moottorijarrulla noin 80 vauhdista kolmosta pesään, sekin vika jäi hämärän peittoon, mutta loppui kun kaatelin automaatin ohainboxista vaihteistoöljyt pihalle, oli ihan piripintana.
Seuraava onnellinen oli sitten vaihtanu tuohon automaattiin öljyt, niin siitähän ne ongelmat oli vasta alkaneet... Oli vissiin eka kerta sitten tehtaan kun tuo loota näki uutta öljyä, oli ollu ihan mustan ruskeaa tervaa jossa kimalteli niin kirkasta kuin keltaistakin metallia.
Lisäksi kun kori oli ihan puhkimätä niin olin yllättynyt kun näin tuon auton vielä liikenteessä, näin parin leimausvälin jälkeen.
Tulipas tästä nyt sitten taas kunnon vuodatus W210 omistajan ihanuudesta, mutta opimpahan taas arvostamaan W124 ja W140 perusratkaisuja.
Tuon vian juurisyyn etsiminen jäi minulta kesken kun auto siirtyi seuraavalle vianhakijalle. Luukas oli tuosta kyllä laukeamaisillaan, kun vuosi jo aikalailla uloskin päin. Starilla yritettiin vikaa ettiä, mutta kun virheilmoituksia oli niin paljon, ettei niistä ottanu mitään tolkkua. Vikamuistin kun nollasi, ja käynnisti ja sammutti, niin siellä oli taas toista sataa hälyä! Osa vielä sellaisia, joita ei siinä autossa voinut olla, mm liian korkea ahtopaine, liian matala common railin paine ynnä muuta.
Säännöllisen epäsäännöllisesti tuo auto muisti jättää tielle, sytty kaikki häiriövalot ja kone ei ottanu kierroksia, sitten kun käynnisti uudelleen niin oli vain kakkonen ja pakki käytössä ja noin 3 tonnia maksimikierrokset. Akunkengän irtikäytön jälkeen taas toimi seuraavan viikon tai kaksi, kun vain muisti HETI ekalla käynnistyksellä kalibroida nuo pyörien asentoanturit. Jos sitä ei tehny niin auto kun otti ekan kerran sen noin 30km/h niin taas oli tillin tallin. Loppuajasta oli takapenkin istuinosa ihan suosiolla autotallissa ettei tarvinnu vähän väliä olla tien varressa repimässä penkkiä irti että pääsee käyttämään akun kenkää irti.
Niin, olihan siinä ihan alkuaikoina vielä sellainenkin vika, että ihan randomilla kesken ajon löi ajoneston päälle. Silloin vika oli päävirtareleessä, kolme juotosta oli irronnu, se korjautu ihan kolvilla.
Niin, ja lämpimällä kelillä rupesi iskemään moottorijarrulla noin 80 vauhdista kolmosta pesään, sekin vika jäi hämärän peittoon, mutta loppui kun kaatelin automaatin ohainboxista vaihteistoöljyt pihalle, oli ihan piripintana.
Seuraava onnellinen oli sitten vaihtanu tuohon automaattiin öljyt, niin siitähän ne ongelmat oli vasta alkaneet... Oli vissiin eka kerta sitten tehtaan kun tuo loota näki uutta öljyä, oli ollu ihan mustan ruskeaa tervaa jossa kimalteli niin kirkasta kuin keltaistakin metallia.
Lisäksi kun kori oli ihan puhkimätä niin olin yllättynyt kun näin tuon auton vielä liikenteessä, näin parin leimausvälin jälkeen.
Tulipas tästä nyt sitten taas kunnon vuodatus W210 omistajan ihanuudesta, mutta opimpahan taas arvostamaan W124 ja W140 perusratkaisuja.